NOD september 2018

• @Jamima bij mijn dochter heb ik zo tot mijn 13 weken bloedverlies gehad. Steeds zeer veel en hevig om dan paar dagen minder te zijn en uiteindelijk terug te herbeginnen. Ik bleek een bloedklonter in mijn baarmoeder te hebben zitten, vandaar het hevige bloedverlies.
    Er kunnen nog tal val redenen zijn. Dus hoe sneller je controle hebt hoe beter. Ik duim voor je mee dat het goed afloopt! Want die onzekerheid is moordend, ik weet er alles van. wink.gif

@dreamy volgens mij klopt dat dit niet wat je zegt van die 2 eitjes, je menstruatie is toch je baarmoederslijmvlies dat afbreekt? Dus als er 1 bevrucht is, mag je baarmoederslijmvlies niet afbreken.. geen idee wat er dan met dat 2de eitje gebeurt trouwens. Mocht ik hier toch verkeerd in zijn, verbeter me gerust. smile.gif
  • Positive thinking thumbup.gif merci voor de steun dames, doet me ontzettend veel momenteel
  • @Jamima een kleine poging om je gerust te stellen: het kan wel degelijk dat je je maandstonden hebt en toch zwanger bent! Mijn schoonmama heeft dit gehad, en had daardoor pas na 5-6 maand door dat ze zwanger was. Al die tijd bleef ze gewoon haar maandstonden krijgen.
  • doet me deugd dit te lezen, met die positieve test in mijn handen te hebben heb ik zoveel schrik dat het misloopt nu.
    Het is zon rollercoaster geweest maar ik had dan toch gelijk dat mijn lichaam raar deed en er iets niet klopte.
  • @JAR Ja dat is ook weer waar wat je daar zegt. Geen idee wat er in zo'n geval dan gebeurt inderdaad.
  • @Jamima Amai dat klinkt idd vrij heftig. Ik duim mee met de andere dames voor een goede afloop! thumbup.gif

@Nina en @Lydia Hoe gaat het ondertussen nog met jullie?

• NOD beetje aangepast na bezoekje aan de gyn vandaag. Gelukkig paar dagen naar voor.

Lydia - 28 jaar - eerste kindje - poging 3 na MK (13) - NOD 1/9
    Mama Emromi* - 35 jaar - vierde kindje - poging 1 na 🌟 - NOD ?
    Dreamy - tweede kindje - ronde 1 - NOD 3/9
    JAR - tweede kindje- IVF 1.3 - NOD 3/9
    SpookjeFee - 31 jaar - tweede kindje - ronde 8 (ronde 1 na MK) - NOD ??
    WSC - 33 jaar - 3 e kindje na 1 sterretje - ronde 1 - NOD 5/9
    Nina - 32 jaar- 2e kindje - ronde 2 - NOD 4/5
    Bieke83 - 35 jaar - 1e kindje - ronde ? (3 na MK) - NOD 9/9
    Liemke1709 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 14/9
    Sv8 - 34 jaar - 1e kindje - ivf ronde 1.1 - NOD 14/09
    Jamima - 32 jaar - 4de ronde - NOD 19/09
    Jazmin - 29 jaar - 1e kindje - ronde 2 na MK NOD 24/9
  • @Jamima wauw, leuk nieuws. Hopelijk zijn de waarden goed maandag, zal nog een spannende weekend worden!
    Ik dacht ook dat ik mijn regels had, had ook bloedverlies, wel minder dan anders. Ik duim voor je! Aangepast door BLBL op 31/08/2018 16:03
  • @dreamy : dikke proficiat, geniet ervan!!
    @jamina : hopelijk zijn je waarden goed volgende week en bevestigen ze je test !! smile.gif ik duim.

Hier vandaag terug controle (bij andere gynaecoloog dan de 3 keer ervoor)
    Eerst zegt ze, volgende week terug bloed nemen en als de waarden op nul staan, mag je meteen starten terug met clomid. je hoeft niet te wachten op een cyclus. (ik was natuurlijk al blij dat we zouden opnieuw kunnen beginnen)
    daarna vraagt ze : Wil je dat ik nog eens kijk ?? (Kon het bijna niet geloven, ze vroeg dat aan mij?? Kdacht natuuurlijk, vorige keer zeiden ze dat ze langs beide kanten iets zag (waarschijnlijk een cyste in de eileider)
    Dus ze kijkt dan en zegt ja inderdaad er zit daar nog altijd iets, een cyste op je eierstok .. (dus blijkbaar niet eileider).
    Haar voorstel is nu om terug te beginnen met de pil voor eventjes (om zo de cyste af te breken ... )

Pff, ik zou morgen eens bellen naar mijn oude gynaecoloog (waar ik vroeger woonde) voor een second opinion.
    Wat denken jullie ???
  • @bruggegirl ik heb vroeger ook 3 x cystes gehad en moest daarvoor ook de pil nemen zodat deze afbrak. Maar ik zou ook eerst bij je andere gyn horen voor mss een betere oplossing??
  • @jamina : bedankt voor je reactie!! weet je nog hoe lang je de pil moest nemen dan ? ze zegt beginnen 1 maand (maar ja wat is de garantie dat hij zal weg zijn .. sad.gif )
    Wil zo snel mogelijk opnieuw beginnen, wil geen maanden verliezen!
  • @Bruggegirl op fertiliteit zeggen ze ook altijd 1 maand de pil nemen.. Dus denk dat dat de standaardbehandeling is helaas..
  • @Bruggegirl Ooh niet leuk he dat wachten. Ik wou er ook direct weer voor gaan maar helaas.

@Jamima Amai super nieuws! Ik hoop dat alles goed gaat.
  • @jar : bedankt voor je reactie !! content.gif

@gene : inderdaad, kwil niet blijven stilstaan bij het feit dat m'n droom aan stukken is geslagen, kwil er terug voor gaan.
    Maar heb gewoon geen goed gevoel bij de consulaties. eerst ist een cyste links dan rechts, dan beide kanten, maar zeker eileider. vandaag iemand anders die zegt eierstok. en die me gewoon vraagt "Wil je dat ik eens kijk?"
    Waarom was ik daar anders?
  • @Bruggegirl Er is vandaag een mama van een kindje op me afgestapt die mijn
    buik aanraakte en die zei hoe was je vakantie? Nog geen baby?? Ik heb geen zwangere
    buik dus daaraan ligt het niet. Ben emo weggestapt. Sommige mensen hé!

Ja ik wil ook verder. Ik verlies 3 maanden nu... aangezien ik 2 weken al met miskraam had gesukkeld.
    Denk dat cyclus nu pas zal opstarten dus tellen vanaf vorige week vrijdag.
  • @Gene mensen bedoelen het goed maar kunnen heel gemeen overkomen. Zo had ik vorig weekend een verjaardagsfeest bij vrienden thuis en 3 vrouwen kwamen naar mij, legden hun hand op mijn buik en vroegen awel ben je zwanger?? ik wist niet wat ik hoorde. Bleek dat een vriend was gaan rondbazuinen dat ik wss zwanger was omdat ik op het etentje enkele dagen daarvoor geen alcohol dronk (ik was gewoon bob) T ging snel de ronde blijkbaar.

@Bruggegirl hier idd ook 1 maand moeten slikken. en niet leuk nee, is weeral tijd bij...zo denk ik ook. maar beter die cyste zo snel mogelijk weg zodat je sneller zwanger kan worden natuurlijk
  • @gene : echt niet te doen he! Mensen moeten leren geen zon domme vragen te stellen!!
    En zeker nu deze periode 😞 dat doet echt pijn gewoon !!
    Collega vroeg waarom ik 2 weken afwezig was door ziekte, haha of ben je zwanger misschien?
    Andere collega heeft een kindje en men andere collega kijken dan naar mij en Ebje zo dan geen zin? Ben je niet Jalours?
    Pfff en dan zeg ik : nee nee toch nog nie direct. Terwijl vanbinnen ik kappot ben.
    Maandag terug gaan werken na 5 weken thuis. Ik weet nie als ik zon opmerkingen ga aan kunnen nu.

@jamina : jouw cyste was dus effectief weg na 1 maand ? Inderdaad niet leuk. Kwil wel dat alles snel opgelost is maar wil graag wat garantie 😢
  • @Bruggegirl Ik had ook een cyste van 6cm op eierstok. Ofwel een maand de pil ofwel laten wegprikken. Keuze was snel gemaakt. De avond van het wegprikken, mocht ik terug verdergaan met hormonen.
    Ik heb niet alles gevolgd maar na een miskraam raden ze je vaak toch wel aan een maand pauze te nemen voor de zekerheid.
    Na mijn curettage moest ik 3 maand wachten, na de andere miskramen 1 maand. Tenzij je methotrexaat hebt gehad bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Toen moest ik ook 3 maand wachten.
    Succes!
  • Ik kreeg gisteren jammergenoeg al mijn regels... Cyclus is dus te kort geworden sedert miskraam... Op naar maand 14. Dinsdag naar de fertiliteit sarts.

Mensen kunnen heel gemeen zijn. Ik zit nu zo diep dat al wie ernaar vraagt de waarheid zal horen. Ze zullen de volgende keer wel 2 keer nadenken voor ze iets vragen.

Succes iedereen!

• Mama Emromi* - 35 jaar - vierde kindje - poging 1 na 🌟 - NOD ?
    Dreamy - tweede kindje - ronde 1 - NOD 3/9
    JAR - tweede kindje- IVF 1.3 - NOD 3/9
    SpookjeFee - 31 jaar - tweede kindje - ronde 8 (ronde 1 na MK) - NOD ??
    WSC - 33 jaar - 3 e kindje na 1 sterretje - ronde 1 - NOD 5/9
    Nina - 32 jaar- 2e kindje - ronde 2 - NOD 4/5
    Bieke83 - 35 jaar - 1e kindje - ronde ? (3 na MK) - NOD 9/9
    Liemke1709 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 14/9
    Sv8 - 34 jaar - 1e kindje - ivf ronde 1.1 - NOD 14/09
    Jamima - 32 jaar - 4de ronde - NOD 19/09
    Jazmin - 29 jaar - 1e kindje - ronde 2 na MK NOD 24/9
    Lydia - 28 jaar - 1e kindje - ronde 4 na MK (14) - NOD 27/9
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld