Nod november 2017

• hey dames,

ik kom me ook bij jullie groepje voegen. Net ronde 5 die helaas niet gelukt is.... We zijn sinds juni bezig voor een derde kindje. In mei helaas een miskraam gekregen. Bij de vorige zwangerschappen was het steeds van de 1ste keer prijs, doet ons nu maar al te goed beseffen hoeveel geluk we al gehad hebben. Hopelijk is 6de ronde de goede. Iedereen alvast veel succes gewenst en hopelijk een heel vruchtbare maand thumbup.gif
    Nod zou ergens rond 14 november liggen.
  • lieveke - 27 jaar - ronde 4 - 2de kindje - NOD 5/11
    Lori - 31 jaar - 2e kindje - 4e ronde - NOD 7/8 november
    Tweety - 33 jaar - ronde 17 - 3e kindje - NOD +-8/11
    cat-29jaar-ronde 11-4de kindje-NOD 8/11
    Senna87, 30j, ronde, 2e kindje, nod 9/11
    Bien82 - 35 jaar - ronde 4 - 4e kindje - NOD 11/11
    BLBL - 35 jaar - ronde 4 - 1ste kindje (na MA) - NOD +/- 12/11
    Fien1987 - 30 jaar - ronde 3 - 3e kindje - NOD 13/11
    Claudia82 - 34 jaar- ronde 1 na miskraam (iui) - 3e kindje - NOD 13/11
    Joly - 23 jaar - 1e ronde - 2e kindje - NOD 14/11
    Lynntjen - 28 jaar - ronde 3 - 2e kindje - NOD 14/11 (ovulatietesten + temperatuur)
    Momsie - 26 jaar - 2de ronde - 2de kindje - NOD 18/11
    Duss - 28 jaar - ronde 1 - 2de kindje na een stil geboorte - NOD 21ste
    Mimi - 35 jaar - ronde 2 - 3de kindje - NOD? (eind nov)

ik voeg me ook bij het lijstje
  • Hier mijn ms gekregen vandaag en ben dus zeker van de verkeerde timing van de eerste IUI... Hopelijk deze ronde meer geluk...

Iedereen veel succes!

Dikke zoen
    xxx

lieveke - 27 jaar - ronde 4 - 2de kindje - NOD 5/11
    Lynntjen - 28 jaar - ronde 3 - 2e kindje - NOD 14/11 (ovulatietesten + temperatuur)
    Nr 3 - 36jaar - 2de ronde IUI (na 5 keer icsi en 1 curettage) - 3de kindje - NOD 20/11
  • Wel jammer dat de IUI verkeerd getimed was! Trekken ze dan geen bloed?
    Bij mij is het altijd follikelmeting en als het ei groot genoeg is dan bloed trekken...
  • Ik voeg me ook toe.. 2w geleden vroege MK gehad dus geen idee van mijn cyclus..

Nr 3 - 36jaar - 2de ronde IUI (na 5 keer icsi en 1 curettage) - 3de kindje - NOD 20/11
    Birthquake - 30 jaar - ronde 2 - NOD ? (eind nov)
  • @Claudia82 ja ze hebben bloed genomen de dag voor en de dag van de pregnyl en ze zeiden dat ik pas 36u na pregnyl ei zou hebben. Heb dit duidelijk gevoeld, dus misschien een uitzondering voor één keer? geen idee eigenlijk... Maar heb pas 12u na eisprong IUI gehad, dus dat is sowieso te laat... Arts zei dat alle iui na eisprong zinloos zijn... Heb mij ei duidelijk gevoeld. Natuurlijk de dag dat ik mijn eisprong heb gehad, hebben ze geen bloednamen meer gedaan... In ieder geval weet ik nu dat mijn ei springt 24u pregnyl of zou dit uitzonderlijk zijn?
    Ben jij ook bezig met iui?

@Birthquake veel succes daar! Duimen staan omhoog voor jou. Mk kruipt niet in je kleren hé... dikke knuffel!

xxx

• @Joly Meer uitleg over de split staat o.a. in dit artikel: cdn.pbrd.co/images/GBsTjKk.jpg. Velen onder ons gebruiken of gebruikten deze techniek, leuk om te doen!
  • Ik zit nu op dag 9 en ven nog steeds licht aan het bloeden.
    Ik deed vandaag ook een ovulatietest en die was super positief. Zo vreemd shocked.gif is ook heel vroeg in mijn cyclus...
  • @Nr3 : Ja, wij zijn ook bezig met iui...
    Ik geloof dat ik vorige keer ook pas iui heb gehad na eisprong, wel geen 12 uur nadien maar volgens mij wel nadien... Ik ben toen wel zwanger geweest, maar miskraam gehad op 7 weken. Maar soit, we zullen zien he. Ik doe ook enkel pregnyl. We hebben al één zoontje met iui (nu bijna 1 jaar) dus wij hopen er nog eentje met iui te kunnen krijgen...
  • @Nr3 : De algemene regel is inderdaad dat 36 uur na pregnyl de eisprong volgt maar geen idee of er uitzonderingen op zijn... Ik moest ook om 18u pregnyl zetten en om 9u had ik pas iui dus logisch dat de eisprong juist ervoor was... Bij mij trekken ze ook enkel bloed als de ei(tjes) (heb er altijd maar 1) groot genoeg zijn...
  • Ik meld mij ook.
    3de ronde - nod 18 nov
    35 jaar - 3de kindje

Kan iemand mij toevoegen want het lukt me niet.
  • Ik moet ook pregnyl zetten, meestal rond 8u 's avonds en 2 dagen later 's morgens rond 10-11 uur iui. Dus ook wat later dan mijn eisprong
  • @Claudia82 oh dat is echt niet leuk om te horen... mk is echt rot! Ben je met je zoontje ook zwanger geworden na gewoon pregnyl en iui?
    Kan het zijn dat je door pregnyl iets kortere cyclus hebt? doordat ze de pregnyl zetten alvorens je zelf begint te ovuleren?
    Mijn gyn zei dat het echt belangrijk is dat je iui vlak voor de eisprong plaats vindt, maar blijkbaar lukt het dan toch als het erna is... Ach we zullen wel zien wink.gif Ik dacht dat een eitje optimaal te bevruchten is zo een 4-6u na de eisprong, als er dan 12u na zijn is dit echt kansloos volgens mij.... dus als het bij jou sneller was, is dit nog ok hé...

@Saartatin ah ja, ok... ook zo... nog later dan die 36u dan.. Toch straf dat ze overal een andere manier hanteren hé.... Maar ze zullen het wel in het bloed nakijken in combinatie met de echo's hé...

Als ik nu na x aantal tijd geen resultaat zou hebben, ga ik eens vragen of ik wat sneller iui kan krijgen hé? alléé, ik ken er niets van hé, maar ik zou dat dan denk ik eens vragen blush.gif

Laten we maar hopen allemaal snel zwanger te zijn! smile.gif

@Lynntjen ik zou zeggen, maak het maar snel héél gezellig! smile.gif

@mutte: voila je staat erbij smile.gif veel succes!!!

@Duss hoe gaat het met jou? Kan je het allemaal een beetje af? Moet echt verschrikkelijk zijn wat je is overkomen. Ik wens echt dat je rust vindt en je verdriet een plaatsje kan geven met de tijd.... Hopelijk ben jij ook snel terug zwanger!

Mutte - 35jaar - 3de ronde - 3de kindje - NOD 18/11

xxx
  • @Nr3 : Ja ons eerste zoontje is gewoon natuurlijk gekomen en ons tweede zoontje via iui en pregnyl. Ook een trage start (hcg begon heel laag en stijgde niet supergoed) maar hij is bijna één jaar nu... Ze zeggen toch dat als je intiem bent na de eisprong dat je ook nog zwanger kan geraken (op natuurlijke manier he) dus dan is er volgens mij bij iui ook wel een kans. De kans zal wel lager zijn dan als het voor de eisprong is denk ik...
  • @Nr3 : Mijn cyclus is inderdaad korter nu. Mijn natuurlijke cyclus was eerder 30 à 32 dagen en nu meer 27 à 28 dagen...
  • @Claudia82 ah ja, ok, dus toch een 3 à 4 dagen korter wink.gif goed om weten smile.gif Had precies ook al zo wat de indruk... smile.gif Dus hier nog een 10-11dagen tot iui denk ik dan smile.gif

Spannend hé!

xxx
  • Na dagen piekeren en steeds overdenken weet ik het nog niet..... Ik kan me maar niet herinneren na hoelang oefenen ik de vorige drie keer zwanger was. Ja de eerste was door de pil heen, de tweede totaal geen idee maar nooit langer dan 4 maand en de derde was na het weghalen van de spiraal ook vrij snel. Mss ben ik er teveel mee bezig en moet ik me eigenlijk schamen dat ik nu al ongeduldig ben er zijn NL mama's die veel langer en meer moeite moeten doen. Maar mijn vriendin zei me onlangs dat het na je 35 niet meer zo makkelijk is om zwanger te worden. En dat je er eigenlijk totaal niet mee bezig zou moeten zijn maar verdomme das moeilijk he , zeker omdat zei over een maandje gaat bevallen ik dan de trotse meter mag worden van de baby. Ik kijk er enorm naar uit echt waar maar ik wil zo graag mijn ventje verassen met een positieve test he .
  • @Mimi Hoe gaat het met jou? Al meer zicht op je cyclus?

@Senna87 Zo jammer dat ik je hier zie in de groep. Het is niet gemakkelijk na wat je hebt doorgemaakt. Ik zie dat we rond dezelfde datum bevallen zijn. Ben je al aan het werk? Hoe gaat het met je partner? Het voelt alsof je al het vertrouwen in je lichaam kwijt bent. Dat het snel raak mag zijn en dat dan een saaie maar gelukkige 9 maanden volgen.

@Nr3 Heb resulaten gekregen. Alles is negatief. Ze noemen het de novo (nieuwe mutatie) Ze gaan wel breder genen onderzoek uitvoeren op onze vraag. Kans dat daar iets uitkomt is zeer klein. Maar we gaan er dus weer voor. Ben zo bang wel.
    Jij hebt anders ook al een heel traject erop zitten e. Ik hoop dat het voor jou ook snel raak is.
    Na de herfstvakantie ga ik weer halftijds aan het werk. De afleiding gaat mij goed doen denk ik. voltijds is nog niet aan de orde.

Ik verwacht morgen mijn regels en dan eisprong op CD 15-16. Ik ga hier kaarsen branden dat het niet normaal is. candle.gif
  • Ik heb even mijn NOD aangepast

Lynntjen - 28 jaar - ronde 3 - 2e kindje - NOD +-10/11 (ovulatietesten + temperatuur)
    Mutte - 35jaar - 3de ronde - 3de kindje - NOD 18/11
  • Hey dames, ik kom na twee jaar ook weer meepraten!! Ons eerste kindje is ondertussen 14 maanden en wij zouden graag voor nummertje twee gaan. Ik geef echter nog borstvoeding waardoor mijn cyclus platligt. Of platLAG beter gezegd. Ik voelde vandaag precies iets aankomen en heb me aan een ovulatietestje gewaagd en ja hoor, positief. De ovulatietesten van vorige week waren nog negatief, dus ik denk echt dat het hier terug op gang aan het komen is, joepie! Wij gaan er dus gelijk aan beginnen smile.gif, NOD dus op 7-8 november. Maar we hopen niet te hard want ik denk dat mijn hormonen nog wat in de war zijn. Iemand ervaring met combinatie borstvoeding-zwangerschapswens?

Hopelijk veel positieve testjes in november!

Groetjes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld