ervaringsdeskundigen ovulatietesten gezocht!

• ervaringsdeskundigen ovulatietesten gezocht!

Hallo allemaal

Sinds deze maand gebruik ik de sensitest ovulatietesten.
    Ik gebruikte ze eerst 1x per dag; ik gebruikte geen ochtendurine.
    Vorige week maandag en dinsdag testte ik spierwit met de ovulatietesten. woensdag, donderdag en vrijdag testte ik met een licht streepje en vandaag weer spierwit.
    donderdag en vrijdag en vandaag menstruatiepijn.
    Zou het kunnen dat ik ondanks de wisselende testjes nog steeds mijn ovulatie moet krijgen of zit de kans er dik in dat ik hem mislopen heb?

Alvast bedankt!
    groetjes
    mama
  • Een ervaringsdeskundige zou ik me nu niet direct noemen maar ik heb al wel een aantal keer ovu testen gebruikt. De streepjestesten gebruik ik niet graag en vind ik absoluut niet duidelijk. Het test streepje moet echt donkerder zijn dan de controle streep en dan pas is de test positief. Dus wanneer het test streepje lichter is, telt het niet. Bij mij was er ook geen lijn in te trekken, daar bedoel ik mee dat de streepjes niet gradueel opliepen (donkerder werden) al heb ik hier op het forum gelezen dat dat bij sommige vrouwen wel zo is.
    Je mag bij deze test en geen ochtend urine gebruiken, maar je mag ook niet te veel drinken voordat je de rest doet, omdat je urine zo geconcentreerd mogelijk moet zijn. Dat vond ik moeilijk want ik drink uit mezelf veel gedurende de dag. Ook mag je enkele uren niet naar de wc gegaan zijn voordat je test.
    Ik ben wel tevreden met de digitale ovu testjes van clearblue. Deze mag je wel met ochtend urine doen en tonen een smiley op moment van de LH piek, dus 24u tot 48u voor de eisprong. Zeer duidelijk dus. Wel een pak duurder maar vaak online in promo te vinden. Ondertussen gebruik ik echter geen ovu testen meer want uiteindelijk met ik aan mijn lichaam ook wel wanneer ik in mijn vruchtbare dagen zit. Geen ovu testen betekent voor mij minder druk en houdt het allemaal wat plezanter smile.gif. Veel succes iig!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld