Half geslaagde cerclage

• Half geslaagde cerclage

Hallo iedereen,
    Ik ben hier nieuw maar de onzekerheid knaagt aan mij. Afgelopen zaterdag heb ik met spoed een cerclage moeten doen.
    Mijn baarmoederhals had een opening van 3cm, en een deeltje van de vruchtzak was tevoorschijn gekomen.
    Ik ben nog maar 21 weken ver, dus is het belangrijk dat ons kindje nog vele weekjes blijft zitten.
    Helaas is de cerclage niet 100% gelukt, er is nog steeds een kleine opening van 0,2cm waar er nog steeds een klein stukje van de vruchtzak door kan.
    De kans op een geslaagde zwangerschap is zeer klein, het is nu volledige platte rust en wekelijks op controle.
    Ik hoop zo dat het goed komt, maar ben zo bang. Aangepast door Kimberley91 op 12/06/2019 08:38
  • Hey Kimberley! Wauw, dat is niet fijn! Gelukkig dat ze hebben kunnen ingrijpen! Ik hoop dat de cerclage en het rusten helpt en je je babytje nog vele weken bij je kan houden!

Ikzelf heb nog geen cerclage ervaringen. Bij m'n eerste zwangerschap wel moeten platliggen, maar cerclage was geen optie meer omdat mijn cervix al helemaal verstreken was. Mijn zoontje is uiteindelijk ook te vroeg geboren, maar gelukkig pas bij 32 weken zwangerschap.

Ik krijg daarom deze keer preventief een cerclage, maar zelfs dan zal ik ook moeten rusten en hopen dat mijn baarmoederhals sterk blijft.
    Ik kan dus nu totaal geen tips geven, maar duim voor je! Veel courage!

Hou je vooral ├ęcht aan de platte rust, elke dag is weer eentje gewonnen! Ik hoop dat de cerclage goed houdt!
  • Ik ken beide verhalen hier... Zowel dat het misliep als geslaagde zwangerschappen. Ik vermoed dat het beide kanten uitkan
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld