Geboortelijst Paradisio

• Zoals de titel het zegt, Iemand die ervaringen heeft met haar geboortelijst te leggen bij Paradisio?

Wat zijn de voor en nadelen ?

Vind heel weinig op de site ! goofy.gif
  • Onze lijst ligt bij paradisio.
    Heel tevreden van. Goede hulp bij ht uitkiezen en advies.
    Al blijft het wel een beetje verkoperij.

Wel genoeg tijd voorzien. bij ons heeft het met rondleiding en uitkiezen bij 5 uur geduurd.

Paradisio is vrij goedkoop in vergelijking met andere winkels. je kan zowel in de winkel het cadeau afhalen als via internet bestellen en de mensen kunnen het cadeau ook daaar laten zodat de papa er zelf om kan komen.

Het aanbod is ruim, en als je iets ziet op de website, maar niet in de winkel, kan het altijd besteld worden.

Gewoon doen zou ik zeggen!
  • Hier ook lijst bij paradisio, geen problemen mee gehad! thumbup.gif

Oja wij hebben die "rondleiding" niet gedaan hoor!! pfff, proberen ze toch maar te verkopen. Gewoon een karretje gaan vragen voor lijst aan te leggen en je gerief inladen! thumbup.gif

wave.gif
  • en hebben ze daar ook zo een systeem zoals bij dreambaby ? waardebon van 10% korting op het einde van de rit ?

Vanaf wanneer hebben jullie de lijst daar kunnen leggen? content.gif

Mmm...die rondleiding zal ik misschien toch maar niet doen dan. blush.gif

De spulletjes die besteld/gekocht zijn, kan je die onmiddelijk afhalen of moet je wachten tot de geboorte ? content.gif

Sorry voor de vraagjes maar ben een beetje aan het vergelijken blush.gif
    Thx alvast dames !!! bigsmile.gif
  • je hebt idd een aankoopbon van 10% op het einde.

wij zijn onze lijst al rond 24-25 weken gaan leggen, was geen probleem.

de mensen kunnen kiezen he of ze hun cadeautje willen meenemen. ze kunnen telefonisch reserveren en dan gaan afhalen, ze kunnen via internet betalen maar voor jou gewoon laten liggen zodat jij kan meenemen, of via internet betalen maar dan toch nog gaan afhalen etc...

wave.gif
  • Hier ook een tevreden klant van Paradisio (in Desselgem).

Wel een beetje geluk gehad want heb mijn lijst pas halfweg oktober 2008 afgesloten en vanaf oktober kreeg je 10% op het totaal bedrag ipv 5% ervoor (zo kregen wij dus een cheque van bijna 300 euro ipv 150 euro, hebben we later dan de autostoel van gekocht).

Ook heb je korting op de babyartikelen als je een klantenkaart hebt en bij het afsluiten kreeg ik nog een mooi cadeautje van bumba (ter waarde van 25 euro heb ik later gezien).

De rondleiding heb ik wel gedaan maar heeft bij mij geen 5 uur geduurd hoor... hooguit 2 uur denk ik. Bleef zelf ook niet lang stil staan bij alles, had op voorhand zelf al veel opgezocht enz dus wist van de meeste dingen wel al wat ik wou.

Via internet kunnen de mensen je lijst raadplegen (op voorhand indien gewenst) en anders van zodra je kindje geboren is.
    Spulletjes die op voorhand gekocht zijn, kunnen uiteraard meteen meegenomen worden (want een groot deel dient al klaar te staan thuis omdat je die bij thuiskomst wel al moet gebruiken, zoals badje, luierkussen ed).
    Ook kan je telefonisch dingen reserveren of in de winkel zelf.

Wij wonen in Oost-Vlaanderen, en mijn familie is van Limburg... dus bijna iedereen heeft via de website dingen gereserveerd en gekocht en wij of de grootouders die er kortbij wonen, hebben dan de spulletjes gehaald.

Hoeveel weken is was toen ik de lijst ben gaan aanleggen??? .... ik zou het begod niet meer weten, maar toch iets vroeger dan gewoonlijk want bij ons zat er de grote vakantie tussen en dan kunnen eventuele bestelling wel wat vertraging oplopen. Ik denk dus ook rond 25 weken ofzo?

Aja... beetje sneu voor mij was wel toen ik de lijst ging afsluiten, stond er nog een aantal spullen op (die ik pas na de geboorte erop gezet had, was merendeel speelgoed). Ik dacht dat die spullen ook nog meegerekend gingen worden bij het afsluiten van de lijst want ik ging die zelf kopen maar bleek van niet, anders had ik nog voor een extra 50 euro gekregen in aankoopcheque. Vond wel dat die mevrouw dat had mogen zeggen.
    Dus eerst de lijst leegkopen (en effectief betalen aan de kassa) en dan pas terug naar achter gaan om de lijst af te sluiten thumbup.gif !
  • dank je meiden voor de info!

Overgebleven artikelen, ben je verplicht die ook te kopen ?

Dus als ik het goed begrijp, stel ik leg lijst op 25weken en koop iets op 26weken van mijn lijst dan kan ik onmiddelijk het meenemen na betaling natuurlijk content.gif ?
    (Bijvoorbeeld bij dreambaby als iets koopt van de lijst kan je dat pas verkrijgen 3weken voor de uitgerekende datum...vindt dit laat!)

Ik zou daar mijn kamer, buggy, maxi cosi ook willen opzetten, kunnen we genieten van de 10% vandaar mijn vraag content.gif , maar natuurlijk hebben we dit vroeger nodig! content.gif

Mmm, ben wel overtuigd aan het geraken bigsmile.gif
  • Keun, dingen die je eerderwil ,moet je gewoon even aangeven bij dreambaby hoor.
    Bovendien, als jer ergens een lagere prijs ziet, moet je dit mailen naar de advieslijn met het artikelnummer van bij dreambaby bij en je lijstnummer, dan passen ze de prijs aan en op het einde krijg je er nog 10% op.
    Wel even werk insteken, maar je krijgt wel de laagste prijsgarantie!
  • Hey,

bij Paradisio kan je inderdaad zonder problemen dingen vroeger van de lijst halen en toch van de korting genieten, weet wel niet of daar een tijdslimiet op staat (wij hebben er maar iets afgehaald een maand voor ik moest bevallen).

Voordelen: het volledig on line kunnen voorbereiden van je geboortelijst, zo goed als alles staat in de winkel en iedereen kan on line bestellen en zelf kiezen hoe ze het cadeautje tot bij jou willen krijgen, veel handiger dan bij Dreambaby.
    Nadeel: als iemand op zaterdag of zondag een cadeautje van de lijst wil gaan ophalen, moet die soms echt lang wachten (cadeau's staan in een magazijn dus de verkoopsters zijn wel even weg als ze iets moeten halen - in Sint-Niklaas toch).

Je hebt bijna geen aankoopverplichting, enkel stuks die besteld moeten worden (bij ons was dat enkel de hemel voor het bedje en een matrasje op maat voor de wieg) en kleding. Wat kleding betreft, kan je trouwens wel meisjes- en jongenskleding opzij laten leggen en dan als je het geslacht weet (ook al is dat maar na de bevalling) enkel de geschikte kledij op de lijst laten zetten.

Nog één ding: vergeet na de bevalling ook niet om expliciet door te geven dat je lijst ook op internet geopend mag worden!

Groetjes,

niempie
  • Hoe bedoel je nimpie? online, is dat niet automatisch ? blush.gif

Ah dat wist ik niet lies...maar altijd de prijs doorgeven...zie ik niet zitten hoor, voor 80% van de artikelen zijn duurder, als je u daar mee moet bezig houden goofy.gif
  • idd het is even opzoekwerk Keun, maar ik ga het toch zo doen heb tijd genoeg nu bigsmile.gif en dreambaby hoopt natuurlijk dat iedereen zoals jij denkt, maar dan hebben ze buiten mij gerekend!
  • heb alleen al gekeken naar de buggy en de maxi cosi die ik wil, alleen daarop zit al een verschil van ? 130 !! awe.gif

pak nu dreambaby is 30?, paradisio ?15, gaat dreambaby dat als 14? op zijn lijst zetten ?
  • hoi ,

mijn lijst staat ook bij dreambaby, heb ze er gezet sinds ik 25 weken ver ben, ik heb er al van gekocht en heb alles onmiddellijk meegekregen.... Ook via internet is er al besteld, nog niks van problemen mee gehad. Ik denk dat je beide systemen wel met elkaar kan vergelijken... smile.gif
  • Euh keun, ik snap je vraag ook niet! blush.gif

Ik bedoelde met 'on line voorbereiden' alleszins dat je van thuis uit al hun artikelen kan zien, met de prijs bij en je al een 'proef-geboortelijst' kan meennemen naar de winkel. Vind ik veel gemakkelijker als uit een catalogus kiezen!

Heb ik hiermee jouw vraag beantwoord? goofy.gif
  • Aah ok, sorry dacht dat je het op iets anders had! bigsmile.gif blush.gif
  • Keun, dan zetten ze het ook op 15 euro bij dreambaby, ze hanteren dan dezelfde laagste prijs
  • ah ok blush.gif
    En duurd het dan lang ?
    ik veronderstel je zet het op de geboortelijst, je geeft het door en dan veranderen ze het... of werkt het anders?
  • Nee zo is het, maar je moet ze even de tijd geven om het na te kijken, een paar dagen, max een week.
  • Ok, dank je voor de info content.gif
  • Ik denk dat Niempie het volgende bedoeld...

Jij stelt jouw lijst samen en kan deze raadplegen via het internet via een speciale ouderscode.
    Pas wanneer je baby geboren is, wordt je lijst "openbaar" gemaakt zodat andere mensen je lijst ook kunnen raadplegen (moet je zelf doen als ik me niet vergis).

In de winkel... je kan de lijst pas "openbaar" laten maken bij de geboorte, of reeds op voorhand... dat vragen ze aan je.
    Aangezien bij ons enkel de dichte schoonfamilie al wist dat de lijst daar zou liggen, zijn zij op voorhand in de winkel de lijst kunnen gaan bekijken en hebben zij al dingen kunnen reserveren/kopen. Mijn familie is van Limburg en die heb ik dan mijn ouderscode gegeven, zodat zij ook al op voorhand wat konden kiezen (uiteraard geen speciale jongenkledij erop gezet gehad want anders wisten ze meteen het geslacht al wink.gif ).

Speciaal bestelde artikelen die op je lijst staan maar niet gekocht werden, dienen wel aangekocht te worden (zoals bvb kledij).
    Andere veel verkochte artikelen zijn niet verplicht om aangekocht te worden (wordt wel duidelijk gezegd hoor).

Hier is Lander een maand te vroeg geboren, en toen hadden wij al een heel deel reeds gekocht en stond dat thuis al klaar (zoals maxi cosi, wandelwagen en draagmand...) Andere dringende dingen zijn de grootouders dan met spoed gaan halen in ons plaats (had dat online zelf gekocht en erbij gezet dat oma en opa dat kwamen afhalen, is nooit een probleem geweest).

Wat ik ook wel leuk vond, was dat je op je lijst kon zien welke artikelen al gekocht waren en door wie, welke nog beschikbaar waren, welke al afgehaald waren, enz...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld