Wie gaat voor eerste kindje en is 35+ ?

• Hoi allemaal,

Hier is weer eens een berichtje van mij. smile.gif Ik ben hier lang niet geweest. Ik kom er niet meer zo aan toe. Ik kom dan ook 'dag' zeggen. Ik kom af en toe nog wel even lezen hoe het met jullie gaat.

Met mijn mannen gaat het goed. Het gaat snel ze zijn al bijna zeven maanden. smile.gif

Katrien veel plezier met Nienke. Gaat het goed met jou en haar? Hebben jullie al een ritme gevonden?

Sofie succes met de laatste loodjes.

Tess en Joline hier is een dikke hug.gif . Ik lees vast nog wel een keer iets van jullie.

Liefs, Myrthe <3 Aangepast door Myrthe op 16/02/2009 15:56
  • hoi

na lang zoeken hebben we eindelijk gevonden wat er scheelt met Nienke. Ze heeft verborgen reflux, die gisteren niet meer zo verborgen was. Ik geef nu AR en ZANTAC en nu slaapt ze. Gisteren heeft ze geweend van zes uur s morgens tot ze van uitputting met nog maar 1 fles op in slaap is gesukkeld om 15 uur. Ben dan beginnen googelen en de symptomen die ze heeft zijn die van reflux, dus dan ben ik in actie geschoten. Ze heeft vanacht ook niet bij mij geslapen maar in haar wieg. Nu nog de nachtvoeding wegkrijgen dan kan ik weer in mijn bed slapen, nu slaap ik met haar in de living wat niet zo geod is voor mijn rug, maar allee kom, alle kwaaltjes gaan over. Eerst had ik er als zwangere en nu heeft mijn dochter er Haha.
    hoe gaat het hier met iedereen.
    groetjes
    katrien
  • hoi

zeg sofie, waren de vorige ook keizersnedes?
    groetjes
    katrien
  • hallo katrien,

ja de vorige keren heb ik ook keizersnedes had.
    van dante de eerste keer omdat hij te groot en te zwaar was (53 cm en 4kg250) als hij geboren werd.

van nand heb ik volgens mijn huidige gyne onterecht een keizersnee had (nand woog 3kg200 en 47 cm) als hij geboren werd. en mijn huidige gyne zegt dat het een gewone bevalling moest geweest zijn van nand.

nu kan hij niet verder dan een keizersnee doen.
    natuurlijk zit de schrik er al weer goed ik...ik vind toch altijd een grootte operatie.

enfin ik slaap niet zo meer. rugpijn, buikpijn, zware benen...je kent het wel...de laatste loodjes é...die wegen het zwaarst zeggen ze en dat is ook zo en nu mee de krokusvakantie eb ik de kinderen alle2 thuis é ook.
    heb ook al 2 dagen last van diarree. denk dat behoorlijk tegen mijn maag en darmen is gaan liggen
    vrijdag were naar de gyne.

allé veel succes nog katrien...dat staat ons ook mss nog allemaal te wachten...ier ebben ze nooit geen last gehad van reflux dus ik kan niet echt meepraten daarover. maar zeg nooit nooit é...mss hebben we deze keer minder geluk. ik hoop vooral dat we niet weer jaren gaan sukkelen met oren en angines gelijk we ebben gedaan bij dante en nand. das iedere week bij de nko arts geweest van dante en nand het eerste jaar.
    enfin we gaan zo vlug mogelijk mee de baby naar de nko arts gaan...hij stelde het zelf voor de laatste keer ik met nand ben moeten gaan want het is toch wel erfelijk van mij die smalle oorgangen en die keel dat de onze kinderen al iedere keer hebben dus hij steld voor dat we dat ff kontroleren na de geboorte of het ook de gehoorgangen en keel van mama heeft geërfd.hahahaha
    ja hij zei de andere 2 hebben het dus de kans is groot dat de baby het ook wel heeft.

sofie.
  • hoi

ik zal maandag heeeeeeel hard thumbup.gif dat alles goed gaat, mijn keizersnede is enorm goed meegevallen, ik heb niets gevoeld, geen pijn, alleen nu wil mijn buik maar niet krimpen, heeeeel vervelend want ik loop hier nog altijd in zwangerschapsbroeken rond. Ik moet terug naar de gyn binnenkort en ik vrees dat mijn baarmoeder niet goed zal gekrompen zijn, ik zal waarschijnlijk dan iets moeten nemen daarvoor.
    groetjes
    katrien
  • hallo,

heb best wel schrik weer hoor ervoor.
    ga mijn best doen om niet te vergeten es langs te komen want we gaan internet nemen in het ziekenhuis.
    moest het zijn dat jullie me toch niet zien kom dan ff aan mijn oren trekken want ik zal een mail krijgen als hier een nieuwe reactie staat en dan schiet et me wel te binnen dat ik mijn belofte niet ben nagekomen.

sofie.
  • hoi sofie,

ewel, ik kom aan je oren trekken. hoe is het geweest en hoe gaat het??

groetjes
    katrien
  • Hoi

Het is hier heel stil op dit forum maar zal toch even updaten. Ik heb heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel melkproblemen. Ze wil maar niet drinken en heeft bij veel voedingen krampen en reflux. De KA was ten einde raad en zette haar toen op pepti, een melk voor kinderen met koemelkallergie, wil ze al helemaal niet drinken want dat smaakt heel slecht (ik proef nl alle melken die ik geef aan mijnen kleinen). Ze zeggen wel dat een baby dat niet echt smaakt, maar dat geloof ik absoluut niet, ze trekt echt een vies gezicht bij die Pepti. Ik ben dus maar weer veranderd, ik geef nu NOVALAC HA, tot nu gaat het goed. Ze kan ook niet tegen ingedikte melken met nutriton (krampen), ze heeft ook verborgen reflux en had enkele weken terug een verbrande of ontstoken slokdarm. De KA wil haar laten opnemen voor een PH metrie, maar dat gaat mooi niet door!! Zo erg is het nu ook weer niet. De koemelkallergie heeft ze ook niet, het enige wat zij heeft zijn overgevoelige darmen en ik moet opletten dat ik er geen serreplantje van maak door alle bestanddelen weg te laten uit de fles. Ik haal de lactose er al uit met een voedingssuplement omdat ze ook niet goed tegen lactose kan: winderigheid en krampen. Pff, voila dat was het, o ja wij gaan ondertussen ook naar een osteopaat, we zullen zien.

groetjes
    Katrien
  • hallo,

ai mijn oren.hihihi
    ja ik weet het ik ben schuldig...het is inderdaad al vrijdag en ik ben hier nog niet langs geweest.

we hebben dus een dochter erbij van maandag 09.46 u...haar naam is Catho. ze woog 3kg340 bij haar geboorte en ze is 48 cm groot.
    de operatie is goed verlopen en ik ben ook al goed aan het herstellen.
    dinsdag de eerste stappen uit bed gezet...ik loop de marathon nog niet maar ik ben al goed te been ondertussen. haar broers dante en nand zijn heel trots op hun zusje en ze hebben allebei super gereageerd op de komst van hun zusje. ik vreesde een beetje voor de reactie van nand maar het is super meegevallen zijn reactie hoor. hij wilde direct bij zijn zusje eens een handje geven. ze worden ook super opgevangen op school alle2 door hun juf die toch wat extra aandacht besteed deze week aan deze gebeurtenis in hun leven en ze hebben daar dus wel deugd vanne. dante is gisteren wel ziek gevallen opt school en is afgahaald door oma...een plaagske denken we en wat stress en zenuwen van deze week. hij moest almaar braken. vandaag is hij niet naart school beter dat hij een dagje thuis blijft en dan kan hij maandag teruggaan é en dan ben ik ook weer thuis al en zal alles weer wat normaal zijn é. ze komen iedere dag op beoek hoor de kindjes met oma en opa. dante gisteren niet geweest omdat hij een beetje ziek was.

catho heeft wel een paar dagen last gehad van teruggeven van haar melk en we zijn gisteren overgestapt op andere voeding op aanraden van de kinderarts en nu houd ze haar melk wel binnen en begint ze beter te drinken. we geven nu NAN AR in plaats van de standaard NAN 1.

het doet me wel wat raar weer zo een kleintje...ja was der ook al weer een paar jaar uit é uit de babytje maar alles komt rap terug ze direct...pampertjes wisselen en flesjes geven.

enfin we stellen het dus goed.
    mijne man weer gaan werken halve dagen van gisteren.
    hij gaat zijn vaderschapsverlof verspreid nemen de komende maand...zijn baas vond het ook wel een goed idee dat hij het spreidde over een maand. zo is hij deze week al 2 halve dagen op zin werk en kan hij de komende maand ook wat extra dagen thuis zijn voor mij en de kinderen.

nog es sorry dat het zolang duurde hoor blush.gif

ga nu eens proberen hier een banner aan te maken voor catho om onder mijn berichten te plaatsen.

sofie.
  • Sophie en gezin, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Catho.
    Ik wens haar een gezond en gelukkig leven toe. Veel succes met het weer wennen aan zo'n klein mensje. Ook een meisje baby.gif is weer heel anders dan de mannekes die je al hebt.

Proficiat!

Liefs van Wina wave.gif
  • Sofie, ook gefeliciteerd van mij!
  • hallo,

ik kom eens vlug iedereen bedanken voor de felicitaties. kom later eens uitgebreider terug hier. de kindjes zijn net terug van school en mijn man ook nog thuis vandaag. morgen onze eerste dag alleen thuis van Catho en ik.

sofie.
  • Sofie

Een heel dikke proficiat!!! Zijn de kids gelukkig met hun zusje. Bij mij zeggen ze hier. We zijn rijk want we hebben alletwee een broer en een zusje. De mijne zijn er zot van van hun zus, maar als ze heel luid krijst, en dat kan ze heel goed, zijn ze alletwee naar boven op hun pc gaan spelen. Onze middelste zegt wel tien keer per dag dat het een schatje is. Ik hoop dat alles goed verloopt met je gezinnetje, geniet er maar van.
    groetjes
    Katrien
  • amai tis ier stil.
    ja ben eigenlijk even schuldig want kom ook nie veel langs want heb het ook druk.
    Ja sorry tis weeral een paar weken geleden.

Ier wat problemen mee catho.
    Dinsdag bij kind en gezin voelde ze ne klik in linkerheup dus moest naar de huisarts voor een 2de opinie en die voelde et ook dus richting kliniek dermee geweest vandaag voor een foto en een echografie.
    Ze eeft heupdysplasie.
    Ze ebben eerst een foto genomen van aar bekken...ondertussen eeft ze daar die tafel volgeplast.hihihi
    En dan een echo van aar rechterheup en dan van haar linkerheup.
    Op aar linkerheup zit ze mee een paar graden verschil toch.
    We moeten ze nu een maand dubbelpamperen (2 pampers boven mekaar aandoen omda ze zou mee aar beentjes open liggen) en ze dan opnieuw laten kontroleren na ne maand.
    Heb een nieuwe afspraak op vrijdag 22 mei op de medische beeldvorming.
    Ze denken in de kliniek dat waarschijnlijk ga voldoende zijn mee ne maand ze dubbel te pamperen omdat een klein verschil is op haar linkerheup maar dat toch beter is voor later da we der nu voor zien nu ze nog zo klein is en aar heupje nog heel flexibel is om inorde te komen.
    Ik al 2 dagen ondersteboven dervanne. Ja ge zijt ook moeder dus ge kent da é als der wa is mee 1 van de kinderen.

Mee dante en nand is alles goe.

Hoe ist het met jullie ???

Sofie.
  • hoi Sofie,

Oei dat was even schrikken zeker. Ik hoop maar dat het in orde komt met haar heupje. Heb jij dat ook dat je zo dolgelukkig kunt worden omdat het derde nu een meisje is, ikke wel en ik steek het zeker niet onder stoelen of banken, al die leuke pakjes en snoezetjes... Met Nienke gaat het nu goed alhoewel ze toch nog altijd ferm lastig kan zijn door de reflux, het kind kan er niet aan doen he. Ik heb al een paar keer geprobeerd om de medicatie af te bouwen maar dat lukt niet, telken wordt de teruggegeven melk dan weer heel zuur. Ik weet niet als ik al heb verteld dat ze 12 dagen in de kliniek heeft gelegen. Ze zaten daar HELEMAAL op het verkeerde spoor. Om een lang verhaal kort te maken: ze behandelden haar voor koemelkallergie terwijl het probleem is dat ze nooit een verzadigend gevoel heeft gehad, al niet van in het moederhuis toen ik de bv heb geprobeerd. Het kind heeft vanaf het begin leren leven met een hongergevoel zodat ze op den duur niet meer wou eten. Verschrikkelijk was dat. Nu drinkt ze BEBA en vandaag ben ik zelfs gestart met BEBA 2. Haha, ik wou deze avond een volledige fles geven maar dat was mooi aan mijne rekker, ze had dat weeral geproefd dat de melk anders was, die is iets dikker en smaakt iets minder zoet. Dus dan maar een neiuwe fles gemaakt met elk de helft dat dronk ze gelukkig wel. Ze slaapt nu, ik ben beneiuwd hoelang, tot nu was ze nog telkens voro een nachtvoeding tussen vier en zes uur, dat begint nu toch echt door te wegen en ik zou heel graag hebben dat ze slaapt tot zeven uur, maar ja we kunnen ze niet programmeren he. Morgen gaat ze voor de tweede keer naar de creche, de eerste keer heb ik geprobeerd midden in al die miserie en ze heeft daar toen ook niet willen drinken (dat was twee maand geleden). Normaal gezien ging ik beginnen werken op 20 april maar ik heb ouderschapsverlof bijgenomen en ben nu thuis tot september want met al die voedingsproblemen ging datecht niet lukken. Morgen dus nog eens proberen. Ze is verschrikkelijk eenhandig en misschien verbeterd dit wat door haar nu al twee voormiddagen te laten gaan; als ik werk moet ze drie dagen gaan. Ik denk dat van niet gaan naar drie dagen als ze zeven maand is een te grote overgang is; En op die manier heb ik twee voormiddagen voor mezelf. Het is echt een schatje maar ik kan niets doen, ze heeft ongelooflijk veel aandacht nodig en slaapt niet zo geod tijdens de dag. De broers zijn nog altijd supercontent. ZE vechten als het ware om er eens mee te mogen rondlopen. Dat is dan wel een grappig gezicht. allee ik ga nu slapen want k heb het nodig, ik zit met een zere rug. Ben het ook niet meer gewend he om elke zeven kilo rond te zeulen.
    groetjes
    katrien
  • hallo katrien,

22 mei eeft ze een nieuwe echo en bekkenfoto in de kliniek. hopelijk mag ze dan aar dubbelpamperen achterwege laten al. maar ze voelt daar niets van hoor...ze eeft daat gene pijn van zeiden ze in de kliniek. mss enkel een warme poep.hihihi.
    soms eeft een dubbele pamper ook wel zijn voordelen... als ze eens veel kaka doe...ge kent da wel en die pamper kan et nue slikken dan is een 2de pamper derboven soms wel een voordeel.hahahaha

ja ik heb ook het gevoel van nu is ons gezin compleet. na nand had ik dat niet...ik had eigenlijk na nand al van de eerste week het gevoel van ons gezin is niet compleet niet dat ik teleurgesteld was dat het een jongen was maar ja soms kan ik het moeilijk verwoorden. ik had gewoon het gevoel van we zijn voorbestemd om met 5 te zijn. en nu heb ik wel dat gevoel. na mijn miskraam maakte het geslacht deze keer niets van belang. toen ik zwanger was in 2007 had ik wel de voorkeur voor een meisje maar deze keer was het me al gelijk als alles maar goed zou verlopen en onze baby gezond is. ja na zoiets gaat ne mens misschien anders gaan redeneren ik weet het niet.

al heb ik het vorige maand wel wat moeilijk gehad...twas weer zo dubbel gevoel é...april is de maand da het zou zijn geboren dat babytje dat we verloren zijn en dan steekt de droefheid toch wel weer ff de kop op rond de 16de april...vooral dit jaar balanceer je dan tussen geluk en verdriet é...vreugde om catho en verdriet omdat het babytje dat gestorven is na 9 weken zwangerschap.

lees dat je ook al je deel problemen hebt gehad met je kleintje. is lastig é. wil je bij je baby zijn dat ziek is en dan heb je geen tijd voor de oudere kinderen. ik heb het vorig jaar ervaren toen ons nand 4 dagen in het ziekenhuis was. toen wilde ik bij nand zijn en dante vroeg em af waarom hij bij oma en opa moest blijven. en nand lag juist in de grootte vakantie in het ziekenhuis. ja het is soms moeilijk kiezen é voor een moeder.

we zijn vorige week met dante naar de plastisch chirurg gegaan opnieuw en ze gaan hem opereren. ze gaan zijn meegroeiende geboortevlek in zijn gezicht verwijderen en zijn oren corrigeren...verschiet niet é...op 29 december 2009 pasnog net dit jaar dus...ja ze willen dat nu niet doen omdat het zomer is...begrijpelijk natuurlijk want dan mag ie niet met die wonde in zijn gezicht in de zon en zijn oren moeten 5 dagen in een verband en dat zou te warm zijn...we zijn al blij dat we nu eindelijk een afspraak hebben want 2 jaar geleden wilden ze het niet doen omdat ze hem te klein vonden. enfin tegen zijn eerste communie in mei 2010 zal het dan allemaal in orde zijn en mooi genezen zijn.

ik zeg altijd zolang et maar al zo een zaken zijn dat ze hebben. sommige mensen hebben slechter dan wij é...denk dat het nog moeilijk is als je kind een ernstige ziekte heeft.

deze week ook met catho ff naar de creche gegaan waar ze vanaf september een halve per week zal gaan terwijl ik naar de les ben. de jongens vroegen hun af waar catho zal zijn als mama naar de les gaat en heb ff gebeld en we konden ff langsgaan zodat de jongens het konden zien. nu is mario iedere maandagnamiddag thuis tot het einde van het schooljaar zodat ik dan naar de les kan en hij er is voor catho. ja ik kan mijn schoonouders daar ook niet iedere maandag mee lastig vallen é...ze zijn pensioen en die gaan ook graag es een stapje in de wereld zetten é.

ondertussen zijn mijn tanden ook weer op orde...ja want heb heel mijn zwangerschap zere tanden had en ze konden er niets aan doen é. heb ondertussen al een nieuwe tand waar die was afgekraakt na 5 weken zwangerschap. heb dus weer een mond vol tanden.hihihi

hoe is het met de andere meiden hier ???
    het is hier nogal stil de laatste maanden maar ja eigenlijk ben ik even schuldig want ben ook weken niet langsgeweest.

sofie.
  • hey,

het gaat goed, redelijk goed. Alleen ben ik nu aan het overschakelen van Beba 1 naar 2 en lijkt ze toch weer wat krampen te hebben. De reflux is redelijk onder controle, maar ik mag toch nog niet afbouwen met de medicatie. 's Avonds heeft ze telkens een hongerspurt. Het is precies alsof haar suikerspiegel dan daalt, zou dat kunnen bij baby's, ze is ook telkens klam op haar voorhoofd. De mijne gaat nu twee dagen per week, zo heb ik tijd om me weer wat bezig te houden met mijn werk. Ik heb nogal een verantwoordelijke functie en je kunt niet geloven hoeveel er veranderd als je eens een tijdje weg bent. Een collega doet nu voor een stuk mijn werk, maar de vergaderingen doe ik al weer zelf, ze zou zich te gemakkelijk gaan voelen in mijn job, haha. Volgend schooljaar moet ik ook een open leercentrum opstarten, dit is nu in aanmaak, dus daar moet ik ook wel eens voor gaan. Acht maanden thuis is lang voor mij, ik geniet van mijn kinderen maar ik zou nooit volledig kunnen thuisblijven. Ik zou het niet kunnen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor mama's die het wel doen, hoor. Het ligt aan mij, ik mis echt mijn werk. ik ga eens een fotooke zeggen op mijn profiel, allee proberen toch want k heb een neiuwe kodak gekocht en ben er nog niet helemaal mee weg.
    doei
    katrien
  • amai das lang geleden.
    alles goed hoor hier. catho is ondetussen van 15 juni van haar dubbele pamper vanaf...gelukkig mee da weer. haar heup sta dus oké nu.
    hoe ist het met de andere hier ?

sofie.
  • wina proficiat met de geboorte van je zoontje!!!!!!!!!

katrien
  • Tess, misschien kom je hier nooit meer, maar ik ben eigenlijk zo benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop van harte dat het goed met je gaat!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld