NOD september 2018

• @Bieke83 Ik sta in het onderwijs dus ik begin sowieso maar maandag.
    Ben vandaag al lang geweest en als ze me vroegen hoe was je vakantie
    moest ik beginnen wenen. Kan niet doen alsof. Heb liever niet dat
    ze het weten maar mijn emoties heb ik niet in de hand. Het komt wel goed.
    Ik ga proberen 2 maand genieten samen met mijn ventje en weekendjes weg plannen.
  • Veel succes maandag Gene, goed dat ze het weten. Hoe gaat het met het herstel, waarschijnlijk nu minder pijn? Fysiek bedoel ik, psychisch blijft het zwaar hè... Knuffel 💗

Hier gisteren eindelijk mijn duiveltjes gekregen... Maar september moeten we ook aan ons laten passeren aangezien ik pas begin oktober de bloed resultaten weet. Maar bij ons te belangrijk, ik wil niet opnieuw mijn babytje verliezen...
  • @'Mama Emro' De pijn is veel beter. Ook geen bloeding meer. Als ik zo ga wandelen
    dan begin ik wel last te krijgen aan onderrug en zo’n soort druk onderaan.
    Ondertussen begrijp ik wel dat je lichaam moet helen. Heb gelezen dat je slijmvlies
    moet opgebouwd worden na een curretage anders krijg je mss weer een miskraam.
    Wil dat vermijden.

Welke bloedresultaten zijn dat?
  • @Gene het waren bloedstollingstesten. Controle of ik geen bloedklontertjes aanmaak en er zo voor gezorgd heb dat er infarctjes ontstonden in mijn placenta. Indien ik dan opnieuw zou zwanger worden dan moet ik bloedverdunners nemen en fraxiparine inspuiten.
    Ik begrijp jou volledig dat het wachten een grote domper is, maar zoals je zegt, je lichaam moet inderdaad weer even recupereren... Knuffel 💗
  • @'Mama Emro' ik ben blij voor je dat de duiveltjes er eindelijk zijn! En hopelijk nu terug een normale cyclus. Hebben ze daar iets van gezegd, hoe lang het zou duren voor je een normale cyclus hebt?

@Gene Ja je lichaam moet echt wel herstellen. Ik heb een miskraam gehad die spontaan op gang is gekomen en die ongeveer een week geduurd heeft (wel daarna nog effe zwangerschapshormoon in mijn lichaam gehad), en ik had ondanks het 'vlotte verloop' van de MK ook nog wel even last van mijn rug. Na een maand ongeveer ging dat beter. Tot mijn regels er toen doorkwamen, toen deed alles een dag of 3 weer serieus zeer.
    Ik heb het toen wel op mijn werk laten weten van mijn MK. Ik kan zoiets ook absoluut niet voor mij houden, aan mij zie je ook absoluut dat er iets scheelt. En ik zou er terug zo open over zijn. Zoveel steun en begrip dat ik gekregen heb, het ontroert me nog als ik eraan denk. Dat gezegd, ik ben jaren terug ook in het onderwijs gestart (werk nu al jaren in de prive) en ik weet dat het niet altijd evident is om daar zo open te zijn. Misschien ben je ook nog niet benoemd, of werk je voor een grote school met heel veel collega's. Wacht gewoon af hoe het loopt volgende week. En probeer nu nog vooral goed uit te rusten.
  • Vandaag terug getest en streepje is donkerder smile.gif
    Na het weekend ga ik bij de huisarts om bloed te trekken.

Ik hoop dat er snel dames mogen volgen! Toitoi iedereen thumbup.gif candle2.gif
  • @Dreamy Wauw super! Proficiat en geniet ervan!
  • @Dreamy Proficiat! Maar als ik naast uw naam ‘ronde 1’ zie staan dan vloek ik toch ook eens serieus!

Ik mag morgen op controle, hopelijk alles in orde voor een terugplaatsing volgende week ergens.
  • @SV8 Dat kan ik begrijpen hoor. Ik wil niemand voor de borst stoten.
    Ik hoop dat je ook snel goed nieuws mag krijgen!
  • @Dreamy Wauw, wauw, wauw! Super nieuws voor je happy.gif
  • @Dreamy dikke proficiat!!

Ik kom even klagen, vooral over mijzelf eigenlijk tongue.gif
    Het is nu 4 weken nu de curretage, en nog steeds geen MS gehad. Geen idee of mijn cyclus al terug opgestart is, of hoever ik in mijn cyclus zit. Stiekem hoop ik dat ik al terug zwanger ben. Ik weet dat de kans klein is, maar ik krijg dat hoop-knopje maar niet uitgezet. Het heeft ook geen zin om te testen, want als de HCG nog niet volledig uit mijn lichaam is test ik misschien positief hoewel ik helemaal niet zwanger ben. En ik denk dat de teleurstelling dan alleen maar groter zal zijn.
    Volgende week woensdag op nacontrole naar de gynea, hopelijk weet ik dan iets meer. Hoewel ik toch bang ben dat ik teleurgesteld zal zijn.
  • @SpookjeFee Beu hé. Ik begrijp je volledig je weet totaal niet waar je zit.
    Ik had gisteren gelijk zo pijn gelijk eisprong. Ik heb wel getest en had paar dagen geleden
    een mini lichte streep nog. Ik heb wel het vruchtje al verloren 7 augustus. Ik wil
    vrijen met een condoom. Heb een beetje schrik. Ze zei wachten tot natuurlijk cyclus
    voorbij is maar dat is mss enkel voor de hormonen die ik moet nemen. Ik heb 18
    september een afspraak en heb zoveel vragen. Ze hadden mij wel gezegd 4-5 weken na curretage.
  • @Gene ik heb op 3/8 een curretage gehad, vruchtje was toen al 2 weken gestorven.
    Gynea zei tegen mij dan weer dat we er terug voor mochten gaan zodra de bloedingen gestopt waren. Maar als ik zo eens wat google, hangt dat advies blijkbaar heel hard van gynea tot gynea af. Ergens heb ik "spijt" dat ik niet een maandje de pil heb genomen, dan had ik nu misschien meer zekerheid gehad over mijn cyclus. Die onwetendheid en dat wachten is zo frustrerend!
  • @SpookjeFee Inderdaad! Ik heb dat ook enorm gelukkig ga je meer weten
    als je naar de gyneacoloog gaag. Ik kijk daar ook naar uit. Ga wat geruster zijn dan.
    Nu probeer ik het wat los te laten. Na een jaar er elke dag mee bezig te zijn laten
    we het nu een maar maanden los. Veel succes, het komt goed!
  • De eerste cyclussen kunnen inderdaad volledig ontregeld zijn, ik wou ook geen pil nemen en de natuur zijn gang laten gaan. 56 dagen moeten wachten op menstruatie maar nu wel het gevoel dat (beetje raar gezegd sorry) ik volledig op punt word gezet vanbinnen want ik heb de duiveltjes wel zéér sterk... Na wat het lichaam moet meemaken is dat misschien eens niet zo slecht denk ik dan...
  • Ik heb een hele duidelijke positieve zwangerschapstest in handen MAAR ik ben al 11 dagen ongesteld cry.gif
    ik heb naar men genecoloog gebeld, ze vroeg om vandaag nog bloedafname te doen voor HCG waarden zodat we weten hoever ik ben.
    Maandag belt ze me terug en op basis daarvan weet ze wanneer ze een echo kan doen. Ik moest me nog niet teveel zorgen maken zei ze dit kan ook innestelingsbloed zijn, dit varieert van vrouw tot vrouw.
    Ik ben echt in shock En geen goed gevoel bij. maar ik hoop uit men hart dat alles goed uitdraait. candle.gif
  • @Jamima Wow wat dubbel!! Het feit dat je positief test wil toch zeggen dat er voldoende hcg waarneembaar is hé. Maar wel verwarrend die maandstonden. En is het even hevig als je maandstonden anders of meer spotting? Hopelijk heb je snel resultaat van bloedafname. Ik duim! candle2.gif
  • Ik heb gewoon mijn maandstonden gehad zoals normaal, enkel dat ik nu al enkele dagen nabloed. heel weinig en donker. Maar ik geloofde nooit dat je kan zwanger zijn en terwijl ongesteld kan zijn, ik ben echt verschoten. Om half 3 kan ik terecht voor de bloedafname, maandag de resultaten en dan daarna weer contact met de gyn.
  • Nee inderdaad in theorie zou je dat niet verwachten maar ik heb het nog wel al gehoord... Er zijn altijd uitzonderingen waarbij het wel kan, bijvoorbeeld als je twee eitjes had en er 1 bevrucht is maar het andere niet? Ik denk maar luidop, verder heb ik er geen ervaring mee.

Nog enkele dagen afwachten in spanning, ik duim voor je!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld