Risico of niet?

• Risico of niet?

Hallo allemaal. (Ik ben nieuw hier dus ik weet niet zeker of dit ook in deze categorie mag geplaatst worden).

Ik ben sinds maandag 20 mei gestopt met de combinatiepil na deze 1 week geslikt te hebben. Ik had deze nieuw voorgeschreven gekregen van de huisarts.
    Maar ik voelde me er gewoon echt niet goed bij, echt super down opeens en mijn werk leed er gewoon onder die week dus ik dacht "weg ermee!".

Nu hebben mijn vriend en ik afgelopen zaterdag en gisteravond seks gehad en ik ben dus niet meer met de pil begonnen (ik wil gewoon volledig stoppen en we willen dit jaar ergens wel beginnen aan een kindje, voor mij mag het wel al komen, ik wil het al 2 jaar super super graag en kan haast niet meer wachten gewoon tot veel huilbuien aan toe).

Nu vraag ik mij af, zou er nu al kans zijn dat ik zwanger kan raken aangezien ik zondag avond normaal weer met de pil had moeten beginnen (als ik de pil wel nog had willen nemen en veilig wilde zijn) en dit niet heb gedaan maar we dus wel in de afgelopen dagen 2 keer seks hebben gehad zonder condoom?

Ik heb overigens een onttrekkingsbloeding gehad vorige week. Dus nu maar wachten totdat mijn cyclus weer vanouds is en hopelijk niet al te veel "afkickverschijnselen" smile.gif
  • @Sem94 ik acht de kans eerder klein dat je door deze 2 betrekkingen zwanger zou worden al is er altijd een kans als je het onveilig doet natuurlijk. Je hebt vorige week je maandstonden gehad owv het stoppen met de pil. Dus je cyclus start de eerste dag van je maandstonden ( eerste dag bloed verlies = 1 ste dag nieuwe cyclus) bij een normale cyclus (28dagen cyclus) vindt de eisprong normaal rond dag 14 plaats. Hiervoor zou je je cyclus goed moeten kennen / bijhouden of eventueel werken met ovulatietesten om te weten wanneer je juist je eisprong zou hebben.
  • Hmm inderdaad. Denk toch ook wel dat de kans klein is. Denk dat ik gewoon te veel hoop dat het wel raak zou kunnen zijn 😅
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld