Ook bezig met de eerste..

• Hallo allemaal

Dit forumpje word voor de vrouwen die nog niet zwanger zijn of net zwanger zijn van hun eerste.

Uiteraard zijn er ook vrouwen welkom die al ervaringen hebben met zwanger zijn.

Hopelijk helpen jullie ons dan als we vragen hebben.

Eerste vraag aan iedereen die dit leest.
    Hoelang ben je al bezig en wanneer is jullie nod?

Ik ben al 7 maanden bezig en me NOD is de 22ste feb.Ik heb al een aantal zwangerschapsverschijnselen en ze worden alleen maar erger en meer.

Groetjes van mij bigsmile.gif bigsmile.gif wink.gif
  • Hallo Kelly,

Ik ben Brigitte. Ben 33 en ook wij willen graag een eerste kindje....

Wij zijn nu in onze zevende maand aan ’t proberen om zwanger te worden, maar tot hiertoe zonder resultaat....

Mijn volgende NOD is 28/02 ...

Groetjes

Brigitte <3
  • hoi brigitte en Kelly

ik ben stephanie, 25 jaar en wij willen ook een eerste kindje.
    Ik ben nu bezig aan mijn eerste maand clomid omdat er wat probleempjes waren en 21 februari is mijn nod.
    En kelly hihi ik heb die zwangerschapsverschijnselen ook al.

Groetjes
    Stephke
  • Hoi allemaal,

Mijn eerste is deze week reeds 4 maanden geworden! Ik ben dus een vrouw met ervaring, hum-hum wink.gif
    Ik wist vorig jaar direct dat ik zwanger was, want al van een paar dagen voor mijn NOD had ik enorm pijnlijke borsten. En ik voelde het diep in mijn binnenste dat het zover was! Ik heb getest in de week van Valentijn en het was positief. <3 Was dat geen mooi Valentijngeschenk voor mijn ventje?? Hij vond alvast van wel... bigsmile.gif

Ik wens jullie super-veel geluk met het zwanger worden! Het is echt iets waar je van moet genieten, want het is zo weer voorbij, maar dan heb je natuurlijk een bundeltje geluk in je armen... thumbup.gif

Groetjes,
    Heidi.
  • Hallo!!!

Ik ben Hannah, 22 jaar en wij zijn bezig voor ons eerste kindje. In september ben ik met de pil gestopt, tot nu toe is het nog niet gelukt, maar we houden goede moed!!!

Ik ben net deze week weer ongesteld geworden, dus mijn nod duurt nog even, namelijk 10 maart.

Wat voor zwangerschapsverschijnselen heb je al Kelly?? Spannend hoor die week van afwachten, veel succes, ik duim voor je! thumbup.gif thumbup.gif

Liefs Hannah
  • Hoi

ik ben Sara, 32 jaar, en ook wij zijn bezig met de eerste uk. Mijn NOD is vandaag !!! Ik heb 2 dagen gelden een test gedaan maar die was negatief, het was een test die je al enige dagen voor je NOD kun gebruiken. Natuurlijk veel te snel geweest. Tja dat wordt afwachten. We zijn weer bezig sinds november ’03 (in sept nl een miskraam gehad met 12 weken). Welke zwangerschapsverschijnselen hebben jullie zo in het algemeen, kan het zijn dat je niets voelt behalve af en toe wat steekjes linksonder ??

Groeten,
    Sara upset.gif
  • Dag Sara!

Hihihi, mijn 4 maanden oude dochter heet ook zo...

Zoals ik al vertelde, had ik enkel pijnlijke borsten (een dag of twee), verder niets: geen innestelingsbloeding, geen steekjes, niets... Een tijdje later kreeg ik dan weer pijn in mijn borsten en dan heeft dat een week of 3 geduurd. Het aantal keer dat ik misselijk was, kan ik ook zo tellen. In het begin geloofde ik amper dat ik zwanger was. Ik had wel heel veel last van moeheid...

Ik duim voor je!! thumbup.gif
  • Hoi Heidi,

Pijnlijke bortsen heb ik verder (nog) niet, alhoewel afgelopen week was het een dag of 2 gevoelig als is er op duwde maar verder niets. Mmmm, moeheid, sinds woensdag (toen ’s avonds de test negatief was) en dan pas tegen 16.00 uur. Plotseling geeuwen en het liefste willen slapen.

Groeten
    Sara sad.gif
  • In het begin werd ik ook pas naar de avond toe moe, maar naarmate de zwangerschap vorderde was dat reeds tegen de middag! Bij mij is het pas beginnen beteren toen ik zo’n 4 maand ver was. Maar op het einde (de laatste 2 maanden) was het weer erger... Ik heb dus wel ferm last gehad van die moeheid, maar alle verschijnselen verschillen erg van vrouw tot vrouw.

Maar zoals ze op meerdere formus hier zeggen: "Geen bloed geeft moed!!!"
  • Goedemorgen Ladies,

Kelly,
    Ik ben je volgens mij al op een ander forum tegengekomen.
    Leuk dat je dit forum hebt opgestart!
    Onze NOD begint dichterbij te komen, h?. Ik blijf het toch spannend vinden, wie weet heb je eind volgende week een positieve test in je handen!
    Ik heb er voor mezelf geen goede moed in voor deze maand (zieke hubbie tijdens m’n eisprong-week), dus ik verwacht geen positieve test deze keer.

Sara,
    NOD vandaag?! Wauw, wie weet is het wel de laatste keer in 9 maanden dat je aan je NOD moet denken!

Groetjes,
    Annelies
  • hey,

Ik ben Ilse, ik ben 26j Wij zijn ook bezig met ons eerste kindje. Mijn NOD is normaal rond 28/02. Ik zit nu in mijn eisprongperiode. Ben gisteren naar de gyneacologe geweest en heb een echo gehad, mijn baarmoeder was zich perfect aan het voorbereiden op een eisprong en in mijn rechter eierstok zat een eitje klaar dat bijna rijp is. Toen we weggingen bij de gyneacologe kregen we ons huiswerk mee. Klussen dit weekend. wink.gif We hopen nu echt dat het deze maand raak is en anders starten we volgende maand met enkele onderzoeken.

Groetjes,

Isje
  • hoi meiden,

ik ben linda, en we zijn ook bezig met de eerste, alleen wel al 11 maanden en ik wordt er elke maand steeds meer depri van. mijn nod is maandag 16 februari, maar het kan ook dinsdag, woensdag of donderdag, mijn cyclus verschilt van 28 tot 30 dagen, vorige maand was het 28 dagen.
    en ik weet altijd al een paar dagen van te voren of dat ik ongi moet worden, elke maand heb ik precies 5 dagen voor mijn ongi bruine afscheiding, het begint heel licht en wordt steeds donkerder en dan als ik het 5 dagen heb gehadt wordt ik ongi. herkent iemand dat van jullie.
    dus ik hoop nu zo dat ik zwanger ben, ik heb tot nu toe nog geen bruine afscheiding gehadt, maar ja wat niet is kan nog komen, als ik tot maandag geen last van die afscheiding heb gehadt dan ga ik woensdag morgen testen, want dan is er wel een kansje dat ik zwanger kan zijn.
    waar ik wel last van heb al een paar dagen is dat ik veel witte afscheiding heb. kan dit ook een kwaaltje zijn?

groetjes linda wink.gif
  • NOD lijste:

Sara 32 jaar NOD 13/02
    Linda ?? jaar NOD 16/02
    Stephanie 25 jaar NOD 21/02
    kelly 23 jaar NOD 22/02
    Annelies ?? jaar NOD 22/02
    Isje 26 jaar NOD 28/02
    Brigitte 33 jaar NOD 28/02
    Hannah 22 jaar NOD 10/03

Linda en annelies zou ik jullie leeftijd erbij mogen zetten?Nog wel even zeggen hoe oud julie zijn dank je.

Ik heb al een aantal verschijnselen maar durf het nog niet te hopen.Dat zijn:

al 6 dagen buikpijntjes en steken (ongi gevoel)
    sinds gisterochtend misselijkheid.(vandaag trouwens smiddags) hoofdpijn achter me wenkbrauwen (rare plek he bigsmile.gif )
    vandaag moe geweest (zo moe dat je wilt gaan zitten en zo kan slapen)
    En een raar doorzichtig slijm sinds me eisprong.en niet erg weinig maar zelfs meer dan gewoon.En normaal is dat na 3 a 4 dagen voorbij maar het is er nog steeds.

Meer nog niet.Maar denk zelf dat ik 90 % zeker zwanger ben.Raar maar zo een gevoel heb ik.Maar denk er niet veel aan want ben zo bang dat het niets is.Ik let trouwens nu al op met tillen bigsmile.gif bigsmile.gif

Nou meiden hopelijk hebben jullie het hierzo naar je zin en kunnen we veel ervaringen opdoen en elkaar helpen met de verschijnselen enzo.

Groetjes van mij wink.gif Aangepast door kelly op 13/02/2004 19:25
  • Ik heb trouwens een beetje goed aan me buik gevoeld.

Ik voelde aan de zijkanten van me blaas.(onderin) en was erg gevoellig.Duwde een beetje door en voelde iets langs me vingers glijden.Weet niet wat het is maar dat doe ik nu al 7 maanden en dit is de eerste keer dat ik iets "hards" voel.Ik kan het niet echt omschrijven.

Had daarna wel last van meer pijn maar daardoor weet ik en voel ik nog dat er wel iets zit.Weet het gewoon bijna zeker.maar testen is nog te vroeg zou toch alleen maar neg. zijn he.

Groetjes van mij
  • hoi kelly

ik ben 23 jaar, kan je mij ook in het nod lijstje zetten.

groetjes linda
  • Hallo Allemaal,
    Ik ben 24 jaar en dit is mijn derde cyclus waarin we zwanger proberen te worden. Het is nog maar erg kort, vergeleken met vele anderen op de verschillende forums. Sinds deze cyclus ben ik begonnen met temperaturen, zodat ik enig inzicht kan krijgen in m’n eigen lichaam smile.gif .
    Mijn NOD is 03-03(klinkt goed ivm 3e cyclus en 3x is scheepsrecht). Onze klusdagen staan dus voor de deur!!!

Groetjes en allemaal veel succes thumbup.gif
  • hoi dames

Het is hier lekker druk precies.
    Fijn hoor.
    Leuk dat lijstje met al de nod datums.
    Ik wens jullie allemaal heeeeeeeel veel geluk.
    Kelly voelt je buik boven je schaambeen ook zo hard aan??? Ik heb dat wel nu.
    Linda ik kan je helaas niet helpen met je vraagje.
    Ilsje ik hoop dat het je gelukt is!! Wij hadden ook een enorm eitje zitten en ik voelde heel duidelijk wanneer dat gesprongen is en wisten deze maand dan ook heel goed wanneer we moesten klussen (hopelijk is het dan nu ook gelukt). Ik hoop dat jij je eisprong ook zo duidelijk zal voelen.
    Sara, hoe is het met je? zijn de duiveltjes weggebleven?
    Hoi heide echt leuk dat er een "ervaren " vrouw (hihi ) bij is!!!! Echt fijn!
    Aan iedereen heel veel groetjes en aan degene die moeten klussen dit weekend => veel klusplezier.

Groetjes
    Stephke
  • NOD lijste:

Sara 32 jaar NOD 13/02
    Linda 23 jaar NOD 16/02
    Stephanie 25 jaar NOD 21/02
    kelly 23 jaar NOD 22/02
    Annelies 26 jaar NOD 22/02
    Isje 26 jaar NOD 28/02
    Brigitte 33 jaar NOD 28/02
    Debbie 24 jaar NOD 03/03
    Hannah 22 jaar NOD 10/03

Ik heb wel last van een beetje gevoellige buikje.(boven schaambeen)En als ik erop druk dan moet ik 9 van de 10 keer naar de wc om te plassen.Ik druk als ik op de wc zit.Kan ik er makkelijk bij en hoef dan niet meer te plassen

bigsmile.gif bigsmile.gif Wat een verhaal he op de vroege ochtend.

Maar oke zo ver alles goed bij mij.Hopelijk blijven die pijntjes en de rest van de "kwaaltjes".

Me borsten voelen wel iets gevoellig aan maar valt niet speciaal op hoor.Is denk ik nog normaal.Maar houd je op de hoogte.

We hebben wel al een aardig lekker lang NOD lijstje.
    Ik zal het zo bijhouden.

Hoe is het trouwens met Sara??? Ben je al ongi of al een test gedaan?

En linda voor jou word het nu ook al spannender he.Nog 2 daagjes te gaan.

Allemaal de groetjes van mij en zie jullie strakjes.

bigsmile.gif bigsmile.gif Aangepast door kelly op 14/02/2004 10:55
  • Hallo Kelly,

Ik ben nu 29 weken zwanger van de eerste,
    dus heb ook een beetje ervaring in de zwangerschap
    ( in Nederland)

Ik was net 2 maanden gestopt met de pil, dus 1x
    ongesteld geworden, 2e maand was raak.

Wilma22 en Mike27( verwachten een dochtertje)
  • hoi,

Gisteren had ik wat "pijn" rechts in mijn onderrug. De kant waar het eitje klaarzat. Normaal moet het mijn eisprong geweest zijn. Februari is een heel goede maand voor ons, ieder jaar gebeurd er iets heel goeds in die maand. De opmerking van mijn man was dan ook, het moet lukken kan gewoon niet anders, we zijn namelijk februari.(normaal is hij erg nuchter in die zaken)Hij hoopt het ook omdat ik dan geen onderzoeken moet ondergaan. We zullen wel zien, ik laat zeker iets weten.

Isje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld