Stresst wachten op nieuwe bloedtest

• Ik ben dus gisteren vol paniek naar op de laatste nippertje nog naar het vrije spreekuur van de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest. Ik was de nacht ervoor pijn beginnen krijgen in mijn onderbuik aan de rechterkant, heel mijn rug zat precies vast . Na wat Google was ik na het avondeten zo in paniek voor een bezoek dat ik met de dienst gynaecologie belde en ze me laten komen hebben .

Ik heb daar toch wel 3 dingen uit geleerd.
    Ten eerste dat ik moet stoppen met googlen voor zulke dingen. Doordat ik meer en meer dingen las, en ik meer en meer gelijkenissen zag begon zelfs mijn hart veel sneller te slaan, begonnen ik te trillen en volledig te papieren.

Ten tweede weet ik nu dat ik die gynaecoloog absoluut niet wil voor verdere opvolging!!! Was me dat een eikel, hij heeft me nog meer van streek gemaakt.

Ten derde dat je geen resultaten kan forceren. Hij heeft een inwendige echo gedaan maar zei vooraf al dat men onder 1000 hcg niets ging kunnen zien op een echo en dat de kans ook ontzettend klein was dat ik een bbz al zou voelen. Maar toch was er iets te zien, een zwart puntje van 2-3mm, dat zou het wel eens kunnen zijn en dat zat wel in de baarmoeder maar hij zei dat hij ook in de buurt daar een beetje bloed zag. Maar wat en hoe??? Geen idee!!! Stress alom dus

• Hoe rot het ook mag zijn... je kan alleen afwachten.
    Dat bloed kan alle richtingen uit maar zou me ook van streek maken maar zelfs als je nog elke dag een echo krijgt... Een mk gaan ze niet tegenhouden. (ik spreek uit ervaring, voorlaatste zwangerschap was echo op 5w6d ok en dag erna liep alles eruit)
    Hou je rustig en wacht af en lees idd niks online.
  • Vandaag toch terug naar een andere gynaecoloog geweest. Nu was er een dooierzak, vruchtzakje en mini vruchtje te zien. Ze denkt aan 5 weken en 6 dagen .
    Mag volgende week terug en dan zou er een hartje moeten zijn
  • Volgens mij betekent een stijging niets anders dan inderdaad een zwangerschap. Een miskraam kan natuurlijk altijd, maar ik zou mij daar voorlopig nog geen zorgen over maken. Hopelijk gaat deze waarde snel omhoog. Ik duim alvast mee smile.gif.
  • Klinkt alvast beter! Ik duim voor je!
  • Hang in there! Zit hier in dezelfde stress. Zaterdag bloedtest gehad en de resultaten zijn ook niet te geruststellend. Hcg 49 en progesteron 14,83. Best laag allemaal... Maar goed, ik heb ook geleerd niet teveel op internet te kijken. Dan pik je ook vooral de negatieve verhalen op. Het kan nog heel pril zijn of de speedtest is niet heel accuraat geweest. Ik voel gewoon dat de hormonen zijn aan het toenemen en voel in mijn lichaam wel heel duidelijk dat ik zwanger ben. Ik probeer daar gewoon bij te blijven. Ergens stelt die ochtendmisselijkheid en dat zeurend gevoel in m'n buik me ook gerust smile.gif vandaag hopelijk meer nieuws van de gynaecoloog!
  • @Tientje87 Ik wil je niet demotiveren maar onder de 1000 (HCG) kunnen ze niets zien op echo hoor. Of is er een specifieke reden je zo vroeg mag gaan voor een echo? Hier ook vandaag mijn 1e echo, doodnerveus....
  • Ik weet dat er mogelijks niets te zien gaat zijn. We gaan omdat we niet zeker zijn over hoe ver ik nu ben. Door PCOS heb ik een zeer onregelmatige cyclus. Daardoor ben ik ook sowieso al in opvolging bij gynaecoloog en endocrinoloog. Als ik kijk naar mijn laatste menstruatie, zou ik 6 weken ver kunnen zijn, maar de bloedresultaten spreken dat tegen. Anderzijds loop ik al weken moe en met het gevoel dat m'n regels kunnen doorkomen, spanning in de onderbuik. Ik weet niet in welke mate PCOS m'n hormonen beïnvloedt nu. We gaan zien, ik voel me gewoon zekerder met die afspraak vandaag. Aangepast door Tientje87 op 23/03/2017 09:06
  • @Tientje87 Aha dat verklaart veel! Ik hoop dat je toch al wat te zien krijgt! Wanneer mag je gaan? Hier om 17u, de tijd gaat precies niet voorbij vandaag...
  • Ik mag deze namiddag gaan om 13u40. Ben inderdaad ook heel benieuwd!

Haha het wachten is zo zwaar hé. Bij momenten heb ik het gevoel dat ik gek aan het worden ben bigsmile.gif
  • @Tientje87 Het wachten is verschrikkelijk.. Hoop gewoon keihard dat alles ok is vanmiddag.. We hebben zo lang moeten wachten op dit wondertje, ik weet niet of ik het aankan als het geen positief nieuws is.. prrrt! candle2.gif
  • Idem. Door PCOS hadden ze gezegd dat ik grote moeite ging hebben met zwanger worden en dit wondertje is gewoon spontaan tot stand gekomen. Ik hoop zo dat alles goed mag gaan. Ik duim mee voor je!
  • Wel... nog niet zoveel nieuws. Ik ben conform met de bloedtest nu eind de 4 weken, bijna 5. Er was een klein zwart stipje te zien love.gif Volgende week nieuwe afspraak. Dan zou het dooierzakje en vruchtje duidelijker te zien moeten zijn. Nieuw bloedonderzoek is ook nog tot dan afwachten. K ga nog even geduld moeten hebben smile.gif maar we zijn hoopvol dat het gewoon goed mag evolueren. Ik blijf mezelf zeggen: 9 kansen op 10 gaat dit gewoon goed *vingers kruisen*
  • @Tientje87 ik duim mee voor je! Hier goeie echo, hartje gezien én gehoord ^^
  • @Wishful Oh super! Naar dat moment kijk ik ook uit smile.gif
  • Vanmorgen echo gehad en hartje gezien. Ik was eerst superblij maar nu gaf die weer 2 dagen minder ver aan. Ipv 6w4d maar 6w2d.

Hoe gaat het met de rest hier?
  • @tientje86: wat zei je gynaecoloog hiervan? Hier alles okay! Jij veel last van kwaaltjes?
  • Ja ik ben nu bij een andere geweest. Die afspraak stond al lang.

Ik heb eigenlijk heel wisselende kwaaltjes daarom dat ik zo stresst ben denk ik.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld