Nod november 2017

• @Lynntjen ik wens je heel veel sterkte toe.
  • @Claudia82 ja dat zal wel hoor! Ik denk echt dat je deze week nog aan de beurt gaat komen! Vorige keer dat ik achterliep en die follikels nauwelijks groeide, liep ik 5dagen uit... wat al wel eens kan hé? Volgens mij zal je echt wel tegen vrijdag ofzo kunnen gaan?

Hier stel ik me ook wel vragen. geen bloednamen gehad vandaag, dus dat weet hij niet, maar links dus 13 en rechts 12, nu merk ik echt wel aan afscheiding, humeur en druk in buik, rug dat mijn eisprong er gaat aankomen. Het gaat echt geen week volgens mij meer duren. Ik vermoed natuurlijk donderdag of vrijdag? Maar ik moet woensdag pas terug gaan en vorige keer had ik me de pregnyl super snel mijn eisprong, toen er van eigen lichaam die zich voorbereidt op eisprong, nog geen sprake was... Dus nu ben ik bang dat ze weer te laat gaan zijn. Mijn ovulatietest begint nu beetje te kleuren, dus denk wel woensdag of donderdag een positieve te hebben, met dan donderdag of vrijdag ofzo toch wel mijn eisprong in natuurlijke cyclus, zonder hormonen of pregnyl? maar als ze daar dan nog eens pregnyl bijgeven, dat versnelt dan nog eens alles? zijn ze dan niet te laat? aaahhh ik krijg hier echt stress van! Voor hetzelfde geld heb ik maar eerst volgende week mijn ei hoor, kan me vergissen, maar? Morgen nog maar eens testen en als deze duidelijk aangeeft, dan maar even bellen zeker? of doen ze in het slechtste geval IUI de dag van Pregnyl?

Alléé, laten we hopen dat we idd binnen 2weken een knaller van een test hebben dat niet afkomstig is van de pregnyl hé wink.gif

@Mimi Kan echt wel van de mk komen hoor.. Nog niet panikeren en anders even bloednamen laten doen hé? veel moed hé meid!

@Duss ah , ja, maar Olen is toch ver van Wilrijk niet? Hasselt kom ik nooit.. maar naar het schijnt wel de moeite. Grappig dat je samen met @Lieveke op school hebt gezeten wink.gif Hopelijk ook snel een positieve ovulatietest en we gaan proberen hier alleen pos. vibes te sturen smile.gif

@Lynntjen Oh meid dat is echt erg... Wou dat ik er iets aan kon doen... Ik weet niet hoe lang het bloeden kan duren ofzo. Ik heb op negen weken een curettage gehad... Hopelijk kan je het een beetje een plaatsje geven binnenkort... Veel moed en pen het hier maar allemaal neer... Denk wel als ze zien dat je baarmoeder 'schoon' is en het is allemaal vanzelf losgekomen je er onmiddellijk voor kan gaan...

xxx

• Dank u

@Mimi de gynaecoloog heeft mij een week thuisgezet (ben sowieso thuis aangezien ik leerkracht ben)
    Ik zit er echt door (ik was nog niet ver zo’n 5 weken ongeveer) mijn vriend is begripvol ma hij heeft heen idee hoe pijnlijk het is.
    Ik ben zo misselijk van dat bloedverlies.
    Ik twijfel of ik het tegen mijn parallel collega zou vertellen of niet.
    Ik weet dat het rouwen wel even gaat duren bij mij. Ook al was het nog niet een echt mensje ... toch doet dit zoveel pijn!
  • @Lynntjen ja dat doet verdriet hé... Wat mij een beetje heeft geholpen is om te denken, dat het beter zo snel mogelijk was als het toch zo moest zijn en dat de natuur anders heeft beslist en dat het dus waarschijnlijk gewoon niet goed zat... Er moet zo veel juist gaan om een perfect, mooi, gezond, alles erop en eraan, boeleke te bekomen... Ik weet het, het is enorm zwaar en doet veel verdriet. Met mijn verstand heb ik dit proberen te laten doordringen tot mijn hartje, maar het blijft pijn doen nog steeds.. Neem je tijd maar...

xxx

• @Lynntjen dikke knuffel! sadhug.gif hopelijk vind je nu genoeg steun bij je vriend!
    Al goed mss dat je thuis was en vandaag niet voor de klas moest gaan staan..
    En snap je gevoel ook. Hier had ik voor de dochter ook een miskraam gehad. Doet idd veel pijn!
    Gebruik de tijd die je nodig hebt...
  • @Lynntjen veel sterkte... ik had een spontaan miskraam na 11 weken. Nadat het vruchtje zelf kwam heb ik nog een 3tal dagen nagebloed. De krampen waren vooral erg voor het vruchtje kwam. Bij jou zal dat wellicht nog niet zo duidelijk geweest zijn.
    Maar het is een vreselijke ervaring en je draagt het lang mee. Bij mij geleden van 5 augustus maar het komt af en toe terug boven en is sterker dan mezelf. De strijd om opnieuw zwanger te worden is hard. Ik wens je veel sterkte!
  • Even een update. Hier vandaag een knaltest van ovulatietest. Wss morgen mijn eisprong!
    Gisteren ventje nog eens verwend en morgen nog eens de ss uitproberen. Zal ook alleen maar savonds zijn, want ventje moet gaan werken...
  • @Lieveke ahaaaaaaaaaah! Gaan zou ik zeggen!!! en binnen twee weken een andere knaller hé wink.gif xxx
  • Bedankt voor alle steun. Ja had ik vandaag moeten werken was ik volledig in paniek.
    Ik lig nu in de zetel met een kersenpitkussen op mijn buik.
    Ik probeer idd zo te denken. Liever nu dan later in de zwangerschap en ja de reden is da er iets mis was.
    Zijn jullie lang thuis gebleven?

Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger worden zonder complicaties ❤️
  • @Lynntjen ik weet bij mij nog goed hoe het liep. Ik had op een maandagmorgend wat krampjes en dacht dat dit over zou gaan. Dus ben naar mijn werk vertrokken. Ik poets bij de mensen thuis. Ik had die dag juist een verre post en moest een half uurtje rijden.
    Daar werd het maar erger en wist hoelaat het was. Op de grond gaan liggen,... ik moest normaal 4 uurs poetsen, maar ben na 3 uurs naar huis gereden met die volle krampen (was levensgevaarlijk) maar dacht daar toen niet aan.
    Thuis gekomen en daar heeft het zich doorgezet.. ik ben die volgende dag terug gaan werken maar had dit niet mogen doen. Kon mij op niks consentreren...

Dus ik zou wel ff uwe tijd nemen. Jij alleen voelt wanneer het terug gaat om te gaan werken...
    Hopelijk kan je dit verdriet een plaatsje geven.. is ff een zware periode..
    Veel sterkte..
  • @Nr3 ik hoop het ook maar vertrouw er niet in.
    Bij dochterlief heeft het een jaar geduurd eer we zwanger waren met de maand ervoor een miskraam..
    Dus hier denk ik dan, dat we volgend jaar april een positieve test hebben, zou het goed zijn..
    Wat niet wil zeggen dat ik het niet wil he 😊. Zulste sneller zulste liever. Maar hou mijn beide voetjes op de grond.
    Als het na een half jaar nog ni gelukt was, moesten we terug naar de guneacoloog ( wat ik totaal niet wil )
  • @Lynntjen Heel veel sterkte! Bij mij was het misgelopen op 7 weken maar ze hebben toen een curretage moeten doen en ik moest toen één maand wachten maar geen idee hoe lang je nu moet wachten... Ik heb nadien ook 5 ontregelde cyclussen gehad.

@Nr3 Tegen mij zeiden ze dat de eitjes gemiddeld 1mm/dag groeien maar ik hoor soms ook van 2mm/dag. En dat de eisprong zou komen 36 uur na pregnyl. Als de ovulatietest donkerder kleur morgen zou ik ook terug bellen hoor! Het is enorm moeilijk maar ik probeer ook altijd te vertrouwen op de gynaecologen omdat ik er zelf niet veel van ken. Vorige keer deden ze bij mij ook pas bloedtest toen ik voor 2e follikelmeting kwam, de eerste keer ook niet. En als je vragen hebt, gewoon bellen naar hun! Je betaalt er voor ook he wink.gif Hier trouwens een ovulatietest gedaan en ik had een lichte streep dus we zijn ook onderweg...
  • @Nr3 : Ik ken er dus echt niet veel van. Maar stelt de pregnyl de eisprong ook niet uit tot 36 uur nadien? In Bonheiden heb je een ivf-verpleegkundige waar je altijd terecht kan met vragen, misschien bij u in de kliniek ook? Ik ken er te weinig vanaf eigenlijk. Ik zit ook wel in het fb-groepje de verdwaalde ooievaar, daar zitten ook mensen met meer kennis...
  • @Nr3 : Ik krijg daar trouwens ook enorm veel stress van. Ons eerste zoontje is op de natuurlijke manier gekomen en het is toch heel anders vind ik... Ik ben er echt veel meer mee bezig
  • Even mijn nod aangepast

Goeleg - 29 jaar - ronde 2 - 1e kindje - nod? (Laatste ms 5/9)
    Ch@rlotte - 27 jaar - ronde 1 - 1ste kindje - NOD 1 november
    Lori - 31 jaar - 2e kindje - 4e ronde - NOD 7/8 november
    Tweety - 33 jaar - ronde 17 - 3e kindje - NOD +-8/11
    cat-29jaar-ronde 11-4de kindje-NOD 8/11
    Senna87, 30j, ronde, 2e kindje, nod 9/11
    Lynntjen - 28 jaar - ronde 3 - 2e kindje - NOD +-10/11 (ovulatietesten + temperatuur)
    Bien82 - 35 jaar - ronde 4 - 4e kindje - NOD 11/11
    BLBL - 35 jaar - ronde 4 - 1ste kindje (na MA) - NOD +/- 12/11
    Fien1987 - 30 jaar - ronde 3 - 3e kindje - NOD 13/11
    Claudia82 - 34 jaar- ronde 1 na miskraam (iui) - 3e kindje - NOD 13/11
    lieveke - 27 jaar - ronde 4 - 2de kindje - NOD 14/11
    Joly - 23 jaar - 1e ronde - 2e kindje - NOD 14/11
    Momsie - 26 jaar - 2de ronde - 2de kindje - NOD 18/11
    Mutte - 35jaar - 3de ronde - 3de kindje - NOD 18/11
    Lotje. - 31 jaar - 3de ronde - 1ste kindje - NOD 18/11
    Nr 3 - 36jaar - 2de ronde IUI (na 5 keer icsi en 1 curettage) - 3de kindje - NOD 20/11
    Duss - 28 jaar - ronde 1 - 2de kindje na een stil geboorte - NOD 21ste
    Mammie84 -33 jaar - 3de ronde - 4de kindje - NOD 21 November
    Veertje - 29 jaar - 2de ronde - 2e kindje - NOD 21 november
    Sara_1987 - 30 jaar - 4de ronde - 1e kindje - NOD vermoedelijk 23 november
    Diedy - 27 jaar - ronde 6 - 2e kindje - NOD 24 November
    Foxiee - 23 jaar - R2 - 1ste kindje - NOD 27/11
    Jesske - 32 jaar - 4de ronde na MK - 2de kindje- NOD 29 november
    Mimi - 35 jaar - ronde 2 - 3de kindje - NOD? (eind nov)
    Birthquake - 30 jaar - ronde 2 - NOD
  • @Lieveke misschien is de weg gemaakt hé smile.gif kan allemaal! xxx

@Claudia82 ah super daar! we gaan gelijk op denk ik wink.gif
    Ja de pregnyl stelt je eisprong niet uit. Daarvoor moet je iets anders nemen. Pregnyl zorgt ervoor dat je zeker je eisprong krijgt en meegenomen met deze medicatie is dat ze je eitjes enz nog wat beter en sneller laten rijpen.... Dus je kan wel zelf al aan het ovuleren zijn en je eisprong hebben ook al heb je pregnyl gezet. Daarom moeten ze idd bloednamen doen in combinatie met echo en dan een schatting maken hé... Het is dus vertrouwen idd, op wat zij schatten, maar een exacte wetenschap is het niet... Ik heb al 5icsi's gehad en ook 2in natuurlijke cyclus, daar krijg je ook iets om de eisprong te onderdrukken in samenspraak met stimulerende hormonen en uiteindelijk pregnyl. tot hiertoe nog niet gehad dat mijn eitjes waren gesprongen, maar vorige IUI was bij mij de eisprong al 24u na de pregnyl, terwijl ik de dag van de pregnyl nog totaal niet aan het ovuleren zou geweest zijn (door middel van bn bekeken.) Dus ja?.. Denk dat ik zelf fel reageer op de pregnyl zonder onderdrukking... Ach morgen een nieuwe ovulatietest idd en we zien het wel hé...
    Weer spannend hé...

Mijn eerste drie zwangerschappen waren ook gewoon natuurlijk. Ondertussen heb ik zo wat alle trajecten al doorlopen dat je kan... Ik vind wel dat IUI een pak minder belastend is dan ICSI... Dat is echt zwaar... maar bon, dit is ook lastig, maar alles voor het goede doel hé... thumbup.gif

xxx
  • @Lynntjen heel veel sterkte bij je verlies! Het is niet niks! Als je denkt tijd nodig te hebben neem die dan. Dit zal wsl wel voor iedereen anders zijn. Ik maakte in juni een mk door. Was bij ons eerste na 3 maanden zwanger en de 2de keer zelfs in de eerste ronde. Na mijn mk is mijn cyclus wat van slag en ben ik nogal onregelmatig 28-35 dagen waardoor ik al een paar keer met serieuze hoop toch die weerbots krijg. Ik heb na mijn mk te weinig tijd genomen. Op het werk gekregen en zat de dag nadien terug op mijn bureau al kon ik niet veel presteren en ben ik regelmatig naar de wc gevlucht om een potje te janken. Iedere MS is een flashback naar mijn mk. Ik kan echt zeggen dat ik het moeilijk verwerkt krijg. Al wil dit niet zeggen dat dit voor iedereen zo is. Praat, huil, voel en deel waar nodig! Heel veel sterkte! ❤
  • @lieveke Veel plezier met de split. Zelf deze ronde ook al een paar keer gedaan. Plezaaaaaaant!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld