NOD september 2018

• @'Mama Emro' pfff ik kan me je frustratie zeer goed voorstellen! Met mij gaat alles goed, lief dat je het vraagt. Wij hebben beslist deze ronde geen ovu testjes te gebruiken. We zien wel wat deze ronde brengt, daarna schakelen we hulp in van de gynae. Wel proberen we het een beetje ludiek aan te pakken deze keer. Ik drink elke dag een glas granaatappelsap, mijn man neemt zinktabletjes, we eten extra veel vers fruit... We zullen wel zien of het iets oplevert smile.gif
  • @Gene, veel succes morgen!!
  • Dank u voor de reacties! Morgen kan ik het eindelijk
    achter mij laten. Sinds vandaag nog weinig bloedverlies hoop
    dus dat na morgen ook het bloeden zal ophouden en mijn cyclus weer opstart.
    Ik word binnenkort 32...ik heb het er wel lastig mee dat we ermee bezig waren
    op mijn 30ste en nog steeds geen goed nieuws. Ik heb het gewoon
    zelf niet in de hand. Al mijn collega’s hebben al kinderen op deze leeftijd
    en ik heb nog niets. Ik pin me enorm vast op die leeftijd...
    mss wel door de opmerkingen van mensen.
  • @Gene Veel sterkte en succes! Probeer niet aan de leeftijd te denken... Maar ik begrijp het wel. Ooit komt de dag!!!

Hier mezelf weer enorm voor de gek aan het houden... The mind is a powerful thing! Kan het dat ik 8 dagen na eisprong al pijnlijke borsten en lage rugpijn heb? Iemand ervaring? Ik voel me ook heel moe zodra ik stilval. Val ook wel moeilijk in slaap de laatste tijd. Mijn hoofd maakt me weer gek...
  • @Lydia Ja ik voelde me 9 dagen na de eisprong doodop, emotioneel en had
    last van pijnlijke borsten. Dag 11 testte ik al positief! Iedereen lichaam is natuurlijk
    anders maar ik gun het jou van harte!
  • Dank u voor de reacties! Morgen kan ik het eindelijk
    achter mij laten. Sinds vandaag nog weinig bloedverlies hoop
    dus dat na morgen ook het bloeden zal ophouden en mijn cyclus weer opstart.
    Ik word binnenkort 32...ik heb het er wel lastig mee dat we ermee bezig waren
    op mijn 30ste en nog steeds geen goed nieuws. Ik heb het gewoon
    zelf niet in de hand. Al mijn collega’s hebben al kinderen op deze leeftijd
    en ik heb nog niets. Ik pin me enorm vast op die leeftijd...
    mss wel door de opmerkingen van mensen.Gene @ Gisteren 18:20

@Gene Ik val toch even binnen om je een hart onder de riem te steken qua leeftijd! Ik pinde me er ook enorm op vast… mijn man heeft heel lang getwijfeld of hij wel een kind wou en toen zag ik de 30 passeren en begon me echt af te vragen of het nog wel voor ons was want ik was tenslotte al 30 en hij ging precies nog niet direct over de Streep getrokken worden. Mijn man is 2 jaar ouder trouwens.
    Toen hij eindelijk groen licht gaf duurde het nog 6 maanden vooraleer ik zwanger was en ik ben bevallen op 32jaar en 7 maanden tongue.gif
    Om de één of ander reden beginnen mensen ongeveer van die leeftijd te denken dat je dan geen kinderen wilt of kunt krijgen…. heel onze familie en vriendenkring stond met de mond vol en gaven bijna allen toe dat ze dachten dat het er bij ons niet van zou komen….
    In Belgie lijk je wel kinderen te moeten krijgen voor of op je dertigste… daarna wil je er oftewel geen of je zal wel problemen hebben dan om zwanger te worden. Ik woon nu in Frankrijk, helemaal in het zuiden, en hier is het heeeeeeeel anders. Kinderen voor je 30 is niet de norm en word zelfs redelijk vroeg beschouwd. De reacties hier waren heel anders! Pin je er dus zeker niet aan vast en laat je niet wijsmaken dat je leeftijd de zaken bemoeilijkt hug.gif
  • @HappyJ Bedankt voor je berichtje. Bij was het ook omdat mijn vriend niet
    wist of hij wel kinderen wou. Lang op hem gewacht en dan jaar proberen en nu
    een miskraam. Op mijn werk word ik er enorm mee geconfronteerd maar uiteindelijk
    geniet ik van de momenten die ik nog heb met mijn vriend. Ik hoor hun vaak alleen maar klagen
    over man en kids tongue.gif

Vandaag is goed verlopen. Ik voel me veel beter en het bloeden is ook geminderd.
    Ik was super emotioneel, echt mijn dagje niet maar na 18 dagen afzien kan ik eindelijk
    genezen.

Bedankt dames voor al jullie steun!

• @Gene goed herstel toegewenst!
  • De laatste kansen

Goedemiddag iedereen. Eerst even, voor iedereen die het kan gebruiken, een heeeeeeel dikke knuffel (ben best geschrokken van jullie verhalen).
    Wij zitten inmiddels na bijna 2 jaar proberen in ronde 22 (ongeveer, ben de data van de eerste rondes kwijt). We zijn nu halverwege de "probeer het nog even zelf" periode, opgelegd/voorgesteld door de fertiliteitsarts. Biologisch gezien is er niks aan de hand bij ons, ik krijg netjes een eisprong, en hij heeft super-sperma. Het is dus een mysterie waarom het tot nog toe niet gelukt is. We hebben dus nog ongeveer 3 rondes, voordat we de volgende stap gaan nemen, namelijk IUI met hormoonbehandeling. Na flink wat gepuzzel met thermometer en lh-testjes, zijn we er iig achter dat ik onregelmatig, maar toch ook weer regelmatig ovuleer. Iedere maand krijg ik ergens tussen de 10e en de 17e dag mijn ei, en die sporen we op met lh-testjes (toevallig vandaag de positieve lh-test in de handen gehad). Dit weekend gaan we dus verder met het klussen, en hopelijk blijft mijn NOD rond de 8e september uit (en mogen we ons eindelijk bij de gynaecoloog melden).

Laura, eerste kindje, ronde 22, NOD 8 september
  • @Butterfly2Bloom Ik wens je heel veel succes en hoop dat je vlug een positieve test vast hebt!

Gisteren te horen gekregen dat mijn zus zwanger is van haar tweede kindje na de eerste poging. Ik ben dolgelukkig voor haar, maar het is tevens ook een enorme klap in mijn gezicht... Hoe egoïstisch dat ook klinkt... ponder.gif
  • @Lydia Ik denk dat dat een volkomen normale reactie is. Mijn schoonzus is al bevallen en pas later gestart dan mij, ook meteen prijs. Een andere vriendin was zwanger van haar eerste toen ik al in de medische molen zat, ondertussen nummer twee al in de buik.
    Of hoe het toch oneerlijk kan zijn..

We kunnen alleen maar hopen dat het snel aan ons is, dan zullen we alle miserie wel snel vergeten.
  • @Lydia Dat is geen egoïsme, maar volkomen normaal!

Sommige mensen hoeven elkaar maar aan te kijken, en het is al raak. En sommige hebben nu eenmaal de pech dat het zo ontzettend veel langer duurt. En ja, soms doet dat zeer, maar ook die gevoelens mogen er zijn. Een tijdje terug besefte ik me ineens, dat het geen of-of wereld is. Ik mag blij zijn voor de ander, en tegelijkertijd me zwaar kl**e voelen over mijn eigen situatie. Ik heb dan gelukkig wel een heel begripvolle omgeving, die niet constant ermee bezig is (en ook begrijpt dat het niet altijd super over de top leuk is).
  • @Butterfly2Bloom Welkom en veel succes! smile.gif

Dat van de leeftijd herken ik. Ik moet erbij zeggen dat kinderen krijgen voor mij en mijn man een late roeping is. Ik heb daar lang over getwijfeld en ineens op mijn 32e wist ik het zeker dat ik mama wilde worden. Omdat ik alles graag goed voorbereid, heb ik me toen eerst uitgebreid laten onderzoeken door huisarts en gynae. Dus uiteindelijk op mijn 33e de pil in de prullenbak gegooid. En nu net geen 2 jaar verder merk ik dat veel mensen van ons ook niet meer verwachten dat er nog kinderen gaan komen. En dat zorgt soms voor pijnlijke opmerkingen, al is de persoon die dan zo'n opmerking maakt zich van geen kwaad bewust.

Ik heb dus deze keer geen ovu testen gebruikt, vond dat niet nodig aangezien ik sinds miskraam mijn ovulatie voel. Alleen deze keer voelde ik niets... tot 5u deze ochtend. Wakker geworden door de herkenbare steekjes. Deze keer links. Late eisprong deze keer dus. Was wel opgelucht toch iets te voelen!
  • NOD aangepast

Lydia - 28 jaar - eerste kindje - poging 3 na MK (13) - NOD 1/9
    Mama Emromi* - 35 jaar - vierde kindje - poging 1 na 🌟 - NOD ?
    Dreamy - tweede kindje - ronde 1 - NOD 3/9
    SpookjeFee - 31 jaar - tweede kindje - ronde 8 (ronde 1 na MK) - NOD ??
    WSC - 33 jaar - 3 e kindje na 1 sterretje - ronde 1 - NOD 5/9
    Nina - 32 jaar- 2e kindje - ronde 2 - NOD 4/5
    Bieke83 - 35 jaar - 1e kindje - ronde ? (3 na MK) - NOD 9/9
    Liemke1709 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 14/9
    Sv8 - 34 jaar - 1e kindje - ivf ronde 1.1 - NOD 17/09
    Jamima - 32 jaar - 4de ronde - NOD 19/09

• @Lydia Ik versta je volkomen. Op de dag van mijn curretage hoorde ik dat er 2 collega’s
    zwanger zijn rond dezelfde periode als mij. Allebei heel vlot zwanger terwijl ik al een jaar bezig ben.
    Snap je de logica diegene die lang bezig is krijgt een miskraam en de andere 2 hebben een
    snelle en probleemloze zwangerschap. Het kan soms zo oneerlijk zijn en het doet echt pijn
    maar zo zit het leven blijkbaar in elkaar. Ik heb nog vermoeden van 2 vriendinnen die me
    waarschijnelijk nog willen sparen omdat het een zware periode voor me was...
    dus ik ben voorbereid. Ik kan alleen maar hopen dat het snel lukt zodat de pijn wat verzacht.
    Ik denk altijd dat deze weg ons echt sterk maakt, sterk tegen teleurstelling.
    Perfectie heeft nu eenmaal tijd nodig!
  • @lydia : ook hier volledig begrip!! Deel je gevoel zelfs.
    Wij waren net een jaar bezig en wisten dat volgende ronde met hulp zou zijn indien het nu niet zou gelukt zijn er zonder. Maandag waren men regels begonnen dus wist ik dat de volgende ronde met hulp zou zijn. Die avond kondigden men schoonzus aan dat ze zwanger zijn. (Slechts paar keer proberen) heb die avond zelfs tranen met tuiten geweend.
    Volgende ronde gelukt met de hulp! Maar dan week 7 miskraam dat nu nog steeds bezig is!
    Vandaag zag ik haar voor het eerst ze heeft nu echt wel al een buikje!
    Hoe zeer ik het heb gun toch was het heeel moeilijk om rond haar te zijn.

Het leven is niet eerlijk! Maar op een dag is Het aan ons!!
  • @Bruggegirl Heb nog aan je gedacht deze week. Hoe gaat het nu met jou?
    Ons verhaal is jammer genoeg gelijklopend. Ik nog aant bekomen
    van curretage. Het mag echt beginnen stoppen nu...
  • @gene : inderdaad ons verhaal loopt wat gelijk .. jammer genoeg !!
    sinds donderdag op vrijdag nacht héél wat krampen gehad, nu is dit wat beter maar héél gevoelig en buikpijn en veel bloedverlies.
    ik hoop dat alles meekomt sad.gif probleem is dat ze langs beide kanten iets zag 'vastzitten' in de eileider (BBZ dus) Ik hoop nu wel dat beide kunnen opgelost worden zo anders moeten ze opereren om de eileider te verwijderen. Maandag terug bloed laten nemen (om te zien of de waarden genoeg dalen) en vrijdag terug bloedname en echo .. zal dan weer wat meer weten. sad.gif ben soms zo boos op alles en iedereen. had hier zo lang op gewacht, zoooo blij en dan dit ..

Hoe gaat het bij jou? ik zag dat je al lang met de pijn liep/loopt? wanneer heb je controle?

ik hoop dat we beide snel opnieuw kunnen starten sad.gif dikke knuffel!
  • @Bruggegirl Ik begrijp je gevoel volledig. Je was snel
    zwanger met clomid dus hoop dat jullie gewoon dit duwtje nodig
    hadden om zwanger te worden. Was bij mij ook snel gelukt.
    Hoop echt voor jou dat een operatie niet nodig is en dat je geen verdere stappen
    moet ondergaan. Het is niet te onderschatten zo’n miskraam.
    Wel na de curretage voelde ik me super. Geen pijn en geen bloedverlies en nu deze middag
    ineens weer hevig bloedverlies. Het is dus nog niet gedaan... Maandag bel ik
    naar fertiliteit of ze dr willen controleren voor ik weer start.
  • @Gene @Bruggegirl Veel beterschap en sterkte ! Het is niet eerlijk...

Bedankt iedereen voor de steun en het begrip!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld