In hoeverre is dit normaal?

• In hoeverre is dit normaal?

Ik heb soms pijn bij het vrijen, vooral de eerste seconden als mijn man bij me naar binnen komt. Ik heb dit met de huisarts besproken en hij zegt dat pijn bij het vrijen zeer vaak voorkomt. Hij heeft me onderzocht en niets gevonden van ontstekingen of afwijkingen. Ik ben ook van mezelf redelijk vochtig dus dat kan het niet zijn. Hoort het er inderdaad gewoon bij en maak ik me zorgen om niets?
  • Heb ik ook een tijdje gehad.
    Voelde zelf een piepklein knobbeltje. 2x naar een verschillende gynaecoloog geweest. 1e deed niet veel moeite om het te voelen.
    2e zei dat het een littekenweefsel was op mijn maagdenvlies. Kon geen kwaad.
    Ik kreeg de raad om er dagelijks olie op te doen. (ik gebruikte babyolie van neutral)

Na enkele weken was de pijn weg en is deze nooit meer teruggekomen.
  • Ik heb dit ook, komt dat niet gewoon omdat de vagina dan "opengaat" als je man pas naar binnen komt, en dat het vocht dan nog wat moet worden verdeeld over de hele lengte? Is maar een gok hoor...
  • Idem hier maar bij mij duurt het bijna heel de vrijpartij.
  • Probeer eens je buikspiren bewust te ontspannen. Dat werkte bij mij. Onbewust spande ik mijn bekkenbodem op, en hoe hard ik ook probeerde die te ontspannen, dat lukte niet. Maar blijkbaar hangen je buikspieren daar mee samen, en nu let ik er echt op dat mijn buikspieren ontspannen zijn op dat moment en dan doet het geen pijn.
  • Zeer interessant @-mama- - misschien heb ik dat ook wel. Ik wist wel niet dat je je eigen maagdenvlies kon zien/voelen?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld