Zwanger worden uitstellen voor job in het onderwijs?

• Zwanger worden uitstellen voor job in het onderwijs?

Graag stellen wij ons even voor, wij zijn hier namelijk nieuw.
    Wij zijn 33 (m) en 26 (v) jaar oud en zijn reeds enkele jaren zéér gelukkig met elkaar.
    We hebben een grote kinderwens, die de laatste maanden alleen maar sterker geworden is.

We zitten echter met iets wat ons wat zorgen baart, terwijl we eigenlijk vinden dat dit ons niet zouden mogen tegenhouden om voor onze kinderwens te gaan, maar ja, .... alles afwegen enzo verder vinden we ook wel belangrijk.

't Vrouwtje werkt reeds 5 jaar als leerkracht, maar heeft nog geen vooruitzichten op vast werk. Het systeem van TADD en vaste benoemingen is niet zo simpel, er zullen hier zeker nog mensen zijn die de frustraties van dit systeem herkennen.
    Nu, ze heeft altijd werk gehad, maar nog geen TADD kunnen opbouwen binnen dezelfde scholengroep.
    Sinds september is ze opnieuw fulltime aan de slag gegaan (tijdelijk contract dus tot eind schooljaar), maar wat volgend jaar brengt is nog even afwachten.Ze zou mogen blijven, maar afgelopen jaren hebben geleerd dat het best is om daar nog niet teveel op te rekenen.
    De berekening in uren kan namelijk snel veranderen door kleine factoren ..... onzekerheid dus!

Wat zouden jullie doen? In hoeverre zouden jullie wachten op een vaste benoeming? (wat nog jaren kan duren...)
    Zijn er mensen die in dezelfde situatie zaten en hun ervaringen met ons willen delen?

Alvast bedankt voor de reacties, we zijn blij ergens ons hart hierover te kunnen luchten!
  • Hoi

Ik heb 5 jaar in het lager onderwijs gestaan en ik heb op mijn 27 beslist om een andere carrièrerichting te kiezen.
    4 jaar geleden ben ik verhuisd van een randgemeente van Antwerpen naar een klein dorpje aan de rand van de kempen.
    Ik had de keuze om te gaan werken in Brussel of Antwerpen als ik werkzekerheid wilde. Ik was al 5 jaar van de ene scholengroep naar de andere gevlogen en ik was die onzekerheid beu.

Ik ben een opleiding voor hooggeschoolden gaan volgen bij de VDAB en ik werk nu in de privé.
    20 maanden na die beslissing heb ik een vast contract gekregen bij het bedrijf waar ik nu werk en 3 maanden later was ik zwanger....
    Ik heb nu een job die beter verdient dan het onderwijs, glijtijden, 38,5 uur per week werken, 9 extra verlofdagen ieder jaar, maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering en nog enkele voordelen. Mijn overuren kan ik opnemen in verlof.... ik keer nooit meer terug naar het onderwijs, hoe graag ik het ook deed...

Dit is misschien niet het verhaal dat jullie wilden horen, maar ik ben heel blij met de keuze die ik maakte... en dat deed ik omdat ik het niet zag zitten om kinderen te krijgen als ik geen jobzekerheid had... Ik werk nu bij een zeer groot bedrijf, dat onderdeel uitmaakt van een zeer grote groep en hier weet ik dat ik mag blijven als ik mijn werk goed doe EN ik doe mijn werk nu ok heel graag. In het onderwijs is het: geen plek en ge vliegt....

xxx
  • Ik snap je vraag ergens wel maar weet: een kind laat zich niet plannen. Het kan een maand, 6 maanden of 3 jaar duren voor je zwanger bent. Ik zou dat dus niet laten meespelen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld