Temperatuurmethode?

• Temperatuurmethode?

Hallo iedereen,
    Sinds een week ongeveer neem ik elke ochtend mijn temperatuur, in de hoop zo mijn eisprong te kunnen bepalen, na enkele maanden.
    Mijn maandstonden zijn net geweest, en deze ochtend was mijn temperatuur al 0,3 lager dan normaal. Kan het zijn dat ik mijn eisprong nu al heb? Ben nog maar in dag 7 van de cyclus.
  • In theorie is dat mogelijk ja. Ik had zelfs mijn eisprong tijdens de laatste dagen van mijn regels. En zie: toch zwanger geraakt!
  • Is mogelijk maar niet waarschijnlijk. Uw temperatuur zal wel vaker op en neer schommelen tijdens uw cyclus.
    Grote kans dat hij morgen weer stijgt en de dag erna weer daalt tongue.gif
  • Het is zoals hier gezegd : je temperatuur schommelt voortdurend. je moet er meerdere samennemen om de temperatuurhoogte vd 1e fase van je cyclus te bepalen en daar tegenover kan je dan vaststellen wanneer je je eisprong hebt ... Dit is natuurlijk in 't kort gezegd. Wil je concretere info? Laat maar weten!
  • Goeiemorgen,

Ondertussen ben ik een drietal maanden bezig met het temperaturen. Ik kan dus wel al zien wanneer ik een eisprong gehad heb. Voor de cyclus die nu bezig is, weet ik dat ik een eisprong gehad heb (een temperatuurdaling is zichtbaar + cervicale afscheiding was eiwit-achtig). Nu ben ik ondertussen 5 DPO. Mijn temperatuur zat vanochtend op 36,6 en gisteren op 36,5. Voor de ovulatie zit mijn temperatuur altijd onder de 36,5.
    Ik heb gelezen dat, bij een zwangerschap, de temperatuur sowieso boven de 37 moet zijn na de ovulatie. Betekent dit dus in mijn geval dat het deze maand sowieso niet gelukt is? Vermits ik niet boven de 37 zit nu?
  • Het klopt helemaal niet dat je boven de 37 moet zitten!
  • @Chris Ok√©, bedankt, dan is de hoop voor deze maand nog niet volledig weg wink.gif
  • wanneer het uitloopt in een menstruatie, wanneer begint de temperatuur dan weer te dalen?
  • @Faith3 Vraag ik me ook af. Vorige maand bleef mijn temp 13 dagen hoog, en dan de 14e dag (de dag dat ook mijn maandstonden zouden beginnen) zakte die. Deze maand is het vandaag al de 14e dag dat de temp hoog is, maar zwangerschapstest vandaag was negatief... Ik denk dat normaalgezien uw temp zakt een dag voor uw maandstonden of de dag dat de maandstonden beginnen. Sowieso, als uw maandstonden begonnen zijn, is uw temperatuur terug laag, denk ik.
  • @TIema ah ook ik dacht dat dit geleidelijk ging, niet dus. Dus van de ene op de andere dag. Blijven in spannig wachten dan. smile.gif

Misschien had je een late innesteling. Hoop het voor je
  • @Faith3 Dankje! smile.gif
    En voor jou, ik wil zeker niet doen alsof ik alles weet hoor. Scheelt volgens mij ook bij iedereen wel... Ik vertel alleen hoe het bij mij gaat.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld