zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

• G, ke toch, wat is het erg om dit nieuws te lezen... ik had zo gehoopt dat je morgen terug een positief berichtje zou kunnen schrijven. Huil maar eens goed, maak je maar eens goed kwaad, want dit is echt niet fair van moeder natuur.

En tegelijk wil ik je toch wat moed inspreken, ik ben ook 6 keer zwanger geweest, maar met een beetje koppigheid en weigeren mij neer te leggen bij de grillen van die moeder natuur hebben wij toch onze 3 kindjes. Dus ik ben er van overtuigd dat jij ooit dat geluk zal mogen kennen! En intussen schrijf je maar je pijn, verdriet en frustraties af.

Dikke knuf!!!
  • ja griet, we willen graag nog een derde en we hebben al heel wat moed en kracht nodig gehad om die andere twee op de wereld te zetten. de vraag is hoever onze kracht voor een derde nog reikt... probleem is ook dat we niet op een hik en tik zwanger worden en ook daar allerlei obstakels moeten overwinnen en moeder natuur moeten trotseren....en ik wordt er bijlange niet jonger op, dat speelt toch ook mee. 'ooit' is nu een relatief begrip. we zijn al superblij met onze twee jongens en op dagen als vandaag nog des te meer. ik hou me vast aan jouw woorden, bedankt!

(oh ja, onze gemeenschappelijke vrienden weten van niets he, niemand eigenlijk van familie en slechts toevallig twee vriendinnen (niet drinken tijdens vrijgezellenweekend gaat blijkbaar niet onopgemerkt voorbij)
  • knuffel G.... zo erg...
  • Moeder natuur maakt me kwaad!!!
    Sterkte G
    Ik ben zooo blij dat je jouw 2 wondertjes al hebt, maar dat derde wens ik je ook zo erg toe.
    Knuffel
  • oh G toch, hele dikke knuffels van hieruit.
    ik had het jullie zo gewenst. de moed niet opgeven hé
  • G, sorry maar heb al tijdje hier niet meer gelezen en wist dus ook van niets... Nans had van Els gehoord dat er goed nieuws was vandaar dat ik kwam kijken maar dus intussen jammergenoeg slecht nieuws sadhug.gif sadhug.gif . Ik had het jullie zooo hard toegewenst, deze derde spruit... Moet moeilijk zijn.. Was dit opnieuw met IVF-poging? Kan je nog opnieuw proberen?? Wou dat ik iets kon doen of zinnigs zeggen maar weet niet wat... Dus enkel sadhug.gif sadhug.gif
  • G, ik zwijg buiten dit clubje, daar mag je op rekenen!

En dat je nu niet weet of je krachten ver genoeg reiken, dat is normaal, en dat moet je nu ook nog niet weten. Weet je, na mijn laatste mk (dat was toen de 2de vroege mk in een half jaar tijd, de eerste op kerstdag 2009, de 2de op onze trouwverjaardag in mei 2010), zat ik er mentaal ook door en ben ik gaan praten mt een psychologe. Dat heeft rust gebracht, vooral door voor mezelf ondanks de druk van 'ik wil' en 'het zal' en 'ik heb geen jaren tijd meer' toch bewust te durven afstand nemen voor een tijd. En die tijd is een jaar geworden. Een jaar geen mentale druk van zwanger willen worden die uiteindelijk verandert in moeten worden. Ze heeft me toen ook laten inzien dat het OK was als ik in dat jaar zou beslissen dat het toch niet meer nodig zou zijn om nog een 3de kindje te krijgen. Dat het niet was omdat die wens er is geweest en omdat ik zwanger was geweest voor een 3de, al 2 keer, dat ik me verplicht moest voelen om er nog een keer voor te MOETEN gaan. Dat heeft mij mentaal rust gegeven, veel rust. En na een jaar was ik er terug klaar voor. Jammer genoeg waren we er blijkbaar niet met 2 klaar voor en dat maakt het nu met momenten erg zwaar, maar ik heb vertrouwen dat we er terug door spartelen. Zo heb ik er ook vertrouwen in dat jullie je rust gaan vinden, wat je weg uiteindelijk ook wordt.
  • Ik kan niet geloven dat ik hier 2 maand helemaal NIET komen kijken ben, en wat lees ik nu allemaal, zeg?!? Niet te geloven...
    G, eerst en vooral een superdikke knuffel voor jullie! Zo ontzettend jammer dat het niet gewoon gelukt is, ik hoop dat het eerste verdriet intussen al een beetje plaats kunnen ruimen heeft. Griet, wat een mooie woorden. (Ook alweer even geleden natuurlijk)
    Pff, ben er niet goed van, moet even bezinken!
  • G, hoe gaat het intussen met jullie?
    Pien, jij leek inderdaad even verdwenen van de aardbol... heb je mijn mails ontvangen ivm afspraak voor lunch? juni is intussen een beetje te laat, september te druk, maar misschien oktober?
  • Hier alles zijn gewone gangetje terug. De vakantie was dit jaar heel tof en dat heeft de miskraam wat verzacht.
    Voor de rest niet veel nieuws op dit forum. Hoe gaat het met iedereen?
  • @Pien: hiep hiep ! party.gif
  • Stilletjes hier....

G, hoe gaat het met je?
  • hello anybody ???
    prettige feestdagen voor iedereen !
  • hier ca va, nog een paar pogingen gedaan om zwanger te worden, maar helaas niet gelukt. de miskraam heeft dan nog een meer wrange nasmaak.
    maar nu wat verlof en we gaan ook 4 dagen naar Nederland, in het groen, verse energie opdoen en van ons vieren samen genieten!

alleszins, van mij ook allemaal fijne feestdagen! hug.gif wave.gif
  • Ook van hieruit: beste wensen voor nieuwe jaar!
  • Hoe is het nog met jullie allemaal?
    Het is zo jammer dat we het allemaal zo druk hebben, te druk om nog ellenlange epistels te schrijven in ieder geval, zo blijkt....
    In ieder geval denk ik echt wel nog geregeld aan jullie allemaal, soms met een beetje (veel) heimwee naar de rustige periode dat ik halve dagen op het forum zat.
    Nu in ieder geval al jaren veel te druk op mijn werk om overdag te schrijven, en 's avond ook geen zin meer om digitaal te gaan.
    Maar hier gaat alles eigenlijk goed, of toch alles wat er echt toe doet goofy.gif .
    De kids doen het heel goed op alle gebied, het zijn echt toffe mensjes aan het worden, al zeg ik het zelf. Je merkt elke dag meer dat ze zichzelf aan het ontplooien zijn, en het is echt een superplezante periode, die lagere schoolperiode! Echt een aanrader! wink.gif . De gesprekken aan tafel zijn echt superleuk en razend interessant, iedereen heeft altijd wel iets te vertellen, de mama en de papa zwijgen dan meestal. We krijgen er maw geen speld meer tussen!
    Op het werk is het nog steeds interessant maar wel te druk. Ben nu toch echt uit alle macht aan het proberen om dat wat te veranderen en anders te managen, nog meer te delegeren,...
    Met J en mij gaat het ook goed, J heeft wel twee hernia's in zijn nek en moet zijn levensstijl en hobbies daar wel wat aan aanpassen, maar tussen ons gaat het eigenlijk echt goed, zelfs alsmaar beter, nu de kids toch zelfstandiger zijn komt er weer meer tijd vrij voor elkaar.
    Laten jullie ook nog eens iets weten? Ik kijk er naar uit!
  • Naar aloude gewoonte kondig ik via deze weg aan dat we opnieuw zwanger zijn, nu 9 weken en al twee goede echo's achter de rug. Aan het grote publiek (fb bijvoorbeeld), laat ik pas iets weten rond 12 weken dus voor diegene die het leest, nog mondje dicht ...
  • Proficiat !

Wauw wauw wauw! Wat een goed nieuws G en B! Had get hier dus gemist... Misschien dat dit terug wat leven in dit forum brengt - zou dat best wel leuk vinden... Echt ongelooflijk gefeliciteerd - 12w dus (aangezien ik t door had via foto op FB)

Tot gauw! Nancy x
  • Oh WAW! Ik werd deze morgen wakker en ineens kroop er zo een nostalgisch gevoel over me naar paar jaar geleden toen ons topicje hier volop in bloei stond. En kijk ... na zo een lange tijd niet meer gelezen te hebben, zie ik hier fantastisch nieuws van G! Dikke proficiat G en B!!! Dikke dikke knuf! Heerlijk!!!!!!

Girls, ik mis jullie!! Ik heb (again) geen FB meer en ja dan ben je dus helemaal niet meer van de wereld. Enerzijds is dat super (want ik ben niet geïnteresseerd in het feit of iemand die dag broccoli gaat eten ... bij wijze v spreken wink.gif ). Maar je weet dan ook totaaaaaaal niets meer hoor, hahahaha. En van jullie wil ik wel nog dingen weten. Hoe is het nu met jullie? Met de kindjes? Op het werk? Just in life hier in België, LDF of China!!! smile.gif

Dus, Rientje het nostalgisch machientje doet nog eens een poging. Ben ervan overtuigd dat er nog veel onder jullie zijn die mee willen doen wink.gif Zeker nu met het nieuwe leventje in G's buik is dit een fantastisch moment!

Dus, vertelleuuuuuuu over jullie leven! Zal ik alvast beginnen met dat van mij!

Ondertussen is F bijna 7 (gaat naar tweede lj) en K is er 4 (gaat naar 2de kk). Het zijn echt superleuke kids die ook heeeeeel graag ruzie maken met elkaar (grrrrrrr). F is een kleine rustige kunstenaar die prachtige fantasieën heeft en keimooi kan tekenen (we blijven het geweldig vinden want dat heeft ie totaaaaaal niet van ons wink.gif ). Ondertussen gaat ie ook tennissen en blijkbaar heeft ie volgens de tennisleraar 'tennisbenen'. Wahahahah ik besef dat ik hier aan het stoefen ben, maar ach .. laat me nu gewoon effe wink.gif Onze Kaat is een echt madammeke, amai!! Gisteren nog nam ik haar mee shopppen en die wil echt ALLES van kleren bekijken ... Dat is zoooo totaal NOT me ... maar wel mijn moeder smile.gif Moet er altijd om lachen. Het is een trots en pienter madammeke waarvan het mondje noooooit stil staat. Kortom, ze doen het goed en ik ben een trotse mama. wink.gif

We wonen nog steeds in ons huisje in het bos. Op termijn gaan we wel verhuizen, want het is hier te klein. Jah, dat is typisch mij en B om dat later te beseffen. Impulsief als we altijd zijn ... en blijven wink.gif Maar we wonen hier graag, hebben al veel veranderd en elke dag wordt het meer en meer ons huisje. Zal dus niet simpel zijn om het te verlaten.

Op carrièrevlak ook wel weer wat nieuwtjes, maar zelfs dat is geen nieuws bij mij he!!! wink.gif Om een lang verhaal kort te maken .. ik wit WEER op school wink.gif Zit nu in mijn 2de jaar verpleegkunde. Jaja, ik snap het als jullie v jullie stoel vallen. Maar echt dames, ik doe het doodgraag!!! Kan niet wachten tot ik echt aan de slag kan. Mensen helpen in basisbehoeften .. het doet me zo een deugd. Ik zie direct resultaat van mijn werk. Werken voor mensen van achter mijn pc maakte me zo ongelukkig. En de poging indertijd om leerkracht te worden viel me zo tegen. Maar goed, bij mij weet je het nooit. Ik geniet nu alleszins weer van het gevoel dat ik op mijn pad zit (again) wink.gif

Lang epistel .. en zo benieuwd naar dat v jullie.

Dikke dikke dikke zoen

Rien
  • episteltje

hey dames
    ik kwam hier nog eens piepen en zag dat er nog een lang epistel stond van Rien, die dus hengelde naar nieuw van ons.
    wel ik zal de volgende in rij zijn.
    bij ons ook alles goed, de meisjes zijn schatjes, Naomi 6 jaar en in 't eerste leerjaar en Yana net 9 en in 't tweede leerjaar.
    op school loopt alles op wieltjes, weer schitterende rapporten mee naar huis gekregen.
    Yana haar punten zijn super, in 't eerste en 't tweede leerjaar zag je wel bij bvb meetkunde en logisch denken dat ze van 't einde van 't jaar is, maar sinds vorig jaar is dat weg. het zwakkere in rekenen is volledig weg. ze haalt prima punten. ze heeft ook net een cursus blind typen gevolgd na schooltijd en ze behaalde daar 87,8%, een gouden diploma, dat ze vrijdag ook mee had. we zijn dus heel fier op haar.
    het pesten/uitdagen op school tussen de meisjes ligt wel moeilijker, vorig jaar een moeilijk jaar, haar hartsvriendinnetje weg van school door scheiding, een nieuw vriendinnetje dat nu terug weg is omdat ze haar draai niet vond. ze zitten maar met 5 meisjes in de klas.
    die jaloezie is enorm, aandacht verdelen en gewoon samen spelen lukt niet echt. er zijn al veel gesprekken geweest, maar 't betert niet echt.
    dan een jaloers vriendinnetje dat Yana voor haarzelf wilt en Yana die zit daar tussen, ze wil met anderen spelen, maar moet dan kiezen. goh, naar 't schijnt typisch voor meisjes, maar ik wou toch dat die periode beterde. Yana wil dan niemand kwetsen en heeft van dat jaloerse vriendinnetje schrik om daar tegen in te gaan, hoewel die toch altijd terug komt. ach, kleine zorgen zeker? ze heeft ook een liefje, zo schattig al die briefjes en cadeautjes. hij stond gisteravond nog aan onze deur met al de tweede kerstkaart. Yana heeft dan ook een tweede gemaakt, benieuwd aan hoeveel ze zullen komen. op school ook bijna dagelijks tekeningen in boekentas van hem, so cute !
    Naomi die zit met veel meer meisjes in de klas, en die trekt zo'n beetje met iedereen op. ze is een heel vrolijk meid, een echte knuffelmie, die zo hard hangt aan mama, tranen als ik moet gaan werken, als ik naar de dansles ga, ze kan me moeilijk missen. die tranen duren niet lang, maar maakt het toch altijd moeilijk om te vertrekken (ik met mijn week hartje). op school gaat het prima. ze heeft onlangs haar eerste spreekbeurt gegeven over onze dwerggeitjes en ze heeft wel 15 min. gebabbeld. de spreekbeurt moest maar 1 à 2 min. duren. ik had dus al schrik dat de juf zou zeggen na een paar minuten dat het genoeg was en dan zou ze wel ontgoocheld zijn. maar ze heeft het volledig mogen opzeggen. en fier dat ze was !
    ze volgt sinds september ook gitaarles en heeft eind januari haar eerste optreden. zo schattig als je ze bezig ziet. en de liedjes die ze gewoon uit haar hoofdje kent, echt lief. volgens de juf heeft ze talent en zou ze een betere gitaar moeten hebben. maar we laten ze liever dit jaar nog op haar gitaar spelen, we zien wel of ze 't wil blijven verderdoen.
    ze gaat nog dansen op woensdag en op zondag naar Chiro.

met ons ook alles prima. sinds 9/12 de trotse eigenaar van een stuk grond naast de onze, 7 are, we gaan er groenten verbouwen. we wilden het al jaren kopen, maar de vorige eigenaar wilde het als bouwgrond verkopen. uiteindelijk is het ons gelukt om het voor een hele goeie prijs te kopen. het is een braakliggend stuk landbouwgrond/natuurgebied, dat naast onze weide ligt en waarvan al de bramen en netels naar onze weide groeiden. Alain hield er al een deel van proper en nu heeft hij dus extra werk.
    de bramen zijn weggesnoeid maar nu moeten we nog een oplossing vinden om de wortels uit de grond te krijgen. groenten telen zal nog niet voor direct zijn. laatste weekend van de kerstvakantie gaan we een nieuwjaarsdrink geven op de grond rond 2 vuurkorven.

vandaag laatste werkdag, sebiet kerstdrink met de nog aanwezige collega's en vanaf morgen vakantie tot en met 5/1.
    morgenavond naar mijn ouders en donderdag gezellig onder ons. zou morgen nog kerstbrioches willen bakken om morgenavond uit te delen aan mijn ouders en zus en zo hebben we op kerstdag een lekker ontbijtje.

niet te veel gepland tijdens de vakantie, dan kan er eens rust zijn (vooral voor mezelf nodig).

moeten wel eens uitkijken naar een huurhuisje in Lagos (Portugal). hebben in augustus tickets geboekt, maar nog geen verblijfje. we gaan eerst 10 dagen naar de Algarve, en dan 5 dagen Lissabon en van daaruit naar Brussel. zo fijn nu ze wat groter zijn, vinden ze zulke vakanties ook al wel leuk.

voor jullie allemaal hele fijne kerstdagen en een spetterende overgang van oud naar nieuw
    (en laat ons hier in 2015 wat meer langskomen?)

liefs, Leen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld