Aan de helft van mijn zwangerschap en 1x op consultatie gynaecoloog

• Aan de helft van mijn zwangerschap en 1x op consultatie gynaecoloog

Hallo, een vraagje..

Ik ben 19 weken zwanger en maar 1 keer naar de gynaecoloog geweest op consultatie. Dat was dan niet mijn gynaecoloog, maar een vervangster. Dus eigenlijk heb ik deze zwangerschap mijn gynaecoloog niet niet gezien en zit op 1 week na op de helft. Mijn laatste keer was de 12 weken écho. Dus zolang heb ik al geen controle of écho of zo gehad.

Is dit normaal? Is dit de nieuwe gang van zaken? Want ik heb al 2 kindjes gehad en toen had ik om de 3 weken contrôle in hasselt. Ook heb ik een kindje verloren op 22 weken, en vind toch dat er meer controle mag zijn. Ik voel me hier heel slecht bij, en mijn man wil zelfs overwegen om van ziekenhuis een gynaecoloog te veranderen.. We hadden gisteren een brief in de bus dat onze afspraak van 17 september is verplaatst naar de week eerna. Mijn man had gebeld en blijkbaar hebben ze een dringende vergadering die dag shocked.gif

Het is niet hetzelfde ziekenhuis als bij mijn andere 2 kindjes want we hebben deze keer voor heusden gekozen aangezien het dichter bij huis is.

Alvast bedankt voor jullie feedback! Groetjes Laura
  • Beste,
    Ik ben ook 19w zwanger en heb ondertussen al 3 consultaties gehad. Dus nee, dat is niet de nieuwe gang van zaken. Ik zou zeker overwegen om te veranderen. Stress is niet goed voor jou en je baby, deze situatie bezorgt je duidelijk stress.
  • Inderdaad, ik zou ook geruster zijn in een groter ziekenhuis dan Heusden ... die hebben toch meer kennis als er een probleem is.
  • Dank u wel voor jullie reacties!

Is er een ziekenhuis, gynaecoloog die jullie kunnen aanraden? Waar je content van bent?
  • Tegenwoordig kan je normaal kiezen om gedeeltelijk op te laten volgen in het ziekenhuis. Maar als je niet vaker bij je gyn gaat, is het wel de bedoeling dat je de andere maanden naar je huisarts of vroedvrouw gaat. Standaard worden er door het riziv maar 3 echo’s terugbetaald, de tweede daarvan zou je elke moment moeten krijgen (20w). Maar op 16w, 24w moet je dan wel een afspraak maken bij je huisarts.
  • Toen ik zwanger was, bij mijn gyn, is het standaard:12weken- 20 weken. Daartussen niet. Het is absoluut niet nodig om om de paar weken naar de gynae te gaan.
  • Je kan ook opzoek gaan naar een vroedvrouw en daar kan je gaan zoveel je wil.
    Ik ben tijdens de zwangerschap ook regelmatig op controle gegaan. Ook voor mijn gemoedsrust.
    Wij hebben ook een kindje verloren op 21 weken zwangerschap.
    Succes smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld