Tweede kindje in 2008

• Hoi,

hier hebben we de schilderwerken net achter de rug... oef!

ja met zo een weer de kinderen bezig houden is niet evident, gelukkig heeft mijn ventje ook verlof en zijn we met 2 om animator te spelen goofy.gif
    we hebben hier achter ons huis een stukje weide gekocht en het is daar momenteel een echte wildernis, tussen de regenvlagen door proberen we het op te knappen en er iets mooi van te maken, slechte bomen worden gezaagd, onkruid wordt gesproeid, ... natuurlijk zijn de jongens er dan als de kippen bij om een handje te helpen... je moet ze zien sleuren met afgewaaide takken en noem maar op...
    als ze dan 's avonds binnen komen zitten ze helemaal onder de modder, na het bad vallen ze dan meestal als een blok in slaap <3

ja zeg wat gaat de tijd snel axl ook al weer een jaar oud...
    ik duim voor jou dat het mooi weer is voor het verrassingsfeestje! zullen ze best wel leuk vinden
    geniet ervan zou ik zeggen

wat Jolien betreft... afwachten en jullie kennen jullie kind natuurlijk het beste hé!

fijn dat ze sportkamp leuk vonden
    hier is het elke woensdag zwemles, Brecht leert al schoolslag zwemmen en hopelijk zwemt hij eind augustus zijn brevet van 25m thumbup.gif
    Kobe die doet watergewenning en peddelt nu als een hondje rond in het diepe water, hij heeft echt geen vrees, je moet hem zien doen <3

deze namiddag gaan we supporteren voor Kobe zijn peter, die doet mee aan een schoonheidswedstrijd voor melkkoeien, hij heeft 4 koeien mee
    echt mooie dieren dus we hopen dat hij geluk heeft

allé ik hoor je nog wel!

groetjes
    leenemie
  • hoi,

het verlof zit er al bijna weer op
    deze week al enkele dagen naar school en op 01/09 zijn we weer vertrokken voor een nieuw schooljaar

we hebben de voorbije dagen van het mooie weer proberen genieten: tuinhuis een beurt gegeven, tuinpoort opnieuw geschilderd, fruit geplukt en verwerkt, op stap geweest met de kindjes, ... Het was echt zomer... eindelijk een keerjte smile.gif
    vrijdag eindigde wel even in mineur toen Brecht een duik nam met de fiets... hij scheurde zijn voet aan zijn pedaal horror.gif
    hij heeft nu 5 "strikjes" in zijn voet thumbdown.gif (geen zwemmen, niet in bad, ...) net nu we naar het strandbad hier in de buurt zouden gaan sad.gif we zijn dan maar naar de speeltuin getrokken en met zo een mooi weertje was dat al meer dan genoeg wink.gif

en hoe zit het daar?
    Bobbejaanland is precies ook nog goed te doen met kleine kinderen? We zijn van plan om 4sept naar Bellewaerde te gaan... ik ben benieuwd wat het gaat geven...

en jolien? hoe staat het nu met haar praten enzo? hopelijk heeft de logo zijn vruchten afgeworpen en merken jullie nu vooruitgang

allé tot een van de volgende!

groetjes
    Leenemie
  • Even snel antwoorden voor ze het hele huis afbreken goofy.gif
    Nu Axl goed kan kruipen en zich overal aan recht trekt staat hij dus constant bij de meisjes en dan komt het wel eens tot conflicten.

Pff Axl is ineens zo "groot" geworden. Een maand geleden swifferde hij nog over de vloer, nu kruipt hij, staat overal recht en loopt al aan twee handjes en hij wilt steeds alleen eten met een lepel horror.gif .

Ons verlof is toch al goed geweest, eerste week toch wel zonnige dagen gehad en er natuurlijk ook van geprofiteerd.
    We hadden ons een abonnement van Planckendael gekocht zodat we wel weg moesten en we hebben van de overige kortingen toch ook al gebruik gemaakt.
    Gaiapark is een dierentuin in Nederland en via het abonnement kan je 1x gratis binnen. Echt wel een ideale dierentuin voor kinderen met verschillende uitkijkposten zodat je zeker alle dieren gezien hebt. Ook heb je er vier verschillende wandelroutes zonder aftakkingen, op die manier kunnen ze al wat voorop lopen zonder dat je ze echt kwijt speelt. ohja de foto's op facebook zijn genomen door Jolien, vandaar de soms wat rare foto's
    Bij Bobbejaanland hadden we dan 50% korting, Siska kon nog net gratis voor Jolien en ons was het dan 16 euro pp. Indien we die korting niet hadden zouden we toch niet geweest zijn. Er zijn al wel wat dingen waar ze in mogen maar voor de volle pot te betalen vind ik toch wat veel.
    Zondag zijn we naar Sprookjeswonderland geweest in Nederland, wel 2,5 uur rijden voor ons maar de kinderen hadden zo genoten dat we het toch wel de moeite vonden. Echt een park op maat van peuters en kleuters met een sprookjesbos.
    Met het abonnement gaan we zeker nog twee dierentuinen doen (in Rotterdam en Amsterdam, deze zijn ook nog gratis), Beekse Bergen, Efteling en Plopsaland (hier hebben we korting op) maar dit zal eerder voor na ons verlof zijn.
    De rest van de dagen hebben we gevuld met huishouden en tuin, het ventje is terug aan de dressing begonnen en daar staan de muren in, deze moeten nog geschilderd worden en dan de laminaat terug leggen en ze is klaar... en dan is het de beurt aan de zolder.
    Van de gelegenheid ook gebruik gemaakt om op familie en kraambezoek te gaan.
    Je ziet we zijn al druk bezig geweest tijdens ons verlof.

Oei Brecht gevallen met de fiets, hopelijk heeft hij niet te veel last van de "strikjes". Fiets hij al zonder zijwieltjes? Jolien is het nu aan het proberen, maar ze zal toch nog een beetje moeten oefenen want ze maakt niet genoeg snelheid om in evenwicht te blijven.
    Jouw jongens zijn echt wel waterratten, hier heeft de papa niet veel tijd om mee naar het zwembad te gaan en helemaal alleen gaan zwemmen met drie jonge kinderen zie ik niet zitten. In september beginnen er ook weer zwemcursussen bij ons in het dorp en nu zou ik ze toch op zwemles laten gaan.

Amai een weide achter jullie huis gekocht, speciale plannen mee, diertjes op houden ofzo?

Het verrassingsfeest van mijn ouders was super, 70 personen waren aanwezig en ze hebben genoten en ze hadden echt niets door wat het natuurlijk nog veel leuker maakte. We hadden dan ook nog geluk met het weer, dagen was het bewolkt en regenachtig en juist die zondag is de zon er 's middags doorgekomen zodat het echt genieten was van een zomerse bbq.

De logo van Jolien is een beetje stil gevallen nervous.gif . Ik had het zo druk op het werk in juli dat ik mij van afspraak vergist had en nu we thuis zijn lukt het gewoon niet om een afspraak te maken, dus ze is al anderhalve maand niet geweest (de oefeningen doen we sporadisch nog eens als ze niet te moe is). Hier thuis verteld ze honderduit en staan ze constant mee te zingen met Alice in Wonderland van k3. Soms maakt ze nog wel eens fouten op bepaalde woorden (wamr, fiml..woordjes waarbij ze de m verkeerd plaatst.
    In september beginnen we aan de logo terug met volle moed (dan zitten we weer in een strak schema bigsmile.gif )

wave.gif
  • Hoi,

Ja met zo een abbonnement ben je bijna verplicht om ergens naar toe te gaan.
    Wij zijn zondag naar Clown Kea City geweest (een half uurtje rijden) Dat is een groot speeldomein, met glijbanen, klimtorens, ballenbad (zowel binnen als buiten) waar ze vrij kunnen rondlopen. Alles ligt er rond een centraal gelegen cafetaria en vandaaruit hebben ouders zicht op alles. Ze hebben zich daar heel goed geamuseerd. Meer hebben ze echt niet nodig...

Brecht zijn voet geneest goed, hij gaat in de douche zonder gemor en zegt ook niets meer als ik het verzorg. Dinsdag mogen zijn strikjes er al weer uit.
    Hij rijdt al sinds zomer 2010 op 2 wielen, zonder zijwieltjes. Kobe die zal nooit met zijwieltjes fietsen want hij heeft nu zo een loopfiets op 2 wielen en hij kan al heel goed zijn evenwicht houden, moest hij een fiets hebben met pedalen zou hij daar ook mee weg zijn.

Ja watterratten zijn het wel, het is nu wel wachten tot 07/09 vooraleer ze terug gaan zwemmen (met Brecht zijn voet mogen we niet eerder gaan). In het begin zag ik dat ook niet zitten om met allebei alleen te gaan. Ik deed Kobe dan bij mijn ouders als Brecht les had. Maar sinds deze winter lukt dat wel. Brecht kan zich al alleen afdrogen ik doe dan Kobe. En dat lukt best. Met een derde erbij is het weer al moeilijker natuurlijk.

Oh eens ze een jaar oud zijn gaat alles zo ontzettend snel... Brecht die wordt ook zo groot vind ik, hij kan zo praten en uitleggen <3 het wordt een echte kerel zo...
    Wat ik wel heel leuk vind is dat hij ondanks dat hij "groot" wordt toch nog steeds een echte knuffelbeer is <3 En Kobe is dat nog meer.

Zeg kennen julli het park "Harry Malter"? Normaal zouden we daar volgende week eens naartoe gaan. Samen met mijn schoonzus en haar kindjes. Ik ben al eens gaan neuzen op het net en het ziet er wel tof uit...

Zo ik laat je nu
    tot een van de volgende!

Leen en de boys
    wave.gif
  • Hey,

Eindelijk nog eens de tijd gevonden om te reageren...pfff nu school terug begonnen is lijkt het nog drukker dan normaal goofy.gif

Amai clown kea city ziet er echt wel leuk uit, jammer genoeg niet echt in onze buurt. In elk geval ga het het onthouden en misschien iets om volgende zomer eens naar toe te gaan voor een daguitstap.

Hoe was Harry Malter? Zelf had ik er nog niet van gehoord dus gauw even gaan google...ziet er toch ook heel leuk uit.

En hoe was de eerste schooldag?
    Hier was het toch weer even wennen voor de meisjes. Siska ging (en gaat nog steeds zonder probleem) naar binnen, maar bij Jolien verloopt het toch weer met enkele traantjes.
    Toch wel wat stress bij ons want we hopen zo graag dat ze volgend jaar met haar klasgenootjes mee mag overgaan, maar ze blijft toch nog steeds stil en heel verlegen in de klas.
    Ondertussen is ze ook weer begonnen met logopedie en daar blijkt ze stilletjes aan de logopediste in vertrouwen te nemen, buiten de oefeningen, vertelt ze nu ook al iets over school thumbup.gif

Tja en bij Siska geen probleem, die voelt zich als een vis in het water op school. De juf is al zelfs komen zeggen dat ze zo anders is dan Jolien, heel open, spontaan, sociaal met alle kindjes van de klas, mondig,...en blijkbaar kan ze daar heel goed luisteren en "bevelen" opvolgen (iets wat ze thuis helemaal niet doet bored.gif )

Dit jaar hebben we ze terug ingeschreven voor dansles, wel bij een andere groep (hier in het dorp, het stelt wel niet veel voor, maar ondertussen kunnen ze zich wat ontspannen en komt Jolien met andere kinderen en begeleiders in aanmerking).
    Ondertussen al twee lessen achter de rug en ze gedragen zich wonderwel goed thumbup.gif , het feit dan hun beste vriendinnetjes meedoen zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Ondertussen heeft Axl ook zijn eerste verjaardagsfeestje gehad, wel met enige vertraging en bijna zonder het feestvarkentje, want meneer besloot om 15 uur dat het ineens tijd werd voor een heel lang slaapje bigsmile.gif en daar zaten we dan met de taart en bbq nervous.gif . De bbq zijn we dan maar zonder hem begonnen.

Momenteel zitten we een beetje in de problemen met de opvang voor de kinderen. Normaal gezien zorgt mijn moeder voor de meisje voor en na school, maar zij is ongelukkig ten val gekomen met de fiets en kan dus nu voor geruime tijd haar arm niet meer gebruiken. Elke dag gaat het wel wat beter en kan ze al wat meer, maar autorijden, kinderen in de auto zetten,...dat lukt nog steeds niet. Dus momenteel een heel gepuzzel van naar school brengen, halen, woensdagnamiddag (hier op woensdagnamiddag stelt de naschoolse opvang echt niets voor en moet ik dus zelf wel een halve dag verlof nemen) en de papa kan zelf moeilijk bijspringen want heel moeilijk te combineren met zijn werk. Ik heb het geluk dat de baas hier wat flexibel is en kan ik ook mijn werk 's avonds thuis verder zetten.

Tot gauw
    wave.gif
  • amai ik schaam me dat ik al die tijd niets heb laten horen van me... blush.gif

Goed, het ritme van school zijn we intussen weer goed gewend. De jongens maakten geen problemen. De scheiding verliep vlot. Ookal loop ik daar de hele dag rond.
    Brecht die wordt echt groot nu. Zo een verstandige praat, en dan al die werkjes die ze doen op school. Hij wordt meer en meer mijn maatje. <3 Ik kan echt al een fijn gesprek met hem voeren.

Kobe die heeft een moeilijke periode achter de rug. Het was of hij wer moest wennen aan de structuur, de regels en de afspraken. Hij brak soms thuis het hele kot af horror.gif Hij heeft zijn periode afgesloten met bedplassen, nachtmerries en uiteindelijk de zona astonished.gif Dat was even schrikken maar het tij is nu gekeerd en hij wordt met de dag weer meer en meer mijn lieve kleine knuffelbeer! <3 Dus een beetje geduld met Siska ze hebben allemaal wel eens zo een periode...

Brecht zijn zwemlessen zitten er bijna op. hij heeft dan zijn brevet van 25m. thumbup.gif We zullen dan op woensdagnamiddag terug wat meer tijd vrij hebben want nu is het na school vlug een kleinigheid eten , gaan zwemmen en als we terugkomen is het alweer tijd om aan het eten te beginnen enzo. Brecht moet op woensdag dan ook nog een huiswerkje maken voor school. Dus is die namiddag wel vlug om.

oei Jolien toch weer even moeilijk... Het loopt wel los! Goed dat ze ook dans volgt, zo leert ze inderdaad ook met andere mensen/kinderen omgaan. En Siska ja die vliegt erdoor! Goed hé! thumbup.gif

Wow Axl ook al weer 1jaar voorbij.Man wat gaat de tijd toch snel hé. En beetje laat maar toch een fijne verjaardag voor dat ventje hé!

Oei je mama... Ik hoop dat ze snel geneest zodat ze weer voor de kindjes kan zorgen. Ja als we iets/iemand moeten missen beseffen we maar des te meer hoeveel ze voor ons betekenen hé.
    Ik moet zeggen hier kunnen we echt niet klagen van de buitenschoolse opvang. Zelfs in de vakantie willen mijn kids er af en toe eens naar toe. Ze doen daar altijd leuke activiteiten: knutselen, poppenkast, zang en dans enz.... Dus als ik vergadering heb op school dan staan ze te springen om naar de opvang te gaan.

Clown Kea is zeker een uitstap waard!
    Harry Malter is niet zo groot maar best meer dan genoeg voor kleine kids. Sommige dingen zijn aan vernieuwing (en daar zijn ze mee bezig) toe maar kinderen vinden dat niet zo erg. Je kan er lekker eten voor een kleine prijs (frietjes met kip of balletjes in tomatensaus). We hadden die dag een stralende zon en een aangename temperatuur van 25° dus meer hadden ze echt niet nodig om een fijne dag te hebben.

Zo hebben weer even bijgepraat.
    Tot gauw!

Leenemie en de boys! wave.gif Aangepast door leenemie op 16/10/2011 20:50
  • Pff hier ook al weer een hele tijd geleden, maar oktober is op het werk een heel drukke maand, met veel overuren en zelfs enkele malen mijn vrije maandag opgegeven.

Wat goed zeg van Brecht, reeds zijn brevet voor 25 meter zwemmen.Hehe op woensdag al huiswerkjes, is zo echt de overstap naar het 1 ll. Ze worden idd groot.
    Ik merk ook dat Jolien heel erg verandert is, op school is ze nog steeds een stille, maar thuis kan je daar echt al gesprekjes mee voeren. Haar logopedie gaat echt super, enkele weken geleden heeft ze een taaltest moeten doen. Ze kreeg twee scores, bij het ene stond ze op het niveau van 4,5 jaar en het andere 4 jaar (nu weet ik niet meer juist wat, want door het werk heb ik ze zelf niet kunnen brengen). De logopediste vond het een hele goede vooruitgang, zeker omdat ze nog 5 jaar moet worden en dat ze van ver komt thumbup.gif .
    Maandag had ze haar oefenboekje van school mee en alle oefeningen had ze juist thumbup.gif , behalve de oefening waar ze eerste, laatste, tweede,...moeten aanduiden. Ze "leest" van rechts naar links waardoor de hele oefening natuurlijk fout was (thuis ook eens de oefening gedaan en ze deed het terug opnieuw)

Oei wat met Kobe, zo erg dat het zelfs zona is geworden, gelukkig gaat het nu beter met je kleine ventje.
    Siska zit momenteel ook in een heel moeilijke periode, voor het minste huilen, snel jaloers en boos, vaak ook pestgedrag...ook hoop toch ook dat we snel onze knuffelmeid terug hebben.

Axl, doet het ook prima, buiten een flinke verkoudheid waar hij nu al een maand mee sukkelt (maar gelukkig gaat het nooit verder naar keel, oren, longen...dus we mogen van geluk spreken).
    Stappen kan hij nog niet (tja drie stapjes maar dat zien we niet als stappen), wel kan hij heel stabiel zonder steun rechtstaan om dan in hurk te gaan zitten en terug recht te komen thumbup.gif . Het is dus enkel een kwestie van stabiel blijven tijdens het stappen.
    De laatste weken ziet hij wel af van doorkomende tandjes, stinkende zure pampers en pijnscheuten bij het slapen cry.gif ...deze nacht ook weer om het kwartier een pijnscheut, zelf dus weinig geslapen drunk.gif

Harry Malter was dus leuk, gaan we zeker in gedachte houden voor een uitstapje volgend jaar.

Hoe is de herfstvakantie bij jullie verlopen. Deze keer waren we thuis en door het goede weer nog vele uitstapjes kunnen doen naar dierenpark blijdorp in Rotterdam, Efteling (wel verschoten want jeetje wat is dat duur astonished.gif ) en met hun vriendinnetje afgesproken in Planckendael.

Volgende weekend, een drukke week want Jolien wordt zondag 5 jaar party.gif . Vrijdag komt hun vriendje van de kribbe spelen, zaterdag drie ex-klasgenootjes (enkele weken geleden is er iets in hun kleuterschooltje gebeurt waardoor haar drie beste vriendinnetjes van school zijn verandert), woensdag verjaardagsfeestje in de binnenspeeltuin voor heel haar klas (samen met een klasgenootje die die dag jarig is) en de zaterdag erna verjaardagsfeestje voor de familie...het gaat hier dus nog druk worden bigsmile.gif

tot gauw
    wave.gif
  • Hoi!

Amai zo druk en dan nu al die feestjes... maar ja een mens leeft maar 1 keer hé! Genieten zou ik zeggen.

Brecht zwemt 25 meter maar hij heeft nog steeds 2 blokjes (1 in elke hand) pak je die af dan zwemt hij zoals een hondje en met die blokjes doet hij het êrfect, het is dus nog een kwestie van vertrouwen krijgen en de klik maken. Dat kan snel gaan maar dat kan ook nog efkes duren. Dus gaan we nog enkele weken door met zwemmen.

Ja die moeilijke periodes... we kennen dat. Kobe is intussen weer te genieten <3 met alle knuffels erop en eraan. Zaaaaaalig!
    Hier zijn ze nu al volop in de ban van Sinterklaas. Spannend vinden ze dat...

Op school gaat het goed. Met allebei. Kobe komt stilaan losser (hij zei bijna niets in het begin) En Brecht die moet door de juf wat ingetoomd worden want die speelt graag zelf meester blush.gif ja van wie zou hij dat hebben.... ???? Goed dat de logopedie zijn vruchten afwerpt. En zoals ik al eerder zei: elk kind zijn ritme, karakter en eigenschappen en hoe je het ook draait of keert dat komt allemaal wel in orde!

Momenteel is het huis een kleine puinhoop door de veranderingen die weer volop aan de gang zijn. De zolder wordt ingericht deels als een slaapkamer en deels nog een bergruimte. De slaapkamer is er een voor Kobe en natuurlijk is hij er als eerte altijd bij om zijn "zegje" te doen. Hij zou willen dat zijn bed er nu al stond terwijl er nog geen vloer ligt, er nog isolatie in moet, elektriciteit moet nog vernieuwd worden enz... Mijn ventje is bezig met het egaliseren om dan nadien parket te kunnen leggen. Als dat klaar is gaan we isoleren en komt de ze de electriciteit doen en dan kunnen we de parket leggen en pleisteren en noem maar op hé. Als die werken klaar zijn beginnen we dan in mei aan de badkamer en de veranderen, daar gaat het dak af en die worden volledig opnieuw opgebouwd. Dus dat wordt dan nog meer stof... upset.gif Maar ja het is voor het goede doel hé want nadien is het dan allemaal (hopelijk) veel beter en mooier bigsmile.gif

De herfstvakantie is hier in mineur verlopen want iedereen heeft met de buikgriep gezeten. Eerst Kobe, dan ik, daarna Brecht alleen papa is aan het virus ontsnapt. Kobe heeft het er het ergste van gehad, 3 dagen lang overgeven en diaree dus veel was, zelfs de lakens van het bed. Gelukkig scheen de zon en kon alles snel gedroogd worden.

Zo weer even bijgepraat.
    Tot gauw!

Leenemie en de boys

PS: Goed dat we weten de Efteling duur is. Dat zal dan eens voor een keertje zijn als we er een extratje kunnen aan besteden!
  • Hoi,

Amai al weer bijna een maand geleden dat ik hier nog iets poste... blush.gif

Intussen is de Sint en zijn gevolg hier op bezoek geweest. Geen van beiden was bang. Ze kregen kadootjes en dat vonden ze super. Ook bij oma en meter had de Sint aan hen gedacht. De pret kon niet op dus.

Op school hebben we nu een drukke periode, eerst was er dinsdag het Sinterklaasfeest, nu zijn er proefwerken voor de grote, dan moeten er nieuwjaarsbrieven geknutseld en geschreven worden, dan is er oudercontact en ons kerstfeest en dan... eindelijk veertien dagen rust. Met de feestdagen houden we het altijd rustig, we vieren dat in beperkte kring.
    We hebben al wel een uitstap gepland naar het ijssculpturenfestival in Brugge. Verder hangen onze uitstappen wat af van het weer dat we krijgen.

Hebben jullie grote plannen voor de eindejaarsperiode?

Groetjes

Tot later,
    Leenemie en co wave.gif
  • Shame on me, ik zie dat ik hier zelf al enkele weken niets meer ben komen schrijven blush.gif

amai zeg nog stevige verbouwingswerken bij jullie. Bij ons staat het momenteel wat stil. Het ventje heeft momenteel zoveel werk met zijn bijberoep dat hij zelf thuis niets meer gedaan krijgt thumbdown.gif . Nu is het ook niet zo dringend bij ons, de zolder wordt speelkamer/fitnesskamer dus het kan nog even wachten (zeker de speelkamer want zou niet graag hebben dat de kinderen twee verdiepen hoger zitten te spelen alleen).

Pff het is idd wel een drukke periode zowel voor de kinderen als voor ons, al die feestdagen, het heen en weer rijden,...ik zal blij zijn als we half januari zijn en heel die drukte achter de rug hebben (Siska die is daar toch gevoelig aan, het is sowieso al een drukke, maar nu dus nog stukken erger en heel onrustig slapen).

Hier toch ook geen drukke bedoelingen met kerst en nieuwjaar, maar dat kan snel veranderen, het ventje is nogal een last minut beslisser nervous.gif .
    Oudjaar vieren we met vrienden en hun kinderen...nieuwjaarsdag zullen we dan de twee families moeten bezoeken voor de nieuwjaarsbrieven.
    Met Kerst momenteel nog geen plannen, misschien dat we een van de broers uitnodigen om iets te komen eten...we zien wel en anders gewoon onder ons vijf.

Heb ook onlangs een advertentie gezien van het ijssculptuurfestival en dacht toen ook meteen van dit kunnen we eens doen. De week tussen Kerst en nieuwjaar ben ik thuis, dus misschien wel leuk als uitstap.
    Verder gaan de meisjes die week schaatslessen nemen, elke dag anderhalf uur.

Verder zijn we toch nog heel ongerust over Jolien. Momenteel hebben we een gesprek met het CLB, de juf en de zorgcoordinator gehad. Ze blijft dus heel stil in de klas, heel onzeker (kijkt bij haar buur af als ze oefeningen moeten maken, wardoor het vermoeden bij de juf rijst dat ze niets kan) en op bepaalde momenten zondert ze zich zelfs volledig af (zag ik net nog op de foto's van het sinterklaasfeest op school).
    Zij zien dus wel een probleem met het volgend schooljaar als ze naar het 1e lj moet. Ze wachten nog even de toetertesten af, maar ze spraken toch al van type 8 onderwijs.
    We weten het eventjes niet meer want thuis is ze dus wel spraakzaam (ze moet steeds het woord hebben, oké ze maakt soms nog wat articulatiefoutjes maar door de logo zijn deze toch al veel kleiner geworden) en intelligent is ze ook want de oefenboekjes die ze hier heeft of de smart games zit ze op haar niveau van 5 jaar. Alleen op school komt er dus niets uit. Toen ik de juf vertelde dat ze puzzels van 60 stuks zonder probleem maakt en dat we nu zelfs naar de 100 stuks aan het gaan zijn, viel die compleet uit de lucht. In de klas zat ze toen nog maar aan puzzels van 12 stuks en met hulp van de juf sad.gif ...ze is zo onzeker.
    In de klas spelen ze puzzelkampioen en als ze een bepaald niveau (aantal puzzelstukjes) halen krijgen ze die dag de puzzelmunt, op het einde met 100 puzzelsstukjes krijgen ze de puzzelbeker. Tot op de dag van het gesprek had Jolien nog geen enkele keer de munt gekregen, wat ik dus al raar vond omdat ze goed kan puzzelen. In de week na het gesprek heeft ze hem twee maal gekregen thumbup.gif . Ze kan het wel maar ze toont het niet.
    Wat een verhaal, zo zou ik nog vergeten dat ik nog een dochter en zoon heb blush.gif

Axl is een echte kapoen aan het worden, die de vrouwen rond zijn vinger draait door zijn krokodile-tranen...we hebben nu reeds het gevoel dat we daar nog iets mee gaan meemaken, want zo koppig dat hij nu reeds kan zijn.
    Alleen "echt" lopen doet hij nog steeds niet, denk een beetje uit gemakzucht en de aandacht die hij krijgt van grote zus...Jolien doet niets anders dan met hem aan het handje de living rondlopen en Axl vindt dat super <3
    Voor de rest kruipt hij in en uit de zetel, kruipt hij de trap op, kruipt hij langs het glijgedeelte de glijbaan op...maar lopen nee hoor annoyed.gif

Siska, die heeft het soms toch wel wat moeilijk, we vermoeden dat die nog wat haar plekje aan het zoeken is tussen de grote zus en kleine broer.

Ohja we zijn naar Disneyland geweest, de meisjes vonden het super, mss had je reeds onze foto's op fb gezien.

tot gauw
    wave.gif
  • Hallo!

Voor ik het vergeet: mijn beste wensen voor 2012! Niets wat je in de winkel koopt maar alles wat je stilletjes hoopt... dat wensen we jullie!

Kerstavond was gezellig bij mijn ouders thuis met mijn zussen en hun kindjes. Kerstdag was bij de familie van mijn ventje.
    Nieuwjaarsavond was weer bij mijn ouders thuis en nieuwjaarsdag bij de familie van mijn ventje.
    De jongens waren wel heel moe want ze hebben vandaag geslapen tot 10u! Mama en papa konden dus ook wat langer blijven liggen. Zalig <3

Ons uitstapje naar Brugge was fantastisch. De reis met de trein alleen vinden ze een hele belevenis. Het ijssculpturenfestival was heel mooi. Maar met kleine kids moet je er na anderhalfuur echt wel uit want die bevriezen anders (het is er -10°). Nadien hebben we dan de bus genomen naar de markt, we hebben dan wat geschopt, de kids hebben eens een rondje op de kermis gedaan en we zijn dan via de winterwandeling terug naar het station gewandeld om zo dan met de trein huiswaarts te keren. We hadden geluk met het weer, niet koud en geen regen. Meer moest dat dus niet zijn.

Ja, de foto's van Disneyland had ik al op fb gezien.

Ik kom ook uit een gezin met 3 en ons mama vertelt dat soms nog dat de middelste zo wat uit de boot viel, vaak klitten de oudste en jongste goed samen en zit de middelste er zomaar wat tussen. Met opgroeien verandert dat wel maar het neemt niet weg dat het sommige momenten wel lastig is voor de middelste. Ik herken het gevoel van Siska wel een beetje.
    Axl een kapoen? Het ziet er zo een lief manneke uit... Ik ken dat!!! We hebben hier ook zo ne charmeur maar o wee als het niet volgens zijn gedacht verloopt, dan springt hij ne meter hoog van colère! Onze Kobe lief en knuffelbeer maar pas op als hij kwaad is dan kan hij scherp uit de hoek komen. Zo gebeurt het soms dat Brecht het onderspit moet delven. Maar ja dat hoort er nu eenmaal bij hé.

Oei Jolien toch nog zorgen omtrent de overstap naar het 1e lj? Vreemd dat ze in de klas niet laat zien wat ze allemaal in petto heeft... komt waarschijnlijk door haar selectief mutisme. Type 8 klinkt misschien direct zwaar in de oren maar dat is wel een type voor normaal begaafde kinderen met een stoornis. De kans is groot dat Jolien zich daar beter gaat voelen. De klasgroepjes zijn er veel kleiner en de juffen/meesters zijn veel intenser met de kinderen bezig. Bij ons hier in de stad is er een type 8 school waar ik heel veel goede dingen over hoor vertellen. We hadden bij ons op school 2 jaar geleden zelfs een kindje dat terug overkwam uit het type 8 onderwijs. Dus het is niet omdat ze daar starten dat ze daar moeten blijven! Goed dat jullie de toetertesten afwachten. Ik hoop dat ze een beetje duidelijkheid brengen.
    Dat van die puzzelkampioen is blijkbaar een trend voor derde kleuterklas want in Brecht zijn klas is dat ook zo. Hij zit momenteel aan 100 à 150 stukjes. Ik moet wel zeggen Brecht is altijd al een ferme puzzelaar geweest!
    Hij moet in februari ook de toetertesten afleggen. Bij hem doen ze dat in groepjes van max 8 kleuters en op verschillende momenten. Dus niet alles in 1 keer met de hele klas samen.

Zo weren even bijgepraat.

tot gauw!

Leenemie en de boys
  • Hey,

Eerst en vooral ook voor jullie een gezond en gelukkig 2012 gewenst.

Pff hier eindelijk weer wat de drukke periode voorbij op het werk, januari is hier steeds heel druk.

Wat hebben we zoal gedaan tijdens de laatste weken.

De meisjes zijn naar de schaatslessen geweest en vonden het super, ik had er wat schrik voor, maar ze hebben het heel goed gedaan...vooral Jolien, hoewel zij meestal de schrikkepiet is, was ze er nu als eerste mee weg.

We hadden nog zoveel plannen tijdens ons verlof, maar spijtig genoeg is er weinig van kunnen doorgaan. We dachten nog wat uitstapjes te doen, Planckendael, zoo, Brugge, maar door het slechte regenweer zijn we niet weg geweest.
    En na de feestdagen heeft het ventje hier twee weken plat gelegen met zijn rug, alles zat geblokkeerd. Hij heeft er nu nog last van, tegen het einde van de week loopt hij gewoon krom.

amai zeg wat goed van Brecht 100 à 150 stuks bij de puzzel, misschien dat Jolien ook wel 150 aan kan, maar onze puzzels gaan momenteel maar tot 100...tijd om er nieuwe aan te kopen.

Siska en Axl die blijven toch wel een beetje kat en hond, ze hebben dan ook een heel ander karakter (Jolien en Axl lijken uiterlijk op elkaar, maar hebben ook hetzelfde karakter). Denk dat Siska thuis ook een beetje haar speelkameraadje Jolien mist, want Jolien is echt een tweede moedertje voor Axl.

Maar over het algemeen komen de kinderen eigenlijk heel goed overeen. Zo kruipt Axl elke avond bij de zussen in bed, legt hij zich neer om wat te knuffelen en gaat dan naar hun toe zodat ze een kusje kunnen geven <3

Jaja en Axl stapt eindelijk, nu is het al zelfs lopen. In de kribbe wordt hij nu al beschouwt als een "grote" jongen, eet alleen, zit op een stoel,...en krijgt jongensstreken want begint ook ruzie te maken met de oudere kindjes.

In februari hebben we oudercontact en ben toch wel benieuwd wat ze te zeggen hebben over Jolien en Siska...over Siska maak ik me geen probleem want daar heb ik eerder de indruk dat ze wat voor is op haar klasgenoten. En wat die allemaal in de klas gaat vertellen, soms zou ze beter wat minder vertellen want wat de juf al allemaal van ons heeft gehoord blush.gif
    Maar Jolien, bij haar ga ik toch met een klein hartje gaan.
    Ik ga je hierover ook nog een privé berichtje sturen.

Hoe gaat het met jouw jongens?

Tot gauw

wave.gif
  • amai ben ik zolang uit geweest
    tijd die ik nodig had... down.gif
    maar nu wil ik weer de draad opnemen

De jongens doen het goed nu. Brecht heeft wat problemen gehad (socio-emotioneel) maar met de nodige therapie is ook dat nu weer in orde.
    Ik heb intussen ook gereageerd op je pb maar dit zijn misschien vijgen na pasen...
    Verder zijn we volop in verbouwingen (badkamer en veranda en is het einde van al dat stof stilaan in zicht)
    Kijk uit, verlang naar de zomer... eindelijk weer meer tijd voor "ONS"
    want dat is toch wel heel erg belangrijk

tot gauw
    Leen
  • Geen probleem hoor dat je er even tussen uit ging, iedereen heeft wel eens tijd voor zichzelf nodig.

Ik had het al op facebook gelezen dat jullie verbouwingen bijna achter de rug zijn, ik kan me voorstellen dat het een moeilijke en drukke periode is geweest.

Hier verlangen we ook naar verlof, maar het zal nog even wachten zijn.

en nu zal ik dat privé berichtje eens gaan beantwoorden wink.gif

wave.gif
  • Ja die emo problemen van Brecht hebben ook aan mijn hartje gevreten cry.gif maar alles is nu achter de rug en we zijn weer goed bezig dat is het bijzonderste (voor meer info zie pb) thumbup.gif

vakantie is hier in zicht maar eerst nog toetsen, oudercontacten, schoolreizen, schoolraden, rapport en dan RUST!!!!
    hoewel hier en daar moeten de dingen een likje verf krijgen (na die verbouwing) dus is er wel altijd iets te doen MAAR we gaan het er nu en dan ook eens goed van pakken zenne: weekendje SUN PARKS, ventje heeft een etentje gewonnen, daguitstapjes met de kids (tenminste als de zon mee wil), ...

hebben jullie plannen voor verlof?

tot snel!
    Leenemie
  • Hey

Hier alles goed.

Hopelijk ondertussen toch nog wat uitstapjes kunnen doen.

Ik heb je ook een pb-tje gestuurd

tot gauw
  • ymyzeggheuw

Hoi Daan, gefeliciteerd met je 1-jarig jubuleim! Tof!Helaas heb ik je blog pas ontdekt tijdens het kadootjes uitwissel-project van mama Ilse. Ik vind hem zo leuk! je maakt hele mooie stempels, en ontzettend leuke foto's. Ik kom sindsdien regelmatig kijken.En wat die stempels betreft....ik zou best een originele MaandagDaandag stempel willen winnen hoor! hihi Dus doe mijn naam ook maar in die grabbelbak.Lieve groetjes, Peggy
  • He Petra,

Thanks voor je pb'tje!
    Ik had het heugelijke nieuws al gelezen op FB.
    4 kindjes amai dat is niet niks... ik wens je veel geluk met de zwangerschap
    en chapeau dat je het aandurft zo 4 kapoenen!
    Ik heb daar veel bewondering voor thumbup.gif

De vakantie en de zomer zijn voorbij gevlogen. Uitstapjes? Ja hoor die hebben we gemaakt: Ardennen, Planckendael, zwembad, speeltuin, ...

Intussen heeft Brecht een schitterende start genomen in het 1e lj!
    Ik ben fier op hem en dat na een toch wel moeilijke 3e kk.

Kobe die verandert nu ook weer enorm. De dag van zijn geboorte lijkt alsof het gisteren was maar nee hoor dat ventje is intussen ook al weer 4j geworden!

Verbouwingen liggen een beetje stil momenteel. Maar tijdens de wintervakantie zal mijn ventje er weer tegenaan gaan.

Groetjes
    Tot gauw!

Leen en co hug.gif
  • Amai de tijd vliegt....

Het eerste trimester zit erop.Brecht eheft dat goed gedaan in het 1e lj en we zijn enorm fier op hem!

De zolder is intussen volledig geïsoleerd. Weer al een stap verder!

Hoe zit het daar met de kapoenen? En de bolle buik?
    Alles goed?

Ik wens je een gezellig einde van 2012 en voor 2013 veel geluk met de zwangerschap en een prachige baby!

Groetjes
    Leenemie en co xmascandy.gif
  • Hey Leen

Leuk om nog eens van jullie te horen.
    Super dat Brecht het zo goed gedaan heeft op school, terecht dat je fier bent.
    Jolien heeft het eigenlijk ook heel goed gedaan en dit terwijl de juf van het 3e kk en de zorgjuf haar veel liever in een type 8 hadden gezien.
    Ze zal wel nooit de primus van de klas worden, maar haar punten voor taal zaten rond het klasgemiddelde, haar rekenen was iets minder dan het klasgemiddelde. Daar zal ze nog een tandje moeten bijsteken zeker nu het tempo omhoog zal gaan. Ze zit in een slimme klas dus vandaar ook het hoge tempo dat ze hebben, maar haar juf was tevreden en wij zijn zeer tevreden.

Siska is nog steeds ons haantje de voorste, die moeten we steeds afremmen om de huistaken van Jolien niet mee te maken. In de klas doet die het dus heel goed, alleen is ze ook niet op haar mondje gevallen.

Axl is onze koppige kapoen. Hij mag 1 februari naar het instapklasje gaan, maar meneer is te koppig om zindelijk te worden (en momenteel is het niet echt de moment maar dat is voor later)

en jullie zolder geïsoleerd, super als jullie tijd over hebben, die van ons moet nog gedaan worden. Het ventje is momenteel de haken aan het zetten voor de metalstuds.

Wij zijn het oude jaar niet zo goed geëindigd. Vrijdag net na Kerst heb ik een bloeding gekregen. We wisten wel dat dit kon want bij de laatste controle bij de gyne sprak ze over een laagliggende placenta net naast de baarmoederopening. Dus wij naar het ziekenhuis, ondertussen ook nog pijnlijke contracties gekregen. In het ziekenhuis direct aan de monitor en een half uurtje later stond mijn gyne al bij mij, zij heeft onmiddellijk de opdracht gegeven om een spuit longrijping te geven en ziekenhuis opname voor de rest van het weekend. Maandagmiddag is ze me dan komen vertellen dat ze me liever de rest van de zwangerschap in het ziekenhuis laat opnemen. Het risico voor mij en de baby is te groot omdat ze niet weten hoe de volgende bloeding zal zijn.

tja oudjaar in het ziekenhuis, ik had iets anders in gedachten, maar baby gaat voor.

Momenteel is alles stabiel, geen bloeding meer gehad, af en toe wat harde buiken, dus we gaan dit kleintje nog even in de buik laten zitten.

Ook voor jullie nog de beste wensen voor het nieuwe jaar
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld