Wanneer resultaat NIPT ?

• Wanneer resultaat NIPT ?

Hallo allemaal,

Woensdag heb ik bloed laten prikken voor de NIPT, en ik lees dat de resultaten binnen maximaal 7 kalenderdagen na ontvangst van mijn bloedstaal online te zien zijn (gisteren hebben ze mijn bloed ontvangen, zie ik). Wanneer kregen jullie resultaat? Was dat echt die 7 kalenderdagen, of wat eerder al? Ik ben namelijk erg benieuwd...

Bedankt!
  • Hey, ik heb ook woensdag bloed afgenomen en gisteren is deze aangekomd in uzleuven. Bij mij stond ook max 7 werkdagen dus ik verwacht einde volgende week toch resultaat. Online staan ze sneller dan de brief die je thuis krijgt. Mijn schoonzus heeft in december tussen kerst en nieuwjaar ook op woensdag bloed afgenomen en zij kon de vrijdag er op het resultaat zien. Bij haar zat er nog een feestdag tussen dus ik hoop donderdag al iets te zien. Spannend!
  • Hey, ik heb ook woensdag bloed afgenomen en gisteren is deze aangekomd in uzleuven. Bij mij stond ook max 7 werkdagen dus ik verwacht einde volgende week toch resultaat. Online staan ze sneller dan de brief die je thuis krijgt. Mijn schoonzus heeft in december tussen kerst en nieuwjaar ook op woensdag bloed afgenomen en zij kon de vrijdag er op het resultaat zien. Bij haar zat er nog een feestdag tussen dus ik hoop donderdag al iets te zien. Spannend!Duss @ Vandaag 13:49

De mijne gaat inderdaad ook via UZ Leuven. Dan zitten we in exact dezelfde situatie! wink.gif Een vriendin van mij had begin januari ook op woensdag bloed laten afnemen, dat was pas op vrijdag aangekomen in Leuven en ze had de donderdag erna haar resultaten. Ik ben dus nog wat optimistischer en ik hoop op volgende week woensdag, haha! Hopelijk hebben we allebei goede resultaten! En het geslacht vind ik ook wel erg spannend wink.gif
  • Oh dat hoor ik graag ! Dan denk ik dinsdag al eens te kijken 😬 mijn gyn had een vermoeden van geslacht, ben erg benieuwd of het klopt. Maar op de eerste plaats gezond natuurlijk 👍 ik haaaaaaat wachten.
  • Ik heb toch ook al vaak gehoord dat ze die 7 kalenderdagen net niet halen... Ik had zaterdag bloed laten trekken en een dikke week later op maandagavond telefoon gekregen (het resultaat was afwijkend bij ons). De prof zei wel dat hij die vrijdag al had proberen te bellen naar mijn gynaecoloog maar haar niet had kunnen bereiken, dus anders was het wel binnen de week geweest.

Bij een vriendin van mij die voor dezelfde periode is uitgerekend, was het resultaat er ook pas na 9 dagen en bij haar was wel alles ok.

Je kan natuurlijk al eens checken, maar ik zou me toch niet te veel vastpinnen op die 7 kalenderdagen want je maakt jezelf helemaal gek als als het wat langer duurt smile.gif
  • Ik heb toch ook al vaak gehoord dat ze die 7 kalenderdagen net niet halen... Ik had zaterdag bloed laten trekken en een dikke week later op maandagavond telefoon gekregen (het resultaat was afwijkend bij ons). De prof zei wel dat hij die vrijdag al had proberen te bellen naar mijn gynaecoloog maar haar niet had kunnen bereiken, dus anders was het wel binnen de week geweest.

Bij een vriendin van mij die voor dezelfde periode is uitgerekend, was het resultaat er ook pas na 9 dagen en bij haar was wel alles ok.

Je kan natuurlijk al eens checken, maar ik zou me toch niet te veel vastpinnen op die 7 kalenderdagen want je maakt jezelf helemaal gek als als het wat langer duurt smile.gifEllemie1978 @ Vandaag 11:47

Hi Ellemie! Bedankt voor de reactie. Niet echt wat ik wilde horen, want ik ben echt heel benieuwd en ik kan mezelf inderdaad nogal gek maken over zo'n dingen. Maar bedankt voor de reality-check wink.gif

Hopelijk is het uiteindelijk bij jullie allemaal goed gekomen ivm het afwijkende resultaat! Want dat is natuurlijk niet wat je wil horen...
  • @Ruby Ja hoor, we hebben op 16 weken een punctie gehad en daaruit bleek dat ons kindje de trisomie niet heeft. Wellicht zit die enkel in de placenta, maar om daar zeker van te zijn gaan ze achteraf nog DNA-onderzoek doen op mijn placenta. De NIPT wordt nog niet zo lang algemeen uitgevoerd, dus ze zijn er nog wel mee bezig om alles op punt te zetten en bepaalde resultaten beter te interpreteren.

Haha ik had de app van mynexuz op mijn GSM geïnstalleerd zodat ik op elk moment kon checkene of de resultaten al binnen waren. En dat deed ik ook om het kwartier of zo... Echt om gek van te worden! Ik vind dan ook dat ze er beter zouden opzetten dat het 10 kalenderdagen duurt, dan valt het alleen maar mee als het sneller gaat.

De resultaten van de punctie gingen dan weer heel snel bij ons. Daar hadden ze ook gezegd dat het een week zou duren, maar hadden we al na 3 dagen het verlossende telefoontje dat alles goed was. Hou de moed erin smile.gif
  • @Ellemie1978 Wat goed dat je kindje de trisomie uiteindelijk niet bleek te hebben! Dat is wel even schrikken, denk ik. Ik heb 2 dochtertjes, geboren in 2014 en 2016, en toen deden ze de NIPT inderdaad nog niet standaard. De nekplooimeting was gelukkig steeds goed, en ik verwacht nu ook geen afwijkingen maar je weet natuurlijk nooit! Het zou zomaar kunnen. Ik ben ook altijd een beetje zenuwachtig voor de 20-weken echo.
    Nu ja, nog héél even geduld hebben dan maar wink.gif

• @Duss En, heb jij de resultaten al?
    Wij hebben ze vandaag gekregen! Alles oké met ons kindje, en we krijgen een jongetje happy.gif
  • Oooh super nieuws! Net nog gekeken, nada! Hopelijk morgen!
  • @Ruby net nog eens gekeken (voor de 100ste keer) omdat ik kwaad was dat het zeker wel afgerond moest zijn nu! EN HET STOND ER! Pico bello gezond maar het geslacht ga ik in pb sturen want sommige hier kennen mij haha geheimpje smile.gif
  • Resultaten NIPT UZ Leuven- wanneer?

Hallo iedereen,

Ik heb vorige week donderdag bloed laten nemen voor de NIPT. Normaal krijg je binnen de 7 dagen na ontvangst van het bloedstaal in het labo de resultaten. Gisteren (maandag) kreeg ik plots een mail in mijn online dossier dat ze alles goed ontvangen hebben en de resultaten inderdaad binnen de 7 dagen zichtbaar zullen zijn op internet. Nu vroeg ik me af: kan het dat ze mijn bloedstalen pas maandag hebben ontvangen terwijl er al donderdag bloed werd afgenomen? Ik ben zooo nieuwsgierig en wil eigenlijk NU die resultaten al hebben smile.gif))

Groetjes van een ongeduldige mama
  • Nipt Leuven

Hoi,
    Hier ook vorige week dinsdag 13/11 bloed laten trekken , donderdag 15/11 mail gekregen van Leuven dat aanvraag voor nipt test werd gedaan en binnen de 7 werkdagen zichtbaar zal zijn vanaf datum ontvangst bloedname.
    Ik vraag me dus ook af tel ik dan vanaf die donderdag of?

Tot vandaag heb ik ook nog geen resultaten, maar als ik tel vanaf 15/11 hebben ze nog tijd tot morgen.
    Echt zenuwslopend bigsmile.gif
  • Hey, jullie post is al van even geleden, hoe lang hebben jullie uiteindelijk na de melding moeten wachten?

• Ik heb op vrijdag 12 juli bloed laten trekken (in HH Leuven), kreeg op maandag het bericht dat ze mijn aanvraag hadden ontvangen en heb mijn resultaat de week daarop dinsdag 23 juli om 19u47 gekregen.
  • Hoe resultaat?

Hoe hebben jullie het resultaat van de nipt ontvangen? Via mail?
  • ik kreeg een mailtje met de melding dat er resultaten (de test en het geslacht) waren op Nexushealth.be (een online-platform).
    Ik weet niet of alle ziekenhuizen hiermee werken. Twee dagen daarna kregen we de uitslag per brief. Wel enkel het document met het echte test-resultaat. Het geslachtsresultaat zat er niet bij.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld