* Dringend vraagje over ovulatie *

• Hallo iedereen,

Vandaag is mijn ovulatie dag (heb het deze morgend ook gevoeld) en nu is mijn vraag, weet iemand hoeveel kans op zwangerschap ik heb als mijn vriend en ik deze avond gemeenschap hebben ? Ik ben al een maand met de pil gestopt. Is de ovulatie dag de meest vruchtbare dag? Zijn er ook kleine dingentjes die je kan doen om dit te bevorderen, dingen die ik beter kan laten. AUB help me !! Groetjes Mackenzie
    smile.gif
  • Iets wat misschien kan helpen : een kwartiertje stil blijven liggen na de sex ( niet direct rechtstaan of zo ), zou naar het schijnt de kans op zwangerschap vergroten.
    Ik weet niet of het echt helpt, maar het kan in ieder geval geen kwaad ( ik ben zelf na drie maand zwanger geraakt, toch redelijk snel vind ik )
    Veel succes en plezier vanavond thumbup.gif
  • Mischien een beetje gek maar ik heb gehoord op z'n "hondjes" vrijen geeft de meeste kans op een zwangerschap.

Veel succes wink.gif
  • Dit is hetgene wat ik weet en ik ben zwanger na 2 maanden stoppen met de pil, maar bij de eerste keer proberen (doorvoor met jasje gedaan). wink.gif

Inderdaad een minuut of tien blijven liggen (kan ook nog met kussen onder je achterwerk, zodat alles goed naar "achteren" valt). Maar het slimste is als je weet wanneer je eisprong is te zorgen dat je een dag van te voren al sex hebt. Dan wordt zogezegd het eitje door de zaadjes opgewacht (schijnt te helpen). bigsmile.gif

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, Natasja. smile.gif
  • onze huisarts heeft ons de raad gegeven om niet elke dag te vrijen maar over andere dag,volgens hem vergroot dat ook de kans op slagen,hij heeft zelf 2 kindjes.wij hebben ook vanalles geprobeerd maar moesten toch wachten tot de het lot beslist dat het kon,na 10 maanden ongeduldig proberen en veel teleurstellingen is het toch gelukt! bigsmile.gif
    blijven oefenen is de boodschap en er niet te veel over tobben.het beste en hopelijk zijn jullie ook vlug met z'n 3tjes! thumbup.gif
  • Beste MAckenzie,

Je vruchbare periode begint drie dagen voor de ovulatie en duurt tot 1 dag na de ovulatie!! Vrijen op de dag van de ovulatie vergroot de kans op een jongetje!!! Dit omdat de man twee soorten zaadcellen heeft de vrouwtjes die trager zijn maar langer kunnen leven (3?4dagen) en de mannekes die sneller zijn maar maar 1 dag overleven!! Je moet weten dat na 48 uur je eicelafsterft en dus niet meer bevrucht kan worden!!

De tip van te blijven liggen is correct!! Op zijn hondjes vrijen dat denk ik niet dat dat de kan sop een zwangerschap verghoogt!! Maar al jij zou klaarkomen na je man, dan zuigt je baarmoeder al shet ware de zaadcellen naar zich toe!!! Hygi?ne is belangrijk, maar om zwanger te raken kan je best je vaginale zuurtegraad niet schaden, hiermee bedoel ik was je niet met agressieve zepen, liever geen zeep gebruiken en je met lauw water wassen!! Voel je je dan nog "vuil" dan kan je Lactacyd femina(wasemulsie) kopen bij de apotheek, of in de supermarkt, ze hebben het zelfs in her Kruidvat!! Dit is een speciaal ontworpen zeep voor de intieme zone te wassen!!!

Zo, ik hoop dat ik je wat heb verder geholpen!!
    Tina baby.gif
  • Hoi Tina,ben jij een dokter ofzo?Er is geen enkele zaadcel die 4 dagen in leven kan blijven anders zou het niet zo moeilijk zijn om het juiste moment te kiezen om te vrijen en zou het ook veel beter lukken om zwanger te worden!!!!!!! horror.gif
  • Inderdaad niet echt 4 dagen, maar toch 72 uur en dat lijkt me toch 3 dagen te zijn, wat ook al veel is natuurlijk.
    Veel hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de zaadjes....
  • goede moregen,

als je je bekken naar voren kantelt en de knieen opgetrokken, dan is de kans om zwnager te geraken naar het schijnt veel hoger.
    omdat er dan niks kan terug lopen en alles binnen blijft.
    veel succes

groetjes ellen en vinnie
  • Anoniem,

Het kan wel dat een zaadcel 4 dagen overleefd in de vagina, maar of ze dan nog fit genoeg zijn om het eitje te bevruchten dat is een andere koek!!! En, nee ik ben geen dokter, ik ben kinderverzorgster!!! En ik ben al van kinds af aan, ge?nterreseerd in de voortplanting van de mens en ik heb dus heel waarschijnlijk heel wat meer gelezen en bestudeerd over dit onderwerp als jij!!! Maar swat, wat kan mij het nu schelen of je me geloofd of niet!!!!

Ik kom er altijd onder mijn naam en durf ook dan mijn mening kwijt, dat kan ik niet van jou zeggen, h??

Tina
  • Tina heeft volkomen gelijk. Mijn gyne heeft verteld dat de vruchtbare periode twee dagen voor de ovulatie start (duidelijk te zien aan de wijziging in de vaginale afscheiding) en ongeveer 4 dagen duurt. Ook zij vertelde me dat voor de ovulatie vrijen vaker een meisje oplevert en vrijen tijdens en erna de kans op een jongetje verhoogt. Wanneer je op normale vruchtbare leeftijd bent (en bijvoorbeeld niet een eind boven de dertig) heb je per cyclus ongeveer 30 procent kans om zwanger te geraken. Een groot aantal zwangerschappen gaan echter mis nog voor je beseft dat je eigenlijk zwanger bent. Je regels zijn dan een paar dagen later en wat pijnlijker of op tijd en wat pijnlijker, maar je merkt er eigenlijk niets van. Nu ja die 30n procent is maar een statistisch gegeven. Onze eerste heeft vijf jaar op zich laten wachten. Nummertje twee was er onverwacht snel (een ongelukje: ja wie denkt er nu direct tetug zwanger te zijn als de eerste meer dan 4 jaar op zich laat wachten). Nummer drie, nu onderweg, heeft toch weer twee jaar op zich laten wachten.
    Astrid
  • H?, Astrid,

Proficiat met je zwangerschap!! Ga je na deze zwangerschap stoppen of wil je nog kinderen? Ik zou graag een groot gezin hebben 4-6 kinderen dat lijkt me zalig!!!

De eerste is nu zes weken oud, ze heet Selena, een echt prinsesje en ik kan nauwelijks wachten om aan een volgende te beginnen, ik heb nu mijn regels duskan ik in pricipe opnieuw beginnen!!

Geeeeuuuuuw!!!!! O jeee, ik dacht even dat mijn mond ging open blijven staan, beste Astrid en alle anderen, ik ga mijn nestje in kruipen, slaapwel!!
    Tina & Selena
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld