NOD september 2018

• @louise2017 : Bedankt! zou dan ook liever laten wegprikken want die kans zit er sowieso in als hij zo net weggaat met de pil ...
    Mijn miskraam was ondertussen bijna 2 weken geleden. Ik denk dat ik meteen opnieuw mocht beginnen als alle waarden op nul staan omdat ik PCOS heb. zou lang kunnen wachten op een gewone cylus ..

@lydia : ohnee sad.gif doet iedere keer pijn hé sad.gif hopelijk kunnen ze je helpen in het ziekenhuis!! ik duim voorje.
    inderdaad, heb ook al gedacht om eens gewoon rechtuit te zeggen en dat ze moeten ophouden met zo'n vragen te stellen. (maar ja eigenlijk wil ik niet dat iedereen weet dat we bezig zijn)
  • dag dames,

In juni heb ik een curerttage moeten laten uitvoeren. Ik was toen 9weken maar het hartje klopte niet. Op advies van gyn en huisarts hebben we 2maand gewacht om terug te proberen. 27augustus heb ik mijn 2de ms gekregen dus vanaf nu mogen we terug er volop voor gaan. De schrik zal er natuurlijk wel inzitten nu. Wij hebben reeds een zoontje van bijna 2jaar die ons elke dag doet glimlachen smile.gif

Mijn NOD is 26 september.
    Veel succes dames en hopelijk veel goed nieuws
  • @Lydia Ik ben ook eerlijk. In de hoop ze ons met rust zullen laten.
    Geen leuk nieuws voor jou maar eens ik geholpen werd bij fertiliteit
    kreeg ik meer hoop dat het wel zou goedkomen en ging alles veel sneller.
    Ik hoop het alvast voor jou. Wanneer wij weer kunnen starten zijn we ook 14
    maand verder. Ik duim!

@juliette Veel succes gewenst!
  • Bedankt ladies! Erover praten is een opluchting. Dan laten ze je inderdaad verder met rust en hoef ik niet te liegen. Telkens ik moest liegen ging er een steek door mijn hart. We zien wel...

Succes iedereen!
  • Hallo iedereen,
    Van die mensen met hun opmerkingen hebben ze overal. Laatst op een playdate met mijn dochter duwde iedereen haar baby ook in mijn handen. Want dat staat zo goed. Ik kan de mensen dan niet in de ogen kijken. Ik zeg dan altijd dat ik snachts graag slaap, dat is ook de waarheid. Hier momenteel nog geen echte symptomen, zelfs mijn borsten voel ik niet. Wel heel de dag koude voeten, ook al ga ik een uur wandelen of neem ik een warm bad, daarna weer onliddelijk koude voeten. Misschien toch een symptoom? Morgen is het 2 dagen voor mij NOD dus volgens mijn zwangerschapstest ( prelude) kan ik dan testen. Als het negatief is ben ik toch alvast voorbereid op het bloed want maandag is de vakantie voorbij en ik wil niet weer half wenend op het toilet op het werk zitten. Daarnaast is er juist vandaag een nieuwe vroedvrouw praktijk opengegaan om de hoek van onze straat. Dat zou toch wel ideaal zijn, niet ?! Ik zie het als een positief teken. Nu morgen nog twee streepjes.
  • Het is en blijft een emotionele achtbaan, ongeacht op welk nieuws je zit te wachten. Ik wilde dat ik door het schermpje heen iedereen een knuffel kon geven (dan maar virtueel hug.gif).

Ik heb, toen eenmaal het besluit fertiliteitskliniek genomen was, me ontpopt als een ware tijger-mama to be. Mijn lijf, mijn regels (en natuurlijk geld hetzelfde voor vriendlief) In verband met mijn vrijwilligerswerk en op werk van vriendlief moesten we nu toch het een en ander gaan delen, zodat het wat makkelijker te begrijpen is wanneer iets even wat anders loopt dan normaal (vrij voor afspraken, vermoeidheid, last van onderzoeken enz.). Een heel beperkt clubje weet er dus van, maar ze hebben gelijk de gouden regel te horen gekregen. Als er iets te melden valt, dan horen ze dat van ons. Tot die tijd, gaat het leven gewoon door, en hoeven ze ons echt niet met zijden handschoentjes aan te pakken, maar denken ze wel 10 x na voordat er een opmerking geplaatst word (want bij domme reacties zien ze gelijk de tijger in mij). Zo nu en dan komt er een geïnteresseerde vraag bv van schoonpa, of vriendlief ook wel getest is, want ook hij is belangrijk wink.gif , of wanneer we een volgende afspraak hebben. Logische vragen dus, die voor ons ondersteunend voelen.
  • @Nina Koude voeten en handen was een van mijn 1e symptomen in mei! Ik heb daar anders nooit last van en toen wel. Kan dus een positief teken zijn smile.gif

Ik zit ondertussen in de rollercoaster van de wachtweken: het ene moment denk ik vanalles te voelen en daarna heb ik er weer helemaal geen vertrouwen in...
    Mijn borsten zijn gevoelig (maar zijn dat bij mij wel vaker, zelfs toen ik nog aan de pil was had ik hier last van), ik heb weer veel puistjes (maar ook dat heb ik wel vaker), en ik voel allerlei steekjes in mijn onderbuik (wat ook door iets anders veroorzaakt kan worden)... De hel!

Ik heb trouwens een vraagje voor jullie. In hoeverre houden jullie rekening met wat jullie eten tijdens de wachtweken? Ik drink dan nooit alcohol en eet gezond, maar met rauwkost op restaurant of in broodjeszaak en met kazen en vis hou ik geen rekening. Ook drink ik gewoon water van de kraan. Of zou ik daar beter wel rekening mee houden? Van zodra ik pos test zou ik dat uiteraard wel doen.
  • @Bieke83 Daar hield ik ook allemaal geen rekening mee tijdens de wachtweken. Er is in het begin ook nog geen bloedband mocht je zwanger zijn dus op die manier kan alcohol dan geen kwaad. Het wordt natuurlijk wel afgeraden omdat het invloed kan hebben op de vruchtbaarheid.
    Water van de kraan in België is even gezond als flessenwater, tenzij het een oude woning is waar er nog loden leidingen zijn? In geval van loden leidingen wordt het wel afgeraden om van de kraan te drinken. Ik denk als je gewoon ik niks overdrijft en een beetje probeert gezond te leven, dat het wel ok is wink.gif
  • @Dreamy Bedankt voor je reactie! Stelt me gerust smile.gif
  • @Bieke83 Die wachtweken, zelfs lezen wat jij schrijft voelt alsof ik er zelf in zit. Doordat ik een cryo terugplaatsing heb deze keer duren de ww slechts 8 dagen. Toch een klein voordeel.

Wat eten en drinken betreft: ik drink sinds november al geen druppel alcohol meer. Is soms heel lastig maar na al die ontgoochelingen en miserie heb ik er echt alles voor over.
    Groenten extra wassen of vermijden buitenshuis doe ik niet tijdens de wachtweken. Had dat eens gevraagd en ze zei toen van daar pas rekening mee te houden bij een positieve test.
  • Als je trouwens soms over iets twijfelt of het mag of niet kan je altijd eens checken op www.gezondzwangerworden.be dat is een site van de overheid met betrouwbare informatie. Werd me destijds ook aangeraden door vroedvrouw, want je leest zoveel verschillende info op internet anders.
  • Ik houd er wel rekening mee, soort van. Door een maagaandoening ben ik erg gevoelig voor alles wat je als zwangere niet mag eten en drinken. Dus eigenlijk is het heel gemakkelijk voor mij om nu al te eten als een zwangere. Wel een voordeel, mocht het een keer (hopelijk heel snel) raak zijn, dan is de overgang voor mij eigenlijk niet aanwezig bigsmile.gif
  • @Dreamy Merci voor deze link. Heb hem direct bij mijn favorieten opgeslagen smile.gif

@SV8 Ik ben blij dat ik niet als enige dol draai tijdens de wachtweken... er niet te veel mee bezig zijn, zeggen ze dan... Ik ben er lang in geslaagd er niet te veel mee bezig te zijn, maar ben daardoor absoluut niet sneller zwanger geworden (pas na 20 maand) dus dat heb ik ok al lang opgegeven, haha!
  • @Butterfly2Bloom Dat snap ik. En het zal je idd de stress besparen van wat nu wel of niet mag wanneer je een pos test in handen hebt smile.gif
  • Grappig. Ik eet ook als een zwangere.. dus bij mij zouden ze al niets doorhebben tongue.gif
    Hier net de w8weken in gegaan ... Maar ik wacht er niet op hoor, na al die teleurstellingen voelt het niet alsof het nog natuurlijk gaat lukken. Ach, nog veel klusjes in en rond het huis de komende maand en m'n zoontje z'n eerste verjaardag die eraan komt.
    Ik had zo gehoopt zwanger te zijn tegen z'n eerste verjaardag en in't begin leek het bijna vanzelfsprekend dat ik tegen dan toch wel zwanger zou zijn.
    Maar nu voelt het aan alsof het een reuzegelukstreffer zou zijn. Dat gaat toch wel even een confronterende dag zijn...
  • Hier deze morgen alvast een negatieve test. Deze week dus de menstruatie afwachten.
    Qua voeding drink ik geen alcohol ( nooit eigenlijk) rauw vlees, gerookte vis en kaas op basis van rauwe melk vermijd ik ook wel. Verder probeer ik heel gezond te eten maar met de vakantie nu wordt er wel elke dag een ijsje gegeten en gezondigd met brood met het idee van wat los te laten en wat meer te genieten en minder te stressen.
  • @liemke1709 Ik vrees dat wij vrouwen vaak de fout begaan om een deadline vast te leggen voor onszelf. We bepalen tegen wanneer we zwanger willen zijn, en elke ronde dat het niet lukt zakt de moed ons in de schoenen. Ik heb hier lang geen last van gehad, maar sinds mijn MK doe ik dat dus ook. En als ik eerlijk ben, is mijn deadline deze ronde, dus de 3e ronde na de MK... Ik probeer het echter los te laten, en mezelf moed in te spreken door feit dat gynae had beloofd er voor te zorgen dat zwanger worden nu geen 20 maand zal duren (Ik mag het hopen!). Maar toch tel je de rondes mee in je hoofd, waardoor je dus in de put geraakt.
    Een vriendin van mij had ook zoiets. Zij wilde absoluut dat er een leeftijdsverschil van 2 jaar tussen haar 2 kindjes zou zitten. Uiteindelijk is het 3 jaar geworden. Dit heeft voor de nodige frustraties gezorgd, maar eens ze zwanger was is alle stress van haar schouders gevallen, en nu is ze perfect gelukkig met haar gezinnetje. Ik ben ervan overtuigd dat dat bij jou ook het geval zal zijn smile.gif
  • @Nina jammer! Ik hoop alsnog dat je regels niet doorkomen en dat je over enkele dagen toch nog positief test. Bij mij was dat zo in mei. Zondagmorgen neg gegest, dinsdagavond een tuurstreepje (zo frustrerend!) En uiteindelijk vrijdagnamiddag positief.
  • @SV8 mag ik vragen in welk ziekenhuis jij je behandeling hebt? Ik moet steeds 10 dagen wachten voor de bloedafname, ook bij een cryo terugplaatsing van dag 6 (door de pgd is bij mij alles blasto). En zolang ik utrogestan neem, komen mijn menstruatie niet door, dus de wachtweken duren hier steeds 10dagen.. Ik ga naar UZ Gent (is ook onze enige optie gezien ze daar enkel de pgd kunnen toepassen voor de afwijking waarop ze moeten onderzoeken, Jette kan dit niet doen)
  • Mama Emromi* - 35 jaar - vierde kindje - poging 1 na 🌟 - NOD ?
    Dreamy - tweede kindje - ronde 1 - NOD 3/9
    JAR - tweede kindje- IVF 1.3 - NOD 3/9
    SpookjeFee - 31 jaar - tweede kindje - ronde 8 (ronde 1 na MK) - NOD ??
    WSC - 33 jaar - 3 e kindje na 1 sterretje - ronde 1 - NOD 5/9
    Nina - 32 jaar- 2e kindje - ronde 2 - NOD 4/5
    Bieke83 - 35 jaar - 1e kindje - ronde ? (3 na MK) - NOD 9/9
    Liemke1709 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 14/9
    Sv8 - 34 jaar - 1e kindje - ivf ronde 1.1 - NOD 14/09
    Susuwatari - 30 jaar - 2e kindje - NOD 15/09
    Jamima - 32 jaar - 4de ronde - NOD 19/09
    Jazmin - 29 jaar - 1e kindje - ronde 2 na MK NOD 24/9
    Lydia - 28 jaar - 1e kindje - ronde 4 na MK (14) - NOD 27/9

Dag dames, heb me ook maar toegevoegd, we zijn er weer aan begonnen. Spannend smile.gif.
    @Dreamy wij hebben voor ons eerste hier ook nog samen gezeten wink.gif proficiat met je nieuwe zwangerschap bigsmile.gif.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld