NOD mei 2019

• Ik kom hier ook weer mee lezen.
    Volgende NOD 17/05
  • Pff, de site is mijn reactie van gisteren precies weer vergeten plaatsen 😒.

@Bieke83 , veel natuurlijke middeltjes zijn er volgens mij niet om een cyclus in te korten. Bij PCOS helpen clomid en metformine, voor je naar de zwaardere hormonen moet. Die metformine heb ik eerst een half jaar moeten proberen voor ik clomid kreeg. Ik was daar ziek van en het deed niets voor mijn cyclus. Maar het idee is dat PCOS in meerdere of mindere mate veroorzaakt wordt door insuline deficiëntie en dat je hormonen terug in balans gebracht worden met dat spul. Als je de fora moet geloven, zou je d-chiro inositol en soja kunnen gebruiken als je geen medicatie krijgt. Vooral op Amerikaanse sites vind je nog een hele waslijst aan mogelijke oplossingen in je fruitschaal of keukenkasten, maar ik denk niet dat het echt veel doet. Afvallen zou ook kunnen helpen, als je BMI niet ok is.

@Eli05 , welkom. Foliumzuur is voldoende. Moest je de pil nog nemen, zou ik die al wel buitensmijten en voorlopig andere voorzorgsmaatregelen nemen. Als je cyclus meteen regelmatig is, des te beter en zo niet, dn krijgt je lichaam al 2 extra maanden om te wennen.

@Gene , bah. Veel succes volgende ronde.

Veel succes allemaal!

Hier ziet het er naar uit dat ik misschien mijn eisprong gemist heb. Temperatuur schoot vanochtend ineens omhoog. Zal het over 2 dagen zeker weten. Wij hebben op zich wel 2x seks gehad in de vruchtbare periode moest het zo zijn, maar heb die zaadcellen niet bepaald geholpen in hun gevecht met de zwaartekracht, aangezien ik niet dacht dat het al het moment was 😜.
  • @Diedy Thx Diedy. Is nu wel duidelijk voor mij dat het een
    lange weg zal worden. Weet nog dat ik had geschreven op 10 maand
    hoe zwaar het was. Nu denk ik amai had ik dan geweten dat ik er een jaar
    later nog steeds door moet. Hoop dat mijn gyneacoloog mij er weer wat in
    kan doen geloven. Veel succes op het wachtbankje!

@Wish4 Succes deze ronde smile.gif
  • @Gene Jammer! sadhug.gif
    Nu effe goed balen en dan idd verder overleggen met je gynae.

@Liv. Van d-choco inositol had ik al gehoord. Maar da's vrij duur als ik me niet vergis. En dat afvallen zou helpen wist ik ook, maar ik heb altijd al een gezonde bmi gehad. Vandaar dat de gynae ook niet wist waarom ik eerst ongeveer anderhalf jaar lange cyclussen had en nu al ruim een jaar korte, want ik had dus al een gezond gewicht. Ik blijf in ieder geval lekker sporten en zo gezond mogelijk eten. Wie weet heeft dat er toch iets mee te maken.
    Hou ons op de hoogte wat je eisprong betreft smile.gif
  • Toch geen paasei. Temp terug naar beneden en nog steeds geen echt positieve ovulatietest.
    Al die alternatieven zijn duurder dan clomid en de ervaringen op zijn best wisselend wink.gif. Ik hoop dat als we blijven proberen, ik volgende maand wel clomid krijg van mijn arts. Dat werkte beter dan dat in het wilde weg hopen op een normale cyclus...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld