Zwanger en verkouden

• Zwanger en verkouden

Hallo

Ik ben momenteel 12 weken zwanger en heb een zware verkoudheid te pakken..
    Lopende neus, dan weer verstopte neus, hoofdpijn, tranende ogen, hoesten...

Gisteren naar de apotheek geweest en het enige dat ik mag nemen is dafelgan 500 en Otosan neusspray Forte.

Normaal pak ik steeds sinutab bij dergelijke symptomen maar momenteel mag dit dus niet..
    De vermoeidheid slaat al hard toe wegens de zwangerschap, en door de slechte nachtrust nu voel ik mij nogal belabberd..
    Rusten gaat momenteel niet goed daar ik iedere dag ga werken, en bij thuiskomst mijn dochter ook nog zorgen nodig heeft.

Iemand tips..
  • Ziekenkas uiteraard!
  • Dag Leen,

Zoals gezegd ben ik momenteel aan het werk..
    Tijdens mijn vorige zwangerschap ook tot aan 39 weken gewerkt.

Mss uw nutteloze commentaar voor uzelf houden?
  • Je mag dan wel aan het werk zijn, maar kan de dokter je niet vandaag en morgen nog thuis schrijven?
    Het enige dat gaat helpen, is rusten en uitzieken en dat gaat niet als je doorwerkt. Je hoeft hiervoor niet op ziekenkas te gaan, maar één of twee dagen ziekteverlof kan natuurlijk wel.
    Ik ben zelf werkgever, dus van profiteurs moet ik niet weten, maar als je echt ziek bent, ben je ziek.

Los daarvan, 's nachts een doorgesneden ui naast je bed leggen doet wonderen voor je neus, de hoest en dus ook voor je nachtrust. Je moet nadien wel goed verluchten, want heel de verdieping stinkt dan naar ui wink.gif
  • Ja idd wanneer je het niet meer rekt op je werk dan blijf je best enkele dagen thuis
    Zo kan je rusten en besmet je geen anderen.
  • Vond de tip hierboven ook zeker niet nutteloos. Tijdens de zwangerschap voel je je nu eenmaal ellendiger als je ziek bent, dus langs de dokter voor enkele dagen thuis. Ook voor ‘maar een valling’, want met nog een kind in huis heb je daar ook al meer dan genoeg te doen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld