MRI klein bekken?

• mri klein bekken?

Hallo iedereen

Ik zit hier een beetje in tweestrijd en had graag jullie raad gehad... Ik heb een gezonde dochter van 16 maanden en ben in december op 18 weken zwangerschap bevallen van een niet-levensvatbaar jongetje na een infectie. Eind december ben ik met spoed naar het ziekenhuis gegaan omwille van een onuitstaanbare buikpijn, de reden hiervoor is eigenlijk nog altijd onbekend (de pijn is ook miraculeus verdwenen), maar na de ct-scan die toen gemaakt is geweest heeft mijn gyn een vermoeden dat ik een uterus bicornis of uterus unicornis heb. Om zeker te zijn moet ik op 3 februari een MRI laten maken en dan gingen we wel verder zien... Nu gezien ik steeds van de eerste cyclus zwanger was en mijn eerste zwangerschap probleemloos verliep, zie ik geen verdere problemen (maar afwachten dus)... Na de vroeggeboorte hebben we heel snel beslist om snel terug zwanger te worden, maar nu komt er precies vanalles tussen waardoor het maar niet lukt... Wat zouden jullie doen? Mijn vruchtbare dagen zijn van 29 tot 2 februari, zouden jullie het wagen om toch zwanger te worden? Zou een MRI schadelijk zijn? De kans dat je dan zelfs al een zwangerschap zou kunnen waarnemen is wel heel erg klein hé... En stel dat ik een uterus bicornis of unicornis zou hebben, ik heb toch al een gezonde dochter op de wereld gezet die bij de geboorte 3,075kg woog?

Wat denken jullie?
  • Hoi Lynn,

Als ik van jou was, dan zou ik toch wachten hoor! Een MRI scan is echt schadelijk voor een klein beebje, dit zijn radioactieve stralen! Toen ik een MRI scan van de klein bekken moest krijgen, mocht ik in géén geval zwanger zijn en moest ik nog een paar maanden wachten omdat dit toch even in je lichaam blijft zitten. Wacht even af tot alles onderzocht is. Dan kan je tenminste zonder zorgen weer zwanger worden.

Groetjes en veel succes!
  • Dag Lynn,

Ik weet dat het lang geleden is. Maar heb je wel achteraf een gezond kindje gekregen? Ik heb zelf onlangs een CT-scan van abdomen moeten ondergaan en heb nu schrik welke gevolgen dit kan geven als ik zwanger word (omdat de radiatie best hoog is en in de eierstokken terechtkomt..)

Groetjes!

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld