verkorte baarmoederhals ervaringen?

• verkorte baarmoederhals ervaringen?

Hey

Momenteel ben ik 21 weken zwanger.
    Door aanhoudende en vooral heel pijnlijke harde buiken, vorige week naar het verloskwartier moeten gaan.
    De baby doet het goed, mijn BMH is echter net 3 cm, geen drama maar ook niet goed zei de gynaecoloog.
    Er werd magnesium en een week rust voorgeschreven.
    Als ik lig lukt het wel; zitten, wandelen, heffen,... is allemaal heel pijnlijk. Buik wordt direct keihard en ook menstruatie-achtige krampen.
    Iemand hier ervaring mee? Hoe is dit bij jullie geëvolueerd? Mocht je nog terug aan het werk?
    Morgen moet ik terug op controle voor structurele echo; indien de BMH nog verkort zou zijn, wat zou dit dan betekenen?

Alvast bedankt voor de ervaringen!
  • Mijn bmh was op 20 weken nog 9mm. Direct moeten stoppen met alles: strikte bedrust. Daarvoor zat ik al op relatieve rust (meerling)
    Enkel wc mocht ik er even uit.
    Je zou rustig mogelijk houden. Eventueel vragen om 3x per dag utrogestan te slikken, kalmeert de baarmoeder. Verder nam ik adalat en magnesium (om de 2 dagen)
    Luisteren naar wat de dokters zeggen, meer kan je niet doen.
    Heel veel succes.
  • Ik heb dit bij allebei mijn zoontjes gehad. Op de moment dat ik voor extra controle ging door gevoel van weeën zat het aan 20mm. Ik ben moeten stoppen met werken, veel rusten en 3xdag utrogestan. De magnesium kreeg ik ook, dit zou de spieren ook wat moeten ontspannen. De bmh werd nog korter, longrijping gehad op 30w en toch nog kunnen rekken tot 37w. De laatste zwangerschap zelfs tot de laatste week. Het kan dus helemaal goed aflopen! Rust, zowel fysiek als mentaal helpt veel, maar is geen garantie, je moet altijd geluk hebben. Als je moet stoppen met werken, probeer je dat niet te hard aan te trekken. Ik vond dat de eerste keer heel vervelend, maar iedereen is vervangbaar wink.gif Het woog niet op tegen de angst voor een vroeggeboorte. Veel succes!
  • 8mm op 32 weken (longrijping gehad en weeenremmers), was op weg naar de 40 weken, maar ingeleid omwille van andere redenen. Ik hield overigens de eerste weken strikte bedrust tot ongeveer 35 a 36 weken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld