Wie wil er nog vanaf april 07 voor gaan?

• tjee jen, echt balen!! Ik hoopte zo dat het voor jouw nou ook eens raak zal zijn. Inge, ik was na mijn eerste mk er zo mee bezig dat het daarom zo lang geduurd heeft. Je zult zien, dat je op een moment dat je er niet mee bezig bent het gaat lukken. Ik had namelijk op een gegeven moment echt de hoop opgegeven. Ik ga je echt geen tips of dergelijke geven om het los te laten. WAnt die heb ik echt niet. Je moet er geestelijk op de een of andere manier weer klaar voor zijn. Met deze zwangerschap ging ik er van uit dat het pas van de zomer weer zo ver zou zijn. We hebben weinig geklust, geen gekke houdingen gedaan en eigenlijk wilde ik geneens zwanger worden voor de feestdagen. Zo zie je maar.

Zet hem op hoor meiden (en ik ben er ook nog niet!!!!) Dus kom a.u.b nog wel kletsen.
  • Alles goed? Bloem, Jenny en Inge? Ben benieuwd naar jullie...en alle anderen natuurlijk!!!
  • hoi

jenny ik hoop dat de devil.gif toch hebben doorgezet en dat je er misschien al weer van af bent
    wij gaan voor de volgende ronde!!! bigsmile.gif
    bij ons gaat het ook lukken!

bloem ik probeer er deze keer ook wat relaxter mee om te gaan maar dat is nog maar afwachten of ik dat kan.
    als ik zeker wist dat je daarvan zwanger werd dan was het een eitje natuurlijk
    maar die onzekerheid is zo moeilijk.

hoe is het met jou spanning?
    kan je al een beetje genieten en word het al meer een werkelijkheid?

luna dank je voor de interesse,hier vallen de klusdagen in het weekend. best lekker voor mij maar mijn man moet wel werken.
    is ook alles goed met jou en je schatten van kindjes

liefs inge
  • hey meiden

het is zo lang geleden dat ik hier nog geweest ben maar het is dan ook superdruk, zitten nu middenin een verhuis en dus een tijd zonder internet gezeten, zaterdag gaan we officieel over oef

bloem, ik blijf voor je duimen lieverd! ik hoop dat je een goede echo hebt en dat dit babytje nog 8 maanden lekker dicht bij mama blijft zitten

inge en jenny, ik zou het ook leuk vinden als jullie hier blijven voort beppen hoor smile.gif we hebben al altijd zoveel gedeeld telkens en ik blijf ook graag op de hoogte van jullie reizen en zeilen...

ik moet er weer vandoor, plicht roept
    tot snel weer hopelijk!

liefs hug.gif
  • Hoi meisjes,

De echo was super. Keurig 6 weken en 5 dagen en een kloppend hartje. De VK was super tevreden. Zij zegt dat de kans heel groot is, dat het nu goed gaat!! Tevens heb ik ook veel kwaaltjes en geen bloedverlies. Op 4 december weer de volgende echo!
    Liefs Bloem
  • Ohh, Bloem ik ben zooo blij voor je.
    Ik duim dat alles nu goed afloopt, maar ik heb er een goed gevoel bij! Over een 7.5 maand heb je zo'n klein hummeltje in je armen. Ik hoop dat je een beetje kan genieten hoewel ik begrijp dat je blij zal zijn als je de eerste 12 weken voorbij bent.
    Gelukkig kan je al snel terug op controle.

Dikke hug.gif

Aiko
  • hey bloem,

echt leuk om te lezen dat het eindelijk eens goed gaat! kan me voorstellen dat je met een bang hartje naar die echo ging, maar oh zo leuk om een kloppend hartje te zien toch wink.gif

ik hoop dat die eerste weken snel voorbij gaan voor je zodat je wat geruster bent en echt kan gaan genieten van je zwangerschap

dikke knuf hug.gif
  • Bloem...gefeliciteerd met dit mooie nieuws meid!! Prber te genieten...en over 7,5 maand nog veeeeel meer!!! pregnant.gif baby2.gif baby.gif

Aiko...een banner erbij??? (Hahaha, ben nieuwsgierig!!)

Ik kruip in bed...heb de griep disappointed.gif
  • Haha, neen hoor voorlopig nog even niet. Heb nu de eerste keer mijn menstruatie doorgekregen en eigenlijk alleen de banner erop gezet zodat ik weet wanneer ik moet oppassen en terug ongesteld moet worden. Ik hoop over een jaartje de moed terug gevonden te hebben om voor een broertje of zusje voor Quentin te gaan tongue.gif
    Hier blijven de nachten trouwens erg zwaar. Quentin blijft om de 3 uur eten vragen. Hoe zijn jullie ervaringen ermee?

Groetjes,
    Aiko
  • Ohh en veel beterschap Luna, laat je maar goed verzorgen wink.gif
  • bloem dat klinkt wel heel goed he. Dikke proficiat.

Aiko, mijn ventjes sliepen allebei op 9w door dus heb daar nt echt ervaring mee.
    Als je borstvoeding geeft valt er natuurlijk weinig aan te doen, maar als je flesjes heeft kan je melk 's avonds wat zwaarder maken he.
    Mocht je nog bv geven kan je mss proberen om de laatste voeding af te kolven en met bv wat rijstvlokken in te dikken.

Wij hebben Matts moeten laten testen op mucovisidose maar dat was gelukkig negatief. We moeten nu wel nr een UZ om ons ventje te laten onderzoeken, maar het ergste wat het kon zijn is toch al uitgesloten en dat is toch een hele opluchting.

Groetjes
    Elke
  • Elke misschien een domme vraag...maar wat is mucovisidose? In elk geval voor jullie candle.gif

Aiko, over die nachten idd, misschien de laatste fles indikken ofzo. Anders als laatate voeding flesvoeding maken voor je manneke. Wet naturlijk niet hoe jij daar tegenover staat, misschien wil j dat absoluut niet, maar het zou wel kunnen helpen zodat Quentin 's nachts wat langer doorslaapt.
    Ik heb ook eigenlijk geen ervaring hiermee...Raven sliep bij 6 weken dor en Marino rond 8 weken. Marino krijgt trouwens zn laatste fles 210/7 en rijstebloem om 20:00 en ik moet het 's morgens om 10uur echt waker maken, anders blijft ie gewoon slapen!!!

Marinootje is nu trouwens ook ziek...zo zielig! Hij zit zo vol slijm dat ie er bijna in stikt...heel akelig! Maar ondanks dat blijft ie lachen...lief ventje!
    Raven is naar oma, du ik kruip weer met mn grte baby in bed! Tot later!
  • Hoi,

De laatste pap indikken doe ik nu een week, maar heeft weing effect. Ik kolf de moedermelk af en geef dat dan in de fles. De eerste nacht dacht ik dat het hielp, maar nu dus niet meer.
    Nu ja, zo lang ik nog niet moet werken gaat het nog. Toch zou ik het heel fijn vinden als ik zo eens een nachtje mag doorslapen.
    Ik denk dat het ook een gewoonte van hem is om dicht bij mama te kunnen zijn want hij drinkt niet altijd even veel. Maar hem laten wenen 's nachts dat kan ik ook niet en een tutje wil hij niet. Troosten in bedje daar gaat hij alleen maar harder van wenen dus blijf ik voorlopig maar aanleggen:-)

Groetjes,
    Aiko
  • hey
    aiko, verder heb ik ook niet echt tips
    fayth die werd tot 2 geleden geregeld nog eens wakker snachts voor voeding, en idd is aanleggen dan de makkelijkste manier om haar terug in slaap te krijgen want van troosten wordt ze alleen maar wakkerder en meer huilen. ze slaapt nu pas sinds een week of 2 echt door snachts
    elk kind doet het namelijk ook op zijn eigen tempo en het komt heus wel, alleen moet de ene moeder wat meer geduld hebben dan de andere vrees ik.
    niet te vergeten dat je mannetje zoveel te vroeg geboren is, is hij eigenlijk nog maar 4 maand ponder.gif (verbeter me als ik me vergis blush.gif ) en fayth is nu al de 5 maand voorbij
    khoop voor je dat hij snel doorslaapt want het is idd wel vermoeiend om steeds op te staan snachts

wanneer moet je terug gaan werken?

groetjes
  • Ja het is inderdaad verschillend van kind tot kind. Quentin is van 15 november vier maanden uitgerekende tijd. Dus inderdaad kan het zijn dat het aan de leeftijd ook nog wat ligt. Gelukkig moet ik pas in februari terug aan de slag, maar dat begint nu ook wel wat op te korten en kijk er toch wel met een bang hartje naar. Ik ben van maart thuis en dan terug fulltime gaan werken. Ik zal mijn ventje erg gaan missen denk ik.
    Gelukkig is het nu nog niet zo ver en kan ik voorlopig nog volop genieten en neem ik de nachtvoedingen er maar bij...
    Bedankt voor jullie reakties
    Inge en Jenny al meer nieuws?
    Inge jij zit in je wachtdagen zeker als ik met niet vergis?

Groetjes,
    Aiko
  • Luna: mucivicidose is taaislijmziekte. Een toch wel ernstige ziekte waar je continu slijmen hebt vastzitten. Heel veel mediatie en kinĂ© voor nodig. Vroeger werden deze kinderen ook niet oud, nu weet ik niet hoe het daarmee gesteld is. Maar zeker niet te onderschatten, dus idd wel goed dat dit is uitgesloten, ik kan me voorstellen dat dit een opluchting is.

Aiko
  • Aiko, de kindjes worden nog steeds nt oud met deze ziekte wat er is nog altijd geen passende medicatie gevonden.
    Het was voor ons dus een hele opluchting dat het deze ziekte nt is.
    Matts maakt ook constant slijmen en reutelt er op los (ondanks alle medicatie), maar het moet dus een andere oorzaak hebben.

Jenny & Inge ik hoop echt dat het vr jullie wat lukt. Emotioneel is het nt te onderschatten he. Heel veel sterkte!

Groetjes
    Elke
  • Dat was hetgene ik mij nog herinnerde van tijdens mijn studies, maar blijkbaar is er dus nog niet veel veranderd op die 10 jaar van bahandeling. Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad een opluchting is. Wel sneu dat je ventje zoveel slijmen heeft. Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt dat er passende medicatie kan gegeven worden.
    Morgen krijgt Quentin zijn 2de rsv spuitje. Ondanks zijn vroeggeboorte mag ik blij zijn dat hij het zo goed doet, hij is nog geen enkele keer ziek geweest. Ik heb juist gehoord dat een kindje dat samen met hem op de afdeling lag en op dezelfde zwangerschapsduur geboren is, voor 66 procent gehandicapt verklaard is. Hij heeft nog steeds zuurstof nodig en de prognose was niet zo goed. Zo zie je maar, we prijzen ons hier heel gelukkig want gezondheid gaat toch boven alles, dan zijn de nachtvoedingen plots een heel stuk minder storend...
  • Ben precies tegen mezelf bezig maar wou het tcoh even kwijt!
    Ben vandaag terug naar neonatologie geweest om Quentin zijn 2de rsv spuitje te zetten.
    De dokter die hem heeft behandeld de eerste weken van zijn leven wist niet wat ze zag zei ze. Ze heeft al veel ervaring maar Quentin is een grote uitzondering. Volgens haar was hij niet gemaakt om 40 weken in mijn buik gezeten te hebben, daar doet hij het veel te goed voor. Het is dat ik zeker weet dat ik niet langer zwnager was want ze doen me soms zelf twijfelen. Qua motoriek zit hij zeker op 4 maanden, sociaal op 6 en gewicht en lengte ertussen. Ik ben dus erg trots en fier op mijn kleine vent. Ik hoop dat hij het zo goed blijft doen want het blijft tch altijd in mijn achterhoofd zitten dat hij later misschien problemen kan hebben door zijn vroeggeboorte.
    Voorlopig probeer ik er niet teveel aan te denken en nu zal ik maar genieten van mijn kleine vent!
    Sorry voor mijn ego berichtje blush.gif
    Groetjes,
    Aiko
  • Aiko, je hebt meer dan reden genoeg om fier te zijn op je ventje!
    Als je dan hoort van iemand anders dan het bij hun veel slechter afgelopen is, kan ik mij voorstellen dat je wel op wolkjes loopt.
    's nachts uit bed moeten is niet leuk, maar dan lijkt het zeker niets meer.

Ik ben hier superfier op mijn grote vent. Hij is sinds oktober 3j. Deze week kwam hij van school dat hij zonder tutje ging slapen en sinsdien vraagt hij er nt meer naar. Flink he!
    Groetjes
    Elke
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld