Zwangerschap combinere met project 600

• Zwangerschap combinere met project 600

Dag iedereen,

Ik ga in maart verhuizen samen met mijn vriend naar ons nieuw huis, juij ! bigsmile.gif
    De kinderwens bij mezelf is er al een tijdje en eindelijk is zijn kinderwens alsook naar boven gekomen dus ik ben superblij.
    Ik zit nu wel even in de knoop omdat ik momenteel studeer voor verpleegkunde via project 600.
    Voor degene die hier niet mee vertrouwd zijn, project 600 is eigenlijk studeren via mijn werkgever met behoud van loon gefinancierd door de overheid.
    Ik studeer momenteel verpleegkunde A2 en ga volgende week beginnen aan mijn tweede module.
    Mijn vraag is echter of iemand hier ervaring mee heeft met een zwangerschap te combineren met project 600?
    Is dit mogelijk of gaan ze de opleiding stop zetten?
    Mijn kinderwens is groot maar ik zou het natuurlijk wel zonde vinden als mijn opleiding stop word gezet omdat dit maar een eenmalige kans is dat ik krijg. Ik zie het zitten om mijn zwangerschap te combineren met mijn studies maar weet niet goed hoe het zit met de stages, kwestie van inhalen en na de zwangerschap kan ik rekenen op zijn ouders en de mijne voor de opvang dus dat is zeker geen probleem.
    Ik durf ook geen info vragen op school of aan de federale overheid die gaan over project 600 omdat ik weet dat die negatief staan tegenover een zwangerschap.
    Ik hoop dat iemand van jullie mij hier raad over kunnen geven en dat het hopelijk positief is ! bigsmile.gif
    Alvast erg bedankt ! happy.gif
  • Met project 600 weet ik het niet precies, maar via de vdab kan je alvast je opleiding tijdelijk onderbreken en sta je gewoon in zwangerschapsverlof. Voor de stages hangt het af van je stageplaats. Meeste stages moet je direct stoppen maar er zijn diensten waar je mag werken tot 6 maand. Veel succes!!
  • Project 600

Hoi,
    Ik studeer ondertussen al 3jaar met project 360. Beetje hetzelfde als project 600 juist dat ik het werk combineer met mijn studies. Ik heb mijn A2 verpleegkunde ondertussen afgerond maar ik had wel een medestudent die zwanger was tijdens de opleiding die project 600 volgde. Zij heeft het meeste besproken met de school. Zij heeft stage gelopen tot haar 6maanden en ging gewoon naar de les. Als zij was bevallen was ze wettig afwezig en na een week was ze terug paraat voor de lessen en de stages.
    Nu ik zelf heb net mijn eerste jaar brugopleiding bachelor verpleegkunde achter de rug ik ben al sinds april in moederschapsbescherming (ik werk in de psychiatrie). Ik heb contact opgenomen met project 360 (overheid) omtrent mijn zwangerschap en die waren ontzettend positief! Zolang ik mijn opleiding blijf volgen en steeds wettig afwezig ben maakt dat voor hen echt niks uit.. ik breng keurig op tijd mijn papieren voor mijn educatief (aanwezigheidsattesten) binnen bij mijn werkgever en dat is het. Je bent tijdens je zwangerschapsverlof enorm beschermt en behoud gewoon je rechten.
  • Wat? Een week na de bevalling terug op stage/school??? surprised.gif
  • Ja, gek he.. vond ik ook. Ik deed de opleiding in avondschool dus was niet alle dagen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld