Kinderwens maar december-geboorte overslaan

• Kinderwens maar december-geboorte overslaan

Hoi,

Een beetje taboe-vraag waarschijnlijk, maar:
    Zijn er nog dames die een kinderwens hebben, maar die wens even uitstellen wegens een geboorte in december?
    Als we nu in maart zwanger zouden worden, valt de geboorte in december, net tussen alle feestdagen (sinterklaas, kerstmis, oudjaar).
    In de familie is er iemand met een decemberverjaardag, en heeft dat in zijn jeugd echt verschrikkelijk gevonden.
    Dat is voor ons een bijkomende reden om er ook rekening mee te houden.

(ik weet natuurlijk dat je de natuur niet kan controleren, en eventueel prematuur ook weer december kan worden maar bewust die maand kiezen is nog iets anders )

Nog mensen die maart overslaan omwille van december-geboorte?
  • Wij waren zielsgelukkig dat we kindjes mochten en konden krijgen. Ongeacht welke maand ik aan zou tellen. Wij hebben er twee van december (31 en 29) en was van alle twee midden januari uitgerekend.

Ik vind dat je dankbaar moet zijn voor de kindjes die je krijgt. Wanneer dat ook mag zijn.
  • Hier ondanks vruchtbaarheidsproblemen inderdaad een stuk minder ons best gedaan in maart en april. Nu slaan we het niet meer over, omdat het leeftijdsverschil al groot wordt. Maar voor de oudsten dus wel. Heb zelf een verjaardag in december en vind dat nog steeds afschuwelijk
  • Als jij zelf je kinderwens nog een maand kan uitstellen, waarom niet? Dat is toch iets dat je helemaal voor jezelf moet uitmaken. Als jou dat belangrijk lijkt wie moet er dan beslissen dat je deze maand niet mag overslaan smile.gif
    Het is een andere situatie als je al lang probeert en elke maand wachten er eentje teveel wordt.

Wij hebben voor de eerste zwangerschap ook bewust gekozen om nog even te wachten om niet uitgerekend te zijn in de zomermaanden omdat we toevallig veel trouwfeesten hadden. Moesten we daar rekening mee houden, nee, maar zelf wou ik dat en vond het toen niet erg nog heel even te wachten.
    Mochten we daarentegen al maanden aan het proberen zijn, zou ik waarschijnlijk die maanden niet meer willen overslaan hebben voor zo’n reden.

• @Els : Toen wij pas begonnen hadden we ook de uitgerekend januari overgeslaan. (Man werk als autoverkoper en januari is hele maand 7/7 werken ... en tijdens die maand is bijna 30 % van het jaarinkomen ...)
    Hebben dat wel maar 1 keer gedaan. We zijn nu bijna twee jaar bezig en ga voluit voor iedere maand. Is het dan eind december of januari dan is het maar zo. Niets is belangrijker dan eindelijk ons babytje van ons .. smile.gif
    Maar als je idd de wens nog 1 maand of kan onderdrukken en je vind dat echt héél belangrijk .. dan zou ik gewoon doen waar je je goed bij voelt wink.gif
  • Ieder zijn ding natuurlijk.
    Zou ik dat zelf doen? Neen.
    Ik kan wel redenen bedenken waarom je een bepaalde maand wil overslaan maar omdat december niet leuk is om te verjaren?
    Voor mij zou die reden al afvallen.
    Maar als jullie dat nog kunnen en willen, waarom niet e.
  • Ik zie daar geen graten in smile.gif
    Wij zaten in vruchtbaarheidsbehandelingen en in maand maart had ik opeens geen eisprong. ik vond het toen een heel pak minder erg dan de andere maanden. Niet zozeer vanwege de feestdagen maar eerder naar school toe. Je hebt dan een kindje van 'opt einde van het jaar' met kinderen die van januari zijn. Dat scheelt al snel bijna een jaar.
    Onze eerste zwangerschap waren we begin november uitgerekend en ondanks de vreugde dacht ik toch ook meteen aan leeftijd op school enz. (dat is toen helaas misgelopen)
  • Ik zie er ook geen graten in hoor… tired.gif
    Je doet toch lekker wat je wil? Als jullie graag een maand overslaan om te proberen een decembergeboorte uit te sluiten is dat toch prima?
    Daar hoeft niemand zijn akkoord voor te geven wink.gif

Is trouwens net hetzelfde als mensen die beslissen nog een paar maanden te wachten in de hoop toch zwanger te geraken in de periode die ze graag zouden willen.

Gewoon doen wink.gif
  • Ja wij.
    Wij gaan ook maart (en mogelijks ook april) overslaan.
    December speelt zeker een rol, maar hier ook wegens solliciteren voor een nieuwe job, en nieuwe woning kopen.
    Daarnaast is mijn cyclus de voorbije 2maand zo onregelmatig dat ik er geen vat op krijg.
    Dus even maandje zonder ovulatietesten, en gewoon kijken hoe de maand verloopt.

WIj gaan dan voor een kindje geboren in 2020 smile.gif
  • Wij slaan ook december en januari over. Deels omdat het praktisch voor ons beter zal zijn als ik onze dochter naar de school kan brengen als ik zwanger ben ivm werkverwijdering tijdens de zwangerschap (onze werkuren matchen niet echt aan de schooluren en nu gaat ze naar een crèche die al opent om 5u30) smile.gif is een doordrongen keuze van ons

@LadyB hehe wij ook voor 2020!! Spannend hébigsmile.gif
  • @Amoxiclav Ja super spannend! Sinds we besloten hebben even te wachten, is er ook een soort rust nu smile.gif
    Enja 2020 is ook best mooi hé wink.gif
  • Ja wij ook, maar het verlangen is toch vrij groot nu happy.gif @LadyB
  • Wij slaan de maand niet over. Ik begrijp wel de keuze dat je of niet wilt stoppen om bepaalde maanden te vermijden. En idd wat maakt die paar maand uit he?
    Ik heb net iets teveel meegemaakt. De wens is te groot en het maakt ons echt niks uit wanneer het komt. Zolang het ooit nog komt smile.gif
  • In het begin wou ik die maanden ook aan mij laten voorbij gaan
    maar zwanger worden heb je niet altijd zelf in de hand. Na 1 miskraam
    en bijna 2 jaar bezig te zijn zou een december baby van harte welkom zijn
    hier smile.gif
  • Hier het tegenovergestelde smile.gif
    Ik ben zelf in december jarig, een decemberkindje leek me leuk! Bij de 2de dachten we er in februari voor te beginnen, in de veronderstelling dat het toch niet van de eerste keer zou lukken. Maar nu dus een novemberkindje! hihi!

Iedereen doet wat hij of zij wil, ik vind januari dan weer een minder leuke maand om te bevallen. Waarom? geen idee eigenlijk!
  • Het is een persoonlijke keuze vind ik. Wanneer je dat liever overslaat, waarom niet?
    Ikzelf ben nu uitgerekend voor 24 december. Mij geeft het niet... Na vier mks en overlijden van mijn jongste ga ik al blij zijn dat dit baby'tje er komt.
    Veel succes!
  • Voor mij maakt het ook echt niet uit voor welke maand het zou zijn. Ik heb daar eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. En, zoals ook al aangegeven door sommige dames hier, als je al langer bezig bent, dan hoop je vooral dat je ooit het geluk mag hebben een kindje te mogen verwelkomen.
  • Ik had hier zelf ook nog niet bij stil gestaan. Ik denk dat als je op voorhand zou weten dat je bij het grote gemiddelde hoort en je dus binnen de 8 maand zwanger bent, die maand of 2 niet veel uitmaken. Maar ik ben daar toch nooit gerust in want stel dat je meer dan een jaar gaat moeten proberen zou ik heel boos zijn op mezelf dat ik die 1 of 2 maanden overgeslagen heb.
  • Trouwens ik ben van december en daar is niets mis mee 🤣.
    Als tiener was dat de kassa kassa maand.
    Verjaardag, Sint, Kerst, Nieuwjaar en dan daarop volgend de solden.
    Geweldig 🤣😂.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld