Hoe lang bloedingen na mk

• Hoe lang bloedingen na mk

10 dagen geleden zijn wij spijtig genoeg ons kindje verloren. Ik heb het hier heel moeilijk mee gehad en nu nog steeds op de eenzame momenten maar ik wil dat 'leeg' gevoel weg en ik wil er terug voor kunnen gaan. Ik wil ook weer intiem kunnen zijn met mijn man, dit is voor mij troost, aandacht krijgen.
    Maar ik bloed nog steeds, telkens maar druppels maar ik bloed nu al 3 weken lang!! voor de mk zelf had ik al 10 dagen bloedingen en nu achteraf ook nog..van mij mag het nu wel stoppen. Ik ben moe, ik ben futloos, ik voel me een vod. Ik wil verder kunnen gaan, maar steeds met de neus op de feiten gedrukt worden helpt hier niet mee.

Hoe lang hebben jullie nog bloedingen gehad na een eventuele miskraam? Ik moet nu donderdag weer bloed laten trekken want vorige week waas mijn HCG nog steeds op 180 en ik hoop dat dit nu volledig op 0 staat of toch bijna.
  • Ik bleef ongeveer 2 weken bloeden maar ik heb in die tijd wel een eisprong gehad (ik was meteen weer zwanger)... je bent super vruchtbaar na een MK dus laat het bloed je niet tegenhouden om het gezellig te maken!
  • Hoi @Jamima
    Wat erg jammer van jullie verlies...
    Toen ik vorig jaar een miskraam had, begon dit gwn met wat bruinverlies, dan weer wat helder bloed, dan weer niks. De echte miskraam werd opgewekt met pilletjes die vaginaal werden ingebracht nadat op 11 weken werd gezien dat het vruchtje gestopt was met groeien op 6 weken. Ik heb toen hevig gebloed tot ik het vruchtje ben verloren. Nadien was het net alsof ik mijn regels had. Heb ongeveer 10-12 dagen gebloed. Niet langer. Heb je nog buikkrampen ook? Er zou mss nog een stukje weefsel achtergebleven kunnen zijn waardoor je lichaam nog steeds probeert het uit te stoten. Zolang je bloedverlies hebt, wordt seks afgeraden. Dit in verband met gevaar op infectie.
    Verder wil ik nog even zeggen dat niet iedereen extra vruchtbaar is, wanneer je een miskraam had. Ik heb mezelf en mijn partner daar zodanig gek mee gemaakt. In plaats van te rouwen om de miskraam steeds maar proberen-proberen-proberen. Pas wanneer ik de miskraam echt een plaatsje heb gegeven, is mijn cyclus weer genormaliseerd en werd ik zwanger (8maand later). Momenteel 10 weken zwanger maar elke dag is bang afwachten op de echo binnen 2 weken. Geef je lichaam en je geest de tijd om te herstellen.
    Allesinds veel sterkte aan jou en je partner in deze moeilijke periode.
  • Ik heb gelukkig niets pijn meer, en ik had het idd ook al gelezen dat je best niet intiem bent zolang je nog bloed om infecties te vermijden.
    Ik zal even nog mijn hcg afwachten en wanneer het einde van de week niet stopt toch maar best naar mijn genecoloog bellen voor een eventuele echo.
  • @Jamima Een MK is echt zo vreselijk triestig, ik was er echt kapot van (en soms nog). Ik heb uiteindelijk een week gebloed, maar de huisarts had wel al gezegd dat elke MK anders verloopt. Een week nadat de bloeding gestopt was, ben ik op controle geweest bij de gynae. Die heeft toen gezien op de echo dat alles terug proper was. Dat vond ik toen erg geruststellend. Ik zou dus zelf wel aanraden om op controle te gaan, dan weet je zeker dat de MK achter de rug is. Bovendien kan je dan ineens al je vragen stellen, dat vond ik ook wel handig. Veel sterkte!
  • @Jamima Ik heb 24 dagen gebloed...eens na de curretage was het snel over.
    Ik zou ook wel geen seks hebben. Ik wou er echt geen infectie bovenop.
    Je moet je lichaam laten helen. Ik begrijp je gevoel volledig ik wou ook
    intiem zijn voor samen het verdriet te verwerken en dat ging niet...
    Ik denk dat bij een natuurlijk miskraam dat het bloeden wel wat langer kan
    aanhouden. Hoop dat het snel beter is. Het is een heel proces dat je door moet.
    Ook hier bekijk ik het dag per dag...wij moeten nu 2 mnd wachten en dat maakt
    het nog moeilijker omdat je echt moet loslaten. Veel courage!
  • Ik mocht een week niet intiem zijn i.v.m. infecties - er is mij niks gezegd over wachten tot het bloedverlies over was. Ik had daar eigenlijk op een vreemde manier wel nood aan had maar dus een week gewacht. Daarna een ovulatietest gedaan omdat ik me precies 'vruchtbaar' voelde terwijl ik nog wat bloed verloor. Er toch voor gegaan en direct zwanger geworden. Als je er behoefte aan hebt zou ik het doen. Desnoods met condoom als je schrik hebt voor een infectie (terwijl dat gevaar volgens mij enkel de eerste dagen na een MK bestaat).
  • Ik heb een curretage gehad, en ik heb daarna toch nog 10 dagen bloedingen gehad, de ene dag al heviger dan de andere. Na een maand ben ik op nacontrole moeten gaan om zeker te zijn dat er niks was achtergebleven. Ons hebben ze toch ook gezegd om niet te vrijen zolang ik bloedingen had om infecties te voorkomen.
  • Wij mochten een week niet vrijen, daarna maakte het niet uit. Uiteindelijk ben ik 16 dagen blijven bloeden en we hebben gewoon seks gehad tijdens mijn bloeding. Sterker nog, ik ben die keer direct weer zwanger geraakt en het resultaat daarvan loopt hier rond!
  • Ben op controle geweest en de uitslag van de bloedafname was dat ik nu nog op 6 stond met men HCG waarden. Een week geleden was dit nog 180.
    Hier zei de dokter ook dat er in principe ons niets kan tegenhouden om er weer voor te gaan.
    Ik ga niets forceren, maar komt t ervan zal ik het ook niet tegenhouden als ik voel er weer klaar voor te zijn.
    dit is zo een mentale rollercoaster. Je voelt je beter dan in het begin maar er zijn van die momenten dat je je zo gebroken voelt.
    Komt er nog bij dat ik te weinig ijzer heb, ze verschoot ervan dat ik nog recht liep met die lage waardes. Dat verklaart dus wel het altijd maar 'moe' zijn. Ik moet nu 1.5 maand ijzertabletten bijnemen sochtends.
    het is echt de tijd geven.... maar als het bloeden zou stoppen zou me dit al een veel beter gevoel geven.
  • @Jamima Ik ben blij om te horen dat jullie niet moeten wachten en er direct terug voor mogen gaan. Al is het idd een mentale rollercoaster. Je voelt je gebroken en dit zal nog wel een tijdje zo blijven. Mij overvalt het gevoel van verdriet en onmacht me nog degelijks. Het is hard, maar je voelt je geleidelijk aan weer beter. Ook al mogen jullie er direct terug voor gaan, doe vooral waar jullie je het beste bij voelen. Dikke knuffel!
  • Als je zin hebt, er gewoon voor gaan. Het heeft mij ook troost gegeven. Ik ben nog een maand lang blijven bloeden en daar hebben we dus niet op gewacht - je bent net super vruchtbaar na een miskraam dus als je hoofd er naar staat, zeker doen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld