verwijderen spiraal: een nieuw hoofsdtuk - 3de kindje

• Na bijna 5 jaar wordt morgen mijn spiraaltje verwijderd. Ik en mijn man hebben dan toch gekozen om voor een derde kind te gaan. SUPER!!!
    Niet tegenstaande ben ik enorm bang voor eenerzijds het verwijderen van de spiraal zelf en anderzijds het gedacht om opnieuw zwanger te worden. Ik ben tenslotte al 34 jaar.

Heeft er iemand een idee hoelang we het best wachten vooraleer er echt voor te gaan? Ik zou liefst van al mijn cyclus een beetje kennen omdat we toch graag een dochtertje zouden willen na 2 prachtige zonen. We zouden dus een beetje willen timen met klussen zodat we onze kans op een meisje misschien iets kunnen verhogen.
    Maar hoe snel komt je cyclus terug op gang? Mag je er direct voor gaan en heb je eventueel meer kans op een miskraam? Ik heb namelijk al 5 jaar geen maandstonden meer gehad.

Veel liefst en alvast bedankt voor jullie reactie.

Tams bigsmile.gif
  • Hallo Tamske,

herkenbaar, ik ben mama van 2 jongens, wink.gif ...
    op 30 aug werd mijn spiraaltje (Mirena) eruit gehaald...
    Bij mij was er sprake van verzwering en vergroeiing dus eruit moest het sowieso, en dus besloten we (mijn man moest wel wat overtuigd worden hoor) om voorlopig niks te ondernemen, gewoon even zien wat de natuur ons geeft.
    uithalen spiraal was pijnlijk (het moest uitgesneden worden), en ik heb die dag en de dag erop gebloed, neit veel hoor.
    de zaterdag dan plots hevig bloeden, met krampen erbij en hoofdpijn... maandstonden ? mss wel mss ook nog niet... 't is ook nieuw voor mij. de gyn zei dat een spiraaltje je cyclus niet onderbreekt, dus alnaargelang waar ik was toen ik het liet uithalen ging ik mijn maandstonden krijgen... ik had geen regels meer met spiraaltje dus ik vis in het duister nog...

hier willen we graag nog een zoontje eigenlijk, dus ik zou ook mijn cyclus wel wat willen kennen content.gif ...
    ik heb sinds gisteren (eergisteren een beetje) krampjes en steken, gespannen onderbuik, gezwollen gevoel en ook echt opgezette buik... en ik ben ontzettend moe... allemaal gevolgen van het weghalen van spiraaltje ?
    ik wacht nog even af, ik heb mijn bloeding van vorig weekend als begin van m'n cyclus gezet, om toch iets te hebben, ik zie wel of de NOD klopt of niet... mss had ik de afgelopen dagen mijn eisprong...
    we zullen zien wink.gif
    mijn gyn zei dat ik onmiddellijk vruchtbaar was, zelfs als je intiem was kort voor het weghalen en je hebt net je eisprong kun je daar nog van zwanger geraken... ik heb altijd gehoord dat je niet meer kans hebt op een miskraam kort na het stoppen met anticonceptie, maar mijn eerste zwangerschap direct na het stoppen met de pil 5 jaar geleden is wel misgelopen... Nathan was een accidentje: na een operatie vergeten mijn NUva ring in te brengen en dus meteen prijs... dus het kan allebei...

hoe ging het bij jou, het uithalen ?
    was je de vorige keren snel zwanger ?Aangepast door amy op 16/09/2011 09:57
  • succes met het zwanger worden.
    ik zou ook nog een derde willen maar twijfel nog of het wel zo een goed idee is, als ik naar de leeftijd van je kindjes kijk is het bij jou ook een nakomertje.
    hoe heb jij je twijfels aan de kant kunnen zetten ?
    mijn man wil voorlopig geen derde langs ene kant wil hij en langs de andere kant niet.
    wel heeft hij een jaar geleden een auto uitgekozen waar zeker 3 kindjes inkunnen.
    als ik het er met hem over wil hebben zegt hij dat ik hem niet moet pushen , we praten er binnen een jaar wel is over.
    ik zou veel liever hebben da hij zei we beginnen er binnen een jaar aan, dan wist ik tenminste waar ik stond.

wave.gif
  • @ami ik was bij corben zwanger na 7 maanden met de hulp van Clomid aangezien ik heel onregelmatig was. Daartussen de pil genomen. Gestopt en na 3 maanden zwanger. Na 9 weken is het toen mis gelopen. Heb een curretage gehad en de maand daarop was ik onmiddelijk terug zwanger van lennert. Dus het ging best vrij vlot. Daar hoop ik nu ook op.

Nu het verwijderen van de spiraal was best pijnlijk. Ze moest diep graven aangezien de draadjes niet te zien waren. Heb enkel de dag zelf wat bloed verloren van het uithalen.

Nu sinds 2 dagen 's morgens wat misselijk, continu steekjes in de buik en een opgezwollen onderbuik. Ik zou durven denken dat ik al zwanger ben, maar denk dat dat niet mogelijk is. Ik voel altijd mijn eisprong, maar kan me niet herinneren wanneer de laatste geweest is.

@ Marina.
    Mijn man wist al enige tijd dat ik enorm te vinden was voor een derde kindje, alleen zag hij de negatieve kanten ervan ook in. Ik wimpelde ze weg. Hij argumenteerde r de kosten voor studie het meegeven van geld bij het verlaten van het ouderlijk huis. Wat hem overtuigde was het feit dat de staat wel een handje toesteekt, maar vooral en dat is wat telt het enorme gezins en familiegevoel dat dit met zich meebreng. Wij zijn zowiezo mensen die genieten van het leven binnenshuis en met de kids. Bovendien vroegen de kids ook nog om een broerje of zusje, dus dat hielp misschien ook wel. Leuk is dat ik weet en dat zegt hij ook, dat hij uitkijkt naar een kleine spruit in huis. Gewoon niet opgeven en zeker argumenteren dat je er niet te lang mee wil wachten. Bij ons speelt leeftijd ook nog wel mee.

dikke kussen Tams content.gif
  • Hi Tamske, hier ook uithalen erg pijnlijk ! het was ontstoken en vergroeid, pft ! hij moest uiteindelijk snijden - ik moest zeggen als het niet meer ging, dan mocht ik terugkomen onder narcose. tandenbijten en na halfuur was het eruit... ik was er best niet goed van eigenlijk. die dag ook redelijk gebloed, de dag erop ook nog, van de wondjes. tegen de do niks meer. en dan dus de za opnieuw bloeding, maar anders, en met alle kwaaltjes van devil.gif erbij.

ik hoop ook dat het opnieuw vlot gaat nu. ik ben nog maar net 30, dus dat valt wel mee denk ik, 34 ook hé trouwens tongue.gif , ik heb vrienden van die leeftijd die nog niet aan het eerste toe zijn !! het scheelt als het al je derde is hé.

mijn man heeft nu niet precies met ontzettend enthousiasme toegestemd, maar de zorgen van de kinderen vallen toch 90% bij mij... ik den kdat hij perfect gelukkig is nu met twee, maar hij is geen moeilijk mens, hij kan in elke situatie wel gelukkig worden, en ik wilde er altijd al 3, maar zei steeds: als nathan 2 is ga ik beslissen. nathan heeft heel veel allergieën, voedsel en andere, en vergt dus veel zorg en energie (en ). maar toch, nu hij 2 is, wordt alles weer makkelijker hé, en toen ik door die verzwering mijn spiraal eruit moest laten, vroeg ik of het zo mocht laten aan mijn man, en hij stemde toe... we zullen zien wat de natuur onsbrengt.
    pillen gaat mij niet af, nuva is nog een optie, spiraaltje nooit meer haha wink.gif , en soewieso heeft alles impact op mijn - tja, lichaam gewoon, vooral dan ook mijn zin in seks en beleving van seks... blush.gif

dus gaan we na het laatste mijn man laten steriliseren, makkelijk !

succes ermee nog, Marina, jij ook: zorg dat je er allebei achter staat, anders zorgt dat ooit voor strubbeling denk ik, en verwijten. daarom dat ik het ook expliciet wilde horen van pieter, en niet achteraf moet horen: jamaar, jij wilde dat derde, neen neen, WIJ wilden dat derde thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld