wie nog meer, 1e NOD in mei?

• proficiat erica en co!!

Lieve Lieve Erica!
    Wat fijn, een dochtertje! en hele mooie naam hoor (Norah staat ook bovenaan het lijstje bij ons en ik noem Isabelle maar iedereen noemt me Isa, grappig he dat toeval smile.gif!) Proficiat hoor, wat een verhaal zeg.... moet wel heel erg zwaar geweest zijn, ocharm. Maar gelukkig is alles goed gekomen met jullie, en is ze zo braaf! en de kindjes zo blij met hun zusje? leuk he. Niet te jaloers of valt dat best mee? Waw ik verlang ook om mn kleine meid in mn armen te houden, t gaat ook weer een dochtertje zijn. Maar vind het super hoor! het is het zesde kleindochtertje voor mijn man zijn ouders, ik denk dat zijn papa stiekem de naam wel wilde verder zien gezet worden, maar hij is toch heel erg blij met nog een kleindochter...
    Erica, geniet er ontzettend van meid, en we babbelen wel verder.

Dikke zoenen voor allen, en succes!

Ike en pluimpje
  • Hey allemaal

'k Ben hier echt al een eeuwigheid niet meer geweest en ik heb veel gemist zie ik!

Erica, een hele dikke proficiat met de geboorte van je dochtertje. Wel een fameus verhaal. Hopelijk zijn jullie nu dan volop aan het genieten van elkaar! Norah stond hier ook op het lijstje. Super-mooie naam!

Ike, geniet je ook van je zwangerschap. Het blijft toch zo bijzonder hè, zo'n kleintje in je buik. Hoe reageert Helena tot nu toe? Als ze al wat groter zijn kunnen ze alles al veel meer opvolgen, maar het duurt voor hen wel superlang denk ik.

Hier alles wel ok. Lina is een echt meisje-meisje. Ik vind het ook erg leuk dat ik met haar echt dingen kan bepraten. Ze is natuurlijk nog klein, maar begrijpt best al veel.
    Tyl is echt een kwajongen. Soms kom ik echt wel energie te kort om hem de baas te kunnen. Hij heeft een sterk eigen willetje. Door problemen met z'n oortjes heeft hij een hele tijd slecht gehoord. Buisjes hebben dat opgelost, maar praten doet hij nog niet echt veel. Hij gaat sinds januari naar school. Z'n juf vindt het ook een hele uitdaging en ziet het soms ook niet zo zitten... Zegt al veel over hem vrees ik.

Ik probeer het hier vanaf nu weer terug wat op te volgen!

Groetjes
    Leentje
  • hoi meiden!
    hoe gaat t met jullie? kindjes stellen het wel?
    Tjah leentje, Tyl zo n kwajongen? hihi vraagt veel energie waarschijnlijk, zeker omdat je meisje zo superflink is... maar komt wle goed, consequent blijven wink.gif
    hier ok, helena is superlief, maar ik zit er wat door, ze hebben een dag of 10 terug polyhydramnion vastgesteld, te veel vruchtwater, met alle nodige risico's eraan verbonden (afwijking baby, vroegtijdige geboorte etc). Ze hebben al getest op diabetes en dat is al ok, oef! morgenvroeg uitgebreide echo van de baby... ik hoop echt dat alles ok is... is zo slopend, niet weten wat of hoe... wat ze van plan zijn, hoe het met de baby gaat etc. pffff, krijg even een dipje... maar heb me al zo sterk gehouden de laatste dagen. maar nu toch fff moeilijk. enfin, positief denken he. morgen weten we meer... ben nu toch ook al bijna 33 weken.. dus heel veel kan er niet mislopen. ons kleine meid ligt ook nog in stuit, dus ik hoop echt dat ze zich nog draait, want anders willen ze manueel proberen draaien, zie ik echt niet zitten... of ze willen een punctie doen om overtollig water weg te laten... of opname voor longrijping.. ik weet het allemaal niet meer. wil gewoon mijn kindje nog even bij me houden tot ze er helemaal klaar voor is, nog een week of vier dus... ik moest het gewoon ff kwijt,
    bedankt voor het luisterende oor wink.gif

liefs en tot later! geniet van jullie kleintjes

ike en co
  • Oei Ike, dat is veel om nu nog over je heen te krijgen. Je gaat er toch echt wel vanuit dat eens je die spannende 12 weken voorbij bent, je mag genieten. Net iets te spannend nu... Hopelijk kreeg je wel een mooie echo te zien en hebben ze je toch wat kunnen geruststellen. 'k Duim mee dat alles goed gaat.

Leentje
  • Ike, 'k heb net je reactie gelezen in het topic dat je geopend hebt. Het is echt wel niet niks he. 'k Hoop met je mee dat het slechte nieuws nu stopt. Hopelijk valt het uiteindelijk toch nog mee...
    'k Duim voor morgen.
    candle.gif
  • dank je leentje, t is zo onwezenlijk, ik ben zo bang... meestal gewoon apatisch en nuchter en gewoon doordoen om positief te blijven, maar soms overvalt het verdriet en de angst me zo ontzettend, het is het ergste wat ik al meegemaakt heb, en nog 7 weken wachten... is bijna onmenselijk. maar ik hou zoveel van ons meisje, nog meer nu ik weet dat ze zo kwetsbaar is, ik hoop zo dat het allemaal wel meevalt, bedankt om te duimen!! zullen een lange 7 weken worden...
    gelukkig is helena zo een lieverdje ze geeft ons zoveel positieve energie, en is zo n steun voor ons, je kan niet anders dan genieten van haar en de leuke momenten...

liefs
    isabelle en pluimpje
  • Echt wel onmenselijk ja... Hopelijk kan je toch nog op een manier rust vinden, al die stress kan natuurlijk ook niet goed zijn.
    'k Denk inderdaad dat het enige dat je nu nog kan afleiden Helena is. Hopelijk kan je uit de leuke momenten met haar genoeg moed putten om met deze hele storm om te gaan.
    sadhug.gif
  • Hallo dames,
    Nou Isabelle wat een moeilijke tijd hebben jullie!! En je hoort zo te genieten nu.. Ik denk aan jullie.. Mooi dat Helena zon troost voor jullie is. Ze voelen het toch aan he dat er iets niet goed zit. Heel bijzonder.

Leentje goed om te horen dat het goed bij jullie gaat. Lina is ook al weer 5 zag ik. Nog gefeliciteerd! En wat zijn jongens dan anders he? Tyl dus ook al.. Hier hetzelfde hoor. Ruben is zon boef. Overal aanzitten en geen tel stil zitten.. Hij houdt me goed bezig.

Verder gaat het hier goed. Ben inmiddels alweer aan het werk. Die 16 weken zijn echt omgevlogen. Maar het viel me nu wel zwaarder om weer aan het werk te gaan dan de andere twee keren. Ik vond het thuis ook wel heel fijn. Ik merk wel dat ik heel goed probeer te genieten van Norah. Het is waarschijnlijk toch de laatste en dus de laatste keer dat je dit meemaakt. Ze worden zo snel groot. Jasmijn is alweer 5 en is zon groot meisje met een leventje op school en een heel eigen mening.. Ook wel weer super trouwens!

Nou dit was em weer effe.

Isabelle sterkte..

Tot snel weer.

Liefs Erica
  • hey meiden

ons kindjes, elk hun karakter en kuren, maar o zo lief en dierbaar. geniet ervan dames, ik zo vreemd, maar we beseffen soms echt niet hoe gelukkig we wel mogen zijn met wat we al hebben;
    bedankt voor de lieve woorden, hou jullie goed, en tot gauw!
    Isabelle en pluimpje
  • Je kind blijft je kind hè, wat er ook van is of zal gebeuren en wat iemand er ooit ook van zegt. 't Is alleen niet altijd even eenvoudig om positief te blijven.

De laatste dagen waren weer heftig. We starten met thuisbegeleiding en logopedie voor Tyl. We hopen dat als hij echt begint te praten veel van de problemen opgelost zullen zijn. Is dat niet het geval dan weten we dat we verder moeten naar een of andere diagnose. ASS, ADHD, ... er is al zoveel gevallen. Tyl blijft Tyl, welk etiketje er dan misschien ook bij hem hoort. Maar het blijft lastig. Je hebt toch altijd een toekomstbeeld voor je kind. Je weet wel dat je dat idee zal moeten bijstellen, alleen had ik toch nog gehoopt om nog een tijdje verder te kunnen met dat ideaal-plaatje.

En dan lees ik jou verhaal Ike... Met al die hormonen die nu door je lijf razen en dan die onzekerheid, pff... We genieten soms echt wel te weinig op momenten zonder echte zorgen.

Hey Erica, al terug aan 't werk. 't Gaat toch echt wel snel hè.
    Zo'n 5-jarige is toch al anders hè. Ze hebben inderdaad een heel uitgesproken mening over sommige dingen. 't Zijn hier soms best wel pittige discussies, maar daar ken je waarschijnlijk ook alles van.

Groetjes
    Leentje
  • Pff... De bom is hier echt wel gebarsten.
    Gisteren heeft Tyl opnieuw een kindje gebeten en een ander kindje fameus geduwd. Dat kindje is zelfs genaaid. Op school zien ze het echt niet meer zitten nu.
    Vandaag gaan we dus samen met het CLB op zoek naar noodopvang voor Tyl. We moeten nu zo snel mogelijk richting kinderpsychiatrie...
    Dit is niet wat ik gehoopt en gedroomd had. Ik ben er gewoon kapot van.
  • Even snel want ik ben aan het werk!!

Maar ik wil je even sterkte wensen Leentje. Wat moet dat moeilijk zijn om te zien dat het met je kind niet zo gaat zoals je wil en hoopt! Arme Tyl ook. Zo klein nog. Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Hoe is Lina eronder?

En Isabelle hoe is het met jou? Bijna het einde van de zwangerschap. Hoop dat je je nog goed voelt.

Leentje nogmaals sterkte!

Liefs Erica
  • liefste leentje en vlinder
    mijn verhaal is kort, maar heftig. onze liefste pluimpje werd met een keizersnede ter wereld gebracht op 23 mei. Gelukkig, want anders had ik het ook niet gehaald. ons mooie engeltje had ernstige afwijkingen , (spieraandoening of zenuwaandoening, ze denken aan steinert) kon niet zelfstandig ademen en de hersenscan wees uit dat haar hersenen volledig abnormaal waren ontwikkeld in de laatste 7 weken. we hebben pas in week 33 gezien dat er iets fout was... maar dat we afscheid van haar gingen moeten nemen na 9 dagen hier op aarde had niemand ooit gedacht, ook de dokters niet. ze zoeken volop naar de oorzaak... maar het kan nog even duren. we hebben 9 dagen intens genoten van de mini aanrakingen, de mini kusjes tussen alle draden, buisjes en plakkers door... wat n mooi engeltje was ze toch. ik heb een verhaal geschreven die het zinloze misschien toch iets van zingeving geeft, voor mijn dochtertje: [url=http://www.oliviadesloovere.be">http://www.oliviadesloovere.be]http://www.oliviadesloovere.be">http://www.oliviadesloovere.be[/url]
    mensen kunnen niets doen, behalve één belangrijk ding: af en toe een extra bewuste aai over de bol van je kindjes, en zoek elke dag wat voor moois je engeltje voor jou heeft getekend. dit zou een enorme troost voor ons zijn.
    heel veel liefs, hou jullie goed, en misschien tot binnenkort nog eens als ik fysiek wat hersteld ben (baarmoederontsteking nu etc.)

liefs
    Isabelle Olivia Helena
  • sadhug.gif
    Proficiat met de geboorte van Olivia. Maar oh, wat vreselijk dat je haar al zo snel weer hebt moeten laten gaan. Ik vind het zo verschrikkelijk voor jullie. Zo lang genieten van een zwangerschap en dromen over een toekomst en dan vanaf 33 weken die twijfel en onzekerheid. Gelukkig hebben jullie nog even, ook al was die tijd veel te kort, kunnen genieten van haar. Het zijn te weinig herinneringen aan die lieve meid van jullie.

Heel veel sterkte voor jou, je man, grote zus, familie en vrienden.
    Laat maar iets horen als we iets voor je kunnen doen...
  • Hoi
    Bedankt leentje.
    Ik merk dat dit topic stil ligt.begrijpelijk.het leven gaat door.erica heb ik niet meer gehoord.tjah t is dan ook virtueel,allemaal en je kan je afsluiten he.toch bedankt vr de proficiat wensen met Olivia.twas een prachtige lieve meid.succes met jullie kindjes dames.zal wsl laatste keer zijn dat ik hire kom.enne...leer relativeren he smile.gif
  • Hey Isabelle

Misschien lees je dit toch (ooit) nog eens.
    Wat jij hebt meegemaakt heeft bij mij een hele grote indruk nagelaten. 'k Weet op dit moment dan ook niet heel goed wat ik kan zeggen, doen, ...

We hebben zo lang met elkaar meegeleefd. Zo uitgekeken naar de geboorte van ons eerste kind. Veel van de onschuld is verloren gegaan. Ooit maakten we ons hier zorgen over een kleine kramp, misselijkheid, de kleur en vorm van de doopsuiker ... En dan nu plots dit. Het maakt me er meer bewust van hoe sterk ik alles moet/kan relativeren.

Hopelijk brengt de tijd voor jou ook wat raad. Op de 1 of andere manier gaat het leven inderdaad door. Olivia reist met je mee. De oneerlijkheid dat alle dromen die je had nu zo door elkaar gegooid zijn, lijkt voor mij onvoorstelbaar moeilijk. En toch, je moet op de 1 of andere manier verder. Ik wens jou en je gezin dan ook heel veel moed.

Groetjes
    Leentje
  • Hallo,
    Nou weet niet of jullie hier nog eens gaan lezen maar toch nog maar even een berichtje..
    Isabelle hoe is het bij jullie? Lukt het weer wat om het leven weer op te pakken? En hoe is het lichamelijk met je? Ik had je trouwens nog wel een berichtje gestuurd via facebook maar misschien heb je dat niet gezien. Dus vandaar dat ik op dit forum niet meer gereageerd had.. Heel veel sterkte nogmaals en ik denk aan jullie..
    En Leentje hoe is het bij jullie? En met de kleine Tijl?
    Ik hoop nog van jullie te horen..
    Liefs Erica
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld