terug zwanger willen worden na zwangerschapsproblemen

• hoi,

ik vind niet direct een item waar ik me echt bij kan aansluiten.

even voorstellen: ben 28 jaar
    okt 2009: miskraam op 6,5 weken + curretage
    maart 2010: vroege miskraam
    april 2010: zwanger
    22 sept 2010 bevallen op 24 weken van een prachtig zoontje Jente. hij is in mijn armen esgtorven. ik heb een zwakke baarmoederhals.

Ik zou graag hier wat van ideeen wisselen met vrouwen die ook graag terug zwanger willen worden, maar tegelijk ook bang hebben.

Liefs
  • hey belleke
    ik vind het erg voor je ik heb in feb 2010 een miskraam gehad van 5 weken maar dat verhaal van jou is echt heel erg gr ad
  • dat van jou blijft ook erg en waarschijnlijk blijft bij jou de angst er ook wel in
    ik weet nu al dat mijn volgende zwangerschap enorm zwaar zal worden
  • ja dat wel als je eenmaal een miskraam hebt gehad dan hen je de angst altijd gr ad
  • ik geef je de raad van met je gynecoloog te spreken. wat zijn de voor- en nadelen van een eventuele zwangerschap. wat indien je zwanger bent, welke voorzorgsmaatregelen? eventueel heel de zwangerschap plat liggen?

ga eventueelvoor een second opinion bij een tweede gynecoloog.

ik wens je in elk geval veel sterkte!
  • hoi, heb ik gedaan hoor met ne prof in leuven en ene in tienen.

zocht eiegnlijk gewoon vrouwen die wat mee wouden praten over hun angst als ze terug zwanger zijn enzo

gr
  • Belleke, ik vind het heel erg wat jij al allemaal hebt moeten meemaken!
    Wat zegt je gynaecoloog i.v.m. een nieuwe zwangerschap? Ze gaan je dan extra goed opvolgen zeker?

Ik heb vorige week een curettage ondergaan. Ik was toen 9 weken zwanger. Vruchtje was gestopt met groeien kort na de echo van 6 weken... We zijn al door een hel gegaan. Maar ondertussen gaat het iets beter...
    Ik wil vooral verder gaan met mijn leven en terug voor een volgende zwangerschap gaan! Maar dat gevoel is natuurlijk ook dubbel, ik wil dit niet nog eens meemaken... Binnen 2 weken moet ik op nacontrole naar de gyn en ze zei dat we dan alles gaan bespreken hoe het verder moet. Daar ben ik ook een beetje bang voor...

Ik zit nu ook op het "soms gaat het mis" onderdeel... Daar vind je lotgenoten...
  • Hallo Belleke!

Ik snap je angst volledig! Ik twijfel enorm of ik aan een tweede kindje zou beginnen al dan niet. Ik heb eerst een miskraam gehad op 9 weken in 2008, na een jaar proberen. Dan pas opnieuw zwanger na een jaar. Er zijn enorm zware complicaties opgetreden tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk weken te vroeg per ambulance overgebracht naar een universitair ziekenhuis en bevallen dmv spoedsectio onder gehele narcose. Het was een zware zwangerschap en een zwaar herstel, gelukkig met een goede afloop.
    Artsen proberen me voorzichtig te vertellen om 2 keer na te denken over een volgende zwangerschap en proberen de wens telkens te omzeilen...Dus ik besef maar al te goed dat men het herhalingsrisico liever zou vermijden. Ik ook uiteraard, maar soms verlang ik zo naar een tweede kindje. Dus, Belleke, ik begrijp je angsten helemaal.
    Hoe ga jij (of anderen) hiermee om? Is het ook zo'n emotionele warboel?

Groetjes

Isabelle
  • dank jullie voor de reactie

gisteren terug een pos zwangerschapstest vandaga uitslag van bloed en waardes zijn heel laag dus huisarts vreest opnieuw voor een miskraam moet morge terug bloed laten trekken.

ik neem progesteron bij telkens na men eisprong om vroege miskramen te voorkomen, alleen vrees ik dat het dus nu niet geholpeen heeft , als ik ooit terug week 12 haal krijg ik een cerclage en is het zo goed as platte rust houden tot week 32.

eerlijk weet het soms ook niet meer. Zit er nu echt wel onder door en de stomme vraag waarom? blijf ik me stellen.

gr
  • Hey Belleke,

Ik zie dat je zwanger bent!! Zo snel raak!! ik duim heel hard dat het dit keer goed gaat!! Het is je van harte gegund!!

Ik zie ook dat je uitgerekend bent voor 31/7, wel indien ik zwanger ben ben ik ook uitgerekend voor 31/7 smile.gif
  • Lang getwijfeld of ik hier zou reageren maar ga het toch doen...

Wij gaan ook met angst een volgende zwangerschap aan, zwanger worden, zwanger blijven, het was voor mij allemaal zo vanzelfsprekend, tot ons 4 kindje op 12 augustus dit jaar overleed tijdens de bevalling door een volledige placentaloslating, ik was 38w6d, meer kan je lezen op m'n profiel...

Aangezien het verlangen naar een kindje hier enorm blijft hebben we de stap gezet om toch voor een 5de kindje te gaan, mijn gyn zegt dat het normaal is dat het 9 maand angst zal worden aangezien het bij mij pas op het allerlaatste fout liep. Ik zal bij een zwangerschap dan ook tss week 37 en 38 een kz krijgen, dit omdat ik met een herhalingsrisico zit...eerlijk, de gedachte aan een zwangerschap doet me al huiveren, toch kan ik het niet van me afzetten dat ik persé nog een kindje wil...

Eens zwanger moet ik cardioaspirine slikken en progesteron nemen, ik hoop dat een zwangerschap geen maanden uitblijft, maar hoop nog meer dat de natuur ons dit keer wel gunstig gezind is...

Ik duim heel hard voor je dat het dit keer helemaal goed gaat! hug.gif

Marijke
  • Hallo, hier ook veel meegemaakt(zie profiel). Na 12 wken een mk gehad, een curretage ondergaan en in feb.2010 terug een curretage. En toch hebbenbeslist om ervoor te gaan. De schrik zal altyd wel blijven. Ikheb voor 2 dingen schrik;een zwangerschapsvergiftiging(heb het gehad bij mijn oudste) en een miskraam. Maar we moeten positief denken en hopen dat alles goed zal gaan deze keer. Ik begrijp je dus volkomen.
  • sterkte aan iedereen.

ja ik blijf bang hebben , maar deze keer voelt anders dan dan de vorige zwangerschappen. ik weet niet als we dat zelf kunnen voelen as mama, maar voel me anders
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld