Peter/meter cadeautje

• Ben op zoek naar een origineel cadeautje voor peter/meter. Vind mijn gading echt niet in die traditionele dingen... Peter is 29 en meter 52. Wie helpt?
  • Hoi Mieke,

Wij hadden, niet bij de geboorte maar bij het doopsel van onze zoon, meter en peter als cadeau een fruitboompje gegeven. Als symbool voor het jonge leven dat nu ook mee aan hen was toevertrouwd en waarvoor ze dus goed moeten zorgen...

Weet niet of het zoiets is dat je zoekt...

Veel succes (ook bij de bevalling binnenkort),
    Snuffie
  • Peter en meter kregen van ons een gouden hangertje => ovaal waar twee babyvoetjes 'uitgedrukt' zijn met op de achterkant de naam van hun doopkindje wink.gif .
  • Een mooie uitvergrote foto vinden ze vaak ook erg leuk. Maar dat vind je misschien te standaard.
  • @ m&m waar vind je zoiets? gewoon bij de juwelier?
    Ik vind t wel iets heel leuks zo een hangertje.
    in belgie of nl?
  • Hoi,

Wij zijn naar een aantal juweliers geweest. Niet overal konden ze ons helpen. Zo'n dingen hebben ze meestal niet op voorraad. Maar we hebben in een album mogen bladeren (speciale collectie) en dan hebben we er drie uitgekozen. De juwelier heeft ze dan besteld en wanneer ze er waren mochten we ze in het echt komen bekijken. Dan hebben we er daaruit 1 gekozen dat ze dus 2 keer gemaakt hebben. We konden ook kiezen uit goud, zilver of plaque (naargelang hoe duur je wilt gaan uitraard. Wij hebben gekozen voor 18k goud en dat was ? 152 voor een hangertje, de plaque heb je voor de helft van de prijs.

Meter en peter waren ook erg blij met hun cadeau!
    Wij wonen in Belgi?, tegen de Nederlandse grens.

Groetjes
  • Alvast al bedankt voor de leuke tips... Ik ga sowieso ook wachten om het te geven tot bij het doopsel want dan worden ze eigenlijk pas officieel peter en meter. Niet dat we katholiek zijn maar het gaat om de traditie.
  • Ik zie dat je van Limburg bent. Dan moet je eens een kijkje gaan nemen bij Mamoenia op de Kempische Steenweg in Hasselt. ik heb daar alvast hele leuke ideetjes gezien om aan meter en peter te geven. Heel uiteenlopend en je kan zelf ook nog dingen laten maken als je andere idee?n hebt.
    Groetjes
  • Wij hadden op de Zwarte Markt in Tessenderlo, op een spiegel een foto van ons dochtertje laten graveren en daarbij de naam, geboortedatum,...
    Voor mijn man had ik een gouden hangertje laten maken waar de 2 foto's van onze kindjes opstaan in kleur. Heel mooi, maar wel redelijk duur. Ik heb voor dit hangertje 260? betaald!
  • Bij ons in de doopsuikerwinkel hebben ze een glazen papflesje dat plat ligt. In het papflesje is dan een glazen "waslijntje" met allemaal papieren t-shirtjes eraan. Je kan erop laten drukken wat je wil. Bij ons staat er het volgende op:
    1e t-shirt: naam & achternaam van ons dochtertje
    2de: geboortedatum en -uur
    3de: lengte & gewicht
    4de: naam peter
    5de: naam meter
    6de: naam ouders

Ik heb dit cadeau gedaan aan m'n man voor vaderkesdag, omdat dit enkele dagen na de geboorte van onze dochter viel. Maar het wordt ook dikwijls aan peter en meter gegeven. Het duurt wel enkele dagen om het te laten drukken.

Groetjes
    K'tje
  • hey ik heb met de geboorte van onze seppe aan de meter en peter een glazen schaaltje met daarop een fopspeen in glas gegeven.op het schaaltje stond gegraveerd; de liefste meter/de beste peter.dit is ook wel iets leuks.groetjes erika
  • Huskii cadeau-shop

Hoi,

Ik lees per toeval je berichtje. Ik heb een cadeauwinkel, ik graveer in glas en metaal, brand in hout en maak fotokaarsen.
    Er zitten heel originele cadeau's tussen, maar alles is mogelijk bij mij. Alles wat van glas en metaal is kan ik graveren. Alles dat van (onbewerkt) hout is kan ik branden... Naam, tekst, tekening, zelfs een foto is mogelijk.
    neem gerust eens een kijkje op onze fb pagina: huskiicadeau of op onze website: huskii.be Er staat belangen niet alles op de webshop, maar vraag gerust als je interesse hebt in iets specifieks, waarschijnlijk kan ik het maken. Ik maak vrijblijvend offerte's op, zonder enige aankoopverplichting.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld