Wie gaat er voor een kindje in mei '08?

• Lyana en ik weeral beide ziek... verkouden en hoesten (en ik ook keelpijn, zij lijkt dat niet te hebben)...

Mijn man hoest ook, maar verder voelt die zich oké.

T was een vreselijke nacht, en aangezien ze slecht haar tut kan inhouden (kan moeilijk ademen door haar snotneusje hele tijd en veel hoesten in hare slaap en ook vaak zichzelf wakkerhoesten...) ik ga morgen dus zowiezo vreselijk moe zijn opt werk, maar we moeten er weer door.
    Maar goed dat ik bij de waterpokken niet gehoopt heb dat dat het laatste was.
  • Ik wou het blijde nieuws komen melden: ons kleine meisje, wordt in augustus grote zus!
    We zijn enorm tevreden dat we deze keer snel zijn zwanger geraakt!
    Wel moet ik erbij zeggen dat we deze keer verhoogd risico op miskraam hebben, door mijn slecht werkende schildklier. Maar ik wordt heel goed opgevolgd hebben ze gezegd... over 2 weken weeral bloedafname, en ook bij de gynae ben ik ertussen gezet met een afspraak al op 4 januari!

PS: op facebook moet het nog een geheimpje blijven!

Daarbij hebben we net wel heel slecht nieuws gekregen over mijn schattie zijn bomma... sinds 2 weken weten we dat ze ziek is, ze dachten eerst acute leukemie...nu blijkt het beenmergkanker te zijn en al tot op organen en het bot... net telefoon gehad dat ze leverfalen heeft en het is maar voor enkele dagen meer... mijn blijde nieuws dat ik aan het typen was, wordt dus plots heel erg overschaduwt met verdriet.
  • Snuitje: wat geweldig nieuws!!! <3 JOEPIE!!! Hoe was je afspraak vandaag?

en wat treurig voor bomma. candle.gif Het is zo dubbel. Goed en slecht nieuws.
  • Mijn ventje zijn bomma ligt nu dus nog steeds op sterven... elke dag denken we de laatste, het kan écht niet lang meer duren... maar toch, dat zeggen we al zoveel dagen...

ze ligt ondertussen al 3 weken op sterven... we denken al meer dan een week dat elke dag de laatste is, we gaan dus ook al 3 weken lang elke dag op bezoek (naar Hasselt, virga jesse) dus dat kost ons elke dag minstens 3u (heen en terug 3 kwartier rijden + wandelen parking -> zkh) omdat je daar toch al rap een uur zit hé...

Het is zowel mentaal als fysiek zeer zwaar voor ons aan het worden, en de hele familie eigenlijk... en voor de bomma ook. cry.gif
    Ze heeft nu al bjina 10 dagen denk ik leverfalen (dus toen dachten we: duurt niet lang)... ze zijn al 3 dagen gestopt met de medicatie, enkel morfine, ze kan sinds 2 dagen niets meer eten en bijna niet meer slikken dus ook bijna niets drinken meer...
    Ze slaapt laatste 2 dagen, en ALS ze wakker is, zegt ze vaak "dat duurt mich nogal" disappointed.gif

Ik slaap 's nachts zoooo vreselijk slecht/niet...
    Ik ben stikkapot, sliep dan in mijn verlof elke dag ook een uur of 2 in de namiddag... dat gaat vanaf nu niet meer, werken geblazen.

En die stomme sneeuw mag voor mij part ook wegzijn en wegblijven, kheb het wel gezien nu. Vanmorgen weer 2u erover gedaan eer k op mijn werk was.

Sorry ben nie zo positief precies als ik dit herlees, maarja verder wel alles goed met mij hoor! Behalve vreselijk moe en 3x moeten kokhalzen al vanmorgen... identiek als bij Lyana, ook vanaf 7 weken toen ongeveer... en het moe/emo zijn zal een combinatie zijn.
    Verder geen kwaaltjes!

Gelukkig hebben we vandaag om 17u zo een mooie goeie echo gehad! Een duidelijk kloppend hartje zei de gynae, enkel iets kleiner dus schatting 6 weken ipv 7.
    En woensdag bloed laten trekken voor vanalle waardes te weten en ook schildklier opvolging. (bij huisarts woensdag)

18 febr is dan de 12-weken echo (ben ik meer dan 12 weken, maar eerder was alles volzet).

Ze raadde wel aan triple test te doen (met schildklierprobs heb je grotere kans op miskraam, en dus ook op afwijkingen)... maar dat wilden we zowiezo doen nekplooimeting en triple test.
    Ook moet ik terug bloeddruk weer in de gaten houden, want ze dacht wel dat ik dat weer zou krijgen... aleja ze zei "die kans is groot ja" toen ik erachter vroeg.
    Toch raadde ze aan om met schildklierprobs mijn werk pas in te lichten na die 12-weken echo deze keer...

Hopelijk val ik dan niet zoals bij Lyana vanaf 16 weken of eerder op ziekenkas, want dan gaan ze op mijn werk niet blij zijn, zo laat gezegd en zo snel uitvallen... maar niets aan te doen, zorgen voor binnenkort.

Ook zei ze niet exact mijn uitgerekende datum, eind augustus zei ze, maar waarschijnlijk haal je die toch weer niet.
    Ik vroeg dan of de kans op vroeggeboorte t zelfde was of nog feller of juist niet... ze zei omdat er vorige keer geen duidelijke reden was (zwangerschapsvergiftiging, maar waarom?) zit de kans er dik in.

Ik vertelde haar dan dat ik een goed gevoel heb over de zwangerschap, maar wel t gevoel dat ik al op 6-7 maand beval ofzo. Ze zei "de kans zit erin, maar ik hoop het niet natuurlijk zei ze"...

Dus we weten nu wel heel eerlijk voor wat we staan, en rusten zal dus weer een woord worden dat ik vaak zal horen van iedereen wink.gif

We zijn enorm blij met het kloppend hartje!
  • Oooh wat vreselijk moeilijk om af te wachten tot het moment daar is dat ze gaat. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me echt heel erg zwaar en moeilijk. Heel veel sterkte.

En voor het brusje voor lyanne gaan we gewoon keihard duimen dat alles gewoon in orde is. Misselijkheid is vaak wel een goed teken, dat is tenminste wat ik gehoord heb. Ik was ook met beide zwangerschappen misselijk drunk.gif thumbup.gif
  • zijn bomma is gestorven gisteren. Ik ben nu een mooie foto's van haar aant zoeken tussen onze doopfoto's op vraag vd familie...
  • gecondoleerd snuitje sadhug.gif
  • oh oh oh .... ik ben zolang niet meer hier geweest ...

mijn diepste medeleven met jullie verlies snuitje !!!! candle.gif candle.gif

maar tegelijk dat dubbele want ik las net het goeie nieuws! Veel genot, geluk en plezier met het broertje of zusje dat op komst is hoor!
    Ik ga heel erg veel mee duimen EN .. natuurlijk mee met alle anderen zeggen ... GOED RUSTEN SNUITJE !!!

Ik heb nog goed nieuws gekregen ... een vriendin van mij die al van bij mijn allereerste zwangerschap '( die misgelopen is enkele jaren geleden dus al ondertussen) ook aan het proberen was ... is nu dus totaal onverwaht ook zwaner. Uitgerekend voor 9aug. Ze is zelf nog een beetje in schock eigenlijk .. ze hadden het eigenlijk al volledig opgegeven en totaal andere plannen beginnen maken om te verhuizen naar Londen enz ... Maar desalniettemin .. amaaaai wat een nieuws.

Verder zit ik nog steeds af te tellen natuurlijk. Vandaag hoofdpijn en zeurende pijn in de onderbuik.
    Eergisteren nog echo en controle gehad .. ukje is ongeveer 3kg maar zat nog redelijk hoog volgens de gyne ... al had ik wel al een goeie cm ontsluiting. Het is dus mogelijk voor alle dagen maar evengoed mogelijk nog 10 dagen langer he ..

Ik ben blij dat ik nu het topic hier teruggevonden heb ... en hoop dat jullie ook via facebook een beetje op de hoogte blijven van mijn vorderingen enz .... smile.gif
    Kom maar eens piepen af en toe he!! Ik probeer ook zo spoedig mogelijk hier iets te laten weten hoor!

Dikke knuffels

Kim en ukje ... bijna zullen jullie de naam te weten komen ..
  • oh nog vergeten ...

hoe gaat het met jou nu marloes? en met jullie allemaal daar natuurlijk?

knufjes
    kim en co
  • Kim: hoi....ik dacht dat je inmiddels wel al bevallen zou zijn. Wat een leuk nieuws van je vriendin. Ik hoop ook nog steeds dat mijn vriendin ooit met zulk nieuws mag komen, ze is ook al jaren bezig candle.gif

Met mij gaat het op zich wel. De financieen zijn nog steeds *** maar voor de rest gaat het hier wel goed. Mijn wens voor een derde kleintje is er nog steeds, maar niet meer zo heel erg als voorheen. Ik begin het een plaatsje te geven.

Verder ben ik sinds januari weer 4 dagen aan het werk in de hoop dat we zo wat meer financieen zullen hebben smile.gif en we daarna ook weer wat kunnen opbouwen.

kim alvast succes met je bevalling!
  • Kim van mij ook alvast een succes met de bevalling, ben benieuwd naar de naam, maar snel zullen we het weten...

Met mij gaat het wel, enkel enorm moe! En hoeveel ik ook rust/slaap, ik heb niet het gevoel dat het na een dutje of goede nachtrust beter is.

Verder is de situatie nu ook natuurlijk wel moeilijk hé, eens morgen achter de rug is (begrafenis nog) zal het misschien wel beteren...

Marloes, en wat werk doe je? en valt het mee? hebben jullie financieel wel al vooruitgang of is het nog steeds even moeilijk/slecht?
  • Snuitje: ik werk als paralegal op een merkenbureau. Het werk vind ik erg leuk om te doen. De financieen zijn nog steeds heel slecht. Mijn vriend heeft een eigen zaak. hij is glazzenwasser, maar met dit weer is het niet mogelijk voor hem om te werken, dus echt veel geld zal er nu niet binnen gaan. De rekeningen stapelen zich dan ook op en het is aan wie het hardst roept wie als eerste betaald wordt down.gif

Maar nu ik vier dagen werk, verdien ik wat meer en hoop ik ook wat meer te kunnen betalen, zodat we de rekeningen weer inlopen.Maar ik heb ook van zijn kant wel geld nodig, anders lukt het helemaal niet....

Hoe is de begrafenis geweest? Wel mooi?
  • amai nee das nie gemakkelijk om nu centjes binnen te krijgen als glazenwasser... en dat woord dat je daar zegt, je functie, dat ken ik niet blush.gif
    Wel tof dat je t graag doet!

Ik kan niet nog steeds niet zeggen dat ik veel last heb van kwaaltjes, behalve de vermoeidheid, die krijgt mij echt enorm klein.
    Ik rust elke dag zoveel, ik doe elke dag (als ik niet werken ben) een flinke middagdut (en dan vaak nog 's avonds al tussen 20 en 22u mijn bed in)... De dagen dat ik werken was heb ik 's avonds niets meer uitgestoken...
    Ik heb door t sterfgeval en de vermoeidheid al 7 dagen niet gekookt ! Eigenlijk beschamend om te zeggen, maar de fut ontbreekt.

Ik vraag me stilaan af of de vermoeidheid nog wel normaal is, enkel van de zwangerschap zal het niet zijn, waarschijnlijk ook de zware periode die me zwaar opbreekt, sinds 9 december was ze opgenomen int ziekenhuis, en we zijn ongeveer dagelijks naar daar geweest (elke dag toch wel 3-5u ermee zoet...) mentaal ook, heb toen veel wakkergelegen ervan zonder dat ik dat wou.

En daarbij het tweede tandje, dat bij Lyana zorgt voor veel huilen en niet in bed willen slapen maar bij ons (en dan nog veel gehuil erbij)...

Ik moet zeggen dat alles in mijn lichaam zo vermoeid aanvoelt, zelfs typen vind ik lastig momenteel... mijn schattie denkt dat dat door mijn schildklier komt, maar nochtans was mijn bloedafname de maandag toch goed hé.
  • snuitje: ik was toen ik zwanger was van Nikki ook zo vreselijk moe. We zouden toen verhuizen naar onze huidige huis. Maar ik kreeg echt bijna niks voor elkaar....zo moe dat ik was. Toen het moment was dat we de spullen moesten gaan inpakken was ik ook in tranen uitgebarsten omdat ik geen idee had hoe ik dat zou moeten doen. Gelukkig heeft mijn zus mij geholpen toen bigsmile.gif
  • Kim: ook hier van harte gefeliciteerd met de geboortje van jullie dochtertje party.gif <3
  • van mij ook hier ne dikke dikke proficiat !

Hoe is de bevalling geweest? en hoe valt het mee met een babytje erbij?
  • Hey meiden,

Hier weer eens berichtje van mij. Ik wilde jullie even laten weten dat ik weer zwanger ben. Ben momenteel super misselijk dus op zich een goed teken en maandag 19 juli heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige en hopenlijk ook mijn eerste echo!!! tongue.gif

Hoe is het met jullie? Snuitje hoe gaat het met je zwangerschap? Verloopt het beter dan bij Lyana? en Kim: hoe is het met jouw twee meiden?

Liefs,

Marloes, Anouk, Nikki en baby.gif of baby2.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld