Zwangerschapswens opgeborgen tot ...

• Heeeel veel succes morgen! Zet em op, jij kan dat! Ik denk aan je thumbup.gif
  • @Nathaly, hoe is de sollicitatie verlopen? bigsmile.gif
    @Lynne, ben jij ondertussen al ongesteld geworden?

Ondertussen is Jayden ook al weer 4 jaar geworden! surprised.gif
    Dit hadden we gevierd met een feestje samen met de familie en als grote cadeau kreeg hij een nieuwe fiets en hij is er blij mee.
    Ook op school gaat alles goed en ze leren al snel zelfstandig te zijn. Zo heeft hij zijn eerste Franse woordjes geleerd en ook de schrijfdans oefenen ze al om de polsjes los te krijgen.

Ik heb vandaag niet echt goed nieuws gehad van me mama.
    Mijn papa is op 31 juli geopereerd aan zijn prostaat. Ze hadden slechte cellen gevonden en die hebben ze ook in de binnenkant weggehaald in juli. Hij moest vandaag op controle, de 1ste na de operatie en ook aan de buitenkant hebben ze slechte cellen gevonden.. het bloedonderzoek moet meer uitsluitsel geven of zijn waarde goed zijn of niet, zo niet word zijn prostaat volledig operatief verwijderd. Dit was toch even slikken ook al zijn er op tijd bij het blijft verschrikkelijk..

Bij mijn jongste zus moet ik ook even slikken. Na het vinden van die cellen in haar baarmoeder hadden ze blijkbaar maar 2 voorstellen, alles uithalen of toch een laserbehandeling. Omdat ze een kinderwens heeft, heeft ze voor de laserbehandeling gekozen paar maanden geleden maar de gynaecoloog was ook eerlijk en zei dat er 1 bepaalde vlek op een plaats lag die niet bereikbaar is voor de laserbehandeling.
    Bij de controle kreeg ze ook niet goed nieuws want die plek moet ook behandeld worden! Maarja, daarvoor moeten ze verdere onderzoeken doen. Ze moest normaal op de 17/9 terug komen maar ze werd ziek dus die afspraak is verplaats naar deze week.
    Als hij niet goed is word haar baarmoeder er uithaalt en kan ze ook geen kinderen meer krijgen... Het gedacht alleen maar maakt me ongemakkelijk en verdrietig! πŸ˜ͺπŸ˜”
    Maar we moeten positief blijven en hopen op het beste voor me zus en papa. πŸ™πŸ€
  • Ooooh @Muisje wat een naar nieuws inderdaad! Ik zou niet weten hoe je daar op moet reageren.
    Er enkel voor ze zijn is het beste, denk ik.

Wel fijn dat je zoontje het zo goed doet en blij was met zijn fiets!

Het gesprek was heel prettig zeiden ze. Morgen krijg ik nieuws of ik het ben geworden of niet....
  • @Muisje En? Kon haar baarmoeder gespaard blijven? candle.gif

Ik heb de baan! Morgen mag ik tekenen.
  • @Nathaly, sorry dat ik nu nog maar terug antwoord. Ondertussen is er nog heel wat bij gekomen deze week.. πŸ˜”
    + ik had ook een enorme drukke werkweek wegens veel ziekte en te korten op het werk..
    Dit kon er nog eens bij dat mijn schoonvader een kleine hartaanval heeft gekregen begin van de week maar hij liep daar 2 dagen mee rond. Resultaat volgende week maandag een grote operatie want hij moet 5 overbruggingen laten doen + een nieuwe hartklep... 😩 Hij ligt nu al een maar dagen op het intensieve zorg voor de veiligheid en is tot besef gekomen dat hij zijn levensstijl moet veranderen en dat doet me zo deugd!
    Man ik heb me al zo ellendig gevoeld. Maar ondertussen heb ik alles wat kunnen laten bezinken en verwerken.
    Mijn zus had donderdag een afspraak en de gynaecoloog heeft eerst weer een staaltje genomen om te weten wat het alweer is en zo kunnen ze kijken voor een nieuwe behandeling, ze gaan eerst van alles proberen om haar baarmoeder te behouden!
    Bij mijn papa is het nog afwachten voor zijn bloedafname.

Van harte gefeliciteerd met de nieuwe job! πŸ‘
    Het ga weer even wennen worden na thuisblijfmama te zijn en plots weer gaan werken maar je gaat dat goed doen. πŸ˜‰β˜ΊοΈ
  • Jeetje muisje wat naar allemaal. Het zit je niet mee he.

Hier hebben we veel rampslomp rond de gezondheid van Tessa. Vorige week twee keer in het zkh geweest. Keelontsteking, daarna zesde ziekte, toen alles.voorbij was kreeg ze heftige reactie op de antibiotica. Ze heeft een allergie ervoor en kwam onder de nare uitslag te zitten. En niet 1 keer, maar twee keer!!

Nu ben ik er ook wel klaar mee.

Vanmiddag brengen we Emily na opa en oma die blijft daar logeren. Dan halen we Morgen ochtens haar op en gaan naar voltkids in tilburg. Is keer was anders.
  • @Lynne, mag het voor jou ook beter gaan en vooral voor Tessa! πŸ™
    En heb je een beetje genoten van jullie uitstapje?

Het is D-day voor hem want op dit moment ligt hij op de operatie tafel.
    Het ga een zware revalidatie worden. De operatie ga 7 uur duren en daarna houden ze hem 12u in een soort coma.
    10 dagen ga hij zware pijn hebben aan zijn borstbeen. Maar na al dit ga hij hem een heel ander mens voelen en start ook zijn nieuw en gezond leven! Hier branden alle sinds kaarsjes in huis!
  • Dag dames, ik kwam even zeggen dat alles goed gaat met me schoonpapa. Gisterenavond nog snel op bezoek geweest bij hem en lag op de intensieve afdeling. Nu vandaag zullen ze hem rond 13u naar een gewone kamer brengen. Hij hersteld blijkbaar zeer goed volgens het personeel daar. Straks weer een bezoekje brengen naar hem! ☺️
  • Ooooh @Muisje wat fijn, wat goed nieuws!!!
    party.gif bigsmile.gif

• @Muisje hoe gaat het bij julie? En jayden alweer naar school. Hoe doet hij het?
  • @Lynne, Hey het is even geleden. ☺️
    Hier is het allemaal goed gekomen!
    Mijn schoonpapa word stilaan weer de oude en mag woensdag en donderdag op controle bij 2 verschillende ziekenhuizen die hem hebben behandeld. Om te kijken of alles is genezen bijvoorbeeld het borstbeen en zijn hart.
    Mijn papa is uiteindelijk kankervrij want alle onderzoeken (scanners, biopsies) zijn allemaal positief, in medische term dus negatief, Hehe. Hij moet om de 6 maanden op controle.
    Mijn jongste zus is ook alles goed en is er geen sprake van baarmoederhalskanker en waren de onderzoeken ook allemaal goed, ook zij moet om de 6 maanden op controle gaan.
    πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘
    En ik ben druk bezig met het afvallen en het lukt aardig want ik ben tot nu toe -10 kg op bijna 5 maanden tijd, helemaal op mezelf. 😁πŸ’ͺ
    Jayden stelt het heel goed op school en binnenkort is het oudercontact dus ik ben benieuwd!

En hoe gaat het met jou?

En @Nathaly ? Hoe gaat het met je job?
  • @Muisje wat heerlijk om zoveel goed nieuws van je te horen!!! Echt heel blij voor je en wat goed van je, dat je zo goed doorzet met afvallen!!

Hier ben ik begonnen met de job, nu is het week 2.
    Het gaat goed en het is fijn om er weer bezig te zijn. Wel pittig en even wennen.
    Maar nog steeds blij met deze keuze!!
  • @HappyJ , @Muisje , @Lynne Hoe is het met iedereen hier??

Hier heb ik iets vaags voor. Vorig jaar dacht ik steeds zwanger te zijn, wegens lange cyclussen. Echoblaten doen, allesnprima, geen abnormale zaken en alles van binnen was mooi.

Nu heb ik tussentijds steeds roze afscheiding en soms ook bloedingkjes en kramp bij bekken en eileieder vooral links.
    Dus gebeld met huisarts en die zegt ahja dat is niet raar als ziekenhuis zegt dat je pcos hebt. He???
    Dus, bijna een jaar na die echo dan de uitslag pcos.
    Ik heb er wel last van en mij wordt geadviseerd een hormoonspiraal te steken.
    Ergens denk ik ja ok als dat helpt, prima. Ergens ben ik bang ervoor, wat als ik nog meer aankom of hoofdpijn krijg zoals met de meeste pillen?
    En ergens moet ik nu gaan accepteren dat er echt geen nr 4 komt. Soms hebbik het daar totaal niet moeilijk mee. Andere keren wel. Manlief vind het ook goed zo met drie. En dat is natuurlijk ook prima zo. Echt hoor. Maar ik vind deze manier om ermee geconfonteerd te worden best vervelend.
  • @Nathaly
    Over een spiraal kan ik je niet adviseren of ervaringen geven helaas. Zelf nog nooit geprobeerd maar het lijkt me wel een oplossing als we definitief besluiten het alleen bij Emma te laten. Maar je hoort er ook zo vaak horrorverhalen over vind ik surprised.gif Ik heb ook geen ervaring met PCOS en ken persoonlijk niemand die dat heeft dus ook daar kan ik je niet veel bijbrengen….
    Zelf zou ik liever niet meer aan de hormonen gaan want merk toch echt wel een groot verschil nu. Manlief wil zich gerust laten "behandelen" maar dat mag hij pas als we er definief over uit zijn tongue.gif

En het lijkt me toch dat we nog wel eens voor tweede gaan gaan content.gif Hij is nog niet helemaal overtuigd. Heeft toch nog twijfels en heeft dit weekend ook wel uitgesproken dat hij ergens dan persΓ© een meisje terug zou willen en daar heb je natuurlijk nooit uitsluitsel over hΓ©.
    Momenteel ben ik gestopt met de pil, ik nam de minipil en had helemaal geen regels meer. Manlief leek dit niet erg gezond en vond toch dat er over mijn libido en persoonlijkheid al eens te klagen viel dus besloten we in oktober daarmee op te houden.
    Nou….. 2.5 maanden heb ik moeten wachten vooraleer ik terug de eerste keer ongesteld werd seg!! Wat een rotzooi!!
    en dan zeggen dat die pil wel eens minder veilig kan zijn goofy.gif Bij mij lag gewoon alles plat!
    Ondertussen soms wel onveilig dus wie weet…. ik stond er enorm versteld van dat hij uberhaupt toeliet om te stoppen want voor Emma had ik dat ook al eens voorgesteld en toen mocht ik er nog niet eens aan denken want dat is toch wel een risico uiteindelijk. De pil is veel veiliger dan condoom of voor het zingen de kerk uit natuurlijk tongue.gif
    Dus verwacht zelfs ergens eigenlijk dat hij binnenkort toch groen licht geeft…. we shall see candle2.gif
  • Oooh wat fijn @HappyJ !! Ik denk dat nu zijn kleine meid wat groter is, hij misschien wat meer rust vind en ziet hoe leuk het kan zijn, die mini mensjes!

Hier ga ik gewoon voor de spiraal. En gisteren goed gesprek grhad met mijn man, zelfs heel luchtig open kaart gespeeld. En ik ga dit jaar hoe dan ook in het teken van afvallen zetten en die hormonen terug op de rit zetten zodat mijn eitjes weer goed gevormd worden. Als ik dan gewicht kwijt ben zien we wel weer of ik spiraal uit laat halen of niet.
  • Spiraal duurt op deze manier wel lang. Ik word maar niet ongesteld. Dag 46 nu. Gisteren negatief getest met een action early. Dus gewoon wat langer afwachten maar vraag me af hoelang omdat ik 3 dagen lichte bloeding had rond de tijd dat ik mijn eisprong moest hebben. Maarja meer als afwachten kan ik niet.
  • Ik heb met dag 50 vorige keer mijn ongi gehad. Op 14 februari. Toen op 19 februari een mirena laten plaatsen, ondanks dat ze aangaven eigenlijk toch geen diagnose te kunnen stellen omdat ik ook toevallig 2 grote eitjes kon hebben en deze eiegnlijk nog binnen de eicel afmetingen vielen, net buiten cyste afmeting. En eerst 2 weken geen bloed gezien. Daarna steeds rozeverlies iedere dag, niet aan de lopende band maar af en toe flinke spotting.
  • Voor wie in de toekomst hierop zoekt: ik heb met mirena spiraal precies 3 maanden lang bloedverlies gehad. Half februari geplaatst, half mei was het voorbij.
  • Dag dames,
    Het toch al een paar maanden geleden dat ik hier nog ben geweest.
    Maar er lijkt een einde aan te komen met 9maand en wil ik toch nog afscheid nemen van jullie!
    Want tenslotte hebben we toch het één en het andere gedeeld en meegeleefd met elk ander, daarvoor een dankjewel voor de leuke tijd! 😊
    @HappyJ, toch nog een dikke proficiat met je zwangerschap! Geniet ervan!
    @Lynne, voor jou ook een dikke proficiat met je onverwachte zwangerschap en mag alles goed verlopen! πŸ™πŸ‘
    @Nathaly, jou baby verhaal is precies ook nog niet gedaan en zoals te lezen heb je toch veel problemen ondervonden door lange cyclussen en met je spiraal. Hopelijk is nu alles een beetje terug normaal en in ieder geval succes met het afvallen en daarna met het zwanger worden! πŸ˜πŸ‘

Hier is het besluit al lang genomen, we blijven met ons drietjes! Het is goed zo want Jayden telt wel voor 10 kinderen. πŸ™ˆ
    Hij is zoveel veranderd en meer zelfstandig geworden want als hij wakker word neemt hij zelf zijn cornflakes en drinken en laat hij ons slapen tot dat wij wakker worden. Hij mag over een maand naar het 3de kleuterklasje want hij doet het zo goed! Maar, het CLB heeft een dossier geopend om te kijken of Jayden autisme heeft + met eventueel hoogbegaafdheid. Dus dat word nog even afwachten.
    Het afvallen is hier super gegaan en ik ben in totaal -15 kilo verloren en ik behoud die ook heel goed! πŸ˜„
    Ondanks alles ging alles super tot die ene dag hadden we verschrikkelijk nieuws gekregen dat we een goede vriend zouden verliezen.. vocht 2 jaar lang tegen lymfeklierkanker, alles ging goed tot er complicaties kwamen werd hij paliatief verklaart.. 2 weken na het verschrikkelijk nieuws is hij overleden. Na het nieuws ben ik ingestort... na al die jaren wat we allemaal hebben moeten door staan was dit de laatste druppel en kreeg ik angst, paniek en hyperventilatie aanvallen! Ik kon niet meer functioneren... Ik heb snel gehandeld want zo wil ik niet leven! Ik neem medicatie en ik ga naar de psycholoog het kost een pak geld maar het helpt en het is het waard! Ik heb 2 maanden thuis gezeten met heel veel steun door mijn vriend en mijn ouders/schoonouders en zussen en vrienden. Vanaf 5/8 mag ik terug aan het werk! Dat is even spannend voor mij maar het komt wel goed, ik ben er terug klaarvoor! πŸ˜„πŸ‘ Ik moet alleen afleren om dingen van mij af te zetten. Die angst ga ik heel mijn leven hebben want ik heb dat altijd gehad, ook in mijn kindertijd maar dat leek voor mij normaal te zijn wat eigenlijk niet normaal was. Ik ga er altijd gevoelig voor blijven maar het is de manier hoe je er mee om gaat en ik weet wat ik moet doen als die angst weer op komt of een paniekaanval da’s het voornaamste. πŸ˜‰ Mijn baby verhaal stopt hier maar niet voor mijn jongste zus want na 1 jaar en half proberen is nu eindelijk zwanger! Het is voor maart’20 en als dat nog niet genoegd was verwacht mijn oudste zus haar 3de kindje samen met haar nieuwe vriend en dit zou voor februari’20 zijn. Dus ja 2x baby feest! πŸ₯°πŸ˜˜ Zo dames ik wens jullie nog heel veel geluk in jullie leven en mag alles goed verlopen!

Bye Bye! 😘
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld