Zwangerschapswens opgeborgen tot ...

• @Nathaly, hier ook zo... Ik eet te graag! Alhoewel ik veel beweging heb wegens me werk val ik toch niet af elke werkdag zo'n kleine 10.000 stappen heb ik elke keer. In begin wel ja dat ging prima maar uiteindelijk went uw lichaam daaraan jammer genoegd. 😳
    Maar sinds januari 2017 drink ik alleen nog maar water! Plat of bruis of met een smaakje limoen of citroen.
    Maar ik kan het toch niet laten om wat te snoepen en vooral tijdens mijn menstruatie krijg ik echt eetbuien... Eerst wil ik iets zoets eten, dan weer zout en weer zoet en zo gaat dat de hele dag door. Daarna voel me schuldig van waarom weer? Maar tijdens het eten zeg foert het kan geen kwaad, Haha! Ik ben soms echt niet goed bezig al zeg ik het zelf. 🙈 Ik zou eigelijk gemotiveerd moeten worden, met iemand erbij want alleen is maar alleen als je wilt sporten. Maar nog een probleem vind nog maar de energie na een hele dag werken + thuis komen, nog eens koken opruimen en zorgen voor je kind en man. Ik geef toe ik wil liefst van al daarna gewoon in me zetel te zitten en kijken naar mijn favo series!
  • Precies @Muisje dat heb ik dus ook. Huishouden, taxi spelen, nu dan werk, kids te bed doen, soms blij als je in avond even zit en voor mij hoort bij die ontspanning wat te knabbelen. Dat zou niet moeten. Maar ik ga ertegen aan! thumbup.gif
  • Oh hier net zo hoor. Ik zou eigenlijk ook een kilo of 15 moeten afvallen. Maar ik ben ook een echte snacker. Idd als de meisjes allemaal in bed liggen, of smiddags als ik even alleen ben. En betrap mezelf er elke keer op. Is heel moeilijk om dat los te laten want dat is een gewoonte geworden.
  • Gisteren toch eens gepolst. Mijn man had nu zijn hoofd weer heel anders staan. Met vier kinderen kon je nooit meer gemakkelijk een auto kopen die je wilt ( drunk.gif), je moet je hele leven altijd maar in het licht van je kinderen zetten en je kon nergens meer heen. Dus hij wilt er toch liever gewoon drie.
    Ik heb hem gezegd dat ook daar keuzes liggen, je enkel bewuster moet plannen om zelf iets te gaan doen en dat ik 3 prima vind maar ook open sta voor een vierde mocht ie dat willen.
    Hij bleef er verder stil over en ik wil hem niet voor het blok zetten.
    Ik moet sowieso afvallen, of ik nu nog een kind wil of niet. En over een jaar is misschien alles weer anders. thumbup.gif
  • Mannen, ongelofelijk. Die van mij is ook zo wispelturig als wat...

Ach, wie weet over een paar jaar wink.gif daar zet ik ook mn hoop op.
  • Hahaha haha Jaaa die mannen zijn inderdaad wispelturige wezens. Hoe lang kennen wij elkaar nu? Ik denk dat wij toch al een 6 jaar over ze kletsen goofy.gif bigsmile.gif
    En wat ben ik blij trouwens met jullie als uitlaatklep en klankbord. Zou gek worden zonder dit plekje bigsmile.gif
  • Ja idd we kennen elkaar al heel lang. We delen alles met elkaar, ik zou niet zonder et forum kunnen
  • Aaaah knuffel moment hug.gif

Ik maak me een beetje zorgen om Charlotte. Vanaf dat ze 2 werd, werd ze ineens dik. Ze kreeg echt een buik, en die is nooit meer weggegaan.
    Ze bleef destijds ook maar boeren, dat hebben we laten onderzoeken. De arts wilde geen foto maken ivm onnodige straling en wist bijna zeker dat haar maag ietsje in de slokdarm komt en dat dat dus soms blijft openstaan. Ook grote hoeveelheden eten kan ze daardoor niet goed verwerken. Verhelpen kunnen ze dit pas in haar tienerjaren.

Inmiddels kan ze ermee omgaan. Ze eet niet veel. Sterker nog, te weinig. Een hapje boterham in de ochtend, soms een half. Maar in ieder geval iets! Is ook even anders geweest. In de middag eet ze netjes haar 2 boterhammen. Dan als ze thuiskomt meestal wel een koekje en wat limonade. Af en toe nog een stuk fruit. Ohja dat eet ze ook om 10 uur, een stuk fruit. Dan het avondeten. Rampzalig, een paar hapjes, tenzij het de 3 P's betreft of pasta carbonara. OK, wortelen met gekookte aardappel en een kip krokant schnitzel lukken ook. Maar gegeven, dan puft ze naderhand ook echt.
    Charlotte is super actief. Ze rent, klautert, danst, springt en speelt het liefst buiten de hele dag. Al kan ze soms ook een dagje tv willen kijken. Maar over haar beweging maak ik me eigenlijk geen zorgen. Ze blijft echter zo een dikke buik hebben. Het gaat maar niet weg en het levert echt kledingproblemen op ook. Ik snap ook niet dat ze zo blijft. Ik vind het zo vervelend voor haar.
    Snoepen kan ze trouwens wel goed hoor. Daar heeft ze geen stopknop op zelf, maar wij laten haar niets zomaar pakken thuis. Echter, in het weekend bij oma... Pfff. Gebak? Koekjes? Of een heel pak? Nog chips? Een ijsje? 3n wel een KitKat of 2 mee naar huis in de auto...
    En juist oma klaagt zo over haar postuur natuurlijk he. Ik zeg daar ook geregeld nu is het genoeg, maar echt geluisterd wordt er niet en zelfs mijn man zegt dan ochh voor die keer... annoyed.gif

Nu denk ik tja.... Misschien toch naar een diëtist? Zal maar eens achter een verwijzing gaan. tired.gif
  • Dames, ik weet even met mijn blijdschap geen blijf! Mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd, enkele weken geleden. Er is al een trouwdatum (volgend jaar in juni) en we hadden afgesproken dat we daarna onmiddellijk aan een baby'tje beginnen! Ik ben nu al meer dan een jaar aan het hunkeren naar een klein baby'tje en stilaan kan ik echt beginnen aftellen: nog 1 jaar! EINDELIJK! bigsmile.gif Sorry, ik moest het even kwijt! bigsmile.gif
  • Hihi Eli05, geen sorry nodig hoor bigsmile.gif Wij weten hoe dat voelt, groen licht, ook al is het nog even aftellen! Zie maar zo, zelfs het aftellen is deel van de voorpret. Geniet van de wetenschap dat je ervoor zal gaan wink.gif
    En natuurlijk proficiat met je verloving party.gif
  • (yayyy - 6 kilo sinds januari) party.gif
  • Jeeeeeeej!! goed bezig! bigsmile.gif thumbup.gif

Nu ik nog goofy.gif
  • Maar ik moet er nog 19 hé nervous.gif
  • Mijn man is zo een saboteur!! Hij wilt dat ik afval, maar altijd als ik dat doe gaat hij lekkere dingen voor me maken.
    Hij doet dat niet expres maar onbewust is er iets niet goed haha!
    Gisteren had hij boterkoek gebakken voor me en lekkere harde broodjes gisteravond voor vanmorgen. Gisteravond nog een pizzaatjr in de oven...

Maar, ik heb 1 puntje koek geproefd en gedeeld met de kids. Ik heb vanmorgen 1 klein broodje gegeten maar dan met gekookt ei en geen volkoren vlokken in mijn yoghurt. En gisteren had ik wel 9.5 uur gewerkt dus die halve big American ging er gewoon in haha.

Toch nog steeds afgevallen. - 7 nu.
    Het vliegt eraf, maar ik doe niks bijzonders, enkel echt 1 komkommer per dag en om de 2 a 3 uur iets eten.
  • Het rammelt alweeeeer tongue.gif
    Met hart en buik, nog niet met verstand. Maar het feit alleen al dat ik er nog 1 zou willen, het verbaast me eerlijk gezegd toch. Ik dacht echt dat ik na een derde niet eens meer zou denken aan een vierde. Heb daar nooit over nagedacht vroeger, het leek zo een dikke grens over.
    Maar ik weet ook echt niet of we ooit die grens zullen overgaan.
    In ieder geval vooralsnog niet.
  • Hier paniek. Keek net op mn banner (staat prive) en zie dat ik overtijd ben. Snap er niks van ben sinds bevalling al regelmatig. Nu maar evem weekend afwachten dan.
  • Ja maar twee dagen goofy.gif maar denk dat ze er wel aankomen hoor
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld