NOD september 2018

• Gisteren op nacontrole geweest bij de gynae. Alles zag er goed uit, baarmoeder mooi hersteld en geen stukjes achtergebleven.
    Ze kon gisteren geen eitjes zien die klaar zaten, en omdat ik ook nog geen maandstonden gekregen had wist ze me te vertellen dat dat gemakkelijk 3 maand kan duren vooraleer mijn cyclus terug begon. Dat was even niet wat ik wou horen!
    Maar vanochtend zijn ze dan toch plots doorgekomen. Gewoonlijk loop ik een paar dagen op voorhand slecht gezind rond en zou ik alle snoep die ik tegenkom opeten, maar nu totaal geen symptomen gehad. Denk dat dit de eerste keer is dat ik blij ben om mijn maandstonden te krijgen bigsmile.gif
    Ik denk dat ik toch ook eens ovulatietesten ga proberen. Hebben jullie merken die jullie aanraden?

Emotioneel had ik het gisteren wel even heel zwaar. Je zit daar dan te wachten bij de gynae tussen allemaal zwangere buikjes, wetende dat je normaal had moeten gaan voor een 16-weken echo.
    's avonds werd het dan even echt allemaal te veel. 3/8 curretage gehad, 5/8 mijn vriend zijn grootmoeder gestorven, en gisterenavond te horen gekregen dat ze bij mijn mama een knobbeltje gevonden hebben. Een mens zou voor minder af en toe eens instorten...
  • Ik kom hier af en toe nog eens bijlezen, niet te vaak, want we proberen het allemaal wat los te laten nu ik even niet zwanger mag worden...
    En wat lees ik hier allemaal sad.gif
    @Mipsie Jou had ik echt niet meer verwacht van hier nog terug te zien, wat hatelijk als je 'pech' hebt. Zo frusterend dat je weet dat ze dus ook niks kunnen doen om het zeker te voorkomen volgende keer. Ik leef heel erg met je mee en hoop dat het geluk volgende keer aan jullie kant staat! Een dikke knuffel en hopelijk de allerlaatste keer dat je dit hoeft mee te maken xx
    @Jamima Veel sterkte!
    @JAR Ik had gehoopt dat jou laatste poging de keer was die dan ineens toch lukte zoals er hier wel zijn. Wat jammer voor je en knap dat je durft te stoppen en te kiezen voor wat je al hebt! (Ik ben er zelf nog niet aan toe)
    @Dreamy Gelukkig toch ook nog positief nieuws! Geniet ervan

Over een maand laat ik eens bloed nemen voor antistoffen te bepalen. Met een beetje geluk kunnen we dan nog instappen bij Nod groepje oktober. candle2.gif Anders zal het toch nog wachten zijn tot in november.
    Veel succes en geduld aan allen in de wachtweken! Tot binnenkort
  • Sterkte @SpookjeFee. Eenmaal het begint, stopt het soms moeilijk he sad.gif zal meeduimen dat je binnenkort toch ook es wat positief nieuws mag krijgen, en hopelijk is het van je mama niet erg!
  • @SpookjeFee Dat is veel ineens om te verwerken sad.gif Veel sterkte hoor en inderdaad hopelijk snel ook eens positief nieuws!
  • @SpookjeFee Het is ook allemaal wel heel erg veel zo. Ikzelf gebruik de testen van sensitest, de extra gevoelige variant want op de standaard dingen reageer ik dus helemaal niet. Makkelijk en snel in gebruik, en heel duidelijk met voorbeelden erbij voor het aflezen/ interpreteren.

Hier is het nog steeds afwachten. Gisteren een veeg roze, nu af en toe iets bruin (maar dat zijn echt maar wat spikkeltjes). Voor een ongi is het dus echt nog te vroeg, maar je weet maar nooit. Naast de standaard symptomen (die ik sowieso altijd wel heb voor de ongi uit), heb ik sinds deze week een lastig probleem. Jeuk, jeuk, overal jeuk. En geen oorzaak te vinden. Apotheek denkt aan hormonale veranderingen, wat dus heel goed zou kunnen passen bij de rest van het verhaal. Voor een test is het nog wat te vroeg, dus nog eventjes doorbijten tot zaterdag.
  • NOD was volgens een cyclus van 28 dagen gisteren ... nog steeds niets te zien, wel lichte krampen. Heb vorige maand eerste keer mijn regels gehad na bevalling en stoppen met borstvoeding. Jongste is nu 6 maanden oud ... Nu had ik twee weken terug op zaterdag wel rekbaar slijm dus mijn NOD kan ook iets laten vallen. Normaal heel regelmatig 27-28 dagen. We zien wel ... smug.gif
  • @Minie ik had mezelf hier ook echt niet terug verwacht laat staan dat ik ooit nog ging durven als we een 2e keer zouden verliezen...

Ik ben nu 3 weken geleden bevallen, volop in het sporten gevlogen, gaan studeren terug (verpleegkunde),...
    .we zien wel...
  • deze morgen nog eens een negatieve test, nu is mijn menstruatie daar. ik ben al klaar om het op te geven... Wie verzint het ook, al die menstruatiehormonen ? alsof het lichaam gemaakt is om extreem verdrietig te zijn bij een menstruatie... ik voel me als het weer: gietende regen.
    hopelijk voor de anderen deze maand toch nog een hoop positief nieuws.
  • @Nina Oh meid ik had zo gehoopt op goed nieuws voor jou! sad.gif

Wat een triestige maand hier ponder.gif
  • @SpookjeFee Amai ik begrijp zeer goed dat het emotioneel soms zwaar is. Veel sterkte! Wat de ovulatie testen betreft: ik vind de streepjestesten altijd erg onduidelijk en open voor interpretatie. Daar werd ik bij momenten compleet radeloos van smile.gif. Zelf vind ik de roze digitale variant van clear blue erg duidelijk. Er verschijnt een smiley bij je LH piek. Deze zijn echter niet goedkoop, maar vaak met korting terug te vinden bij online pharma webshops.

@Butterfly2Bloom Spannend! Klinkt alvast positief.

@WSC Ook dat klinkt veel belovend! Spannend!

@Nina Zo jammer! Ik begrijp heel goed dat vandaag een baaldag is voor jou. Hopelijk meer succes volgende ronde.
  • Fruts. Wij schuiven door naar ronde 23 stuckup.gif Helaas, het is niet anders. Maar positief bekeken, we mogen deze maand weer lekker knuffelen; we zijn weer een klein stapje verder naar een behandeling (nog 2 rondes zelf proberen voor de IUI met hormoonbehandeling, hoewel we zelf niet helemaal er van overtuigd zijn dat dat zelf proberen nog nut heeft); ik mag een paar dagen even helemaal los en eten wat ik wil en met een gerust hart een pijnstiller nemen; en er zullen vast nog wel meer positieve dingen aan vast zitten. Wel balen natuurlijk, maar na bijna 2 jaar zien wij het toch niet gebeuren zonder medische hulp. Dit weekend zit gelukkig vol met leuke afleiding, zo komt zo dadelijk mijn voedseldroger, kan ik dit weekend lekker daarmee aan de slag happy.gif Nieuwe NOD ronde 23, eerste kindje, 6 oktober...
  • Ondertussen schijnt de zon hier al terug zowel buiten als in mijn hoofd. ik probeer positief te blijven en heb al uitgezocht wanneer de volgende nod is maar begin me serieus vragen te stellen of het het allemaal waard is. ik heb al een fantastische dochter, we hebben het goed, we zijn gezond hebben een goede job, waarom nog meer willen? ik ben precies mijn motivatie kwijt... eens zien of ze de komende week terugkomt anders zullen we er (even) mee stoppen denk ik.
  • @Nina oh zo jammer... Is heel normaal hé dat je enorm teleurgesteld en verdrietig bent als je maandstonden er zijn. Hopelijk krijg je nieuwe moed tegen volgende ronde en mag je dan goed nieuws krijgen!

@WSC En hoe is het bij jou?
  • @Mipsie dat begrijp ik maar al te goed.. Wij hadden ook 'pech' wat mij altijd de moed geeft om door te gaan nu het niet vlot. Want ja, hoe groot is de kans dat je dat nog eens meemaakt?! Wat een nachtmerrie! Maar ik ben zelf ook bang wat het zal worden, vraag me af of het wel toeval of pech is, of gewoon iets dat ze niet vinden.. Sinds het verlies van ons dochtertje ben ik nog 1keer aan 6w geraakt, de andere keren ging het al mis twee dagen na positieve test. Je begint je dan toch vragen te stellen ondanks dat ze bij ons ook niets gevonden hebben.
    Ik hoop dat je een uitlaatklep vind in het sporten, studeren, wat dan ook. Het bezig zijn helpt heel goed de dag door te komen en de draad wat op te pikken, want er een hele dag over piekeren maakt je gewoon gek. Je bent een sterke madam mipsie! Ik wens je alle goeds en veel liefde van en voor je gezin
  • @Mipsie: een hele dikke knuffel voor jou en een hart onder de riem! Ik kan het me niet voorstellen, zo vreselijk. sadhug.gif

@Nina: heel herkenbaar. Ik dacht ook gauw weer zwanger te zijn. 1,5 maand bij m'n zoontje... en nu al meer dan 8 maanden bezig.
    Als ik al die vreselijk verhalen hoor en lees, denk ik dat het altijd wel erger kan. Maar het is en blijft gewoon niet fijn om iets zo graag te willen en in de ontwetendheid te verkeren wanneer je zelf ook een beebje in je handen zal houden.
    Maar geef zeker niet op!!
  • Veel sterkte aan alle vrouwen hier die het nodig hebben sad.gif het is inderdaad niet leuk als je zo hooot, dan een dag overtijd bent en toch je regels krijgt... Je moet doen wat voor jou het beste lijkt. Ik zou het niet kunnen opgeven, de wens voor een tweede kindje is gewoon te sterk. (maar wij zijn dan ook nog maar aan ronde drie). Heel veel succes aan de dames in de volgende ronde!
  • Hi iedereen. Ik haal me uit de lijst. Gisterenavond helaas in alle heftigheid mijn regels doorgekregen. Sinds mijn MK is dat toch toch telkens weer afzien. Veel heftiger en pijnlijker als daarvoor, en vooral mentaal zwaar, ik herbeleef dan altijd precies mijn miskraam. Ik hoop iig dat er nog veel dames positief mogen testen deze maand!
  • Zwanger:
    Dreamy - tweede kindje - ronde 1 - NOD 3/9

In afwachting:
    SpookjeFee - 31 jaar - tweede kindje - ronde 8 (ronde 1 na MK) - NOD ??
    WSC - 33 jaar - 3 e kindje na 1 sterretje - ronde 1 - NOD 5/9
    Nina - 32 jaar- 2e kindje - ronde 2 - NOD 4/5
    xMissyx - 25 jaar - 2e kindje - 3e ronde - NOD 12/09
    Liemke1709 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 9 - NOD 14/9
    Sv8 - 34 jaar - 1e kindje - ivf ronde 1.1 - NOD 14/09
    Susuwatari - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde - NOD 15/09
    Jazmin - 29 jaar - 1e kindje - ronde 2 na MK NOD 24/9
    Lydia - 28 jaar - 1e kindje - ronde 4 na MK (14) - NOD 27/9
    Mipsie - 26 jaar -6e kindje - ronde 1 - NOD geen idee
  • @SpookjeFee Ooh goed dat ze al zijn doorgekomen en dat je goed hersteld bent. Ik kijk ook
    uit naar mijn afspraak. Ik gebruikte die van kruidvat (vond die zeer duidelijk) of soms bestelde ik
    ze op sensitest. Die van action kleuren nogal onduidelijk bij mij en dan ineens hup positief.
    Jammer dat je zoveel slecht nieuws hebt gekregen op korte tijd. Het is al
    zo’n intense periode! Veel sterkte x

@Minie Veel succes! Hopelijk stappen we samen in het nod groepje

@Nina Wat jammer meid! Veel moed, jouw beurt komt nog.

@Butterfly2Bloom sad.gif Op naar een nieuwe kans!

@Bieke83 Wat jammer! Ik duim voor volgende maand!! Ik heb ook schrik voor hevige maandstonden.
    Ik zit op dag 33 na miskraam maar op dag 16 na curretage dus weet niet
    vanaf wnr te rekenen. Wel vruchtje 33 dagen geleden al verloren.

Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen enorm lastig heb. Zo plotse huilbuien
    uit het niets. Gisteren nieuws gekregen da goede vriendin moet bevallen in maart.
    Ze zat ermee in iets te zeggen omdat ze zo ongezond leefde (roken,drinken) en
    er niet mee bezig was en ik tjah...kwam heel hard aan maar dat leven niet eerlijk
    is dat weten we allemaal wel al. Is normaal zeker dat ik zo ups and
    downs heb en plotse huilbuien?

• Hallo dames.
    Aan iedereen succes.

Ik zit eventjes mee op het wachtbankje. Morgen is dag 40. Nu ben ik een half jaar terug ook eens ineens 50 dagen niet ongesteld geweest.
    Maar dit keer heb ik zoveel symptomen dat ik stiekem denk dat 't raak is.
    We waren niet aan het proberen dus is de kans wel erg klein evengoed.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld