NOD september 2018

• Ook ik voeg me weer toe aan het lijstje
    Lydia - 28 jaar - eerste kindje - poging 3 na MK (13) - NOD 1/9
    Mama Emromi* - 35 jaar - vierde kindje - poging 1 na 🌟 - NOD ?
    Dreamy - tweede kindje - ronde 1 - NOD 3/9
    SpookjeFee - 31 jaar - tweede kindje - ronde 8 (ronde 1 na MK) - NOD ??
    Bieke83 - 35 jaar - 1e kindje - ronde ? (3 na MK) - NOD 7/9
    WSC - 33 jaar - 3 e kindje na 1 sterretje - ronde 1 - NOD 5/9
    Nina - 32 jaar- 2e kindje - ronde 2 - NOD 4/5
    Liemke1709 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 14/9
    Sv8 - 34 jaar - 1e kindje - ivf ronde 1.1 - NOD 17/09
    Jamima - 32 jaar - 4de ronde - NOD 19/09
  • Dag dames,
    Ik hoop dat ik me gauw terug kan toevoegen.
    Had weinig reactie op mijn miskraam vraag.
    Ik ben nu al 14 dagen aant bloeden en elke dag
    krampen. Neem 3 ibuprofens per dag.
    Is dit normaal? Maak ik me zorgen om niets?
    Dat kan kan toch niet gezond zijn zoveel pijnstillers
    te nemen gedurende 2 weken. Overdrijf ik als ik terug bel nr gyneacoloog?
    Hoop dat jullie me wat kunnen geruststellen. De pijn begint door te wegen.
  • @Gene ik begrijp je ongerustheid. Het is zeker geen schande om terug te bellen naar de gynaecoloog. Dat de pijn reeds enkele weken aanwezig is vind ik zelf niet normaal, de bloeding kan wel zo lang aanslepen. 10 jaar geleden heb ik een miskraam meegemaakt. De pijn bleef bij mij maar enkele dagen tot ik het 'vruchtje' had verloren. Misschien is er een stukje die is blijven zitten? Ik spreek enkel uit mijn eigen ervaring dus om jezelf gerust te stellen zou ik toch bellen hoor...
    Dikke knuffel en veel sterkte 💗

Hier nog steeds geen menstruatie. Vandaag geweest voor de bloedstollingstesten. 14 tubes bloed. Binnen twee weken resultaten...2 keer aangepast. Laatste keer door Mama Emromi* op 20/08/2018 20:29
  • Dag Gene
    Wat jammer te horen dat je zoveel last hebt sad.gif
    2 weken bloedverlies is wel normaal, 2 weken hevige krampen lijkt mij persoonlijk lang. Ik zou toch eens bellen. Soms sleept het aan als er een restje achterblijft dacht ik. Anders kan ze je op z'n minst geruststellen.
    De pijnstillers kunnen geen kwaad, maar tegen de krampen werkt Buscopan vaak beter, is vrij verkrijgbaar.
    Gaat het voor de rest een beetje met je?

• @'Mama Emro' @Minie
    Bedankt voor jullie reacties. Mijn gyneacoloog zei zelf om ibuprofen te nemen
    omdat het echt menstruatiepijn is dat doorstraalt nr mijn onderbenen.
    Mentaal gaat het maar fysiek begint het door te wegen. Vandaag
    gewoon beginnen huilen omdat ik elke dag pijn heb. Ik voel geen verbetering
    of vermindering van het bloedverlies. Ik zit sinds 1 augustus in dit miskraamverhaal wil
    het graag achter mij laten...
    Heb gelijk ook rekbaarslijm en een positieve ovulatietest? Zou dit positief zijn
    door nog aanwezige hcg?
  • De bloeding die ik had na mijn bbz was heel heftig maar wel kort. 1 dag kon ik niet zitten, niet liggen, enkel op toilet zitten maar met pijnstilling ging het iets beter. Alsof het verdriet om het verlies nog niet genoeg is krijg je dat er nog bij. Bloeding duurde maar enkele dagen hier.
    Of dat te vergelijken is met een ‘gewoon’ miskraam weet ik niet.
    Ik zou me zeker niet inhouden om te bellen. Ze had me toen ook zelf gezegd dat als ik er niet gerust in was direct moest bellen. Ze gaan dat heus niet raar vinden als je na twee weken nog steeds zo veel last hebt!
    Ik hoop voor jou dat het snel achter de rug is en dat je dan weer vooruit kan kijken!
  • Hi @Gene Mijn miskraam was heftig maar heeft exact 1 week geduurd. In die week heb ik heel veel opgezocht over het verloop van een miskraam en daaruit heb ik onthouden dat elke miskraam anders is. Dat gezegd, als je ongerust bent of je niet goed voelt, aarzel dan niet om je gynae of huisarts te contacteren. Zij gaan je zeker helpen en verder adviseren.
    Ik heb na het stoppen van de bloeding ovu testen gebruikt en deze waren toen positief. Uiteindelijk zelfs een zwangerschapstest gedaan goed wetende dat ik nog niet zwanger kon zijn en ook deze was positief. Dat laatste raad ik je trouwens niet aan hoor, veel te confronterend, had gewild dat ik dat niet gedaan had. Maar goed, wat ik wilde zeggen is dat hcg dus idd nog tijdje in je lichaam aanwezig kan blijven.
  • @SV8 @Bieke83
    Bedankt voor jullie reacties. Ik bel morgen nog eens
    en hoop dat ze me kunnen gerust stellen.
    Ik heb ook gezocht naar reacties maar bij velen
    las je dat het sneller over was en zeker niet dat de pijn
    aanwezig bleef. Heb altijd veel steun aan dit forum.
    Ben te ongeduldig om opnieuw te beginnen en had
    gehoopt om direct weer verder te kunnen maar
    een lichaam moet nu eenmaal helen.
  • @Gene Heel veel sterkte!! Ik heb op 3/8 een curretage gehad omdat ik het echt niet zag zitten om te zitten wachten tot de miskraam vanzelf begon. Ik heb nadien nog 1,5 week bloedingen gehad, de ene dag al heviger dan de andere. Van krampen had ik weinig last, maar het lijkt mij toch ook dat dat niet normaal is.

Intussen zit ik hier voor één keer in mijn leven te hopen dat mijn maandstonden snel doorbreken. Dan weet ik tenminste dat mijn cyclus terug op gang gekomen is. Maar aangezien ik nog niks van 'symptomen' heb, zal het nog niet voor direct zijn.
  • @SpookjeFee Hoop dat je cyclus snel start! Ik hoop de mijne ook...
    Bedankt voor de steun.

Ik heb nog eens gebeld en mag naar de gyneacoloog om 5u!
    Hoop dat ze me wat kunnen geruststellen.
  • @Gene Heb je al nieuws van bij de gynae?

@'Mama Emro' Amai 14 tubes bloed! En pas over 2 weken het resultaat... dan word je geduld wel op de proef gesteld. Nog steeds last van krampen of zijn de duiveltjes er ondertussen?
  • @Bieke83
    Ja mijn voorgevoel was juist. De pijn en bloedverlies was niet normaal
    en ze zag nog weefsel zitten. Vrijdag moet ik dus naar het ziekenhuis.
    Begon zo te wenen. Heb zo afgezien en pijn gehad gedurende
    deze 2 weken en dan toch curretage. Gewoon een lange weg
    en ben er nu nog niet. Ze hadden eerst gezegd dat alles proper was
    maar blijkbaar toch niet.
  • @Gene Pff, niet fijn! Maar daarna zal het wel met meer zekerheid proper zijn. Wees maar blij dat je gebeld hebt, en terecht ook. Anders ging je er mss nog enkele dagen mee rondlopen. Ik hoop dat vrijdag snel passeert en dan hopelijk verlost van de pijn en de blik weer vooruit. Denk wel dat het enkele weken kan duren voor uw cyclus terug op gang komt. Neem uw tijd, al weet ik ook wel dat dit niet gemakkelijk is en je wss liefst zo snel mogelijk terug een kans wil.
  • @Gene Gelukkig heb je gebeld! Hopelijk passeert alles vlot vrijdag en heb je achteraf een vlot herstel zodat je dit een plaatsje kan beginnen geven en terug naar de toekomst kan kijken.

Ik ben helemaal in de war met mijn lichaam en cyclus deze maand.
    Nu heb ik al zo’n 2 dagen een zeurderige menstruatiepijn in mijn onderrug uitstralend naar mijn bovenbenen + kleine venijnige steekjes in mijn onderbuik/lies. Het voelt zoals altijd als mijn menstruatie er zit aan te komen maar het is pas iets meer dan twee weken geleden dat ik ongesteld was. Eisprong kan het ook niet zijn want die was volgens testen al voor zaterdag geweest maar de exacte dag heb ik gemist.
    Begin nu al schrik te krijgen voor een extreem korte cyclus want ik kom van 33 dagen en zat vorige maand al plots op 29.
  • @Gene spijtig dat we nog weefsel aanwezig is... Maar gelukkig heb je gebeld en kan er iets aan gedaan worden. Veel sterkte x

@Bieke83 hoe gaat het met je? Hier nog steeds buikpijn en zeer harde buik. Nog steeds geen menstruatie. Nog even doorbijten en dan bespreek ik het bij de gynaecoloog. Blijft frustrerend pff
  • @Gene ai, goed dat je hebt gebeld want zo kon het niet verder. Geen leuke vooruitzichten maar erna zal je je wel stukken beter voelen en kan je eindelijk weer aan de toekomst verder plannen. Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode.
  • @mama emro

Had je na uw vorige bevallingen snel uw maandstonden ?

• @Neuzeke ik gaf borstvoeding na de geboorte van mijn oudste twee kids. Kwamen dan pas na een maand of vier.
    Ik kreeg volgens mijn gynaecoloog na mijn laatste bevalling zeer snel mijn eerste menstruatie. Ik was dan zelfs een beetje boos dat mijn lichaam zo snel de draad weer opnam na het overlijden van ons meisje... Nu geraak ik opgeblazen en gefrustreerd dat er niks gebeurd 😊
    Moest ik er nu zelf niet zo de nevenwerkingen van dragen zou ik het nog kunnen verdragen, maar nu lijkt het echt op een schijnzwangerschap en ik heb getest en weet zeker dat ik niet zwanger kan zijn...
    Hoe gaat het met jou?
    Groetjes
  • @Gene Wat een toestand zeg! Al een geluk dat je bij je gynae bent langsgegaan. Jammer dat een curretage onvermijdelijk is, maar goed dat je duidelijkheid hebt. En daarna kan je dan eindelijk aan je lichamelijk herstel beginnen. Hoe gaat je partner hiermee om? Zal voor hem ook wel niet makkelijk zijn allemaal. Alvast veel sterkte toegewenst!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld