Kleuterjuffen

• Kleuterjuffen

Hoi iedereen!
    Vraagje voor eventuele kleuterjuffen.

Ik ben 6 weken zwanger en immuun getest tegen cvm en toxoplasmose. Nu wil ik graag nog de laaste maand vh schooljaar uitwerken. Na 30juni geen vooruitzichten.

Ik heb mijn directeur nog niet op de hoogte gebracht van mijn zwangerschap omwille dat ik immuun ben. Ik vrees dat de arbeidsgeneesheer me zal thuiszetten.

Nu is mijn vraag of hier iemand ervaring rond heeft ? Ik wil allesbehalve mijn kind zijn/haar leven in gevaar brengen door toch te werken. Ook al ben in immuun.

Alvast bedankt ! smile.gif

Groetjes
  • Ik begrijp je uitleg niet zo goed.

Als je kou in bent, is er net geen risico om dmv en toxoplasmose op te lopen, want je hebt al ooit een besmetting gehad en jou lichaam heeft dus antistoffen aangemaakt.
    Normaal wordt je dan niet thuis gezet omdat je geen enkel risico meer hebt.
    Hoewel dit afhangt van scholengroep en ik al meermaals heb gehoord dat ze je toch thuis zetten, maar dit zou vr jou niet uitmaken aangezien je contract stopt.
  • Immuun voor cmv ben je nooit. Alleen is de kans dat je het doorgeeft aan je baby bij herbesmetting veel kleiner dan bij een primaire besmetting.
    Ik ben zelf besmet geraakt rond de bevruchting en ik kan je verzekeren dat het geen pretje is!
  • Ik zou gewoon zwijgen als ik jou was. Tegen het einde van het schooljaar ben je een week of 10? Ik heb het onder de kerstvakantie op 9 weken gemeld omdat ik ook wou afsluiten aan een vakantie. Anders had ik nog tot 11w ofzo gewacht en ik was voor geen van beide immuun, wel 5-jarigen.. Je moet het voor 12 weken zeggen (en eigenlijk zo gauw je het zelf weet maar dat kunnen ze niet controleren)
  • Ik zou onmiddellijk stoppen.
    Zoals iemand hierboven al zei, ben je nooit immuun voor cmv. Ik ben ook besmet geweest tijdens mijn zwangerschap. Het heeft me heel veel stress opgeleverd maar uiteindelijk bleek onze zoon nooit besmet geweest.
    Ik zou nooit het risico nemen ook al is de kans dat je het virus bij een herbesmetting doorgeeft veel kleiner.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld