Vruchtbaar slijm, geen eisprong? Raad of ervaringen gevraagd!

• Vruchtbaar slijm, geen eisprong? Raad of ervaringen gevraagd!

Hallo allemaal,
    ik post toch even een vraagje, hopelijk kan iemand mij raad geven/ervaringen delen?
    Tot vorige cyclus had ik een hele mooie cyclus van ongeveer 30-31 dagen, vruchtbaar slijm ongeveer 2 weken voor menstruatie.
    Vorige cyclus had ik ineens een cyclus van 43 dagen, uitgaande van een cyclus van 31 dagen had ik toch vruchtbaar slijm 2 weken voor 'vermoedelijke NOD op 31 dagen'. Een week na 'eisprong' tussentijds bloedverlies. Maar een dag of 2 a 3 voor die NOD (23 December) kreeg ik ineens pijnlijke borsten en een misselijk gevoel.... Twaalf dagen later MS.

Deze cyclus ben ik bang dat het hetzelfde is. Ik heb mijn laatste MS dus gehad op 4 Januari, op 31 dagen geteld ben ik nu 2 dagen overtijd. Op 19 Januari had ik helder, rekbaar slijm en 20 tot en met 22 Januari heb ik helder, eiwitachtig slijm gehad. En vanaf de 19e ook pijnlijkere borsten. Ik ging ervanuit dat dit mijn vruchtbare slijm was en hebben de 18e, 20e en 22e seks gehad. Daarna niet meer. MAAAR, afgelopen maandag (2 dagen voor NOD) ineens terug meer gespannen borsten en misselijk. Die misselijkheid houdt altijd maar eventjes aan. Intussen heb ik dus al 2,5 week pijnlijke borsten... AUW!

De vorige cyclussen, die mooie van 30-31 dagen, had ik elke keer rond vermoedelijke eisprong zowel vruchtbaar slijm, als 2 a 3 dagen pijnlijke borsten en eventjes misselijk. Daar klopten deze symptomen dus met de 'eisprong'.

Nu ben ik bang dat ik nu weer een cyclus van 43 dagen ga hebben aangezien mijn 'symptomen' weer enkele dagen voor mijn 'normale' NOD waren....
    Kun je vruchtbaar slijm hebben op vermoedelijke eisprong en dan toch pas 2 weken later, rond NOD je eisprong krijgen???
    Ik doe geen ovulatietesten (niet gemakkelijk met job) en geen temperatuurmetingen aangezien ik zeer onregelmatig werk. Kan ik alleen uitgaan van vruchtbaar slijm of is dat niet betrouwbaar?

Wie kent dit? Kan dat ineens langere cyclussen hebben?

Alvast bedankt smile.gif

Mutsella
  • je moet vruchtbaarslijm ook niet verwarren met sperma draden. ik zou als ik jou was ook de controle van baarmoedermond bij doen. want voel je het in de ingang van je vagina dan ben je met controle al een dag te laat. Meestal valt je eisprong ook pas na die vruchtbaardraad slijm. En ja je cyclus kan veranderen door de jaren heen, en misschien ligt dat bij jou wel tussen de 31 en 43 dagen. dus beide moet je dan in de gaten houden. ben je de vruchtbare periode van 31 dagen voorbij dan ga je naar de langs lopende cyclus en dat is dus 43 dagen. hou ook rekening met de daar tussen liggende dagen.

En waarom geen OV testen? als je maar plas kan op houden van 4 uur. en het beste tussen 4 uur smiddag's en 8 uur savond's doen.
  • @Bianka , bedankt voor je reactie! Ik heb blijkbaar verkeerd gerekend tot nu toe. Ik dacht dat mijn vruchtbare slijm betekende dat mijn eisprong in die dagen viel, maar bij mij valt dat blijkbaar juist nadat mijn vruchtbare slijm. Heb vorige keer een OV test gedaan de dag nadat vruchtbaar slijm gestopt was (extra, omdat ik geen postieve test had) en dan was die knalroze.... Ben dus altijd te vroeg gestopt met klussen. Geen OV testen omdat ik vreselijk onregelmatig werk en er daardoor nog meer mee bezig was dan anders. Na enkele rondes heb ik dan maar beslist om er geen meer te doen. ik temperatuur ondertussen wel en hou mijn slijm in het oog. We zullen wel zien deze maand!
  • Ik ben 7 december 2014 gestopt met de pil, MS gekregen en dan een cylus van 49 dagen gehad en nu weet ik niet wanneer de volgde gaat komen. Voordat ik 17 jaar geleden met de pil begon, denk ik dat ik redelijk regelmatig was met een lange cyclus. Vermoedelijk toen +/- 35 dagen.

Zelf doe ik geen OV testen doordat het op den duur kostelijk wordt. Mijn remedie... om de dag klussen love.gif En sinds ik gisteren voor het eerst over randjesfietsen heb gehoord, ga ik dat vanavond toepassen bigsmile.gif
  • @Mutsella inderdaad meestal valt je eitje na die draad slijmen. ik heb dat de laatste tijd veel, en dat hou ik in de gaten en mijn baarmoedermond meer niet, zo kan ik het zonder OV testen ook aan. en ik heb een voordeel ik voel mijn eisprong altijd. dus ik weet precies wanneer die is geweest en ja 14 dagen later wordt ik altijd ongesteld.
    En jij komt ook meer te weten over je lichaam lees ik, erg handig smile.gif dus dan heb je die testen ook niet nodig, als je zeker bent dan he.
    En toch niet testen om er niet zo mee bezig te zijn helpt toch niet. je bent er sowieso toch mee bezig wink.gif maar het moet wel kunnen met werk natuurlijk.
    Heel veel succes! smile.gif
  • Vruchtbaar slijm

Het is zo verwarrend ook allemaal... Ik had op maandag een positieve ovulatietest dus 's avonds geklust en nu 2 dagen later pas vruchtbaar slijm (veel!) Dus eisprong moet nog komen, niet?

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld