Wie ook beginnen aan 2e kindje najaar 2008?

• Hier beginnen de kloven stilletjes aan te beteren. Heb me zelfs een kolftoestel gaan halen, en gebruik nu tussen de voedingen mother mates. Op de duur zat ik echt gewoon te huilen van de pijn als ze begon te drinken. Vooral rechts heb ik er enorm veel last van, daar heeft ze ook meer moeite om aan de borst te liggen heb ik de indruk. Links drinkt ze veel gemakkelijker. Verder doet ze het goed. Ze heeft enkel veel last van de melk die terug naar boven komt, en vooral 's avonds tijdens haar huiluurtje heeft ze makkelijk last van krampjes. Soms lijkt ze dan echt ontroostbaar. Het slapen is elke dag een ander verhaal soms slaapt ze vlotjes in haar wiegje, andere nachten kan je haar gewoon niet alleen laten.

Wat jammer van Harmen nu. Hopelijk is hij snel weer de oude. Yarne is nu veel koppiger, en probeerd ook echt dingen uit te halen. Hij zit in zo'n ik-doe-enkel-mijn-zin-periode. Zelfs kusjes geven of knuffelen ofzo wil hij soms gewoon niet. down.gif Ook kan hij zo enorm sip zijn als hij naar zijn voeten krijgt.

Wij mochten vandaag de akte gaan ondertekenen van ons huisje. Het is nu eindelijk van ons. Dus kunnen we binnekort starten met de verbouwingen. Nog heel wat werk hoor! Maar morgen vertrekken we voor 2 daagjes naar mijn mama in luxemburg.

groetjes
  • Tammytje van harte gefeliciteerd met jullie huis! Veel klusplezier.

Vervelend van de kloofjes. Hopelijk gaat het snel weer beter. Bij Harmen smeerde ik er bepanthene creme op. Die hoef je er niet af te wassen voor de voeding en bij Hugo heb ik het als voorzorg gebruikt in het begin en heb nu gelukkig geen last van kloofjes gehad.

Grappig dat Mila links beter drinkt dan rechts. Zowel Hugo als Harmen drinkt/dronk ook links beter, zodat mijn linkerborts na de bv van Harmen zelfs groter is gebleven. Ik heb er ook meer melk in zitten.

Veel plezier op jullie korte tripje!
  • Hoi dames!

Al lang hier niet meer geweest!

Allereerst een dikke proficiat aan Tammytje en ook aan Elleke!! Over 4 maanden kunnen we ons allen mama's noemen van 2 kindjes!!
    Jammer dat Verootje weg is gevallen op deze reis...

Heb het lijstje er nog eens bijgehaald en er bijgezet wat de resultaten zijn dochter/zonen.

Geboren:
    ------------------------------------------------------------------
    Guusje - Bevallen : 29-06-2009 - - Mika = 2 zonen!
    Fienfleur - Bevallen: 24-07-2009 - - Elice = 2 dochters!
    Bebe - Bevallen:04-09-2009 - - Lenne = 2 zonen!

Kristelke - Bevallen?
    Joyce - Bevallen: 11-10-2009 - - Eva Eline = een zoon en een dochter!
    Pi - Bevallen: 13-11-2009 - - Staf = 2 zonen!
    Monique - Bevallen 1-03-2010 - - Eline = een zoon en een dochter!
    Lippie - Bevallen: 10-05-2010 - - Hugo = 2 zonen!
    Tammytje - Bevallen: 12-072010 - - Mila = een zoon en een dochter!

Zwanger:
    ------------------------------------------------------------------
    Elleke - .. ronde - uitgeteld voor 07-12-2010 = 2 dochters!

Hier alles goed maar zeer druk!!
    Staf is gisteren 9 maanden geworden en hij kruipt al een goede maand rond en trekt zich ook al enkele weken recht aan alles. Hij kan ook al echt spelen met Flor dus dat is echt wel leuk om te zien.
    Als mensen mij een jaar geleden zeiden dat een 2e kindje krijgen zwaarder was dan 1 kindje dacht ik altijd er het mijne van... Maar ondertussen begrijp ik deze mensen wel! Heb soms het gevoel dat ik de hele dag door maar bezig ben en als ik dan eindelijk met alles klaar ben is het 9u 's avonds en ben ik zo moe dat ik niks meer kan doen voor mezelf of voor mijn ventje. Nu pas op, ik ben héél blij met mijn 2 kindjes en zou nog altijd minimum 2 kindjes willen maar op sommige momenten denk ik dat ik het wat onderschat heb. Staf slaapt ook wel moeilijker dan Flor dus ben ook gewoon vermoeid van die nachten en met nog een kleuter in huis kun je overdag ook niet even rust nemen he.
    Foei, het lijkt nu of ik hier aan het klagen ben (is ook wel een beetje he!) maar herkennen jullie dit een beetje?

Groetjes! Pi
  • Leuk wat van je te lezen Pi! Leuk ook dat alles goed gaat en wat gaat het snel he met zo'n kleintje erbij, nu kruipt ie al rond!

Hier gaat het ook prima. Hugo speelt ook al wat. Hij slaapt ook minder goed dan Harmen, maar maakt toch ook wel flink wat uren achtereen, dus ik klaag niet. Hij is wel heel alert en lacht wat af.

Ik kan me wel voorstellen dat je het druk vind Pi! Ik vond het de eerste 8 weken ook erg druk, maar had toen nog last van mijn wond en mijn man zat met zijn been in verband dus het was ook wel wat veel toen. Nu vind ik het wel gaan, maar ja, Hugo slaapt dus ook nog wel veel overdag en vermaakt zich ook wel in de box. Het is nog steeds Harmen die de meeste aandacht vraagt, maar die gaat vanaf morgen weer 2x per week naar de peuterspeelzaal, dus dan krijg ik ook meer tijd.

Maar ik vind het nog steeds geweldig en geniet ook erg van het kleine van Hugo.

Groetjes Lippie
  • Hoi Allemaal,

de vakantie zit er weer op een dus gaan we bijna weer aan het werk....

@ PI Ik snap het zeker Niels slaapt ook niet meer 's middags en ik moet erlijk toegeven dat als ze om 19.00 op bed liggen ik wel erg blij ben en even een momentje voor mijzelf heb en echt even rust kan nemen.

Ik ga met Niels 's middags nog wel eens even televisie kijken en ik moet eerlijk toegeven dat ik er dan heel weinig van mee krijg bigsmile.gif . Wat ook lekker is als Niels even buiten gaat spelen en Eva ligt op bed is de bank ook erg fantastisch.

Dat je aangeeft dat het zwaar is heeft niets met klagen te maken het is gewoon zwaar en dat mag best eens gezegd worden...

Ik hoop dat het met iedereen voor de rest goed gaat Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in Duitsland we hebben prachtig weer gehad en de kinderen hebben zich allemaal goed vermaakt dus dan vermaken papa en mama zich ook heel snel ( heb 3 boeken kunnen lezen thumbup.gif ).

Groetjes Joyce
  • Hoi allemaal

Ik wilde ff kijken of er nog wat bijgeschreven was, maar kon het topic niet meer vinden! We hebben te lang niet meer geschreven. Allemaal druk met het gewone leven denk ik.

Hoe is het met jullie allemaal? Elleke nog een paar maandjes en dan kun jij ook je tweede wondertje in je armen houden! Fijn dat we dan allemaal dit fourm goed kunnen afsluiten. Helaas voor Verootje niet, vind het nog steeds erg jammer voor haar.

Hier gaat alles ook nog z'n gangetje. Hugo groeit als kool en doet het erg goed. Helaas slaapt ie niet zo goed als z'n broer deed op die leeftijd. Snel wakker en slecht zelf in slaap komen maar dat is dan ook het enige. Grote broer wordt vrijdag al weer 3 en wil ook bijna niet meer slapen tussen de middag. Ik zal hem eruit halen voordat hij Hugo wakker maakt!

Groetjes wave.gif
  • hey!!

Fijn dat alles zo goed gaat met Hugo!! Ja, ze zeggen het altijd é, geen twee dezelfde!!
    Stiekem hoop ik hierop want ELune was een huilbaby... Dus ik hoop op een rustiger kindje content.gif

Ja en ik ben volop aan t aftellen hoor, nog 10 weken...
    Maar hopelijk nog 10 weken want ELune was daar al aan 34 weken, dat zou ik ook liever nu niet heben hoor...
  • Elleke nog 4 weken! Je bent nu dus al langer zwanger dan toen met Elune, fijn idee! Hopelijk gaat alles nog goed.
  • Hoi allemaal,
    Ik heb al weer heel lang niet meer geschreven. Het is druk hier in huis. De kinderen, werken, huishouden, slapen... en dan blijft er niet veel tijd meer over....
    Elleke, nog eventjes! Ik hoop dat alles goed met je gaat!
    Lippie, ik lees dat je zoon alweer lekker gegroeid is... Grappig om te zien hoe snel dat gaat he!
    Ik was vrijdag op bezoek bij een babytje van 7 weken en zie dan het grote verschil met onze meid. Alweer 8 maanden....
    Wat vliegt de tijd! En dan te bedenken dat er voor ons geen kleine hummeltjes meer komen... Toch nu maar even extra genieten. Maar het baby is er al echt af. Het lijkt een wijze dame. Ze reageert alert.
    Hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes
    Monique
  • Idd Monique het gaat ontzettend snel. Heb ook het idee dat Hugo sneller groot wordt dan Harmen, terwijl ik Harmen wel groot kon kijken haha bigsmile.gif
    Ik geef nog steeds borstvoeding, hoop het nog even vol te kunnen houden, ik geniet er nog steeds van en Hugo heeft ook liever de borst dan de fles bigsmile.gif Hij rolt nu en doet erg zijn best om recht op te blijven zitten.

Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat! Over 3 weken moet ik ook weer werken en zal dan ook wel minder tijd hebben dus geniet er nu ook nog extra van.

Elleke thumbup.gif voor de laatste loodjes.

wave.gif
  • Op 23 november is FREA geboren !!!
  • Elleke, Van Harte!!!
    Ik hoop dat alles goed is gegaan!
    Geniet ze van jullie kleine!!!
    Groetjes
    Monique
  • Elleke van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje. Sorry voor de late reactie. Heel veel geluk en ik hoop dat alles goed is gegaan en nog gaat.

Groetjes Lippie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld