Wie gaat er voor een kindje in mei '08?

• Een april-kindje zit er voor ons niet meer in. Hopelijk krijgen we in mei '08 een mooi geschenkje voor onze eerste huwelijksverjaardag.

Ik hoop dat we hier gezellig kunnen kletsen (over zwanger zijn wink.gif ) Ik start alvast een lijstje:

Wachten op NOD:
    Emmeke (B), 27, 1e kindje, 4e ronde, NOD 1 sept
  • hoi hoi

Wij gaan ook voor een mei-kindje!
    mijn NOD is op 19 Aug. Op 18 Aug zijn we 4 jaar bij elkaar, dus voor ons zou het ook een superleuke verassing zijn!
    Ben nog jong ,maar het kriebelt al jaren! nu dat we alles goed voor elkaar hebben, zijn we er allebei helemaal klaar voor!!

Wachten op NOD:
    Marleen(Ned),21, 1e kindje, 3e ronde, NOD 19 Aug
  • Hoi Marleen, bijna bij je vruchtbare periode. Je weet wat je te doen staat!
    We zitten ongeveer in zelfde situatie, h?. 3 en 4e ronde voor een 1e kindje. Enkel de leeftijd is wat verschillend, maar op een kinderwens staat geen leeftijd, h?. Net zoals jij al zei.
  • Hoi ,
    Ja we lopen inderdaad aardig gelijk op!
    Ik weet absoluut wat me te doen staat deze week!haha wink.gif vorige maand dacht ik dat ik zwanger was, maar je lichaam kan je aardig voor de gek houden! (Ook al weet je dat van te voren)
    Ik probeer er maar zo min mogelijk op te letten.

Nee precies, op een kinderwens staat geen leeftijd, maar toch word je vaak raar aangekeken, of krijg je minder leuke reacties! Maar ik denk dat dat op veel leeftijden wel gebeurd. En ik doe er nu niets meer op uit in iedergeval.

X Marleen
  • hey

Mag ik er ook bij??? smile.gif

Ik heb mijn NOD normaal gezien op 4 augustus en dan beginnen we eraan!!! Na al dat geoefen wordt het tijd voor een serieus examen!!! bigsmile.gif en dan is 1 sept hopelijk een geluksdag?!? Al durf ik er niet van uitgaan dat het meteen lukt ... disappointed.gif

Wachten op NOD:
    Nadia (B), 1e kindje, 1 ronde, NOD 1 sept
  • Hoi Nadia, natuurlijk mag je er ook bij. Voorlopig hebben we dezelfde NOD. Zou wel leuk zijn. Maar bij mij kan die nog wat naar achter opschuiven, ik heb namelijk een lange en onregelmatige cyclus.

Ik zet het lijstje even op volgorde van NOD:

• Hoi allemaal!

Wij gaan voor ons tweede kindje!
    Dit is onze derde ronde! Hopelijk geldt voor ons 3de keer goede keer eh bigsmile.gif Ik zal me er vlug even tussenzetten! Maar de nod kan wel nog opschuiven want ik heb een onregelmatige cyclus hoor thumbdown.gif

Hanneke (B),24, 2e kindje, 3e ronde, NOD 24 aug
  • Hoi Hanneke, wat een mooi dochtertje! En een leuke babysite. Hopelijk snel zo'n tweede boeleke voor jullie.
  • Dankjewel bigsmile.gif !
    Ik hoop voor ons allemaal op een mooi en vooral gezond baby'tje in de nabije toekomst thumbup.gif . Daarmee bedoel ik in mei'08!!!
  • hey hanne

welkom!! ik ben ook eventjes gaan kijken en wat een wondertje!!! <3 zo schattig!!!

Ik hoop dat we allemaal in mei mama worden!!
  • Hanne, ben jij al steeds onregelmatig geweest? Duurde het lang voor je zwanger werd van je 1e kindje?
  • Hallo dames, is er hier nog een plaatsje vrij voor mij? goofy.gif

Normaal heb ik 05/08 mijn NOD en daarna gaan we voor een 2e kindje. Van de 1e was ik in de 2e cyclus zwanger. Als het nu van de 1e keer lukt, wordt het een meikindje. Zou voor ons een mooi huwelijkscadeau zijn, want in mei 2008 zijn we 3 jaar getrouwd!
    Mijn man is degene die nu nog wat twijfelt, hoewel hij het wel ziet zitten. Bij een vrouw is dat toch wat anders h?. We wilden eerst maar 1 kindje, maar in ben nu toch omgedraaid. Nu mijn man nog wennen aan het idee van 2 kindjes en het klussen kan beginnen!
    Dat het er maar geen 2 in een keer zijn dan. nervous.gif

Tot snel!!

Oh ja, ik zal me ook nog tussen de lijst zetten:
    Marleen (NL),21, 1e kindje, 3e ronde, NOD 19/08
    Hanneke (B),24, 2e kindje, 3e ronde, NOD 24/08
    Nadia (B), 1e kindje, 1 ronde, NOD 01/09
    Emmeke (B), 27, 1e kindje, 4e ronde, NOD 01/09
    Nessie (B), 24, 2e kindje, 1e ronde, NOD 02/09
  • Nessie, wat een schat van een zoontje heb jij.
    Dat is altijd het eerste wat ik doe als er iemand bijkomt. Eventjes foto'tjes bekijken content.gif

Wat is het vlot gegaan voor het 1e kindje. Zelfs een beetje gezond jaloers blush.gif
  • Emmeke, voor Lotte hebben we eerst 7 maanden gewerkt. Toen zijn we naar de gyn gegaan voor een onderzoek (ja, heel snel). Zij stelde PCOS (ik kreeg bijna nooit een eisprong, vandaar dat ik ook zo onregelmatig ben) vast. Toen moest ik clomid nemen om een eisprong op te wekken eigelijk.
    Die maand (de 8ste dus) was het van de eerste keer raak blush.gif thumbup.gif .
    Nu gaan we eerste nog een tijdje gewoon de natuur zen gang laten gaan, met de hoop dat het zo ook lukt. Want die hormonen zijn toch allemaal niet zo gezond eh. Zowel voor mij als voor de baby niet!!!

Ik ben wel met ovulatietestjes aan het werken, om te zien of er nu een eisprong is of niet! Als die er is weten we dat alles normaal is! Is die er niet dan kunnen we nog naar de gyn gaan!
  • Hanneke, ik zit er een beetje mee dat ik ook in dat geval ben. Ik ben onregelmatig en heb erg lange cyclussen 36 dagen, 41 dagen, 39 dagen. Ik heb al ??n keer een positieve ovulatietest gehad, maar de andere twee keer niet. Ik hou nu mijn temperatuur bij en heb wel een stijging gehad de laatste twee weken. Ik heb toen wel mijn temperatuur wat later genomen omdat ik op reis was. Zeker ben ik dus niet.

Ben jij naar de gyn gegaan omdat je onregelmatig was of was er nog een andere reden?

Sorry voor alle vragen, hoor!
  • Emmeke, geen enkel probleem hoor bigsmile.gif
    Ik was met men pil gestopt, toen heb ik nog mooi mijn regels gekregen. Maar vanaf toen waren het echte rampen! De eerste keer waren er 2 weken tussen upset.gif , de tweede keer 11! weken upset.gif , de derde keer waren 8 weken. Toen was er maar 1 week... Dat vond ik niet normaal en toen hebben wij een afspraak gemaakt met de gyn.
    Zij heeft een echo gedaan en wist meteen dat het PCOS was, je ziet dan zo een kralenketting rond je eierstok. De eitjes rijpen niet genoeg om te springen en ze blijven allemaal hangen. Bijna onmogelijk om zo zwanger te geraken!

Ik heb dan eerst duphaston moeten nemen, om alles proper te maken zeg maar. Een week later kwamen men regels. De vijfde dag moest ik dan beginnen met Clomid (een hormoon om het eitje volledig te laten rijpen). De 12de dag moest ik terug naar de gyn om te zien of de clomid zijn werk deed! En ja, hoor, er zat een mooi groot eitje klaar om te springen <3 . Dat was ons Lotte bigsmile.gif .

Het is niks ernstigs, maar wel iets vervelends, zeker door de lange cyclussen! Ik hoop voor jou dat het dat niet is en dat je deze maand mag beginnen aftellen thumbup.gif
    Maar als je twijfelt kan je gerust naar je gyn gaan! Daar zijn ze tenslotte toch voor eh!
  • Hallo,
    Is daar nog iemand?
    Ik lees hier van onregelmatige cyclussen, wel, ik vrees dat ik me bij het clubje mag aansluiten...
  • Amai Hanneke, dat was wel erg onregelmatig. Zo is het dan toch niet bij mij, hoor. Het zijn vooral lange cyclussen. Ik ben nu voor de tweede cyclus een temperatuurkaart aan het bijhouden. Ik denk dat ik wacht tot ik er twee of drie heb en dan maar eens naar gyn.

Marleen? Is je ei-tje al gekomen of ben jij niet zo gek om ovu-testen of temperatuur te nemen blush.gif

Welkom Elske! Voeg je je toe aan het lijstje? Wij hopen allen op een mei-baby'tje.

Marleen (NL),21, 1e kindje, 3e ronde, NOD 19/08
    Hanneke (B),24, 2e kindje, 3e ronde, NOD 24/08
    Nadia (B), 1e kindje, 1 ronde, NOD 01/09
    Emmeke (B), 27, 1e kindje, 4e ronde, NOD 01/09
    Nessie (B), 24, 2e kindje, 1e ronde, NOD 02/09
  • hoi hoi daar was ik weer een keer. Druk met werken!

Temperaturen heb ik nog nooit gedaan.
    Ik ben eigenlijk vanaf het begin al wel bezig met ovulatietesten...eerst uit nieuwsgierigheid of me cylcus nog een beetje klopte na mijn pilgebruik.Maar m'n eisprong is precies op dezelfde dag als mijn banner aangeeft ( Mooi makkelijk dus)Nog 4 a 5 daagjes de kans om flink te klussen bigsmile.gif
    Lees dat veel van jullie nogal onregelmatig zijn sad.gif
    Dus jullie zijn wel aardig afhankelijk van ovulatietesten of tempen.. Ik gebruik ovulatietesten van Sensitest, en bij mij doen ze het super! echt een aanrader!

Het clubje is al aardig aangevuld zie ik! Leuk!

Ik zie dat ik de eerste ben met mijn NOD. Hoop dat ik zwanger raak deze maand, kan ik jullie een boel glittertjes sturen!! wink.gif

Xx Marleen
  • Marleen, ik hoop inderdaad dat je zwanger bent deze maand. Dan kunnen we zo'n mooi zwanger-lijstje starten!!!

Wat handig dat je ei op de dag is dat je banner aangeeft. Ik gebruik de ovu-testen van matcare, omdat je die kan betalen op een belgische bankrekening. Voor sensitest lukt dat niet.
    Ik heb eigenlijk al twee maanden op een rij mijn piek niet gevonden. Misschien moet ik me strikter aan een vast uur houden of tweemaal per dag testen. Die testjes kosten toch niet zoveel, h
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld