Wat mag je (niet) doen tijdens de wachtweken?

• Wat mag je (niet) doen tijdens de wachtweken?

Vandaag (of morgen) ovuleer ik normaal gezien.
    Mijn ventje en ik hebben gisteren al goed geklust.
    Mogelijks - als we geluk hebben - wordt er dus een eitje bevrucht.

Zaterdag gaan we naar I love the 90's... Ik ga praktisch nooit uit, maar als ik ga dan dans en beweeg ik best wel veel - tot springen aan toe.

Kan dit kwaad in mijn geval (net wel/niet bevrucht)?

En nog een tweede vraagje: Ik had via groupon een bon gekocht voor de sauna (samen met alle andere dingen: bubbelbad, infrarood, stoomkabine, zwembad, ...) en vermits de sauna & het bubbelbad mogelijks een miskraam kunnen opwekken én vermits dat die bon maar 4 maanden geldig is, wil ik hem voor de zekerheid asap op maken.
    Mogelijks volgend weekend. Maar dan zit ik ook nog in mijn wachtweken...

Ps: dit topic hoeft niet alleen voor mij te zijn hoor! Dat iedereen met vragen m.b.t. de wachtweken ze hier maar post! wink.gif
  • @Ties er was al zo'n topic over medicatie tijdens de wachtweken. Je mag heus wel gaan dansen en springen. Er zijn er hier een heel aantal al meer dan een jaar of langer bezig, als die telkens niks mogen doen bij een mogelijke bevruchting, amai, we zouden geen leven meer hebben wink.gif. Doe gewoon zoals anders zou ik zeggen, behalve alcohol drinken na je eisprong.

Ook die sauna zou ik gewoon doen.
  • *Aangepast door Marte op 17/12/2015 22:35
  • @Fienemien daar heb je een punt, maar ja met sommige dingen hou je toch best rekening zoals alcohol en medicatie.

Wat ik me afvraag.. wil graag deze week nog is naar zonnebank achter iui... zou ik dat wel doen disappointed.gif Ik weet niet of dat schadelijk is? Vermoed van wel?
  • Mijn gyn zei dat ik vanaf de eisprong moest doen alsof ik zwanger was. Dus zeker geen alcohol en verboden medicatie... Alcohol raakt misschien niet bij de baby, maar zit wel in je lichaam, en dat moet toch harder werken om die alcohol er weer uit te krijgen enzo...
  • Bij mijn zoontje hield ik nergens rekening mee hoor na poging 42. Ik heb de dag voor ik wist dat zwanger was gedronken, gefeest, américain gegeten etc. Toen ik dat aan de gyn vertelde, zei ze dat de band tussen moeder en kind pas na een maand gevormd werd en het dus geen enkel belang had.
  • Ik leefde altijd als een niet zwangere... tot de test.
  • Vind ik ook, anders zou het nu al opvallen voor vrienden en familie?
  • ik probeer sinds kort toch wat minder cafeïne te drinken en al is mee decafeïne koffie wink.gif.
    En ik probeer gezonder te eten, maar het is nog moeilijk.. omdat ik nu toch al anderhalf jaar bezig ben... in de hoop dat dat ietsje gaat helpen. Laten jullie koffie? Eten jullie gezonder?
  • ik laat enkel alcohol. Maar caffeïne laten, dat vind ik moeilijker. Niet dat ik liters drink, maar ik heb wel nood aan 2 tasje koffie per dag en nu met dit weer drink ik gemakkelijk van die koude koffiedrank, maar ik denk dat caffeïne gehalte daar lager in is.
    Ik eet ook nog gewoon groentjes enzo. Maar ga wel geen zalm eten of sushi.
    Deze avond is het de verjaardag van mijn schoonmama, ik zal daar wel een paar slokjes wijn drinken, en de rest doorspelen aan mijn man. Gewoon omdat mijn schoonmama daar zo hard naar uitkijkt en mij mss in het oog zal houden.
  • dat van de band die pas gemaakt wordt na 1 maand geloof ik niet

Van zodra er contact is met het bloed van de moeder, is er een band.
    En dat bloed is nodig om als bevruchte eicel verder te kunnen groeien. Dus innesteling = bloedband
    Van zodra zwanger, geen alcohol drugs of andere middelen en ja ook geen nicotine aub

Voor de rest moet je zoveel doen zoals je anders zou doen!
  • ja maar innesteling is pas na 1 week he, dus de eerste week vd twee wachtweken kan eigenlijk weinig kwaad.
  • heb nu een rustmaand en let ik er toch weinig op... even beu van op alles te letten.
  • Het is toch bijna onmogelijk om op alle dingen te letten die je niet mag als zwangere, zolang je nog niet zwanger bent...

Voor 't zelfde geld duurt het nog meer als een jaar, daar moet je dan nog eens de 9maanden zwangerschap bij op tellen.
    Als je zo lang niet mag drinken, roken, geen cafeïne, geen rauw vlees of groentjes, ... Da's niet vol te houden, toch? surprised.gif
    Ik moet toegeven dat ik wat voorzichter ben als ik dicht bij mijn nod zit, maar anders doe ik qua eten en drinken gewoon hetzelfde als altijd.
  • Je mag in je wachtweken nog wel een glaasje alcohol, er is dan nog geen bloedverbinding met de kleine. Met zaken die kans geven op toxoplasmose en listeria moet je toch al voorzichtig zijn. Je hebt hier te maken met incubatietijden van 10-23 dagen (toxoplasmose) en 2-4 weken (listeria).
  • het is onmogelijk vol te houden lees ik hier soms. Dat begrijp ik toch niet echt. Ik heb idd wel moeilijk gehad voor dat we zwanger wilden worden om te stoppen met roken en ook de caffeïne volledig te bannen. Maar eens je der vanaf bent is het best doenbaar. Vooral omdat je ook weet voor wat je het doet hé. Je legt wel de basis voor de gezondheid van je baby (erfelijkheid en bepaalde milieu infvloeden buiten beschouwing gelaten, want daar heb je niet zo'n invloed op natuurlijk) Niet panikeren natuurlijk maar onderschat de positieve en negatieve effecten van wat je eet en drinkt ook niet.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld