Zwangerschapswens opgeborgen tot ...

• @Lynne Wat fijn te horen dat je het gezellig vindt thuis en genieten kan!
    Je weet inmiddels een beetje het klappen van de zweep met jou meiden, zo klinkt het toch wink.gif
    Uiteraard hoop ik dat alles goed blijft gaan met Tessa.

• @Muisje oh dat is spannend, goed dat hij de stap zet als hij er niet meer achter staat. Mijn vriend zal dit jaar ook een keuze maken, blijven of zelfstandige worden. sowiezo pas na de bevalling. Hier alles ok, net nipt resultaten binnen, goed nieuws gelukkig. Nu nog 4 lange weken tot we naar leuven mogen. Ik zie mij daar al liggen op de tafel in stilte. Ik hoop deze keer alleen goed nieuws. tot dan proberen we bezig te blijven smile.gif EN nog te verbergen want eigenljk weet nog niemand van de familie dat ik zwanger ben. Hoe langer het duurt hoe gemakkelijker eigenlijk. We vinden het best goed zo ons geheim.
  • @Duss Het is je zo gegund, een goede zwangerschap en een gezond kindje!! Duimen draaien hier!

Ik word wild van mijn cyclussen momenteel. Vorige keer ineens te laat en 46 dagen. Nu werd ik weer op dag 33 ongi. Maar het waren maar 2 tampons, niet eens vol. En daarna af en toe een roze veeg. Dus is dat gewoon lichte menstruatie? Of eisprong bloeding? Innesteling zal het niet wezen, dat is al 1 zorg minder haha. Maar raar is dit wel hoor. Echt nog nooit maar 1,5 dag ongi geweest.

Ik heb mijn kleine neefje vastgehouden afgelopen weekend. Zo lief, was weer helemaal vertederd. Waarom blijven baby's toch zo leuk! Nu slaat mijn hoofd op hol. Ik moet mezelf echt remmen en vertellen dat ik zo gelukkig ben en een vierde gewoon niet kan.
    Kan ook echt niet qua ruimte, financieel en een man die ook "waarschijnlijk" niet meer wilt.

Maaaaaaarrrr ik ga een opleiding doen, denk ik. Tot.... Tromroffel... Lerares basisonderwijs. Hier vlakbij kun je dat verkort en deeltijd volgen. Zodat je 1 dag stage loopt en 1 a 2 avonden in de week les hebt. Dus dat kan ik combineren met de kinderen. En je krijgt vanuit de overheid je lesgeld betaalt als lening omdat er een tekort is aan leraren in nl. Het lijkt me daarnaast leuk en juf worden is iets dat ik altijd al wel wilde doen.
    Enkel denk ik, hoe moet doet als ik daadwerkelijk juf wordt? 8.15 daar moeten zijn en mijn eigen kinderen dan?? Dus komt er zoiets om de hoek als voorschoolse opvang? En erna dan?? Sleutelkind? Bso? Ik wordt al moe als ik daar aan denk, al dat gedoe. Waarom zijn banen zo moeilijk te combineren met kinderen?? Aan de andere kant wil ik me daar niet meer door laten terughoudend, die angst. Uiteindelijk moet ik toch qeer6iets gaan doen?? En stiekem lijkt les geven aan sbo mij helemaal het einde. Kinderen met autisme en adhd een kans kunnen geven in het onderwijs ligt mij natuurlijk nauw aan het hart.

En als ik dan over 2 jaar een baan zou hebben... Dan zouden we kunnen verhuizen. Mijn man zou wellicht iets anders kunnen gaan doen. En wie weet... Wie weet wat de tijd ons brengt.

Ik was uiteraard, een beetje aan het dromen in deze post... candle2.gif easteregg.gif
  • @Nathaly het had zo een post van mij kunnen zijn! Ik heb al jaren droom om kleuterjuf te worden. Maar nooit de stap durven zetten om terug maar School te gaan. Ik ben al zo lang eruit, ik weet niet of ik mezelf die discipline kan opleggen, helemaal met drie kinderen. En over die vierde... Gek genoeg denk ik daar nu alweer aan. En ik weet dat mijn man echt niet wil. Die wil er een knoop in laten leggen bij hem... Hij zegt, en ik citeer "geen wip voor de knip". Dus ja....

Gister met Tessa na het cb geweest. Onze kleine meisje was al 4 kilo! En intussen 55cm. Het is zo snel gegaan. Ze was drie weken terug nog maar 3200gram. Dus mijn bv is prima. Is denk ik slagroom haha.
  • @Lynne Ik wou ergens dat mijn man dat had gezegd. Tijdens de zwangerschap begon hij al terug te krabbelen. Hij wilde toch niet meer laten steriliseren. Dus ik beschuldigde hem van angsthaas zijn en zei dat na 3 bevallingen, hij nu aan de beurt was. Ik had van alles verwacht maar niet de reactie Ik ben gewoon bang spijt ervan te krijgen... We zijn nog jong en wie weet wat de tijd brengt.
    Ik vroeg dus of hij dan nog een kindje wilde. Hij zei nee, momenteel totaal niet. En ik afgelopen 1,5 jaar ook totaal niet. Ik moet bekennen dat het soms een tikje begint te kriebelen. Het begint weer leuk uit te zien.
    Dus ik vertel mezelf, leuk en speciaal vond ik de laatste zwangerschap niet zo. Mijn kraamweek was wel echt zalig. Maar dat bijzondere randje miste ik wel en ik weet nu nog niet of ik wel een vierde zou willen. Ze blijven ook niet eeuwig klein en de discussies soms, pfff. Dan nog alle kosten natuurlijk.... Als hij gewoon die knoop had doorgehakt voor mij had ik nu geen twijfels denk ik. We zullen zien wat de toekomst brengt..
  • Oh en super van Tessa!! Doet zo een deugd te horen!! Qua namen zijn wij toch ook zo hetzelfde he... Vind Tessa prachtig!!
  • @Duss, fantastisch dat jullie kindje gezond is en wat een opluchting! Nu kan je alleen maar genieten en wachten tot dat jullie kindje er is! ☺️
    @Nathaly, vervelend hé onregelmatige cyclus... Sinds de bevalling Jayden hier ook zo onregelmatig geworden. Gelukkig niet zo lang. Momenteel zijn mijn cyclussen tussen de 25 en 31 dagen. Ik voel wel vaak mijn eisprong en gelang naar dat kan ik uitrekenen hoelang hij word. Maar deze maand niks gevoeld.. Natuurlijk als die langer is begin ik dan ook van alles te denken en dan rammelen mijn eierstokken! 😳
    Maar het gaat hier heel op af. Ik loop moe de laatste tijd en ik betrap mezelf dat alles hier blijft liggen in huis omdat ik veel bezig ben met Jayden en mag er dan niet aan denken moest er dan een tweede bij komen... 😮 Maar mijn andere kant verlangd dan wel naar nog een kindje en vooral als Jayden in contact komt met andere kleine kindjes zoals gisteren aaide hij over het wangetje van een meisje van 2 jaar en dan smelt je gewoon en ik al snel tegen me vriend kijk lief zie schattig hé met een grote knip oog! 😏
    @Lynne, Waauw Tessa doet het goed ondanks de situatie. Het is een sterke meid! ☺️

Nu ivm mijn vriend zijn beroeps verandering ga het toch niet door, hij is van gedacht veranderd. Het voelde niet goed zei hij. In stilte zoekt hij naar ander werk en hij zal zien wat er uit de bus komt! 😉
  • @Muisje Zo blijft het dus nog even onzeker denk ik voor je? Moet soms lastig zijn.

Hier nu al op dag 11 dat ik ongesteld ben. Wordt er wel naar van.
  • @Duss hoe gaat et nu met jou?
  • Hey dames hoe gaat het met jullie?
    Het is alweer vakantie en Jayden geniet ervan! 😊
    Alhoewel dat ik weer blij ga zijn als de vakantie gedaan is dan gaat het huishouden gemakkelijker. 🙈 Maar ik geniet er ook van als hij gewoon thuis is. ☺️ Bij zo momenten ben ik zo blij dat Jayden gezond en wel is. Tegen over mijn collega op het werk is het heel anders.. 😔
    6 weken terug kondigde ze aan dat ze zwanger is. (Voor haar de derde zwangerschap en voor haar vriend de eerste) Ze heeft dit heel vroeg aangekondigd. Al heel in begin had ze het moeilijk en werd veel ziek. Ook bloedingen kwamen er aan te pas en al heel snel was het platte rust. Nu had ze alweer een bloeding en moesten er verdere onderzoeken gebeuren zoals echo's. Blijkbaar waren ze zwanger van een tweeling! Wat voor iedereen een verrassing was en wss voor hen intenser. Jammer genoegd is het ene kindje overleden en is ze die kwijt.. Die zat heel goed verstopt achter het andere kindje. Bij de eerste echo hadden ze dit niet gezien dat er er twee waren. Om het leven te redden van het andere baby'tje moet ze tapjes in steken om het tegen te houden.. en nog steeds absolute platte rust! Verdere onderzoeken bleek dat het sterke kindje was overleden en dat het zwakke kindje over bleef en daar heb je het al. Dit weekend kregen ze slecht nieuws.. 😞 Ook dat kindje loopt er van alles fout. Ze is 13 weken ver en nu al zien ze dat het kindje nier problemen heeft, er is ook iets met de chromezones en ook al wil ze het kindje voldragen dan nog zal het kindje na de geboorte maar een uurtje overleven. 😔 Ze hebben de keuze ofwel het kindje houden of laten weg halen.
    Zo dingen blijven moeilijk. Ik weet alleen niet hoe ik moet reageren als ik ze dan terug ga zien na die periode.. Aangepast door Muisje op 13/02/2018 22:29
  • @Muisje zoiets blijft toch altijd heel moeilijk om op te reageren. Ik weet dat ook nooit zo goed wat te zeggen.

Hier ligt Tessa in het zkh aan de monitor. Ze heeft het rs virus. Nu is ze gister middag ook begonnen met overgeven, dus vrezen voor een buikgriep erbij..

Ik heb slapeloze nachten..
  • @Lynne, Veel beterschap voor Tessa! Hopelijk is ze snel beter. Maar ze is alle sinds in goede handen!
    En mag de nachten voor jou ook beter gaan. Het kan best lastig zijn zo'n ziek kind. Kan er soms ook van meespreken..
  • Ben hier even niet geweest. te veel stress gehad voor de echo in gasthuisberg, maar die was dus gisteren en alles zag er heel goed uit!! Dus ik denk dat ik mag geloven dat het echt goed komt nu... al moet ik nog wennen aan dat idee, kan precies nog niet helemaal los laten van het 'wat als', maar ben wel al heel opgelucht! Volgende week naar mijn eigen gyne en op 22w mogen we terug naar gasthuisberg voor onze gemoedsrust. SPANNEND love.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld