5de kindje

• 5de kindje

Hallo,

Ik ben benieuwd of er nog meer zijn die zwanger willen worden van een 5de kindje ?
    Wij hebben 4 prachtige kinderen, 2 meiden van 10 en 8 jaar en 2 jongens van 6 en 4 jaar.
    Ik heb altijd gezegt, als de jongste 4 jaar is dan wil ik nog 1 kleintje. Inmiddels wordt de jongste bijna 5 en het verlangen naar een 5de kindje is groot. Maar ook ontzettend spannend !!!

Groetjes
  • Niemand ? Jammer....
    Andere mama's dan met twijfels over een 3de,4de ?
    Ik ga weer richting mijn vruchtbare dagen...ik hoop echt ontzettend
    dat ik zwanger wordt deze maand maar vindt het ook dood eng !
  • Ons twijfelgevalletje is ondertussrn 11 maand 😄.
    3de kindje met 2 grotere broers ( 8jaar tussen).
    Waarover twijfel je ?
  • Hoihoi...
    Wat leuk dat je reageert..
    Wat deed jou de keus maken om toch echt voor jullie 3de kindje te gaan ?
    Mijn twijfel is soms omdat ik bang ben dat ik onze andere kinderen te min doe omdat wij
    dan ook weer meer aan huis vast zitten.
    Financieel is het haalbaar maar erg ruim hebben wij het ook niet. In de auto is nog 1 plekje vrij !
    Ook gaan wij nu sinds 3 jaar op vakantie..(Duitsland en belgie)..ik weet niet of dit
    lukt met een baby van ongeveer 6 weekjes ?!
    Ook ben ik ontzettend bang voor de reactie van mijn moeder..we doen heel veel samen en ze heeft
    wel eens uitgesproken dat ze geen zin meer zou hebben in een baby. Ik zou het jammer vinden als ons contact minder
    zou worden.
    Ik zelf verlang zo erg naar nog een kleintje..nog 1x echt genieten. Ook lijkt het mij juist zo mooi om een zwangerschap/baby
    met de kinderen te kunnen delen.

• Wij zijn dan wel een nieuw samengesteld gezin, maar we verwachten nu ook ons 5de kindje smile.gif
    Ik had er al 3 uit een eerdere relatie, mijn man 1.
    Wij hebben ook getwijfeld,de oudste is al 12 de jongste zal tegen dan 5 jaar zijn.
    Het zal dus van iedereen wel een aanpassing vragen. Maar we zijn er van overtuigd dat dit wel goed zal komen.
    Ze kijken er in ieder geval heel erg naar uit!
  • Mijn man zijn twijfel was alles, wat praktisch was.
    Auto, huis,....
    Voor mij was het financiële stuk, wel heel belangrijk.
    Ik wil ze alle 3, hetzelfde kunnen geven en laten studeren en ze geven wat ze nodig hebben
    Zitten puzzelen en rekenen en dingen moeten ontzeggen, wou ik dus niet.
    Vakantie kan natuurlijk met een baby. Maar er zijn evengoed baby's waarmee je beter thuis blijft 😊😏.
    Hohja de oma zal wel bij draaien zeker.
    Staat oma in voor opvang van kindjes. Dan zal je daar Mss rekening mee moeten houden?
    Ivm dat nog 1 keer genieten. Ik heb dat wss ook gezegd maar ik heb van geen enkele zwangerschap genoten.
    Wat ik wel super vind, is de grotere bezig zien met hun kleine broer. Dit is echt hun god.
  • Dat lijkt mij dus ook zo leuk...de kinderen willen ook zo graag een broertje
    Of zusje. Mijn dochter van 8 is ook super zorgzaam over haar broertje
    van alweer bijna 5. Sowieso zijn wij een heel hecht gezin, dat vindt ik ook ontzettend belangerijk.
    Naar mijn idee zou zo'n kleine ukkepuk ons nog dichterbij elkaar brengen.
    Nou ga ik niet beweren dat ze hier nooit ruzie hebben hoor want dat kunnen ze ook ontzettend goed.
    Praktische zaken houden mij niet tegen...financieel kan ik ook wel wat zorgen om maken maar ook is dat nog te doen.

De leeftijd tussen onze kinderen is ongeveer hetzelfde...onze oudste dochter van 10 is wel heel kinds nog.
    Hoe vaak komt jouwn man zijn kind bij jullie ? Hoe was de reactie van jullie omgeving dat er nog 1 bij kwam ?

De stap van 2 naar 3 vondt ik eigenlijks het grootst...
    Ik verwacht dat een 5de na 5 jaar ook wel weer even wennen zal zijn.
    Ik heb van al mijn 4 zwangerschappen ontzettend genoten ondanks dat het ook zwaar was.
    Ik denk wel dat ik er nu heel anders in zal staan, bewuster ofzo. Ik wil dit x ook voor het eerst borstvoeding gaan geven aan de baby en ook wil ik geen kraamhulp. Ik vondt dat altijd 10 x niks zo'n vreemde die wel even zou vertellen hoe en wat.
    Ik ben nu ook wat ouder, 32...dat zal vast ook het verschil zijn. Mijn man is 40..ook een leeftijd waarom wij niet langer willen wachten met een 5de.

Tuurlijk heb je nooit spijt van je kind maar heb je wel de gedachten gehad, waar ben ik aan begonnen ?
    Of dat het sterke gevoel van verlangen naar nog een kindje misschien niet helemaal realistisch is bij de werkelijkheid ? Soms ben ik wel eens bang dat ik het plaatje in mijn hoofd wat te mooi maak.

Leuk om met jullie te berichten.

• Oh ik ben trouwens fulltime moeder en mijn man werkt fulltime. Ik hoef dus geen oppas of opvang te regelen.
    Mijn man en ik doen alles samen....we vragen niet graag om hulp.
  • Wij gaan voor ons 6e

Wel 2 engeltjes erbij
  • Hey mipsi wat erg dat je 2 kindjes verloren hebt.
    Je staat altijd stil bij alle gevaren maar ik denk dat de angst bij jou
    dan wel extra groot is of de zwangerschap wel goed gaat en gezond geboren zal worden ?
    Gelukkig heb ik dit nooit hoeven mee maken. Wel heb ik 4 hele spannende bevallingen gehad
    waarbij ik toch echt heb gedacht dat ik 1 kindje ging verliezen tijdens de bevalling. Al met al is het nu een gezonde meid van 8 jaar, ze heet trouwens ook Lou.
    Wel heeft dit heel veel met mij gedaan na de bevalling...ik moest die angst echt verwerken na de bevalling.
    Wanneer heb je jouwn kindjes verloren ?
    Het gaat soms wel door mijn hoofd dat ik wat bang ben voor een kindje met het syndroom van down omdat ik nu 32 ben en mijn
    man 40. Vanaf welke leeftijd loop je eigenlijks meer risico ?
  • Hoera....2 positieve zwangerschaps testen vandaag ... eerst de kruidvat early, daar zag ik een licht plusje maar twijfelachtig want 1 streep van de plus was veel donkerder. Paar uur later de kruidvat 2 voor 5 gehaald en getest, ik moest het nu weten. Ik was eigenlijks wat onverschillig (mezelf beschermen tegen een teleurstelling) en prompt zie ik toch echt een streepje op afstand..
    Ik kon het niet geloven en ik geloof het nog niet. Het wil niet tot mij doordringen ! Vanavond kan ik het geweldige nieuws eindelijk delen met mijn man.
  • @Trots1986 proficiaaat !

Lou verloren we afgelopen december op 24w
    Rens nu in augustus op 18w

Dik pech
  • Hey,

Ik had reeds een topic elders gepost, maar kreeg hierop geen enkele reactie.... misschien kan ik hier met jullie meekletsen?

Mijn man wil dolgraag voor een 4e gaan en ook de kids zagen voortdurend voor een broertje of zusje (ze zijn 5 - 8 en 11)
    Ik wou ook steeds een gezin met 4, maar twijfel nu...
    Ondertussen zou het leeftijdsverschil met de jongste 6 jaar zijn... ze zijn allemaal een beetje zelfstandig nu en het is echt terug opnieuw beginnen... terwijl ik van elke fase reeds afscheid genomen had... Ikzelf ben reeds 35 en mijn partner 42.
    Ik vrees ook dat we te klein wonen en zie het niet zitten om te verhuizen... wonen heel praktisch, alles op wandel of fietsafstand.
    De auto zou ook moeten aangepast worden, wat weer een extra kost is.
    En terwijl ik er vroeger niet bij stilstond, ben ik bang dat mijn lichaam het ni meer aankan... heb heel veel rug- en bekkenpijn bij de laatste gehad en veel slapeloze nachten.... ook zit ik steeds met de angst dat mij of de baby iets overkomt... we hebben nu een gezond gezin en ben bang dat te verliezen... gekke gedachte (zeker omdat de 3 zwangerschappen en bevallingen goed verlopen zijn) maar ze maalt wel steeds door men hoofd...
    Ook heb ik in het verleden een depressie gehad en wil niet terug in dat gat vallen, noch afhankelijk van medicatie zijn...
    Ik ben ook fulltime mama en papa werkt fulltime... ik kan mij niet voorstellen om werk en gezin te combineren (mede door die combinatie ben ik in een zware dip geraakt...) ik heb niemand die als opvang kan opgetrommeld worden.

@trots: proficiat met je zwangerschap!
    @mipsie: wat erg, ik duim mee dat bij de volgende keer alles goed verloopt

Groetjes,
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld