2 eisprongen in 1 cyclus + korte LF?

• 2 eisprongen in 1 cyclus + korte LF?

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier,
    Ik heb namelijk deze cyclus al een eisprong gehad maar was woensdag by de gyne en hij zag 2 eitjes van 16mm klaarzitten om binnen enkele dagen te springen, maar zou volgende week woensdag al mijn regels hebben.. ik vind dit namelijk nogal een korte periode tussen de eisprong en de menstruatie.. van woensdag tot nu zijn de ovulatietesten negatief.. en ja ik weet zeker dat ik deze maand al een eisprong heb gehad aan de hand van een bloedonderzoek maar de gyne zag toen enkel kleine folikels zitten en nu 2 van 16mm heeft nog iemand dit gehad en is toch zwanger geraakt door de korte periode tussen eisprong en nod?

Alvast bedankt voor jullie reactie
  • Dat kan niet. Waarom dacht je al een eisprong gehad te hebben? Ovulatietesten? Want die tonen enkel een LH-piek. Als je op dat moment geen rijpe eicel hebt, springt er niets en heb je gewoon een iets langere cyclus. Wat overblijft van het follikel dat zorgt voor je eisprong creĆ«ert progesteron en dat houdt rijping van verdere eitjes tegen. Dus als de gyn 2 dominante follikels zag, komt je eisprong er nog aan. Normaal zal je luteale fase wel even lang zijn als anders.
  • Ik ben vorige week naar de gyne geweest, ik had toen een positieve ovulatietest en hij heeft een echo gemaakt en zag toen enkzl kleine eitjes zitten, dan heeft hij besloten om bloed te trekken ben deze woensdag terug geweest en uit het bloed bleek dat ik een eisprong heb gehad.. en nu zag hij weer 2 eitjes zitten van 16mm dus ik zou normaal gezien wel 2 eisprongen moeten hebben maar ik krijg met deze 2 eitjes van 16mm wel geen positieve ovulatietest ..
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld