Onbegrip partner

• Amai Elsv, ik zou met zo'n reacties echt niet kunnen omgaan. Het kan altijd dat jullie tijdelijk wat minder op dezelfde golflengte zitten, maar dit lijkt me echt niet normaal. Je partner laat jou volledig voor alles opdraaien terwijl je lichaam constant signalen geeft dat het zo niet verder kan. Gaat hij nooit mee naar de gyn/dokter zodat hij het zelf eens kan horen dat je het rustiger aan moet doen?
    Kan je hier met iemand in je omgeving over praten? Wat zeggen zij ervan? Heb je al gedacht aan professionele hulp?
  • Hij is 1 keer meegegaan en dat is het.
    over praten kan ik niet echt, met een goeie vriendin wel maar zij kan er ook niks aan veranderen...
    Opmerkingen van hem ben ik al gewend, zonder de zwangerschapshormonen deden ze mij niks, ene oor in andere uit,
    maar nu besef ik meer en meer dat ik er alleen voor sta...
    Ik heb er op bepaalde manier vrede mee genomen dat dit mijn leven is...

• Hoi Els

het breekt mijn hart dit te lezen. Mijn mama zit ook in zo een situatie (ik ben ondertussen 36 jaar en mijn moeder 61) en als kind blijft het moeilijk om dat te zien. Weet dat jouw keuze om bij hem te zijn en te kiezen om te overleven ipv leven niet alleen invloed heeft op jou...
    Mijn stiefpa maakt mijn moeder ook uit voor alles wat je kan bedenken, doet zelf niets en kan alleen maar commentaar geven. Mijn mama is op die 20 jaar dat ze erbij is 40 jaar verouderd... Heel triest. Ze mist alles van de kleinkinderen omdat haar man ook alleen maar aan zichzelf denkt.
    Ik begrijp ook hoe een manipulatieve man in je leven sluipt en hoe je zelf hierin verandert en "meegaat". Zonder dat je het beseft ga je stilletjes aan meer en meer zwijgen om toch maar opmerkingen te vermijden, ga je meer en meer maar denken "ik zal het zelf wel doen want anders ... ", ga je meer en meer situaties uit de weg gaan om geen confrontaties te hebben en het resultaat is dat je heel veel mensen in je omgeving wegduwt (onbewust)... Je komt minder buiten, je entourage wordt kleiner, ... allemaal uit een verscholen "angst" voor je man.
    NIET OK! Echt waar, als dochter van kan ik je alleen maar aanraden ... Hoe moeilijk het ook is om uit dergelijke situatie te stappen, in the end gaat het je beter maken en je kinderen !
    Je bent nu ongelukkig zeg je zelf , je kind wordt ongelukkig omdat hij ziet dat jij ongelukkig bent, je gaat vereenzamen, ...
    Echt Els, ik smeek je bijna op mijn knieën OVERLEVEN is niet LEVEN ! Onderneem actie aub !

Als je iets onderneemt, probeer inderdaad eerst bewijzen te verzamelen. Neem jullie ruzies op, film hem stiekem, ... want manipulatie en narcisme is heel moeilijk te bewijzen en wat voor een impact het kan hebben om je zijn en je leven...
    Neem een pro deo onder de arm als je financiëel niet ruim genoeg zit. Neem iemand in vertrouwen op je werk die bijvoorbeeld even voor onderdak kan zorgen.
    En zorg dat je elke stap die je zet op papier hebt staan, ook zijn reacties ! Zodat je sterk staat !
    Blijf zolang mogelijk in het ziekenhuis na je bevalling zodat je wat meer kan rusten en inderdaad vraag Kraamzorg aan ...

Els, ik kan niet hard genoeg benadrukken dat wanneer je voor jezelf kiest, je onrechtstreeks ook voor je kinderen kiest ! Blijven is lijden voor jou en je kinderen. Je wil toch niet dat je zoontje leert dat hij zo mag omgaan met vrouwen ?
    Ik duim voor je dat je de kracht vindt om het aan te pakken ! Zo een man is je NIET WAARD !!
    En je moet LEVEN , niet overleven .............
    xxx
  • @Elsv Het doet mij pijn om te lezen dat er niets verandert voor jou.... ik sluit mij volledig aan bij Asil......gebruik de laatste kracht die je hebt om je vertrek te regelen! Verder wens ik je veel sterkte en toch mooie momenten met je bevalling love.gif
  • @Asil prachtig verwoord! Volledig met je eens!! De vader van mijn eerste kindje is ook zo een narcist en naar de buitenwereld lijkt het een aardige joviale gozer, maar ondertussen heeft hij me altijd klein gekregen. Dankbaar dat ik er los van ben gekomen, het heeft mijn zelfvertrouwen verwoest, maar gelukkig ben ik nu sterker dan ooit! En nu pas weet ik wat liefde is, ik heb nu een gelijkwaardige relatie waarin ook mijn gevoel er toe doet en er van me gehouden wordt voor wie ik ben en voor wat ik geef en Ook met mijn tekortkomingen word er van mij gehouden.

Dat verdient iedereen, jij ook! @Elsv
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld