waar vind je zo iemand?

• hallo allemaal...

ik heb een hele goede vriendin die al meer als 20 jaar zwanger probeert te worden...
    ze wil dolgraag een kindje!
    omdat ze al op leeftijd komt heeft ze niet veel tijd meer.

nou is de vraag hoe vinden we een geschikte donor en hoe moet je dat aan pakken?

groetjes
  • Hallo Daphne,

Het hangt er wellicht ook vanaf of het in NL of BE is.

(Ik schrijf het even in "je-vorm" is makkelijker)
    In NL kun je je inschrijven bij donorbanken en dan moet je nog een behoorlijke tijd wachten tot je aan de beurt bent. Het kost ook best nog wel wat. Je betaalt voor elke keer dat ze je proberen te bevruchten en het lukt meestal niet in één keer.

Als je tijd en geld wilt besparen, kun je zelf een donorcontract opstellen en zelf iemand uitzoeken (een heel goede vriend bijvoorbeeld). Let dan wel op dat je die persoon in een potje moet laten klaarkomen en het sperma met een pipetje bij jezelf inbrengt, want als je het via de reguliere manier laat gebeuren, dan mag de man in kwestie aanspraak maken op het vaderschap. Terwijl als je een pipetje gebruikt en hem het contract hebt laten ondertekenen hij geen enkele rechten op het kindje heeft. Het ligt natuurlijk dan aan hem en jou of jullie wel willen dat het kind weet wie de vader is.

Er zijn op internet op verschillende sites (zoek maar op bam moeder) ook mensen die zich aanbieden, maar het ligt eraan hoeveel vertrouwen je daarin hebt.

Heel veel succes, hopelijk gaat het lukken.

Zoals eerder gezegd, weet ik niet hoe het in BE gaat, want NL en BE willen nogal eens verschillen in regelgeving en dergelijke content.gif

Groetjes
    Daniëlle
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld