ovulatie goed voelen maar na 8 maand nog niet zwanger

• ovulatie goed voelen maar na 8 maand nog niet zwanger

Dag iedereen,

Ik probeer al een 8 -maand zwanger te geraken van mijn 4de en zit nu met vele vragen. Bij mijn andere 3 kinderen was ik na ronde 1 of 2 al zwanger.
    Ik voel mijn eisprong heel goed omdat ik dan pijn heb en deze berekening klopt dan wel.
    Ik klus dan paar dagen voor de eisprong, op de dag van eisprong en een paar dagen na de eisprong.
    Wat mij wel opgevallen is: mijn menstruatie begint heel lichtjes gedurende 3 dagen dan 2 dagen stopt het bloedverlies volledig en dan begint het bloeden veel heviger. Vreemd toch?
    Ik heb een afspraak bij de gyne maar pas over 2 maand

Iemand een verklaring, idee├źn?

Bedankt
  • ik wou dat ik je kon helpen maar klinkt wel raar ik zou zeker eens bij de gyn langs gaan mss heb je een cyste of zo iets
  • bedankt voor je reactie...ja heb een afspraak bij de gyne binnen 2 maand, kon niet eerder krijgen.
    ik denk ook dat er iets niet klopt...
  • Heb zelfde voor ; 10 maand aan het proberen steeds beetje verlies, dan niets en dan hevig bloedverlies
    Heb 30okt een afspraak bij gyn dus dan kan ik mss meedelen wat ze mij vertelen wink.gif
  • hey

Ik ga ook naar ronde 8 en heb ook telkens wat verlies, maar eerder bruin dus ik heb er geen erg in, dan niks en dan breken ze door..
    Ik word deze ronde wel opgevolgd.
  • hoi,
    ik kan mijn eisprong ook heel goed voelen.ik heb ook ovulatietesten gebruikt en getempt.dus ken mn lijf inmiddels op mn duimpje en het kon niet missen dat we op de goede momenten vreeen.toch duurde het bij de 3e 14 maanden voor ik zwanger was en bij de 4e 12.
    mn menstruatiepatroon was bij tijd en wijle ook vreemd.een tijdje tussentijdse bloedingen gehad,dat kwam volgens de huisarts door ontregelde hormoonschommelingen,maar hoefde een zwangerschap niet in de weg te staan.meestal superregelmatig (28 dagen,eisprong op dag 18),maar soms opeens mn eisprong 2 weken later,of 4 dagen te vroeg ongesteld.volgens de huisarts allemaal niet verontrustend.en uiteindelijk is het toch elke keer wel gelukt.
    nu we voor een vijfde gaan zijn mn gevoelens erg gemengd.hoopvol omdat het 4 keer gelukt is dus waarom geen vijfde keer.maar ook bang dat het weer lang duurt of misschien zelfs helemaal niet meer lukt.
    zo is elke zwangerschap wel spannend denk ik,als het wat langer duurt.
    mijn menstruatie is de laatste tijd ook anders dan voorheen.laatste jaren was ik superheftig ongesteld vanaf de 2e dag,tot 6/7 dagen.
    de laatste 3 maanden is het opeens minimaal de eerste 4 dagen,dan 1 dag heel heftig,dan opeens weer weg,met af en toe een druppel.en na 8 dagen is het helemaal over.
    sinds 2 maanden zijn we dan bezig voor een vijfde kindje en sindsdien heb ik opeens ook weer af en toe wat bloedverlies vanaf 4 dagen na mn eisprong.al met al ben ik dus 2 weken per maand in de weer met mn menstruatie sad.gif.ik word er zo nerveus van.en geeft ook niet echt hoop.
    zwanger worden is zowiezo al spannend,maar als je cyclus raar doet geeft dat niet echt goede moed.nou hebben we geen haast,onze kleinste is pas 15 maanden en 3 jaar verschil zou ik wel mooi vinden.maar ik durf gewoon niet meer te wachten omdat ik bang ben dat het weer heel lang gaan duren en ik straks 40 ben en het nog niet gelukt is.dan maar liever wat eerder.maar dat zie ik zo ook niet gebeuren.
    ik probeer me niet druk te maken en hoop te houden,maar dat valt niet altijd mee.
    sterkte jullie!hopelijk is de afspraak bij de gyn alsnog overbodig.
  • Ik ga intussen bijna naar ronde 12 (volgende week). Heb nu al veel buikkrampen, dus regels zitten er aan te komen.
    Dan moet ik bloed laten trekken, echo met contrastvloeistof laten doen, nog eens sperma staal van mijn vriend, bloed bij hem laten trekken...
    En daarna? sad.gif ik kan aan niks anders meer denken. Ik wil weten wat me te wachten staat. Moet ik nog een half jaar proberen zonder hulp als ze niets vinden en tijd verliezen?

• Ik ken mijn lichaam op mijn duimpje, voel mijn ovulatie altijd, temp, etc... toch was ik pas zwanger na 42 maanden van mijn zoontje. Je hebt elke maand maar x% kans he, en dat is elke maand hetzelfde. Je kans om dus niet zwanger te zijn is altijd groter dan wel en soms heb je gewoon pech...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld