Wie gaat er voor een kindje in mei '08?

• Ik ben echt onwijs aan het duimen voor mijn vriendin. Ze krijgt nu haar eerst iui. Ik hoop echt zo dat het nu raak mag zijn!!!
  • ik had mijn bevallingsverhaal al een keer op een ander topic gezet, dus kga het nu rap even zoeken en copy pasten... als erin staat van "gister" ofzo, dan weten jullie dat dat wel over den 10de ging hé wink.gif
  • Awel ik heb een geweldige bevalling gehad! Heel hevig, kort en krachtig!
    Niet vaak maakten ze dat mee zeiden ze, een eerste kindje, zonder epidurale en dan nog es 5 weken te vroeg, EN dat zoooooo snel ! Dat komt niet vaak mee... ik had het heel goed gedaan zeiden ze, zonder epidurale ook...

Zo verliep het gedetailleerder:
    khad 9 febr nog controle gehad en 2-3 cm opening, verder ging alles goed! Nietsvermoedend naar huis en ik had wat buikpijn maar viel goed mee en khad wat bloedverlies gehad, ook normaal na inwendig onderzoek... 's avonds had ik soms een beetje lage rugpijn, niet verwonderlijk nadat ik al 2-3 weken zo moest platliggen hé, ik had vaak pijn in mijn bekken en onderrug van het liggen en zitten hele tijd... mijn schattie zei: volges mij hebt gij toch weeën, want ge zegt dat ongeveer om de 40 minuten... maar bon ik verklaarde hem voor gek..."want een wee die voel je wel!" zegt iedereen... en het was een ambetant gevoel maar kon het heel goed verdragen... ik lachtte er nog mee: ALS DIT weeen zijn, laat dan maar komen, dat is echt niet zwaar!

mah bon, mijn schattie staat smorges rond half 6 op, en t was al half 1, dus ik zei : zouden we niet es gaan slapen, je moet vroeg op?
    Oké wij in bed gaan liggen... ik had zo pijn in bekken en onderrug van het liggen, vond mijne draai niet, kwerd er gewoon wat ambetant van ik wou slapen en ging niet met lage rugpijn...
    Om 2u moet ik ineens dringend naar de grote wc en ook plassen... ook niet abnormaal hé hihi, want ik kon al paar dagen niet goed naar wc gaan dus ik was blij dat het lukte!
    Toen terug in bed gekropen, maar amai wat een rugpijn toen ineens! Ik dacht dat komt van de stoelgang ofzo hé, en dan weer dat liggen... mijn schattie werd ook hele tijd wakker van mijn gewemel en gewoel...dus ik besloot om 20 na 2 op te staan, wat in de living te gaan rondlopen en dan op zetel te gaan slapen zodat hij ook zijn nachtrust had, nog steeds wist ik van niets hoor!!!
    Ik sta dus op... tiens, das echt wel hevige rugpijn dat op komt in golven en weggaat terug... rugweeën? Ik denk : es kijken hoe vaak het komt, ik dacht dat het oefenweeen waren... toen ineens amai doet toch wel fel pijn, om de 6 minuten komt het al !!!! Wat!!! Shit rap mijn schattie wakker maken, ik loop naar de slaapkamer en zeg: ik denk dat je misschien toch moet opstaan, ik denk dat ik weëen heb, en als dat zo is, ze komen al om de 6 minuten... terwijl ik dat sta te zeggen loopt er iets uit mij... ik kijk, heel veel bloed...ik hou mijn hand eronder en loop zo naar wc zodat ik niet heel de grond volbloed... en op wc had ik iets vast, voelde zo raar, ik dacht slijmprop is dat niet slijm? t voelde zo zwaar en stevig...ik in paniek schreeuwend naar mijn man "er valt iets uit mij ! ik heb iets vast!!!" en hij wat hebt ge vast? ik zag niks met mijn dikke buik en ik zeg ik weet het niet, maar dit is niet normaal ik heb iets vast dat half uit mij hangt!
    Maar bon, dat was dus slijmprop (3u snachts), ziet eruit als een lever en best stevig, ik had dit niet geweten en dus effe in paniek dus daarom vertel ik het maar in detail voor als er nog zijn die t niet weten...sorry voor details dan hé wink.gif

Toen wou ik me dus douchen want mijn heel benen hingen vol met bloed, ik zag niet uit!
    Maar ik kreeg al weëen om de 3 minuten! Alles stond gereed dus ik maar weëen opvangen en ondertussen mijn poppie commanderen wat hij moest inladen in auto, ik wou dat hij ALLES meenam al direct zodat hij niet bij ons weg moest de dag erop...
    Ik ondertussen zelfs nog opt forum iets gezegd omdat ik op pc nog telefoonnr lijst moest afprinten... blush.gif
    Mijn man verklaarde me voor gek dat ik alles nog persé wou meenemen maar ik bleef maar commanderen, pak dit nog rap, dat ook nog rap!
    En toen 4u vertrokken, half 5 int ziekenhuis aan de balie op spoed ingeschreven, toen opening gemeten en t was "nog maar" 4 cm (dag ervoor bij controle al 2-3) en op 2u tijd had ik gewoon al 8 cm opening!!!
    Ik kon niet bijkomen en ademde verkeerd, hyperventileerde en mijn heel gezicht leek zoals een slapende voet... had ook allemaal bloeduitstortingskes... maar t ging zo rap hé ! Om 8.16u was ze er al...
    Ons vechtertje!
    Ik heb gejankt niet normaal toen ze het gewicht en lengte zeiden en toen toch nog zeiden dat ze weg moest... na 2 dagen emotioneel zag ik hoe hard ze moest vechten, hoe zwad ze was, hoe snel ze afviel tot 2.650kg nochtans kreeg ze veeeeel kunstvoeding omdat t voor prematuren een zware strijd is om bioj te komen EN zo bij te moeten leren... in principe moest ze zuigreflex ook nog niet kunnen hé
    ze is n vechtertje en ben zoooooooooo trots... love.gif

-------------

achteraf heb ik dit dan nog gepost (afgelopen vrijdag):

ooh en euh... vandaag was vroedvrouw dus hier van wit-gele kruis...en die zei dat dat geen slijmprop was... nervous.gif Dat dat toch niet zo normaal was... maar bon... int ziekenhuis deden ze me ook al direct aan echotoesten en monitoring omdat ze dachten stuk placenta maar dat was het ook niet...
  • wauw snuitje ... super bevalling ;; en ja ja ZONDER epidurale ... ge had er ook de tijd ni meer voor hhihi ;;;

GOED Gedaan hoor!

geniet maar van je meisje en als je tijd hebt .. zie ik wel graag fotootjes van de mini mevrouw he!

knujfes
    kim en lilli
  • snuitje: wow wat een bevalling zeg en inderdaad erg snel voor een eerste. Goed zeg!!! Wat een ervaring is zo een bevalling he?
    Ik had met nikki ook geen pijnstilling....was ook geen tijd meer voor...maar oh oh oh...wat wilde ik maar al te graag.

Wel griezelig van dat bloedverlies zeg!!! Maar gelukkig is wel alles gewoon goed gegaan!

Je bent zeker helemaal verliefd op je poppedijntje? Heb je foto's???

wave.gif
  • ik heb facebook en daar staan foto's op.... en anders moet je jullie emailadres nog es geven?
  • mooooooooooooooooooooooooooooi smile.gif

super super schattig .. zooo lief .. en de trotse papa en grootouders en meter en peter allemaal in de wolken ook zeker?

jullie hebben een prachtige kleine meid ook hoor !!!

nog eens proficiat!!

ps .zie ik je ook op facebook?
    knuffies xxx
  • ja snuitje echt een mooi meisje hoor!!! love.gif
  • hallo hallo dames ... wat is het leven toch druk nu he .. pffff amai amai ... smile.gif

maar wel leuk ..

ik zit een maandje half half te werken tussen mijn oude werkplaats en mijn nieuwe werkplaats .. moeilijk als er veel werk is maar ja ...

hoe gaat het met de dames en de kindjes .. hoe gaat het met alle meiden hier ... smile.gif
  • Met ons terug beter, na een week ziekenhuisopname...
  • proficiat met je 1 maand Lyana smile.gif
  • Slaapt en eet Lyana goed Snuitje?

Alles goed met jouw meisjes Marloes?

Groetjes van
    kim en Lilli ... die zeer drukke dagen beleven ... op werkgebied
  • Lyana heeft veel last van reflux en weent dus geregeld heel hard en 2u lang ofzo... cry.gif heb dan zo met haar te doen en kan haar soms niet troosten... Ik moet nog 1 a 2x per nacht eruit om haar te voeden... ze slaapt laatste dagen ook niet zo goed, door reflux denk k, maar ze eet wel goed

gehoortest was prima, Lyana is flink gegroeid, qua lengte zit ze net onder t gemiddelde (nochtans moet ik eigenlijk altijd 1 maand eraf blijven tellen tot 8-9 maand) en qua gewicht zit ze op de minimumgrens van 1 maand oude baby's, dus... ja moet ik eigenlijk ook een maand aftellen maar daar zijn geen curves van hé smile.gif

Kinderarts zei het int ziekenhuis al, tis een lang mager meisje love.gif ...

Ik heb trouwens nieuwe foto's op mijn Facebook, voor degenen die mij daar hebben toegevoegd.
  • ocharme das minder... reflux is echt niet leuk kan ik me voorstellen. En je kindje dat ontroostbaar is dat is zeker niet leuk.

Ons lilli is voor de eerste keer nu echt redelijk ziek geweest gedurende verschillende dagen kregen we haar koorts niet naar beneden. We hebben dan maar met de dokter samen beslist om haar toch maar haar eerste keer antibiotica te geven. Ik hoop dat ze er snel bovenop is .. ocharme ... zo hangerig en huilerig heb ik haar nog nooit gezien... snif snif ..

dames .. ik hoop dat jullie af en toe nog een beetje tijd vinden voor ons forumke .. kmis onze babbels al ..

Marloeske hoe gaat het met jou en jouw dames daar?

Dikke knuffels
    Kim en Lilli
  • Mijn borstvoeding is niet wat het zijn moet en ik heb er hartpijn van... ik wil niet dat het stilvalt! cry.gif Heb er al voor geweend gisteren... Dus ik doe alles dat ik kan om het op gang te trekken terug...
  • ben vanmorgen met Lyana nr huisarts gegaan zoveel had ze gisteren geweend door haar verborgen reflux, echt zielig we kregen haar niet getroost en twas mijn schattie zijn verjaardag, het bezoek (mijn ouders en zijn ouders) zagen dat Lyana pijn had, zielig hoor...

nu krijgt ze ZANTAC en motilium, hopelijk helpt dat... deze nacht heeft ze goed geslapen en werd ik wakker om half 4 kletsnat door mijn borstcompressen...jak !
    Toen heb ik 110 ml gekolfd (wel 2 borsten tesamen hé) !!! WOOHOOW zoveel heb ik nog nooit gekolfd, ben blij dat ik heb doorgebeten, en hopelijk mindert het nu niet meer !!! want de dag ervoor had ik 2 borsten samen maar amper 40 ml, wat dus zeker niet genoeg is voor Lyana haar voeding... nuja snachts maak je meer melk aan dan overdag...want net kolfde ik maar 70 af...dus wel sterk verschil.

Ik heb nu borstvoedingsthee in huis gehaald, en ik had gisteravond een glas bruin bier gedronken, maar bah das zo vies...beide, ook die thee ! Jak ! Maar alles voor mijn kleine meid, ben écht nog niet klaar om borstvoeding op te geven... dan staat de depressie voor de deur als het niet meer lukt zo snel al.

Vandaag is Lyana flink, ze slaapt veel, geen wonder want gisteren was ze doodmoe maar telkens haar oogjes dichtvielen schrok ze binnen de 5 minuten terug wakker door die vieze reflux
  • hey snuitje .. ik hoop dat het ondertussen alweer wat beter gaat hoor ..

en nog een late gelukkige verjaardag voor je ventje hoor ..

hoe zou het toch met marloes zijn .. tis zo stilletjes ?
  • Hoi hoi,

Alles goed. Ik probeer alleen wat afstand te nemen van de 9maanden forums. Niet dat het echt super lukt, maar door deze website blijft mijn verlangen naar nog een kindje heel groot. En aangezien het er hoogstwaarschijnlijk niet in zit, probeer ik afstand te nemen...zucht.

snuitje: wat vervelend van die reflux. Dat schijnt echt heel rot te zijn voor je kindje. Ik hoop dat ze er snel overheen groeit!

Wat goed dat je zo doorzet met de borstvoeding hoor. Maar laat je niet gek maken hoor. Ze hebben tegenwoordig echt goede babyvoeding en ik ben zelf vroeger ook groot geworden met de fles. Heb er niks aan over gehouden.

Kim: alles goed met lilli?

x
  • hey marloes .. snap ik hoor ...
    zal je af en toe is een mailtje sturen ...

en snuitje ook natuurlijk

knufje
    Kim en lilli ... allebei net genezen ...
  • hoi hoi.

Ik kan het nog steeds niet loslaten...hehehe....dus hier nog een berichtje van mij.

Kim: hoe is het met lilli??? Oolok al bijna een jaar he? En hoe is het met jullie huisje?

Snuitje: hoe is het met jouw meisje? alles goed???

Liefs
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld