Zwangerschap combinere met project 600

• Zwangerschap combinere met project 600

Dag iedereen,

Ik ga in maart verhuizen samen met mijn vriend naar ons nieuw huis, juij ! bigsmile.gif
    De kinderwens bij mezelf is er al een tijdje en eindelijk is zijn kinderwens alsook naar boven gekomen dus ik ben superblij.
    Ik zit nu wel even in de knoop omdat ik momenteel studeer voor verpleegkunde via project 600.
    Voor degene die hier niet mee vertrouwd zijn, project 600 is eigenlijk studeren via mijn werkgever met behoud van loon gefinancierd door de overheid.
    Ik studeer momenteel verpleegkunde A2 en ga volgende week beginnen aan mijn tweede module.
    Mijn vraag is echter of iemand hier ervaring mee heeft met een zwangerschap te combineren met project 600?
    Is dit mogelijk of gaan ze de opleiding stop zetten?
    Mijn kinderwens is groot maar ik zou het natuurlijk wel zonde vinden als mijn opleiding stop word gezet omdat dit maar een eenmalige kans is dat ik krijg. Ik zie het zitten om mijn zwangerschap te combineren met mijn studies maar weet niet goed hoe het zit met de stages, kwestie van inhalen en na de zwangerschap kan ik rekenen op zijn ouders en de mijne voor de opvang dus dat is zeker geen probleem.
    Ik durf ook geen info vragen op school of aan de federale overheid die gaan over project 600 omdat ik weet dat die negatief staan tegenover een zwangerschap.
    Ik hoop dat iemand van jullie mij hier raad over kunnen geven en dat het hopelijk positief is ! bigsmile.gif
    Alvast erg bedankt ! happy.gif
  • Met project 600 weet ik het niet precies, maar via de vdab kan je alvast je opleiding tijdelijk onderbreken en sta je gewoon in zwangerschapsverlof. Voor de stages hangt het af van je stageplaats. Meeste stages moet je direct stoppen maar er zijn diensten waar je mag werken tot 6 maand. Veel succes!!
  • Project 600

Hoi,